Ik heb een vraag over het kopen van een auto in Amerika terwijl je aan het reizen bent. Ik heb gehoord dat het dan heel moeilijk is een verzekering af te sluiten want je hebt geen vast verblijfadres.
Heeft iemand hier ervaring mee of tips voor mij?
Ik heb al een keer met de bus door Amerika gereisd maar mijn ervaring is dat je soms niet kan komen waar je nou wilt komen, bijv. Grand Canyon is alleen met de auto bereikbaar. Vandaar nu de optie de auto
Het is niet alleen moeilijk een verzekering af te sluiten op een in de USA gekochte auto. Alvorens te verzekeren moet de auto bij het Department of Motor Vehicles in de Staat waar de auto werd gekocht worden geregistreerd. De meeste Staten eisen echter dat men een offcieel inwoner van betreffende Staat is. Men dient bijvoorbeeld een Title te overleggen. Zo ver ik weet is het nog wel mogelijk als Europeaan om in Florida en Vermont een gekochte auto bij de DMV te registreren. Men moet dus zeer voorzichtig zijn met het kopen van een auto. Autoverkopers hebben geen ervaring met dit probleem. Misschien heeft iemand recentelijk ervaringen met het kopen, registreren en verzekeren van een auto in de USA gehad ?
Wij hebben dus pas een auto gekocht hier en een Social security nummer werd wel bij de aankoop gevraagd omdat de dealer de auto gelijk bij de DMV ging aanmelden. Een auto is zo gekocht volgens mij, maar inderdaad de nummerplaten enzo gaan allemaal naar je huisadres en als je die niet kunt tonen weinig mogelijkheid tot het kopen van een auto.
Het verzekeren van de auto was voor ons ook nog niet zo makkelijk. Uiteindelijk was het krijgen van een hypotheek nog makkelijker dan het krijgen van de autoverzekering. We hebben zekers anderhalf uur bij het verzekerings kantoor gezeten om dat in orde te krijgen. Het leek wel een kruisverhoor. Vreselijk...... Maar alles is goed gekomen maar als je tijdelijk hier bent, zou ik, lekker makkelijk, gaan voor een huurauto.
Groetjes Petra
Een Europeaan die voor korte of langere tijd naar de USA gaat heeft natuurlijk geen Amerikaans Social Security nummer. Noch een officieel adres. Elke Department of Motor Vehicles heeft een website en vaak staan daar de voorwaarden op die voor een kentekenregistratie gelden. Vermont en Florida lijken uitzonderingen te hebben op de regel dat men officieel inwoner van de Staat moet zijn.
Het zou interessant zijn om aan een officiele Amerikaanse instantie deze kwestie voor te leggen: hoe kan een Europeaan bijvoorbeeld in California of Oregon een auto kopen en registreren ?
Misschien eens interssant voor een medewerker van een Amerikaanse Ambassade in Europa dit uit te zoeken en met een antwoord te komen.
Overigens, het verzekeren van de auto is misschien wel lastig, maar zeker mogelijk. Het is juist de registratie die problemen geeft.
Hoi allemaal,
Zeer interessant onderwerp. Ray en ik gaan in de winter drie maanden naar Amerika. Ik ga voor een antropologisch onderzoek voor school, hij gaat proberen uurtjes te maken met vliegen. Omdat we drie maanden daar zijn zou het heel erg fijn zijn daar een eigen auto te hebben. Ze zijn niet duur, tweedehandse auto's, maar de verzekering is inderdaad iets waar we nog niks van weten. We zullen wel op een vast adres wonen, maar waarschijnlijk niet ingeschreven staan als vaste bewoners, ik het een Social Security nummer van 2003 toen ik vrijwilligerswerk deed in Olympic NP, maar heb geen flauw idee of dit nog geldig is op mijn naam of dat dat pas is als ik weer eens een visum zou aanvragen of iets dergelijks. Moet ik ook nog uitzoeken.
Ik hoop daarom ook dat iemand deze vraag zou kunnen beantwoorden, kunnen we een verzekering regelen? En hoe?
Groetjes,
Ray en Anneke
Hoi Allemaal,
Iedere staat heeft zijn eigen regels en wetten,
Hier in Oregon ,moet je een inwoner van de staat zijn to register your car en je hebt geen social security card nodig,wel voor je driverslicense.
Ook hier in de westcoast moet een car getest worden for airpollutie ,before you can register it,
Gebruik Google en je kan het voor iedere staat vinden ,bijvoorbeeld Washington DMV (Department of Motor Vehicles)etc. etc.
Nog los van de regels per staat heb je te maken met de regels per verzekering. Veel maatschappijen zullen je niet eens willen verzekeren omdat je geen US driving history hebt. Degenen die je wel willen verzekeren doen dat tegen woekerpremies, tenzij men bereid is je NL rijhistorie in beschouwing te nemen. Toen wij pas in de US aankwamen, zo'n 12 jaar geleden, wilde alleen Progressive ons verzekeren, ondanks een verklaring van 10+ jaar schadevrij rijden van onze NL verzekering . De premie destijds was $2000 per jaar voor één auto Na een jaar meteen geswitched naar een goedkopere verzekering die de helft rekende voor twee autos (inmiddels hadden we een US driving history). Ik weet niet of het tegenwoordig wat beter is, maar ik zou op het ergste voorbereid zijn.
Loek schreef:Nog los van de regels per staat heb je te maken met de regels per verzekering. Veel maatschappijen zullen je niet eens willen verzekeren omdat je geen US driving history hebt. Degenen die je wel willen verzekeren doen dat tegen woekerpremies, tenzij men bereid is je NL rijhistorie in beschouwing te nemen. Toen wij pas in de US aankwamen, zo'n 12 jaar geleden, wilde alleen Progressive ons verzekeren, ondanks een verklaring van 10+ jaar schadevrij rijden van onze NL verzekering . De premie destijds was $2000 per jaar voor één auto Na een jaar meteen geswitched naar een goedkopere verzekering die de helft rekende voor twee autos (inmiddels hadden we een US driving history). Ik weet niet of het tegenwoordig wat beter is, maar ik zou op het ergste voorbereid zijn.
Ik heb dit verhaal inderdaad ook gehoord van iemand op de zaak die uitgezonden is naar Amerika voor 2 jaar. Hij betaald inderdaad ook torenhoge premies omdat hij geen US history heeft (dit loopt nog steeds)
Loek schreef:Nog los van de regels per staat heb je te maken met de regels per verzekering. Veel maatschappijen zullen je niet eens willen verzekeren omdat je geen US driving history hebt. Degenen die je wel willen verzekeren doen dat tegen woekerpremies, tenzij men bereid is je NL rijhistorie in beschouwing te nemen. Toen wij pas in de US aankwamen, zo'n 12 jaar geleden, wilde alleen Progressive ons verzekeren, ondanks een verklaring van 10+ jaar schadevrij rijden van onze NL verzekering . De premie destijds was $2000 per jaar voor één auto Na een jaar meteen geswitched naar een goedkopere verzekering die de helft rekende voor twee autos (inmiddels hadden we een US driving history). Ik weet niet of het tegenwoordig wat beter is, maar ik zou op het ergste voorbereid zijn.
Ik heb dit verhaal inderdaad ook gehoord van iemand op de zaak die uitgezonden is naar Amerika voor 2 jaar. Hij betaald inderdaad ook torenhoge premies omdat hij geen US history heeft (dit loopt nog steeds)
Deze ervaring hebben wij ook een beetje gehad in New Jersey. Maar je kunt een beetje onderhandelen over de premie. Onze premie was ook hoger omdat mijn man (vriend destijds) nog geen 30 was (vrouwen krijgen korting als ze > 25 jaar zijn en mannen > 30 jaar). Ook moesten we meer premie betalen omdat we niet getrouwd waren Ze proberen van alles, maar je kunt een beetje onderhandelen. We kregen trouwens wel verzekering met alleen ons Nederlands rijbewijs.
En als je hem dan in Canada koopt? Ik ga nl een jaar naar Canada en wil ook in Amerika reizen. Zijn de regels m.b.t. het afsluiten van een verzekering anders in Canada dat iemand weet?
Ja, dat zou voor ons misschien ook een oplossing zijn, want we zitten deze winter aan de Canadese grens. Als we een auto kunnen kopen en registreren + verzekeren in Canada zou het mooi uitkomen.
Marcel schreef:Dit zal de firma zijn die lillypad bedoelt. In Scottsdale (niet Stochdale), Arizona.
yep die bedoelde ik.............beetje snel getypt.........
ik weet dat je in sommige staten de wagen als non recidense kan registreren en anders gewoon op een dealer tag...........kun je toch 30 dagen rijden....
" Ik weet dat je in sommige staten de wagen als non recidense kan registreren" schrijft Forumgenoot Lillypadchoppers.
In welke Staten in Canada kun je een auto op naam van een Europeaan registreren ? In ieder geval niet in Ontario.
The views and comments posted in these fora are personal and do not necessarily represent the those of the Management of AllesAmerika.com Forum.
The Management of AllesAmerika.com Forum does not, under any circumstances whatsoever, accept any responsibility for any advice, or recommentations, made by, or implied by, any member or guest vistor of AllesAmerika.com Forum that results in any loss whatsoever in any manner to a member of AllesAmerika.com Forum, or to any other person.
Furthermore, the Management of AllesAmerika.com Forum is not, and cannot be, responsible for the content of any other Internet site(s) that have been linked to from AllesAmerika.com Forum.