Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Computercrash

Vragen of opmerkingen over AllesAmerika.com of deze forums? Plaats ze hier.
Plaats reactie
Dennis
AllesAmerika.com Webmaster
Contacteer:

Computercrash

Bericht door Dennis »

Hoi luitjes,

Wegens een zware computercrash waarbij de harde schijf onherstelbaar is beschadigd heb ik tijdelijk geen toegang tot mijn pc. Dit betekent dat ik tijdelijk (maximaal 2 weken) maar weinig online zal zijn, daar ik volledig afhankelijk ben van de computer van mijn roommate.

Overigens ter geruststelling: dit heeft geen effect op mijn reactievermogen in het behandelen van orders voor de webshop. Ik check nog steeds dagelijks mijn e-mail en zorg dat de boel gewoon blijft doorlopen. Mijn reactietijd voor andere typen e-mails (als het dus niet over een bestelling gaat) zal wel wat langer zijn.

P.s.: ik koop nooit meer een Western Digital harde schijf. Een Geek Squad medewerker bij Best Buy vertelde me dat ze de fabrieksgarantie op harddisks naar beneden hebben gehaald van 3 jaar naar 1 jaar omdat ze zo vaak crashen. (Mijn harde schijf was 8 maanden oud.)
Dennis

AllesAmerika.com webmaster
AllesAmerika.com homepage | Lees de forumregels
dieter
Amerikakenner

Bericht door dieter »

Ik heb ooit volgende tip gekregen : weet niet of het werkt, maar niet geprobeert is altijd verloren.
Leg je HDD 12 uur in de vriezer, en probeer dan, terwijl die nog koud is, de gegevens te lezen. Schijnt te helpen om een gedeelte van je gegevens toch nog te recupereren.
Succes
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door markro »

Hoi Dennis,

Wat een armoe hè, als je computer het niet meer doet? Zo’n zelfde geintje heb ik ook net gehad. Harde schijf stuk van mijn desktop computer. Ik heb de mijne net voor afgelopen weekend terug gekregen, na een afwezigheid van circa drie weken, met een nieuwe harde schijf erin. Gelukkig heeft men het grootste deel van onze documenten kunnen overzetten, echter allerlei programmaatjes, die ik in de loop van de tijd erop had gezet, ben ik kwijt. Dus ik ben de boel nu weer op orde aan het brengen.
Bovendien ging gelijktijdig mijn laptop stuk (koeling/ventilator defect) en deze heb ik nog steeds niet terug. Reparatieafdeling van de winkel waar ik hem gekocht heb kon hem niet maken en hij staat nu bij de importeur. Dus dat was dubbelop balen!

:offtopic:
Ik heb wel een losse harde schijf voor back-up waar ik onze documenten zo nu en dan op wegschrijf, maar dat doe ik niet dagelijks of wekelijks. Eigenlijk moet je zoiets dagelijks doen. Nog beter direct na het maken of corrigeren van een bestand. Maar ik vind dat nogal lastig, neem daar de tijd niet voor.
Ik ben nog niet op zoek gegaan, maar misschien heeft één van de forumleden een goede tip. Bestaat er niet een programma, dat als je iets wijzigt in je bestanden op de harde schijf van de computer, er automatisch de wijziging wordt doorgevoerd op de losse back-up harde schijf? Zodat de losse back-up schijf steeds weer dezelfde informatie bevat als de harde schijf in de computer.

Dennis, sterkte en heel veel succes.

Groet, Marco.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
Marcel
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Marcel »

Ja, Marco, zulk soort mirroring tools bestaan. Een prima en betaalbaar product is MirrorFolder. Je kunt kiezen welke folders je wel/niet dubbel wilt opslaan.

Groet,
Marcel
Life is good in the Tarheel State.
Gast

Bericht door Gast »

Je kunt ook een externe hd kopen pf een usb stick, waar ik zelf al mijn word en exel bestanden op zet. Tip is om vooral de word, exel, powerpoint, adressen, en kleine progammatjes op te zetten. dan heb je veel belangrijke gegevens bij de hand en kun je ze ook nog eens altijd meenmen
newengland
Amerikafan

Bericht door newengland »

De tip van de vriezer is idd waar.
Maar de tegenovergestelde tip is ook waar.

Fohn een harde schijf voor ongeveer 10 minuten helemaal warm.
Dit omdat een hdd meestal vastloopt onder het draaien zodat de kop warm is.

Het valt te proberen.

Wat ook meestal goed werkt is een klap(je) op ze kop als hij aanstaat.
Als de bios hem nog vind kun je ook via http://www.ntfs.com een data recovery tooltje downloaden. duurt wel lang maar werkt meestal wel.
dora
Amerikakenner

Bericht door dora »

Heb die vriezer truc ook wel eens gedaan, werkt inderdaad. Je hebt alleen niet zoveel tijd (tenminste ik niet), dus veel geduld is nodig om alles eraf te halen :(

Dora
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Loek »

Ik weet niet of het nu te technisch word, maar RAID oplossingen voor PC thuis zijn tegenwoordig zeer betaalbaar. Ik heb op het werk een PC met 2x 132 GB hardeschijven erin. De gegevens worden op beide schijven automatisch opgeslagen. Als er een crashed, haal je hem eruit en stop een nieuwe erin en tijdens het opstarten wordt alles weer in synch gebracht. We hebben hier op het werk veel van deze PC's Ik heb tot nu toe een disk crash gezien op 400 PC's en die PC was binnen 5 minuten weer bruikbaar. Geen data loss. Deze PC kosten nauwelijks meer dan een normale desktop ($500)
Dennis
AllesAmerika.com Webmaster
Contacteer:

Bericht door Dennis »

Nou, ik heb eindelijk weer een werkende computer - mijn gegevens van de afgelopen 8 maanden zijn zeer waarschijnlijk voor altijd verloren, maar ik heb een nieuwe HD (Seagate - 5 jaar garantie!).

Bedankt voor alle suggesties! Hopelijk krijg ik nu de kans wat meer online te zijn (hoewel er alweer nieuwe ontwikkelingen zijn die dit lastig maken - hierover later meer).
Dennis

AllesAmerika.com webmaster
AllesAmerika.com homepage | Lees de forumregels
olavski
Amerikafan
Contacteer:

Re: Computercrash

Bericht door olavski »

Dennis schreef:Hoi luitjes,

P.s.: ik koop nooit meer een Western Digital harde schijf. Een Geek Squad medewerker bij Best Buy vertelde me dat ze de fabrieksgarantie op harddisks naar beneden hebben gehaald van 3 jaar naar 1 jaar omdat ze zo vaak crashen. (Mijn harde schijf was 8 maanden oud.)
Met alle respect maar de Geek Squad van Best Buy kan ik al niet meer serieus nemen :mrgreen:

Toen ik vroeg aan meerdere mensen of de AGP kaart 1.5V of 3.3V ondersteunde (ja, oude troep ;) ) kreeg ik het antwoord dat zoiets niet bestond: AGP = AGP. :|

Ik koop m'n dingen bij NewEgg trouwens, superwinkel en zoveel goedkoper dan BB.

Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
jvinch
Amerikakenner

Bericht door jvinch »

Dennis schreef:Bedankt voor alle suggesties! Hopelijk krijg ik nu de kans wat meer online te zijn (hoewel er alweer nieuwe ontwikkelingen zijn die dit lastig maken - hierover later meer).
Toch de "redhead", misschien?
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer