Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Wandelingen in Zion
- lsl
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Wandelingen in Zion
Hallo,
ik had, na het nodige opzoekwerk, het idee om volgend jaar (juli) in Zion 's morgens "Angels Landing" te stappen en in de namiddag, op weg naar Bryce, de korte "Canyon Overlook".
Nu vraag ik me echter af of deze 2e wandeling nog wel de moeite is als we 's morgens al Angels Landing gedaan hebben, kan iemand mij daar raad over geven ?
Als alternatief zou ik eventueel de "Cascading Falls Canyon" wandeling kunnen doen (net voor het 2e tunnelletje), kent iemand deze wandeling ?
Luc
ik had, na het nodige opzoekwerk, het idee om volgend jaar (juli) in Zion 's morgens "Angels Landing" te stappen en in de namiddag, op weg naar Bryce, de korte "Canyon Overlook".
Nu vraag ik me echter af of deze 2e wandeling nog wel de moeite is als we 's morgens al Angels Landing gedaan hebben, kan iemand mij daar raad over geven ?
Als alternatief zou ik eventueel de "Cascading Falls Canyon" wandeling kunnen doen (net voor het 2e tunnelletje), kent iemand deze wandeling ?
Luc
1987 NY-Florida; 1989 CA-Hawai; 2008 WA DC-Florida; 2009 NY-CA-NV-UT-AZ; 2010 NV-AZ-UT-WY-MT;
2011 CO-UT-AZ-NV; 2012 CO-UT-AZ-NV-CA; 2013 WA-Canada-NV; 2014 CO-UT-AZ-NV; 2015 AZ-UT-CO-NM;
2016 CA-NV-UT-AZ; 2017 CO-UT-AZ
2011 CO-UT-AZ-NV; 2012 CO-UT-AZ-NV-CA; 2013 WA-Canada-NV; 2014 CO-UT-AZ-NV; 2015 AZ-UT-CO-NM;
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Re: Wandelingen in Zion
Ik kan jullie de wandeling naar angels landing van harte aanraden. Wij deden deze wandeling met 2 kinderen ( 11 en 14) we waren al om 8.30 uur bij het begin van de wandeling en toen kwamen al mensen naar beneden die om 6 uur begonnen waren. Wij waren er dus ook in juli en zou jullie willen aanraden om absoluut niet later te vertrekken ivm de warmte!
Wij zijn redelijke ervaren wandelaars maar vonden dit best ,vooral het laatste stuk met de kettingen, een pittige trip.'s middags zijn we dus niet meer gaan wandelen en dat lag niet alleen aan de kinderen........................
Wij zijn redelijke ervaren wandelaars maar vonden dit best ,vooral het laatste stuk met de kettingen, een pittige trip.'s middags zijn we dus niet meer gaan wandelen en dat lag niet alleen aan de kinderen........................
http://www.maudluuk.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false; onze juni-juli 2012 reis AZ-NM-CO-UT-NV
http://www.devanhaveretjesusa2008.weblog.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.newyork2010karinenjohn.weblog.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.devanhaveretjesusa2008.weblog.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.newyork2010karinenjohn.weblog.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
- lelie
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Wij hebben ook Angels Landing gelopen tot aan de kettingen en ik vond het ook behoorlijk pittig. Wij waren er iets na 7 uur al en dat kan ik iedereen aanraden.
Toen wij terugliepen begon het echt heel warm te worden en ik had eigenlijk wel medelijden met de mensen die nog naar boven moesten.
Daarna het pad belopen naar the Narrows (tot aan het water) en terug, maar toen we tussen de middag op de hotelkamer kwamen zijn we meteen op bed in slaap gevallen om vervolgens 3 uur later pas weer wakker te worden.
Ik zou er persoonlijk niet aan moeten denken om direct door te gaan naar Bryce. Maar misschien ligt dat aan mijn conditie
Toen wij terugliepen begon het echt heel warm te worden en ik had eigenlijk wel medelijden met de mensen die nog naar boven moesten.
Daarna het pad belopen naar the Narrows (tot aan het water) en terug, maar toen we tussen de middag op de hotelkamer kwamen zijn we meteen op bed in slaap gevallen om vervolgens 3 uur later pas weer wakker te worden.
Ik zou er persoonlijk niet aan moeten denken om direct door te gaan naar Bryce. Maar misschien ligt dat aan mijn conditie

- Ruud2004
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 16
Ook ik heb Angels Landing gelopen en ik kan je deze hike zeker aanbevelen. Zion is zo vreselijk mooi, dat er best nog wel een hike bij kan. Zoals al werd geschreven, zal het heerlijk zijn om in de (hete) middagzon door de Narrows te plonsen/lopen. Bryce wacht echt wel even op je.
Suc6
Suc6
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
-
- Amerikafan
- Contacteer:
Ik kan je dezelfde raad geven als hierboven: de Angels Landing is zeker de moeite, maar ook heel pittig. Wel vroeg vertrekken om de hitte te vermijden. Wij zijn vertrokken rond 9u en toen was het nog goed te doen, maar veel later zou ik er niet aan beginnen (ik spreek hier wel over augustus natuurlijk). Daarna hebben we nog de Riverside Walk gedaan (naar begin Narrows en terug), en ik moet zeggen dat we blij waren om terug in de shuttlebus te kunnen stappen.
Wij zijn dezelfde dag nog doorgereden naar Las Vegas, en dat was geen probleem. We hebben wel als een roos geslapen die nacht, want het was een serieus vermoeiende dag, maar te doen. Dus als jullie over een redelijke conditie bezitten, lijkt me jouw planning wel haalbaar (Zion - Bryce is maar een dikke 2 a 3 uur rijden), maar ik moet eerlijk toegeven dat ik de Canyon Overlook niet ken, dus geen idee heb of dit een zware wandeling is of niet.
Wij zijn dezelfde dag nog doorgereden naar Las Vegas, en dat was geen probleem. We hebben wel als een roos geslapen die nacht, want het was een serieus vermoeiende dag, maar te doen. Dus als jullie over een redelijke conditie bezitten, lijkt me jouw planning wel haalbaar (Zion - Bryce is maar een dikke 2 a 3 uur rijden), maar ik moet eerlijk toegeven dat ik de Canyon Overlook niet ken, dus geen idee heb of dit een zware wandeling is of niet.
USA Westkust 2008 - http://hilkejoke.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
De Canyon Overlook is niet zwaar en nog goed te doen op weg naar Bryce, maar het is inderdaad de vraag of het nog interessant is na Angels Landing. Ik denk het eigenlijk niet. Misschien is het beter om nog een andere wandeling in het park te doen; rijdt met de shuttlebus rond en doe Weeping rock of een andere korte wandeling en rust uit bij de lodge (je kunt daar heerlijk in het gras zitten en een ijsje eten).
De Cascading Falls Canyon wandeling ken ikjammer geneog niet, ziet er leuk uit. Als het weer en de omstandigheden er geschikt voor zijn (net na een bui) lijkt me dat een mooi alternatief.
Marianne
De Cascading Falls Canyon wandeling ken ikjammer geneog niet, ziet er leuk uit. Als het weer en de omstandigheden er geschikt voor zijn (net na een bui) lijkt me dat een mooi alternatief.
Marianne
- Doockles
- Amerika-expert
- Partner van: Pietro
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Wij zijn ook relatief vroeg aan Angels Landing begonnen zodat we op de middag ongeveer terug naar beneden aan het gaan waren. Het wordt dan inderdaad redelijk heet en ben je blij dat je niet meer gans naar boven moet. 's Morgens is het stuk Refrigirator Canyon echt zalig fris
. Aangezien we het toch ook een pittige wandeling vonden hebben we na het middageten ook wat uitgerust op het centrale grasveld. Daarna hebben we dan nog een korte wandeling naar Lower Emeralds Pool gedaan. Ook wij waren blij dat we ons daarna op de bus konden zetten
. Ik vond dat laatste nog wel een toffe wandeling om af te sluiten.

Onze reisverslagen:
2008: Phoenix - San Francisco
2010: Phoenix - Las Vegas
2011: Phoenix - Las Vegas
2012: Denver - Las Vegas
- buur
- Amerikakenner
"Canyon Overlook" is ook IMHO de moeite ward. De trail is niet erg spectculair, maar de uitzicht aan het end is adembenemend mooi.
Groetjes, Thomas.
- gondelier
- Amerikakenner
- Contacteer:
Zorg wel dat je voor het donker vertrekt naar Bryce. Wij zijn dit jaar ook in het begin van de avond vertrokken van Zion naar Bryce, maar het laatste stuk in het donker viel erg tegen. Strepen op de weg waren nauwelijks te zien, en overal langs de weg stonden herten klaar om over te steken, heel inspannend rijden.
Ben het met 'buur' eens: Canyon Overlook geeft een fantastisch uitzicht:
... 054762958/
... 054762958/
Foto's Arizona/Utah: http://www.flickr.com/photos/vtveen/set" onclick="window.open(this.href);return false; ... 054762958/
Foto's Californië: http://www.flickr.com/photos/vtveen/set ... 964833115/" onclick="window.open(this.href);return false;
Foto's Californië: http://www.flickr.com/photos/vtveen/set ... 964833115/" onclick="window.open(this.href);return false;
- buur
- Amerikakenner
Natuurlijk is het nooit een plezier, in het donker door het zuidwesten te rijden. Maar een dagplan met Angels Landing, Canyon Overlook en daarnade rit naar Bryce, dit zou mogelijk zijn.
Wij zijn de Canyon Overlook Trail in ongeveer 1 uur gegaan, plus een halve uur rust aan het uitzichtpunt. Als jij nog 1 uur 30 minuten tijd heeft, kun jij dit trail gaan.
Wij zijn de Canyon Overlook Trail in ongeveer 1 uur gegaan, plus een halve uur rust aan het uitzichtpunt. Als jij nog 1 uur 30 minuten tijd heeft, kun jij dit trail gaan.
Groetjes, Thomas.
Canyon Overlook na Angels Landing vind ik overbodig. De allermooiste uitzichten heb je nl. al vanaf Angels Landing.
Ik zou 's middags nog een stukje Narrows doen. Al loop je maar 100 meter door de rivier, het is weer een heel andere ervaring en lekker fris na zón inspannende ochtendwandeling.
En pas de volgende dag door naar Bryce.
Ik zou 's middags nog een stukje Narrows doen. Al loop je maar 100 meter door de rivier, het is weer een heel andere ervaring en lekker fris na zón inspannende ochtendwandeling.
En pas de volgende dag door naar Bryce.
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Ik zou zeggen, bepaal het terplekke of je nog zin en lust hebt om na Angels Landing nog een (kortere) hike te doen. Angels Landing is een pittige hike en zoals je uit de opmerkingen hierboven al opmaakt, de meesten doen het daarna even rustig aan. Heb ik afgelopen zomer en in 2006 ook gedaan.
Roland

Roland
Ben het helemaal met Thebes eens.We zijn in Mei 4 dagen in Zion geweest en hebben het hele park gezien/gelopen. Angels Landing vonden we de mooiste wandeling, deze hebben we in de ochtend gelopen. Boven heerlijk genoten van het uitzicht en lekker een lunch genomen.Daarna in de middag langs en door de rivier gelopen. Heerlijk fris en ontspannend.Kan in juli ontzettend heet zijn in Zion.
- lsl
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Bedankt voor de goede tips, het zal inderdaad van de conditie afhangen wat het in de namiddag wordt.
Helemaal eruit ben ik nog niet, als er nog iemand Cascading Falls kent hoor ik het graag.
Een bijkomend vraagje, ik lees op de site van Zion dat de toiletten aan Scout's lookout (op weg naar Angels Landing), gesloten zijn.
Is daar misschien nog wel leidingwater zodat je de camelbag kan vullen ?
Luc
Helemaal eruit ben ik nog niet, als er nog iemand Cascading Falls kent hoor ik het graag.
Een bijkomend vraagje, ik lees op de site van Zion dat de toiletten aan Scout's lookout (op weg naar Angels Landing), gesloten zijn.
Luc
1987 NY-Florida; 1989 CA-Hawai; 2008 WA DC-Florida; 2009 NY-CA-NV-UT-AZ; 2010 NV-AZ-UT-WY-MT;
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Ik weet niet of er leidingwater is. Verwacht het niet eerlijk gezegd. Die toiletten zijn vaak ook "droog". Je kunt er niet doorspoelen en alles valt in een groot gat. Of dat ook geldt voor Angeles Landing weet ik niet, heb er geen gebruik van gemaakt.lsl schreef:Een bijkomend vraagje, ik lees op de site van Zion dat de toiletten aan Scout's lookout (op weg naar Angels Landing), gesloten zijn.
Toch zou ik zelf zorgen voor voldoende drinkwater onderweg. Lijkt mij verstandiger dan "te vertrouwen" op water onderweg. Ik zorg altijd dat ik voldoende (zeker 3 flessen van zo'n 0,75 l.) water bij me heb.
Roland
- Doockles
- Amerika-expert
- Partner van: Pietro
Waar begint deze wandeling eigenlijk?vtveen schreef:Ben het met 'buur' eens: Canyon Overlook geeft een fantastisch uitzicht:
... 054762958/
Onze reisverslagen:
Als je uit Springdale komt en via Highway 9 naar het oosten rijdt (Mount Carmel Juncttion) vind je direct na de tunnel een tweetal (kleine) parkeerplaatsen. Tegenover de eerste (na de tunnel) staat de trail aangegeven.
Foto's Arizona/Utah: http://www.flickr.com/photos/vtveen/set" onclick="window.open(this.href);return false; ... 054762958/
Ook wij hebben 2 weken geleden de trail van Angels landing gelopen, maar wel in de hitte die alle andere vermeden hebben door vroeg te vertrekken. Wij begonnen eraan op de middag en het was die dag 32°C. Dat is niet de hitte van in de echte zomermaanden maar toch ...
Aan te raden is om vroeg genoeg te vertrekken en voldoende water mee te nemen.
De canyon overlook trail hadden wij de avond ervoor gedaan toen wij van bryce kwamen. Wij vonden hem de moeite waard maar als je het in de andere richting doet misschien niet meer?
Je hebt op de canyon overlook ook een ander zicht dan vanaf angels landing.
Mss is het best om te doen zoals Coyote zegt en daar pas te beslissen wat je gaat doen. Wij zijn namelijk ook na de angels landing hike aan het zwembad gaan liggen
groetjes
Bart
Aan te raden is om vroeg genoeg te vertrekken en voldoende water mee te nemen.
De canyon overlook trail hadden wij de avond ervoor gedaan toen wij van bryce kwamen. Wij vonden hem de moeite waard maar als je het in de andere richting doet misschien niet meer?
Je hebt op de canyon overlook ook een ander zicht dan vanaf angels landing.
Mss is het best om te doen zoals Coyote zegt en daar pas te beslissen wat je gaat doen. Wij zijn namelijk ook na de angels landing hike aan het zwembad gaan liggen

groetjes
Bart
Grts, Bart
You can't milk a cow with your hands in your pants
You can't milk a cow with your hands in your pants
- LeenG
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 2
hallo,
ik was ook aan het kijken om Angel's landing te doen maar mijn vriend heeft hoogtevrees. Van wat ik op de foto's zie, is deze hike dan niet echt aan te raden?
ik was ook aan het kijken om Angel's landing te doen maar mijn vriend heeft hoogtevrees. Van wat ik op de foto's zie, is deze hike dan niet echt aan te raden?
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 23 Reacties
- 3376 Weergaves
-
Laatste bericht door redeye
-
- 26 Reacties