Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
mb.t visa/G.card
-
Bennogr
- Amerika-expert
Re: mb.t visa/G.card
Twintig hele jaren op deze aardbol en nu al de liefde van je leven ontmoet?! Toegegeven, het kan, maar loop je niet wat te hard van stapel? Je zou toch echt eens wat meer om je heen moeten kijken, wat ervaring opdoen en dan pas besluiten nemen als samen in een vreemd land, zonder verblijfsvergunning en mogelijkheden te kunnen werken in een appartementje te gaan zitten met iemand die een hartaandoening heeft en $48.000 schuld.
Natuurlijk, lieve overwint alles, zoals de Romeinen al riepen, maar hebben ze in Nederland ook niet het woord kalverliefde uitgevonden? Waarbij mensen zich hals over kop in allerlei koeienuitwerpselen werken?
Dromen is mooi, maar er zijn ongeveer evenveel meisjes als jongens op de wereld, en er is een redelijke hoeveelheid van beiden. Dus de kans dat er meerdere 'waren' voor je rondlopen is erg groot. I
k zou wachten op een ware, die minder geheimzinnig doet. En vanachter moeders rokken is vertrokken. Net als jij hopelijk over afzienbare tijd zult doen. Want voor iemand van 20 kom je bij mij nog redelijk moederskinderig over, als je moeder het echte speurwerk moet doen en je allerlei dingen kan verbieden.
Natuurlijk, lieve overwint alles, zoals de Romeinen al riepen, maar hebben ze in Nederland ook niet het woord kalverliefde uitgevonden? Waarbij mensen zich hals over kop in allerlei koeienuitwerpselen werken?
Dromen is mooi, maar er zijn ongeveer evenveel meisjes als jongens op de wereld, en er is een redelijke hoeveelheid van beiden. Dus de kans dat er meerdere 'waren' voor je rondlopen is erg groot. I
k zou wachten op een ware, die minder geheimzinnig doet. En vanachter moeders rokken is vertrokken. Net als jij hopelijk over afzienbare tijd zult doen. Want voor iemand van 20 kom je bij mij nog redelijk moederskinderig over, als je moeder het echte speurwerk moet doen en je allerlei dingen kan verbieden.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
-
kastelke
- Amerika-expert
- Contacteer:
Of de moeder bemoeizuchtig is of niet, feit blijft:
zij hebben het niet breed, dochter (moeder) heeft een berg schulden en een ziekte die het haar mogelijk moeilijk maakt om te gaan werken, jij hebt geen diploma, en Amerika kent een grote economische crisis. Niks van de bovenstaande ingredienten maakt dat je dan denkt dat er een prachtige toekomst voor beide koningskinderen weggelegd is.
Want ja, liefde mag in dromen alles overwinnen, in het dagelijkse leven helpt een schepje geld die liefde wel heel erg sterk. Om te blijven bestaan, of om gesmoord te worden in de knop.
En zelfs als je liefde blijft bestaan, dan zit jij hier, en zij daar, en duurt het minstens nog heel wat jaren vooraleer de schulden weggewerkt zijn en jij voldoende geld hebt om naar ginder te vertrekken. Dus misschien kan je er al eens aan beginnen om hier een diploma te gaan behalen, zodat je in Amerika tenminste kans maakt op een job die een beetje deftig loon oplevert EN een ziekteverzekering zodat de liefde van je leven geholpen kan worden als je eenmaal aan de andere kant van de Oceaan geraakt met je diploma en een zakje centen om een start te kunnen maken.
Dat is geen makkelijke opgave, maar wel een goede om te bewijzen dat het om Ware Liefde gaat.
Dus: stop met dromen, en aan de slag!
(dat zou de boodschap zijn die ik aan mijn zoon zou geven indien hij in soortgelijke situatie zat)
zij hebben het niet breed, dochter (moeder) heeft een berg schulden en een ziekte die het haar mogelijk moeilijk maakt om te gaan werken, jij hebt geen diploma, en Amerika kent een grote economische crisis. Niks van de bovenstaande ingredienten maakt dat je dan denkt dat er een prachtige toekomst voor beide koningskinderen weggelegd is.
Want ja, liefde mag in dromen alles overwinnen, in het dagelijkse leven helpt een schepje geld die liefde wel heel erg sterk. Om te blijven bestaan, of om gesmoord te worden in de knop.
En zelfs als je liefde blijft bestaan, dan zit jij hier, en zij daar, en duurt het minstens nog heel wat jaren vooraleer de schulden weggewerkt zijn en jij voldoende geld hebt om naar ginder te vertrekken. Dus misschien kan je er al eens aan beginnen om hier een diploma te gaan behalen, zodat je in Amerika tenminste kans maakt op een job die een beetje deftig loon oplevert EN een ziekteverzekering zodat de liefde van je leven geholpen kan worden als je eenmaal aan de andere kant van de Oceaan geraakt met je diploma en een zakje centen om een start te kunnen maken.
Dat is geen makkelijke opgave, maar wel een goede om te bewijzen dat het om Ware Liefde gaat.
Dus: stop met dromen, en aan de slag!
(dat zou de boodschap zijn die ik aan mijn zoon zou geven indien hij in soortgelijke situatie zat)
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
- vana
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
Eerlijk gezegd vind ik het een beetje vreemd dat je, net nu je aangeeft meer bewijs te willen, ineens zo'n mail van "haar moeder" krijgt. Beetje erg toevallig.
Ook een beetje vreemd dat een moeder die zegt dat haar dochter zo beschermd opgevoed is, haar dochter die net een hartaanval en longontsteking heeft gehad wegstuurt naar haar oom.
Misschien bestaat jouw Trista echt, maar ik heb er zo mijn twijfels over.
Marjon
Ook een beetje vreemd dat een moeder die zegt dat haar dochter zo beschermd opgevoed is, haar dochter die net een hartaanval en longontsteking heeft gehad wegstuurt naar haar oom.
Misschien bestaat jouw Trista echt, maar ik heb er zo mijn twijfels over.
Marjon
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Ik had precies al de gedachte die Marjon/Vana ook weergeeft. Volgens mij komt 'Trista' in het nauw. Je gaat twijfelen, je stelt vragen die haar doen beseffen dat je haar niet klakkeloos gelooft en zij (of hij, weet jij veel) wil uit het spelletje dat ze al lange tijd met je speelt.
Dus komt er ineens een zogenaamde email van haar moeder die ervoor wil zorgen dat jij haar met rust laat en is zij bij een oom in huis geplaatst zodat ze geen contact meer kan zoeken.
Eerlijk? Ik geloof er helemaal niets van, volgens mij word je aan alle kanten voor de gek gehouden. Triest en misschien heel hard om te zeggen. Maar ook ik heb een zoon van 18 en een dochter van 16 en ik zou het vreselijk vinden als ze zo belazerd zouden worden en er alles aan doen om hen te laten inzien dat hier niks van klopt.
En zoals Benno al zegt: de ware liefde is een rekbaar begrip. Ik heb voor mijn twintigste wel 10 keer gedacht dat ik die gevonden had.
Succes en blijf niet te lang hangen in deze kwestie!
Dus komt er ineens een zogenaamde email van haar moeder die ervoor wil zorgen dat jij haar met rust laat en is zij bij een oom in huis geplaatst zodat ze geen contact meer kan zoeken.
Eerlijk? Ik geloof er helemaal niets van, volgens mij word je aan alle kanten voor de gek gehouden. Triest en misschien heel hard om te zeggen. Maar ook ik heb een zoon van 18 en een dochter van 16 en ik zou het vreselijk vinden als ze zo belazerd zouden worden en er alles aan doen om hen te laten inzien dat hier niks van klopt.
En zoals Benno al zegt: de ware liefde is een rekbaar begrip. Ik heb voor mijn twintigste wel 10 keer gedacht dat ik die gevonden had.
Succes en blijf niet te lang hangen in deze kwestie!
- Animar
- Amerikakenner
Ik heb nu het hele draadje gelezen, en denk maar één ding: stop hiermee!
Ik geloof er werkelijk helemaal niets van. Ik zie dat je zelf ook steeds meer je twijfels krijgt, dat lijkt me al geen behoorlijke basis.
Je zou het contact eens helemaal moeten verbreken, echt niets meer van je laten horen. Moet jij eens kijken wanneer zij weer contact met jou zal opnemen.... nooit meer!
Je wordt echt belazerd waar je bij staat.
Ik geloof er werkelijk helemaal niets van. Ik zie dat je zelf ook steeds meer je twijfels krijgt, dat lijkt me al geen behoorlijke basis.
Je zou het contact eens helemaal moeten verbreken, echt niets meer van je laten horen. Moet jij eens kijken wanneer zij weer contact met jou zal opnemen.... nooit meer!
Je wordt echt belazerd waar je bij staat.
Anita
- houstonwehaveaproblem
- Amerika-expert
Voor mij begint het er steeds meer op te lijken dat die 65+ ers daar in dat huisje een leuk tijdverdrijf hebben. "Hee, doe jij of je Trista bent en dan speel ik de moeder, goed?"
Je stuurt je dochter van die leeftijd niet zomaar even naar een oom voor een week, omdat ze contact heeft met jou. Bij die oom heeft moeder namelijk nòg minder controle over wat ze met jou zou doen. Misschien zou ze vandaar uit gaan mailen of gaan bellen. Nah...ik blijf erbij dat die 2 oude dametjes op dat adres zich werkelijk bescheuren over een naief jongetje aan de andere kant van de oceaan.
Je stuurt je dochter van die leeftijd niet zomaar even naar een oom voor een week, omdat ze contact heeft met jou. Bij die oom heeft moeder namelijk nòg minder controle over wat ze met jou zou doen. Misschien zou ze vandaar uit gaan mailen of gaan bellen. Nah...ik blijf erbij dat die 2 oude dametjes op dat adres zich werkelijk bescheuren over een naief jongetje aan de andere kant van de oceaan.
You can't change the direction of the wind, but you can adjust your sails.
Reisverslag Nationale Parken Westen: http://reisverslagen.allesamerika.com/verslag205";
Reisverslag Nationale Parken Westen: http://reisverslagen.allesamerika.com/verslag205";
Klopt, zal ik ook niet ontkennen. Ik heb nog wel een vader, maar die vader rol heeft hij nooit uitgeoefend. Tja, ik ben nou eenmaal veel verwend. Kan je MIJ niet kwalijk nemen.Want voor iemand van 20 kom je bij mij nog redelijk moederskinderig over, als je moeder het echte speurwerk moet doen en je allerlei dingen kan verbieden.
Ben ermee bezig...Dus misschien kan je er al eens aan beginnen om hier een diploma te gaan behalen, zodat je in Amerika tenminste kans maakt op een job die een beetje deftig loon oplevert EN een(...)
Bij haar oom heeft ze geen toegang tot internet. Ik snap niet dat jullie met dat stukje juist moeite hebben. Weg van internet = weg van mij zo denkt die moeder. Dus zal ze wel snel bij haar bezinnen komen en me vergeten.Ook een beetje vreemd dat een moeder die zegt dat haar dochter zo beschermd opgevoed is, haar dochter die net een hartaanval en longontsteking heeft gehad wegstuurt naar haar oom.
klopt, dat is ook deels omdat ik niet wil dat iets waarvan ik niet eens zeker ben of het wel echt is, mijn leven gaat bepalen. Het is sinds het aanmaken van dit topic al stukken minder geworden, maar helemaal vergeten kan ik het NOG niet. Vinden jullie het niet moeilijk te geloven dat 2 vrouwen van 65+ hier op kicken? Dat is toch gewoon een zieke gedachte of niet dan? Tot dusver is het voor mij nog te geloven, omdat als dit een spel is, je moet toegeven dat het goed gespeeld wordt. Ok, ik ben misschien naief, zelfs mn ex zegt het, maar wat overkomt me hier in godsnaam? Geen woorden gewoon.Ik geloof er werkelijk helemaal niets van. Ik zie dat je zelf ook steeds meer je twijfels krijgt, dat lijkt me al geen behoorlijke basis.
-
kastelke
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik heb de afgelopen jaren in internetland al zoveel meegemaakt, dat ik van niks meer opkijk. Zelfs hier op het forum hebben we mensen gehad die 2 accounts aanmaakten en die dan begonnen te converseren met elkaar... maar het ging uiteindelijk maar om 1 persoon! Die sprak dus met zichzelf! En dat maakte ik ook op een andere lijst al mee.ItsRobin schreef: Vinden jullie het niet moeilijk te geloven dat 2 vrouwen van 65+ hier op kicken?
Het gaat er niet eens om hou oud iemand is die jou in de maling tracht te nemen, het mogen evenzeer 2 bakvissen van 15 zijn die eens goed kunnen lachen met je.
En denk aan al die reclame op TV, waar je naar een betalend telefoonnummer mag bellen en waar een of andere zwoele jonge en aantrekkelijke Babette je eenzaanheid doorbreekt... maar ondertussen zit daar een overjaarse huisvrouw met een snor en hopen haren op haar benen... Wie is de gek? Hij die bedriegt (en er zijn kost mee verdient of er een leuke tijd aan beleefd), of hij die er in trapt?
Ik zou haar gewoon een mailtje sturen en zeggen dat je het haar niet moeilijk wilt maken thuis, dus dat je haar niet meer zal contacteren, tenzij zij dat zelf wil, maar dan moet zij het initiatief nemen en zorgen voor een webcam.
Zo leg je de bal volledig in haar kamp.
Elke
Daarom denk ik ook niet dat het twee 65+ers zijn. Ik denk dat het iemand is die op een snelle manier geld wil verdienen door op de goedaardigheid van mensen op internet te vertrouwen. Ik zelf heb meerdere Amerikanen horen praten over hoe ze bedonderd zijn door hun droomvrouw via internet. Die vrouwen hadden het zo slim gespeeld allemaal, dagelijks contact houden, zelfs dagelijkse telefoongesprekken met de kinderen van de man..ItsRobin schreef: Vinden jullie het niet moeilijk te geloven dat 2 vrouwen van 65+ hier op kicken? Dat is toch gewoon een zieke gedachte of niet dan? Tot dusver is het voor mij nog te geloven, omdat als dit een spel is, je moet toegeven dat het goed gespeeld wordt. Ok, ik ben misschien naief, zelfs mn ex zegt het, maar wat overkomt me hier in godsnaam? Geen woorden gewoon.
Vaak moesten deze vrouwen dan uit Oost Europa of Zuid-Amerika komen maar hadden ze geen geld voor een ticket, vertelden ze dat hun internet af werd gesloten door geldgebrek, of had de moeder een zware ingreep in het ziekenhuis nodig waar ze niet tegen verzekerd was. Geld werd overgemaakt en vaak was dat het einde van het contact.
Die informatie die "Trista" opgaf kan natuurlijk gewoon opgezocht zijn via internet. Ook de foto met de juiste persoonsgegevens kunnen opgezocht zijn (denk aan sites zoals MySpace en Facebook waar je vaak een overzicht over nagenoeg alle gegevens van een persoon hebt). Het kan zijn dat "Trista" -zoals hierboven al gezegd is- begint te twijfelen aan je goedgelovigheid en op die manier "niets meer aan je heeft. Dit kan de reden zijn dat je het mailtje hebt ontvangen van "haar moeder"
Ik hoop echt dat het gewoon een heel lief meisje is met een hele vervelende moeder. Het is vast moeilijk om langzaam afstand te nemen terwijl je niet weet hoe het daadwerkelijk zit. Toch moet je proberen het enigszins los te laten. Op die manier sluit je je ogen ook niet voor andere meisjes die je pad op komen. Indien het allemaal wel waar is, en Trista net zo gek is op jou, dan denk ik dat ze echt wel moeite gaat doen om met je in contact te komen (een vriendin vragen om je te mailen en dan te vragen naar je telefoonnummer bijvoorbeeld).
Hou ons verder op de hoogte!
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Chapeau, dat is handelen.Ik zou haar gewoon een mailtje sturen en zeggen dat je het haar niet moeilijk wilt maken thuis, dus dat je haar niet meer zal contacteren, tenzij zij dat zelf wil, maar dan moet zij het initiatief nemen en zorgen voor een webcam.
Zo leg je de bal volledig in haar kamp
- sachasenne
- Amerika-expert
- Partner van: syce
- Aantal x V.S. bezocht: 14
- Contacteer:
:hilarious: Echt? Misschien een schizofreen?Ik heb de afgelopen jaren in internetland al zoveel meegemaakt, dat ik van niks meer opkijk. Zelfs hier op het forum hebben we mensen gehad die 2 accounts aanmaakten en die dan begonnen te converseren met elkaar... maar het ging uiteindelijk maar om 1 persoon! Die sprak dus met zichzelf! En dat maakte ik ook op een andere lijst al mee.
:hilarious:maar ondertussen zit daar een overjaarse huisvrouw met een snor en hopen haren op haar benen...
Groetjes,
Carine
Carine
- Baia
- Amerikakenner
- Locatie: Pendel tussen Riemst (Bel) - Antwerpen (Bel) - Oss (Ned)
- Contacteer:
Als zij jou "ware liefde" is, waarom doet jou "ware liefde" er dan niets aan om even naar de bibliotheek te hollen om haar "ware liefde" een mailtje te sturen om alles zelf uit te leggen.ItsRobin schreef:Bij haar oom heeft ze geen toegang tot internet. Ik snap niet dat jullie met dat stukje juist moeite hebben. Weg van internet = weg van mij zo denkt die moeder. Dus zal ze wel snel bij haar bezinnen komen en me vergeten.
Sorry Robin, maar ik begin er ook steeds minder van te geloven.
En volgens mij ben jij een speciale jongen, Robin...
- helena
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 40
...met wellicht iets teveel fantasie?Baia schreef: Sorry Robin, maar ik begin er ook steeds minder van te geloven.
En volgens mij ben jij een speciale jongen, Robin...
http://soninetravel-usa.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Dank je, mijn dag kan nu niet meer stuk.En volgens mij ben jij een speciale jongen, Robin...
Verder weinig nieuws te melden behalve dat ik vrijdag nacht om een uur of 4 dit bericht kreeg:
(4:37) Trista: hi baby -- not supposed to be online but had to tell u I still miss u terribly and love u!!!!!!!!!! ttys I HOPE!!!!!!!!!
(4:37) Trista: I LOVE YOU ROBIN! 
Je hebt er alleen zo weinig aan.
- Baia
- Amerikakenner
- Locatie: Pendel tussen Riemst (Bel) - Antwerpen (Bel) - Oss (Ned)
- Contacteer:
Dat bedoel ik dus...helena schreef:...met wellicht iets teveel fantasie?
Met speciaal bedoelde ik sociaal speciaal. Je bent een beetje goedgelovig en naief, Robin. Dat doe je niet met opzet, maar het gaat je nog vaak in de problemen brengen. Het kan nooit kwaad om eerst een beetje argwaan te hebben voor je meteen ergens in duikt.
-
Bennogr
- Amerika-expert
Of zoals Ronald Reagan vaak zei, een Russische wijsheid aanhalend: Trust but verify.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Ik heb nou al 1000x gezegd dat ik al vanaf dag 1 in me hoofd had dat dit BS had kunnen zijn. Misschien kom ik naïef over, maar wat jullie lijken te vergeten is dat dit alles om mij draait. Zij is degene die dingen tegen me zegt. Dingen die je echt niet zomaar tegen zegt. Ik zal jullie vertellen gister kwam ze weer online. Het eerste waar ik me zorgen om maakte was haar naam. 'No one! - Its done..' . Dus ik vragen hoe zit dat. Het no one gedeelte sloeg op dat zij denkt dat ik denk dat ze nep is, en dat ze dus niemand voorstelt. Its done slaat op het feit dat haar moeder, als het aan haar zo liggen, nooit wil dat wij iets gaan krijgen. Sterker nog, die moeder heeft gezegd dat ze beter terug kan gaan naar haar ex, die nota bene is vreemdgegaan met een ander, omdat die beter voor haar kan zorgen. Blijkbaar speelt trouw geen enkele rol daar.Het kan nooit kwaad om eerst een beetje argwaan te hebben voor je meteen ergens in duikt.
Dan het verhaal van de ambassade. Laat ik maar gewoon plakken wat ze zei, lijkt me het beste. De vraag was dus: Kun je verklaren dat de ambassade aangeeft dat er twee bejaarden op je adres wonen?
really................hmmmmm wonder how i get mail here and mom too.............also they must know also that there are actually 2 separate households -- mom and dad own the house next door as well and Carrie lives there my brother's ex
(4:20) No One!: did they tell u that too ?
Duidelijk lijkt me.
Ik heb het nog een beetje met haar erover gehad van: Hoe nu verder? Ze zei dat als we elkaar ontmoeten zij naar mij komt en niet ik naar haar. Dat is voor mij zowel goed als slecht....goed in de vorm van nu hoef ik dat zieke wijf van een moeder niet te ontmoeten. Slecht als in ik heb me mentaal voorbereid op een reis naar Amerika, maar nu komt Amerika naar mij. Betekent dus dat ik flink wat werk aan de winkel heb. Op zich niet erg of zo, maar ik krijg het moeilijk en dat is het enige waar ik tegen op kijk. Aan de andere kant weet ik dat de tijd rijp is om volwassen/zelfstandig te worden.
Dan nog een ding: Ik ben er nu heilig van overtuigd dat Trista echt is. Als er iemand nu nog bereid is om tegenargumenten te geven, houdt ze alsjeblieft voor je want je kan me niet van gedachten veranderen ook al weet ik dat het goed bedoeld is. Als ik er nu nog achterkom, op wat voor manier dan ook, dat ze nep is en zo KEIHARD m'n hart breekt, so be it. dan is dat kennelijk de enige manier voor mij om mn les te leren.
Nog een mooie dag verder.
-
kastelke
- Amerika-expert
- Contacteer:
Of jij nou Trista in Amerika gaat bezoeken, of zij komt jou hier bezoeken, dat maakt niet uit. Belangrijk is dat je haar dus in het echt gaat zien. Maar dat zal nog wel een tijdje duren want ze is nog herstellende van haar ziekte + ze heeft een heleboel schulden en kan geen vliegtuigticket betalen. Geduld dus!
Wat bedoel je daar mee, Robin?ItsRobin schreef: maar nu komt Amerika naar mij. Betekent dus dat ik flink wat werk aan de winkel heb..
En wat bedoel je hier mee?ItsRobin schreef:maar ik krijg het moeilijk en dat is het enige waar ik tegen op kijk.
Elke
Ik denk dat ik achter de waarheid ben gekomen. Ik weet eigenlijk wel zeker. Het was eigenlijk al allemaal zo duidelijk, maarja als je echt krijgt te horen precies wat je wilt horen en bovendien ook nog eens met je eigen onzekerheden rondloopt en weinig ervaring hebt in liefde dan kijk ik er achteraf ook echt niet van op.
Anyways, hoe ben ik er achter gekomen. Iets wat ik al eerder had gedaan, namelijk foto's van 'Trista' van vroeger vergelijken met die van haar 'moeder'. Valt je gelijk al zo veel op. Even voor de goede orde, Trista bestaat dus niet. Althans, Trista kan bestaan, maar de Trista met wie ik contact heb gehad afgelopen maanden was dus gewoon Debbie. Wie zij beweerde dat haar moeder was. Ok, dus wat mij en me neef opviel aan de foto's was het volgende: Haar hetzelfde, bot structuur van dr gezicht, en dan het meest opvallende: Haar eyeliner trekt ze door tot op een punt wat ze dus bijna een jaar of 30 terug ook al deed, ervan uitgaande dat ze op de foto's van vroeger een jaar of twintig was. En dan hetgeen wat me al eerder opviel: Echt jaren 80 kleding/kwaliteit foto's. Ook zijn al de foto's ingescand. Logisch, toen waren er nog geen digitale camera's zou je dan moeten denken. Niet als je zo blind bent als dat ik toen was. Toen ben ik uit verveling nog maar is de email van dr moeder gaan lezen en dacht ik: hmmm laten we deze mail ff googlen misschien komt er wat nuttigs uit. Volledige email vind je niks op, maar toen probeerde ik het zonder het @hotmail gedeelte. 4 resultaten waarvan 1 achteraf de doorslag zou geven. Nou moet ik eerst zeggen dat de grote hobby van Trista Poppenhuizen zijn. Ze heeft me zelfs verteld op welke site/forum ze zit. En wat denk je, die moeder, wat ik toen nog dacht dat ze was, heeft daar een account met precies dezelfde naam als dat ze voor haar email gebruikt op diezelfde website. Dus ik een account aanmaken zodat ik de details kan zien van haar account. Op haar openbare profiel kon ik niet veel opmaken, alles stond afgeschermd zelf haar geslacht was anoniem. Toen ben ik al haar posts gaan nalezen. Alle 135. Daar heb ik mijn conclusies uit kunnen trekken.
Een kleine opsomming:
-Het lievelingseten van Trista is Mexicaans. Hetzelfde geld voor Debbie.
-Trista is geadopteerd. Debbie ook.
-Trista werkt in een ziekenhuis met Alzheimer-patienten, Debbie werkt met geestelijk zieke. Same Sh1t.
-Trista had een avatar op haar msn van een kat, hetzelfde plaatje gebruikt Debbie op haar forum account.
-Gezondheidsproblemen.
-De manier van typen komt overeen. Overmatig gebruik van uitroeptekens en het welbekende streepje - zoals dit - zo typt ze - vaag - of - niet?
Dit is dus waar ik al die tijd op heb moeten wachten. Concreet bewijs. Pas nu kan ik het helemaal loslaten, al had ik me sinds een week al voorgenomen dat het gewoon allemaal BS is. Stel dat ik die foto van Debbie nu nooit gekregen had of dat de email die ze me stuurde niet dezelfde naam had als dat ze op het forum gebruikte, dan zat ik nu nog te piekeren. Achteraf ook wel goed dat ik naar zoveel details gevraagd hebt. Maar nog het beste vind dat ik hier zelf achtergekomen ben met flink wat speurwerk. Die beroepskeuzetest loog dus niet toen er uitkwam dat ik onderzoekend ben.
Wel vervelend dat ik al die tijd echt zo blind ben geweest. Iedereen me maar vertellen dat het nep was en ik maar gewoon geloven dat het echt was. Maarja, ik heb er van geleerd. En jullie natuurlijk ook bedankt. Jullie waren voor het grootste deel verantwoordelijk voor de twijfel die ik in deze situatie kreeg. Wat uiteindelijk alleen maar goed bleek te zijn.
Wat rest mij nu nog...bezig gaan met mezelf..studie/werk vinden. Als ik niet zo bezig was geweest met haar had ik dit schooljaar niet hoeven missen, omdat ik mezelf maar bleef vertellen: Ik ga eerdaags naar Amerika waarom nu een studie beginnen? Zo f*cking dom ook eigenlijk. Nu moet ik dus noodgedwongen een BBL-opleiding begin volgend jaar gaan volgen of weer een jaar alleen werken. Had ik die teef maar nooit ontmoet.
En als ik haar weer spreek, ga ik dr langzaam maar zeker confronteren met mijn ontdekkingen en kijken of ze hier nog excuses tegen kan verzinnen. Vraag me af hoe ze zal reageren.
-
Anyways, hoe ben ik er achter gekomen. Iets wat ik al eerder had gedaan, namelijk foto's van 'Trista' van vroeger vergelijken met die van haar 'moeder'. Valt je gelijk al zo veel op. Even voor de goede orde, Trista bestaat dus niet. Althans, Trista kan bestaan, maar de Trista met wie ik contact heb gehad afgelopen maanden was dus gewoon Debbie. Wie zij beweerde dat haar moeder was. Ok, dus wat mij en me neef opviel aan de foto's was het volgende: Haar hetzelfde, bot structuur van dr gezicht, en dan het meest opvallende: Haar eyeliner trekt ze door tot op een punt wat ze dus bijna een jaar of 30 terug ook al deed, ervan uitgaande dat ze op de foto's van vroeger een jaar of twintig was. En dan hetgeen wat me al eerder opviel: Echt jaren 80 kleding/kwaliteit foto's. Ook zijn al de foto's ingescand. Logisch, toen waren er nog geen digitale camera's zou je dan moeten denken. Niet als je zo blind bent als dat ik toen was. Toen ben ik uit verveling nog maar is de email van dr moeder gaan lezen en dacht ik: hmmm laten we deze mail ff googlen misschien komt er wat nuttigs uit. Volledige email vind je niks op, maar toen probeerde ik het zonder het @hotmail gedeelte. 4 resultaten waarvan 1 achteraf de doorslag zou geven. Nou moet ik eerst zeggen dat de grote hobby van Trista Poppenhuizen zijn. Ze heeft me zelfs verteld op welke site/forum ze zit. En wat denk je, die moeder, wat ik toen nog dacht dat ze was, heeft daar een account met precies dezelfde naam als dat ze voor haar email gebruikt op diezelfde website. Dus ik een account aanmaken zodat ik de details kan zien van haar account. Op haar openbare profiel kon ik niet veel opmaken, alles stond afgeschermd zelf haar geslacht was anoniem. Toen ben ik al haar posts gaan nalezen. Alle 135. Daar heb ik mijn conclusies uit kunnen trekken.
Een kleine opsomming:
-Het lievelingseten van Trista is Mexicaans. Hetzelfde geld voor Debbie.
-Trista is geadopteerd. Debbie ook.
-Trista werkt in een ziekenhuis met Alzheimer-patienten, Debbie werkt met geestelijk zieke. Same Sh1t.
-Trista had een avatar op haar msn van een kat, hetzelfde plaatje gebruikt Debbie op haar forum account.
-Gezondheidsproblemen.
-De manier van typen komt overeen. Overmatig gebruik van uitroeptekens en het welbekende streepje - zoals dit - zo typt ze - vaag - of - niet?
