Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

TSA: Laptops mogen bij bepaalde tassen in de tas blijven

Is er vermeldenswaardig nieuws over de Verenigde Staten? Meld het dan in dit forum.
Plaats reactie
Clint
Amerika-expert

TSA: Laptops mogen bij bepaalde tassen in de tas blijven

Bericht door Clint »

De TSA heeft sinds 15 augustus 2008 een nieuwe regeling wat betreft laptops tijdens de security screening.

Tot nu toe moest je altijd je laptop apart aanbieden bij de X-ray, nu heeft de TSA echter besloten dat laptops verpakt in bepaalde tassen, in de tas mogen blijven. Hiermee hoopt de autoriteit het verwerkingsproces enigszins te versnellen.

De precieze info over welke tassen wel en welke tassen niet zijn toegestaan voor deze nieuwe procedure, vindt je hier: http://www.tsa.gov/press/happenings/sim ... dures.shtm

---
Ik moet zeggen dat ik dit erg mooi vind. Ik heb een Crumpler tas voor zowel mijn handbagage als mijn laptop. De laptop zit in de tas dan weer in een sleeve. Ik moest dus altijd eerst de sleeve uit de tas halen, dan de laptop uit de sleeve en later (met de broek figuurlijk op de knieën en zonder schoenen) alles weer terug stoppen. Dat de laptop nu al in de sleeve kan blijven zitten vind ik al een hele vooruitgang :)
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
FlipjeBTiel
Amerika-expert

Re: TSA: Laptops mogen bij bepaalde tassen in de tas blijven

Bericht door FlipjeBTiel »

Zouden ze voor schoenen ook moeten doen. Ik zie geen enkele reden om slippers of open pantoffels te scannen.

Gr., Flipje
TedjevanEs
Amerikakenner

Bericht door TedjevanEs »

FlipjeBTiel schreef:Zouden ze voor schoenen ook moeten doen. Ik zie geen enkele reden om slippers of open pantoffels te scannen.
Gr., Flipje
Richard Reid I guess...
http://en.wikipedia.org/wiki/Richard_Reid_(terrorist)
stukje hieruit:
Since then, passengers boarding flights within the United States have been required to remove their shoes for scanning along with carry-on baggage as they enter domestic and international terminals
FlipjeBTiel
Amerika-expert

Bericht door FlipjeBTiel »

Is bekend. Maar had 'ie slippers aan? Je kunt toch alles zien igv. een open schoen?

Gr., Flipje
Doockles
Amerika-expert
Partner van: Pietro
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Doockles »

Ik wist helemaal niet dat die laptop ook uit de sleeve moest. Heb em gewoon met sleeve en al door de scanner gejaagd :lol: . En geen problemen mee gehad trouwens.
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

Haha dan heb je mazzel gehad.. ik vergat dat een keer en ik had meteen een chagrijnige vent op mn nek ;)
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

FlipjeBTiel schreef:Is bekend. Maar had 'ie slippers aan? Je kunt toch alles zien igv. een open schoen?

Gr., Flipje

Ik dacht dat het explosief in zijn zolen zat,dus ook met slippers zou dat kunnen.
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer