Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reisgids New York

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Plaats reactie
nienna
Amerikafan

Reisgids New York

Bericht door nienna »

Welke reisgids raden jullie aan voor New York? De keuze is zodanig groot dat ik niet weet welke te kiezen.
Corry
Amerika-expert

Re: Reisgids New York

Bericht door Corry »

Ik zou voor die van de ANWB gaan(paarse kaft). Heel uitgebreid.
http://nippon2015.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Pioenroos
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 19

Bericht door Pioenroos »

De gidsen van Capitool zijn erg goed.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Je moet eerst bedenken waarvoor je een gids wilt gebruiken.
Veel gidsen hebben informatie over hotels, maar als je dat hier al hebt geboekt, is dat niet meer interessant. Het hangt er ook van af wat je wilt gaan doen. Als je veel wilt wandelen is een gids met wandelroutes een aanrader, maar als je met de metro of met een bus van de ene bezienswaardigheid wilt gaan, heb je dat niet nodig.
En vind je het interessant om ook iets van de geschiedenis te weten en wil je veel achtergrondinformatie of wil je een praktische (en handzame) gids? Moet hij onderweg mee (kijk dan of hij in je handtas past) of is het om van te voren alles uit te stippelen?

Sommige gidsen zoals de Lonely Planet zijn handig als je low budget wilt reizen.

Ik heb zelf de Capitool gids en een Baedeker. We hadden ook een van de ANWB mee, geleend, dus ik niet niet meer opzoeken hoe die heette.
De Capitool is een mooie gids, maar wel sterk gericht op architectuur, theaters, musea. Hij is ook vrij zwaar, dus misschien niet handig om een hele dag mee te nemen. Bovendien is het wel wennen aan de indeling (per wijk).
De Baedeker is van 20 jaar geleden, ik weet niet of die er nog is, maar het is een klein, handzaam gidsje met een uitgebreide plattegrond.

Leen eens wat bij de bibliotheek, daar hebben ze meestal veel reisgidsen, en kijk welke je het meeste aanspreekt, want de keuze is toch heel persoonlijk.
Ik zou in elk gval een gids nemen met een (metro)kaart.

Marianne
nienna
Amerikafan

Bericht door nienna »

Ik heb een week geleden zo'n mini-gidsje gekocht met pop-up map, en een kaart van de metro. Hotel zal ik wel op voorhand boeken, dus dat hoeft er niet in te staan, het zou meer over de bezienswaardigheden en wandelingen en dergelijke gaan.
José
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door José »

De metro verstrekt zelf ook hele goede kaarten met de metro erop. Ontzettend duidelijk, en de metro in NY is echt ontzettend simpel en snel (daarbij hoef je nooit lang te wachten op de volgende metro!)

Wij hadden ook diverse gidsen geleend van familie en vrienden. Het is belangrijk, althans dat vind ik, om van te voren al globaal te weten wat je igg wil zien. Maar pin je er niet op vast. Wij wilde naar het vrijheidsbeeld maar het weer werd opeens zo mooi dat we besloten naar het Central Park te gaan (weersvoorspellingen waren niet heel goed, dus daar hebben we gebruik van gemaakt.).
Wij hadden ook een laptop bij ons (meer voor het reisverslag (we hadden een rondreis van 5 weken) en weersvoorspelling) maar daar hebben we ook regelmatig informatie opgezocht..)

Even terug ontopic;

Ben zelf niet zo weg van die campitoolgidsen, maar zijn wel erg goed. Wij hadden van het Zuid-Westen die van de ANWB (met paarse kaft) veel informatie en te veel tips voor hotels ed. Maar goed, ik weet dus niet hoe die van NYC eruit ziet...
Reisverslag juni 2009:
http://mark-jose-usa09.reismee.nl

Reisverslag mei 2008:
http://mark-jose.reismee.nl
dora
Amerikakenner

Bericht door dora »

Wij gebruiken altijd Lonely Planet.

Dora
Isobel
Amerika-newbie

Bericht door Isobel »

hier grote fan van de reisgidsen van National Geographic!
Afbeelding

Afbeelding
Girl_2004
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Girl_2004 »

Ik heb (net in de brievenbus gevonden) een gidsje bij Bol.com gekocht. Hier staan 6 wandelingen in met alle bijbehorende info over gebouwen, dingen doen, eten en shoppen. Handig uitklap plattegrondje erbij. Leuke aanvulling op m'n Capitool reisgids en alle verhalen van dit forum.
Groetjes, Nel
Fargo
Amerikafan

Bericht door Fargo »

Girl_2004 schreef:Ik heb (net in de brievenbus gevonden) een gidsje bij Bol.com gekocht. Hier staan 6 wandelingen in met alle bijbehorende info over gebouwen, dingen doen, eten en shoppen. Handig uitklap plattegrondje erbij. Leuke aanvulling op m'n Capitool reisgids en alle verhalen van dit forum.
Klinkt als de '100 %'-serie, die ik overigens erg goed vind en voor bijna alle standaard stedentrips zou adviseren aan vrienden en bekenden. Erg leuk!
I'm going where the sun keeps shining, through the pouring rain
Going where the weather suits my clothes
phillybilly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door phillybilly »

Ik vond de "Top 10 New York" erg goed. Heb ook de "Top 10 Crete" :)
Net iets mooier en uitgebreider dan bijv. de Marcol Polo gids.
MichaelB
Amerika-ontdekker

Bericht door MichaelB »

Wij hadden ook een boek bij de ANWB vandaan. Wandel daar 's binnen en laat je informeren. Ze hebben er goede boeken namelijk.
Arlette
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Arlette »

Ik heb me van de week een kleinere reisgids aangeschaft bij Boekenvoordeel; gewoon in hun winkel gekocht, ze hadden er meerdere liggen maar ik heb één gekocht en dat noemt New York Stap voor Stap, en die is ook superhandig!! Net zoals Nienna haar gids heeft deze ook een metrokaart in de flap, een aparte uithaalbare kaart van New York en 18 praktische wandelingen erin beschreven met dingen te doen, te eten, te zien, hoe lang de wandeling is (km en eventueel tijd naar gelang je meer blijft "hangen" :lol: ) en nog een boel andere tips. Dit ding gaat met mij vast en zeker mee naar New York (als het dan nog heel is :roll: )
Oké, het zal mss niet volledig gaan zoals het in het gidsje staat en zullen we wel een paar dingen overslaan zoals musea en theater want dat is niet voor mijn mannen maar onze dagen zullen goed gevuld zijn.
Hopelijk komt er voor Washington ook nog zo'n gids op de proppen want daar willen we ook naar toe maar die vond ik bij boekenvoordeel niet; mss ergens anders dus ik zal nog maar eens gaan shoppen :oops:
En nu maar wachten tot onze tijd er is om... naar de USA te gaan
sardouken
Amerika-ontdekker

Bericht door sardouken »

Pioenroos schreef:De gidsen van Capitool zijn erg goed.
Die heb ik zelf ook,en ik vind het een van de betere (zoniet de beste)
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Groene Michelin gids.

Heb die zo ongeveer uit m'n hoofd geleerd toen ik jaren geleden het examen voor een gidsenvergunning heb gedaan in New York. Alles wat je nodig hebt.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer