Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Graag een advies over de route Yellowstone-kust...

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Plaats reactie
Stoer29
Amerika-ontdekker

Graag een advies over de route Yellowstone-kust...

Bericht door Stoer29 »

In juni en juli 2009 gaan we 2 maanden reizen naar West-Amerika. We vliegen op Los Angeles en willen dan graag via een aantal parken naar Yellowstone reizen. Maar daarna kom ik een beetje vast te zitten met de route. Wat is een mooie route naar de kust? Ik zou graag via Seattle reizen en dan de hele kust "afzakken" richting Los Angeles, maar weet niet of we daar voldoende tijd voor hebben. (We reizen met 2 kleine kinderen, dus willen niet té veel in de camper zitten....). Heeft iemand een advies? Is de route naar Portland een goed alternatief?? Voldoende stopplaatsen onderweg? Ik hoor het graag!
RoyBergen
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Graag een advies over de route Yellowstone-kust...

Bericht door RoyBergen »

vanaf yellowstone door naar glacier national park, en dan wellicht een klein stukje door canada, om via vancouver, vancouver island af te zakken naar seattle. De kinderen vinden vast vancouver aquarium erg leuk ;-) .
en dan vanaf seattle via olympic national park, oregon coast naar beneden......

je hebt twee maanden, genoeg tijd dus lijkt me, ik heb die route ongeveer in 5 weken gedaan, maar heb af en toe wat meer gereden.....en in een auto...

groeten
Inge
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Bericht door Inge »

Lijkt mij inderdaad wat ambiteus met 2 kleine kinderen, maar zonder Canada is het misschien wel te doen?... Kijk ook eens naar dit reisverslag; daar haal ik veel tips en tricks uit voor onze reis volgend jaar (met 1 kleintje). Ze hebben een vergelijkbare route gedaan als jij wilt.
Zelf zijn we in 2005 (zonder kinderen en met een auto) vanuit Seattle, via Idaho en Glacier naar Yellowstone en verder zuidelijk gegaan. Dit was een mooie route! Zeker een aanrader.
Stoer29
Amerika-ontdekker

Bericht door Stoer29 »

Dat is inderdaad een heel informatief reisverslag! Had daar al veel informatie uitgehaald. Deze familie had wel een maand meer reistijd, ik wil de route wat korter houden. Dus via Seattle of direct naar Portland, daar zit ik over te twijfelen. Maar goed, nog tijd genoeg om hierover na te denken! :)
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Eigenlijk is het heel eenvoudig. Na je bezoek aan Yellowstone eindig je aan de noordzijde en rijd dan in de richting Seattle/Portland via I90 en beslis dan, afhankelijk van de tijd die al besteed hebt aan de NP's of je naar Seattle of Portland gaat. Ik zou dit niet nu al plannen. Vrijheid blijheid. 2 Maanden is ruim genoeg om het hele rondje te rijden.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer