Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Alcatraz
Alcatraz
Hallo,
Eind september ga wij naar San Francisco en willen dan graag een kijkje nemen op Alcatraz.
We hebben gehoord dat je dat een paar weken van te voren moet boeken.
Weet iemand waar ik dat het beste kan doen en welke tour we dan het beste kunnen nemen?
Groetjes Eveline
Eind september ga wij naar San Francisco en willen dan graag een kijkje nemen op Alcatraz.
We hebben gehoord dat je dat een paar weken van te voren moet boeken.
Weet iemand waar ik dat het beste kan doen en welke tour we dan het beste kunnen nemen?
Groetjes Eveline
Re: Alcatraz
Op deze site vind je alle informatie over tickets kopen. http://www.alcatrazcruises.com/
Op welk tijdstip je wilt gaan? Ligt er een beetje aan wat je zou willen. Juist heel vroeg, of de avondtour. Er is hier al veel over geschreven, kijk maar eens bij de zoekfunctie bij Alcatraz.
Op welk tijdstip je wilt gaan? Ligt er een beetje aan wat je zou willen. Juist heel vroeg, of de avondtour. Er is hier al veel over geschreven, kijk maar eens bij de zoekfunctie bij Alcatraz.
-
- Amerikafan
Hoi Eveline,
De kaarten voor Alcatraz kan je inderdaad beter van te voren boeken via internet. Wij waren er vorige week en er waren geen kaartjes meer te krijgen. Wij hebben zelf de vroegste tour gedaan, die van 9.00 uur. Daarna heb je dan nog genoeg tijd om SF te bekijken.
De audiotour is erg interessant. Zelfs onze twee kinderen van 13 en 14 jaar vonden het leuk, terwijl dat absoluut geen cultuurfreaks zijn.
Groetjes, Diana
De kaarten voor Alcatraz kan je inderdaad beter van te voren boeken via internet. Wij waren er vorige week en er waren geen kaartjes meer te krijgen. Wij hebben zelf de vroegste tour gedaan, die van 9.00 uur. Daarna heb je dan nog genoeg tijd om SF te bekijken.
De audiotour is erg interessant. Zelfs onze twee kinderen van 13 en 14 jaar vonden het leuk, terwijl dat absoluut geen cultuurfreaks zijn.
Groetjes, Diana
Ik heb ze ook via internet besteld, heel simpel. met de uitgeprinte kaartjes in de rij gaan staan en aan boord gaan.
Wij hebben hem savonds gedaan, hele dag in San Francisco met als afsluiter Alcatraz met een jongen van 13 die zo weer zou gaan.
Gr. Marian
Wij hebben hem savonds gedaan, hele dag in San Francisco met als afsluiter Alcatraz met een jongen van 13 die zo weer zou gaan.
Gr. Marian
- pollyblue
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 30
hebben wij ook gedaan. via internet geboekt, niet moeten aanschuiven in de lange rij. we hadden de avondtour, in de mist en het schemerlicht door een verlaten gevangenis had toen wel iets magisch. maar koud dat het was!
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Hoe lang kost een bezoekje aan Alcatraz eigenlijk?
-
- Amerikafan
Wij deden de toer van 9.00 uur, en om 11.30 uur hadden we de boot terug naar SF. De boot doet er ongeveer 10 minuutjes over.jelledeheus schreef:Hoe lang kost een bezoekje aan Alcatraz eigenlijk?
Vergeet niet om een vest o.i.d. mee te nemen want het is best koud op het eiland.
Groetjes, Diana
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Hoi Diana,
dank je voor de info. Hoe is het weer jullie bevallen in de ochtend? Veel last van mist? Tja je weet het waarschijnlijk nooit van te voren.
We zullen zien
Jelle
dank je voor de info. Hoe is het weer jullie bevallen in de ochtend? Veel last van mist? Tja je weet het waarschijnlijk nooit van te voren.
We zullen zien

Jelle
Wij hadden de boot van 18.20 en hadden de laatste boot van 21.30 terug.
En koud was het idd,maar dat was het de hele dag al.
Dus neem echt een jas mee.
Gr.Marian
En koud was het idd,maar dat was het de hele dag al.
Dus neem echt een jas mee.
Gr.Marian
-
- Amerikafan
Het was inderdaad wel wat mistig, maar het was vooral de wind die het zo koud maakte. Ook in de cellen was het koud. De Golden Gate Bridge lag helaas de hele dag in de mist, dus daar hebben we geen duidelijke foto van kunnen maken. Later op de ochtend trok de mist weg in de stad en konden de vesten uit.
Wij stonden met onze camper op Marin RV Park, ten noorden van de Golden Gate Bridge en daar was het zomaar zo'n 10 graden C. warmer.
Groetjes, Diana
Wij stonden met onze camper op Marin RV Park, ten noorden van de Golden Gate Bridge en daar was het zomaar zo'n 10 graden C. warmer.
Groetjes, Diana
- Baia
- Amerikakenner
- Locatie: Pendel tussen Riemst (Bel) - Antwerpen (Bel) - Oss (Ned)
- Contacteer:
Ik raad je aan om voor 4 uur de boot te nemen (of na 6u, de avondtour). Wij hadden om 4u de boot, waren om half vijf op het eiland en hadden dan net anderhalf uur de tijd voor heel alcatraz omdat de laatste boot om 6u vertrok. Ik moet zeggen, anderhalf uur is erg nipt als je alles wilt zien. Op 2 uur lukt het zeker wel. Wij waren net niet het eiland rond geraakt met de tijd die wij hadden...
Wij hadden de boot van 10.30 uur. Het hangt er vanaf waar je slaapt hoe vroeg je daar kan zijn. Vanaf "Marin Park" ging de vroegste pont op zondag al te laat om deze tijd te halen. Gelukkig ging er ook nog een bus, maar het duurt wel even voordat je er bent en de bus stopte ook niet bij de pier. Onze kinderen van 13 en 15 jaar vonden het erg leuk. We boften ook , want 1 dag per jaar wordt het bestaan gevierd met voormalige gevangenisbewaarders, hun kinderen die op het eiland woonden en oud- gevangenen. Zij vertelden over hun ervaringen en je kon ze ook persoonlijk spreken. Erg leuk. Dit jaar werd het 75 jarig bestaan gevierd.
-
- Amerika-ontdekker
Ik ben er een aantal jaren geleden geweest en gewoon 's ochtends naar de kassa van de ferry gegaan (pier weet ik niet meer). Een uur later zaten we op de boot. Periode was ook eind september, we hadden dus niet vooruit geboekt en kregen nu een discountprijs.
Als je 100% zeker wilt zijn dat je kaartjes hebt, dan adviseer ik je online te reserveren.
Als je 100% zeker wilt zijn dat je kaartjes hebt, dan adviseer ik je online te reserveren.
Gaat op 10 september voor de 14e keer naar de USA
- Jostravels
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Vorige week een vriendin gesproken die net terug was. Zij hadden kaartjes gereserveerd, maar er hing een bordje 'volgende afvaart waarvoor nog tickets beschikbaar zijn: over 6 dagen' of iets in die trant. Dan sta je toch raar te kijken als je nog geen kaartje hebt... Gewoon reserveren dus, maakt voor de prijs ook niks uit.
Zoveel te zien zo weinig tijd: waarheen gaat de volgende reis?!
2008: Zuidwest-USA
2011: New York & het diepe zuiden
2008: Zuidwest-USA
2011: New York & het diepe zuiden
-
- Amerikafan
Wat is de beste site om dit te doen? En die audiotour in het Nederlands, moet je die van te voren boeken??