Dit is dus waar ik al die tijd op heb moeten wachten. Concreet bewijs. Pas nu kan ik het helemaal loslaten, al had ik me sinds een week al voorgenomen dat het gewoon allemaal BS is. Stel dat ik die foto van Debbie nu nooit gekregen had of dat de email die ze me stuurde niet dezelfde naam had als dat ze op het forum gebruikte, dan zat ik nu nog te piekeren. Achteraf ook wel goed dat ik naar zoveel details gevraagd hebt. Maar nog het beste vind dat ik hier zelf achtergekomen ben met flink wat speurwerk. Die beroepskeuzetest loog dus niet toen er uitkwam dat ik onderzoekend ben.
Wel vervelend dat ik al die tijd echt zo blind ben geweest. Iedereen me maar vertellen dat het nep was en ik maar gewoon geloven dat het echt was. Maarja, ik heb er van geleerd. En jullie natuurlijk ook bedankt. Jullie waren voor het grootste deel verantwoordelijk voor de twijfel die ik in deze situatie kreeg. Wat uiteindelijk alleen maar goed bleek te zijn.
Wat rest mij nu nog...bezig gaan met mezelf..studie/werk vinden. Als ik niet zo bezig was geweest met haar had ik dit schooljaar niet hoeven missen, omdat ik mezelf maar bleef vertellen: Ik ga eerdaags naar Amerika waarom nu een studie beginnen? Zo f*cking dom ook eigenlijk. Nu moet ik dus noodgedwongen een BBL-opleiding begin volgend jaar gaan volgen of weer een jaar alleen werken. Had ik die teef maar nooit ontmoet.
En als ik haar weer spreek, ga ik dr langzaam maar zeker confronteren met mijn ontdekkingen en kijken of ze hier nog excuses tegen kan verzinnen. Vraag me af hoe ze zal reageren.
-
-
kastelke
- Amerika-expert
- Contacteer:
Oef, de kogel is door de kerk!
Enerzijds ben ik blij, dit is een hoofdstuk dat jij af kan sluiten. Anderzijds vind ik het wel heel erg voor je. We weten allemaal hoe gelukkig we ons voelen/voelden toen we dachten de liefde van ons leven tegen het lijf te lopen. Maar Kevin, ergens zit een meisje dat jou beter verdient!
Belangrijke les die je nu geleerd hebt: hoe lief, charmant en alleraardigst zo'n meid ook is, verlies nooit je *eigen* toekomst uit het oog! En geef je leven niet op vooraleer je elkaar wat langer kent en meer zekerheden hebt over elkaar. Dus: zet je studie niet zomaar stop! Studies spelen nooit in je nadeel, vooral niet als je naar Amerika gaat verhuizen.
Is er helemaal niks meer van opleiding waar je momenteel aan kan beginnen? Iets wat je misschien al wat kan voorbereiden op wat je volgend jaar gaat doen?
Fijn dat je niet boos bent op ons omdat we Trista niet erg geloofwaardig vonden. Maar besef dat jij het tenslotte wel hebt willen zien! Ok, je had er wat hulp bij nodig, wat logisch is. Je denkt daar een pareltje gevonden te hebben en dat geef je niet graag zomaar uit handen. Maar tenslotte ben je wel verder op zoek gegaan!
Enerzijds ben ik blij, dit is een hoofdstuk dat jij af kan sluiten. Anderzijds vind ik het wel heel erg voor je. We weten allemaal hoe gelukkig we ons voelen/voelden toen we dachten de liefde van ons leven tegen het lijf te lopen. Maar Kevin, ergens zit een meisje dat jou beter verdient!
Belangrijke les die je nu geleerd hebt: hoe lief, charmant en alleraardigst zo'n meid ook is, verlies nooit je *eigen* toekomst uit het oog! En geef je leven niet op vooraleer je elkaar wat langer kent en meer zekerheden hebt over elkaar. Dus: zet je studie niet zomaar stop! Studies spelen nooit in je nadeel, vooral niet als je naar Amerika gaat verhuizen.
Is er helemaal niks meer van opleiding waar je momenteel aan kan beginnen? Iets wat je misschien al wat kan voorbereiden op wat je volgend jaar gaat doen?
Fijn dat je niet boos bent op ons omdat we Trista niet erg geloofwaardig vonden. Maar besef dat jij het tenslotte wel hebt willen zien! Ok, je had er wat hulp bij nodig, wat logisch is. Je denkt daar een pareltje gevonden te hebben en dat geef je niet graag zomaar uit handen. Maar tenslotte ben je wel verder op zoek gegaan!
Elke
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht