Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Bear locker en RV
- Inge
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 3
- Contacteer:
Bear locker en RV
Op campings in berengebied moet eten en geurend spul in een bear locker gedaan worden en auto's leeggeruimd.
Geldt dit ook voor RV's? Of is eten in de koelkast bijv. wel "veilig"?
Bij de cabins van Curry Village en Yellowstone kan ik me herinneren dat je het wel uit de auto moest halen, maar het hutje was blijkbaar bearproof (aangezien en er geen bearlockers waren).
Wie heeft hier ervaring mee? Wat is het advies voor RV's? En als het uit de koelkast moet, koop je daar dan speciaal een koelbox voor ofzo?
Geldt dit ook voor RV's? Of is eten in de koelkast bijv. wel "veilig"?
Bij de cabins van Curry Village en Yellowstone kan ik me herinneren dat je het wel uit de auto moest halen, maar het hutje was blijkbaar bearproof (aangezien en er geen bearlockers waren).
Wie heeft hier ervaring mee? Wat is het advies voor RV's? En als het uit de koelkast moet, koop je daar dan speciaal een koelbox voor ofzo?
Groetjes Inge
Onze reisverslagen naar Amerika (en Zweden, Noorwegen en Schotland):
2009: Californië + Crater Lake - met dochter van 2 jaar en camper!
2005: Noord- en Zuidwest
2003: Zuidwest + Yellowstone
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Re: Bear locker en RV
RV gewoon goed afsluiten, geen eten in het zicht laten liggen, meer hebben wij er nooit over te horen gekregen.
Wij hebben alleen op camping Potwisha in Sequoia ook alles uit de camper moeten halen. Dit gold alleen niet voor de koelkast maar wel voor bijvoorbeeld schoonmaakmiddelen en toiletartikelen. Op dat moment liep er namelijk een moeder met jong rond. Ook kregen we het advies op de "berencampings" om geen etenswaren (en blikjes/flesjes drinken) in de bagageruimte onderin de camper te zetten en zo wie zo niets in het zicht te leggen, dus ook geen theebeker op het aanrecht. Maar geen beer gezien.
2008: Zuid-West: SF-Yosemite-Sequioa-DV-Zion-Bryce-Moab (Arches)-Mesa Verde-Monument Valley-Page-Grand Canyon NR-Grand Canyon SR-LV
2011: West: LV-GT-Yellowstone-Devils Tower-Badlands-Mount Rushmore-Custer SP-RMNP-Arches-Moab-Zion-LV
2011: West: LV-GT-Yellowstone-Devils Tower-Badlands-Mount Rushmore-Custer SP-RMNP-Arches-Moab-Zion-LV
Nog een kleine aanvulling: dit geldt alleen voor hard-sided campers zonder slide-outs.
Met slide-outs is het blijkbaar weer makkelijker voor een beer om in te breken. Maar ik weet niet of dat voor alle slide-outs geldt.
Volgens mij zagen we campers met softe en harde slide outs en ik kan me voorstellen dat dit alleen bij de softe een rol speelt.
Met slide-outs is het blijkbaar weer makkelijker voor een beer om in te breken. Maar ik weet niet of dat voor alle slide-outs geldt.
Volgens mij zagen we campers met softe en harde slide outs en ik kan me voorstellen dat dit alleen bij de softe een rol speelt.
- Inge
- Amerika-expert
- Contacteer:
Bedankt voor jullie ervaringen!
Eehhh... softe en harde slide-outs???
Eehhh... softe en harde slide-outs???
Groetjes Inge
-
Verelle
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 11
Wij hebben nooit wat in een bear proof locker hoeven te doen, ook al stonden er in Yosemite Valley vlak bij waar wij stonden bear traps. Wij hadden een harde slide-out. Cosmetica kan je eventueel ook in de koelkast leggen.
1998 - skitrip Breckenridge
1999 - 1ste motorhome trip
2000 - motorhome trip (thema canyons)
2001 - motorhome trip (thema woestijnen)
2002 - skitrip Breckenridge
2003 - motorhome trip
2004 - motorhome trip
2006 -1 jaar door Amerika met eigen Bounder
1999 - 1ste motorhome trip
2000 - motorhome trip (thema canyons)
2001 - motorhome trip (thema woestijnen)
2002 - skitrip Breckenridge
2003 - motorhome trip
2004 - motorhome trip
2006 -1 jaar door Amerika met eigen Bounder
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
We hebben nog nooit spullen uit de camper moeten halen, zelfs niet terwijl we naast een bearlocker stonden.
kregen wel het advies om alles uit het zicht te zetten en geen ruikbare spullen in de bergruimten die van de buitenkant bereikbaar zijn te zetten.
kregen wel het advies om alles uit het zicht te zetten en geen ruikbare spullen in de bergruimten die van de buitenkant bereikbaar zijn te zetten.
soft slide out= van een soort dikke tentdoek gemaakt.
harde slide out van metaal....
harde slide out van metaal....
-
pushirubiano
- Amerikakenner
http://www.nps.gov/yose/planyourvisit/bears.htm zegt: "Food may be stored out of sight in hard-sided trailers and RVs, as long as windows, doors, and vents are closed when you're not there. Food may not be stored in pop-up or tent trailers, or other soft-sided campers."
Groetjes, Ilona
Countdown to Grand Canyon... Rim to River hike
Countdown to Grand Canyon... Rim to River hike
- Inge
- Amerika-expert
- Contacteer:
Bedankt voor de link!
Daar had ik dus overheen gelezen.
Daar had ik dus overheen gelezen.
Groetjes Inge
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 4 Reacties
- 1714 Weergaves
-
Laatste bericht door MarinerV