2007: Miami/Orlando
2009: San Francisco/Los Angeles/Las Vegas
2009: New York
2010: New York/Philadelphia/Washington
2011: Miami
2009: San Francisco/Los Angeles/Las Vegas
2009: New York
2010: New York/Philadelphia/Washington
2011: Miami
Nee: ter plaatse krijg je een headset waarbij je je taal kan kiezen. Wij hebben Nederlands gekozen, maar ik denk dat de beleving in het Engels toch veel beter moet zijn (sorry Nederlanders - ik vond die schurken in het Nederlands maar grappig klinken eigenlijk
)

Absoluut. In de wachtrij bedacht ik me dat de Engelse tour beter zou zijn - en dat was ook zo. De mensen met mij (met de NL tour) vonden het een leuk verhaal, maar bij de Engelse tour spreken de echte bewaarders en gevangenen, zij lezen niet zomaar een verhaaltje op en dat hoor je.Pietro schreef:Nee: ter plaatse krijg je een headset waarbij je je taal kan kiezen. Wij hebben Nederlands gekozen, maar ik denk dat de beleving in het Engels toch veel beter moet zijn (sorry Nederlanders - ik vond die schurken in het Nederlands maar grappig klinken eigenlijk)
Mack
MW Drawings
2002: NY, NJ, PA, MI, IN, IL, WI, MN, ND, MT, WY, ID, WA
2005: NY, NJ, PA
2008: CA, NV, AZ, UT
2010: NY, CT, RI, MA, VT, NH, ME
2012: NY, CA, NV, AZ, UT
2013: NY
MW Drawings
2002: NY, NJ, PA, MI, IN, IL, WI, MN, ND, MT, WY, ID, WA
2005: NY, NJ, PA
2008: CA, NV, AZ, UT
2010: NY, CT, RI, MA, VT, NH, ME
2012: NY, CA, NV, AZ, UT
2013: NY
Helemaal mee eens, wij hebben de tour gisteren gedaan (overigens in prachtig weer, zo'n 25 graden is het hier in SF) en baalde achteraf dat ik niet de oorspronkelijke Engelse tour heb gedaan, het voelde nu alsof een Duits nagesynchroniseerde hollywood film en als ik ergens een hekel aan heb ....Pietro schreef:Nee: ter plaatse krijg je een headset waarbij je je taal kan kiezen. Wij hebben Nederlands gekozen, maar ik denk dat de beleving in het Engels toch veel beter moet zijn (sorry Nederlanders - ik vond die schurken in het Nederlands maar grappig klinken eigenlijk)
-
- Amerika-ontdekker
Wij gaan vanmiddag de tour doen. Goed dat ik weet dat we voor de engelse moeten gaan.
Groeten vanuit Travelodge by the bay
EDIT: Net weer terug van Alcatraz. Heb de engelse gekozen en dit is inderdaad een leuke tour. Kan het natuurlijk niet met de nederlandse vergelijken, maar de engelse was in ieder geval top.
Groeten vanuit Travelodge by the bay

EDIT: Net weer terug van Alcatraz. Heb de engelse gekozen en dit is inderdaad een leuke tour. Kan het natuurlijk niet met de nederlandse vergelijken, maar de engelse was in ieder geval top.
Laatst gewijzigd door Woutergoesusa op 18 okt 2008, 02:53, 2 keer totaal gewijzigd.
Ik heb ook eerst voor het nederlands gekozen.
Ben na 2 minuten teruggegaan voor de engelse versie.
Teruggegaan naar een medewerker en die voerde een andere "code" in, en hij was overgezet naar engels.
Vond dit veel leuker en realistischer.
Ben na 2 minuten teruggegaan voor de engelse versie.
Teruggegaan naar een medewerker en die voerde een andere "code" in, en hij was overgezet naar engels.
Vond dit veel leuker en realistischer.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 2 Reacties
- 1023 Weergaves
-
Laatste bericht door Fleecedeken
-