Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

CheapTickets.com

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
blaatschaap
Amerika-ontdekker

CheapTickets.com

Bericht door blaatschaap »

Hallo,

ik wou graag een vlucht op CheapTickets.com boeken naa NY voor over een paar weken. Wat ik mij af vroeg is of de totaalprijs die je te zien krijgt inclusief alle belastingen is. Er staat wel bij (inc taxes & fees), maar zijn dit alle belastingen? Niet dat je op Schiphol nog 100e oid moet betalen?

Groeten.
butterfly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: CheapTickets.com

Bericht door butterfly »

Dit bedrag is gewoon inclusief alle belastingen, op shiphol hoef je niks extra te betalen ( tenzij je koffer te zwaar is :wink: )
blaatschaap
Amerika-ontdekker

Bericht door blaatschaap »

Ah mooi, dat is duidelijk. Bedankt voor je antwoord.
Ruud2004
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Ruud2004 »

En de prijs is nog in Dollars ook ! :mrgreen:
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
Bramster
Amerika-expert

Bericht door Bramster »

Ik heb nog nooit op schiphol wegens ticket belastingen hoeven bijbetalen voor mijn ticket. Wel heb ik ooit na aanschaf van een ticket geld terug gekregen, omdat de prijs was gezakt. Dat was met Turlisch Airlines op een vlucht naar NY

Mijn ervaring bij de cheaptickets.com/nl site is dat de totaal prijs geen verborgen zaken heeft. Dit in tegenstelling tot andere goedkope ticket sites waar men bv op het laatste momentg nog even 15Euro inschrijfgeld vraagt. Met zulke boeven moet je nmm nooit in zee gaan, je moet daar dus betalen om te mogen betalen !
Ruud2004
Amerika-expert

Bericht door Ruud2004 »

Heb ik ook nog nooit gezien Bramster (geld teruggeven ook niet trouwens), maar met de TK naar New York ? Eerst naar 4 1/2 uur naar Istanbul/Ankara en dan nog de grote plas over ? Dat is een lange zit !
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2018 NO Canada/USA

Ingmar
Amerikafan

Bericht door Ingmar »

Tip voor iedereen die tijdelijk naar Amerika komt:

Zorg er goed voor dat je op de dag waarop je toegestaan verblijf afloopt weer terug in (bijvoorbeeld) Nederland of Belgie bent. Als je visum verloopt op 30 oktober bijvoorbeeld, en je boekt een retourvlucht op 30 oktober, dan kun je een probleempje hebben op Schiphol. Vanwege het tijdsverschil kun je dan namelijk soms pas op 31 oktober in Nederland/Belgie aankomen, en dan ben je dus in overtreding van je visum. Je moet dan op Schiphol de terugvlucht weer een dag eerder zetten, en iedere aanpassing op je bestaande ticket kost ongeveer Euro 150 dacht ik.
Kan dus erg kostbaar zijn om je retourvlucht op de juiste dag te zetten, extra kosten van Ero 150 is natuurlijk geen leuk begin van je uitstapje.
Before "was", "was" was, "was" was "is".
VanRoyal
Amerikafan

Bericht door VanRoyal »

Bramster schreef:Mijn ervaring bij de cheaptickets.com/nl site is dat de totaal prijs geen verborgen zaken heeft. Dit in tegenstelling tot andere goedkope ticket sites waar men bv op het laatste momentg nog even 15Euro inschrijfgeld vraagt. Met zulke boeven moet je nmm nooit in zee gaan, je moet daar dus betalen om te mogen betalen !
Cheaptickets.com is een totaal andere organisatie dan Cheaptickets.nl. Bij Cheaptickets.com wordt er trouwens wel degelijk een fee bovenop de ticketprijs gegooid vlak voor het boeken. Bij ons was dat iets van 17 dollar dacht ik. Dan nog was het *vele* malen goedkoper dan alle andere aanbieders, dus die fee had ik er graag voor over,

En of die fee er nou achteraf wordt bijgerekend of al in de prijs is verwerkt, betalen doe je toch wel.... ;)
Bramster
Amerika-expert

Bericht door Bramster »

Ruud2004 schreef:Heb ik ook nog nooit gezien Bramster (geld teruggeven ook niet trouwens), maar met de TK naar New York ? Eerst naar 4 1/2 uur naar Istanbul/Ankara en dan nog de grote plas over ? Dat is een lange zit !
Mijn vlucht met TK naar NY was gewoon rechstreeks vam AMS naar JFK. Er mocht toen zelfs nog gerookt worden. Dat roken heb ik trouwen zeer lanf niet meer gedaan op een vluvht, laatste keer was zo'n 7 jaar geleden op een KLM vlucht van Turijn naar Ams, ok maar nu dwaal ik af.
Ruud2004
Amerika-expert

Bericht door Ruud2004 »

Ingmar schreef:Tip voor iedereen die tijdelijk naar Amerika komt:

Zorg er goed voor dat je op de dag waarop je toegestaan verblijf afloopt weer terug in (bijvoorbeeld) Nederland of Belgie bent. Als je visum verloopt op 30 oktober bijvoorbeeld, en je boekt een retourvlucht op 30 oktober, dan kun je een probleempje hebben op Schiphol. Vanwege het tijdsverschil kun je dan namelijk soms pas op 31 oktober in Nederland/Belgie aankomen, en dan ben je dus in overtreding van je visum. Je moet dan op Schiphol de terugvlucht weer een dag eerder zetten, en iedere aanpassing op je bestaande ticket kost ongeveer Euro 150 dacht ik.
Kan dus erg kostbaar zijn om je retourvlucht op de juiste dag te zetten, extra kosten van Ero 150 is natuurlijk geen leuk begin van je uitstapje.
Geheel :offtopic: ,

Kan aan mij liggen, maar hier snap ik even niets van Ingmar. Bij wie ben je in overtreding vwb de overschrijding visum en waarom zou je dan op Schiphol een probleem hebben.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2018 NO Canada/USA

RNA
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door RNA »

Wat Ingmar probeerd te zeggen is het volgende...

Je boekt een ticket naar de states, je mag daar 90 dagen blijven en je bent ook van plan 90 dagen te blijven, dus je hebt je terugvlucht geboekt op de 90e dag dat je in de states bent.

Stel dat de 90e dag op bijvoorbeeld 4 april valt, heb je een grote kans dat je door het tijdsverschil op 5 april (nederlandse tijd) aankomt, wat dus de 91e dag is waardoor je volgens Ingmar in overtreding van je visum zou zijn (ik betwijfel het want je bevindt je dan immers al niet meer op Amerikaans grondgebied).

Op schiphol kan je dus problemen krijgen VOORDAT je vertrekt naar de USA als ze zien dat je retourticket over precies 90 dagen is en heb je kans dat je je ticket moet 'vervroegen' met alle kosten van dien voordat je überhaupt naar de states reist...

Ik vermoed dat dat is wat Ingmar bedoeld, of het ook klopt weet ik niet, lijkt me erg onwaarschijnlijk.
Afbeelding WA, NY, NJ, PA, MD, VA, FL, TX, MN, HI + Puerto Rico - nog 40 te gaan

Afbeelding
Ruud2004
Amerika-expert

Bericht door Ruud2004 »

Ik dacht al zoiets, maar dit geeft geen enkel probleem. De dag/tijd van vertrek staat op het ticket staat aangegeven en die is voor immigration en luchtvaartmaatschappijen van belang. Op die dag vindt (daar) immers de uitreiscontrole plaats en verlaat je dus de VS. Als je vlucht daar ernstige vertraging (91e dag) zou oplopen, zal je wel even via de Immigration moeten.

Vlieg je met KLM of Martinair, dan kan je de VS zelfs nog op dezelfde dag hebben verlaten. (in theorie zelfs binnen 30 min mogelijk. Ligt er aan hoe snel je kan boarden) Maar dit terzijde.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2018 NO Canada/USA

Plaats reactie