Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Overstappen Londen
- Marcel87
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Overstappen Londen
Heeft iemand ervaring met overstappen in London Heathrow?
Ik vlieg op 25 juni 2008 van Amsterdam naar London Heathrow met BMI ( British Midland Airways Limited )
vertrek : 03:15 PM en aankomst om 3:30 pm ( lokale tijd )...
Ik heb dan exact 2 uur de tijd om over te stappen op mijn vlucht naar Washington DC - Dulles , ik vlieg dan met Virgin Atlantic
vertrek om 5:30pm ...
Mijn grootste zorg is eigenlijk toch wel de krappe 2 uur overstap tijd... Ik ben nog nooit op London Heathrow geweest alleen op Gatwick...
Moet ik mijn bagage ophalen en opnieuw inchecken?
Ik heb dit als 1 geheel geboekt ( via American Express Travel ) , dus ik neem aan dat die 2 uur genoeg zou moeten zijn? Anders bieden ze zoiets niet aan lijkt me..
Ik vlieg op 25 juni 2008 van Amsterdam naar London Heathrow met BMI ( British Midland Airways Limited )
vertrek : 03:15 PM en aankomst om 3:30 pm ( lokale tijd )...
Ik heb dan exact 2 uur de tijd om over te stappen op mijn vlucht naar Washington DC - Dulles , ik vlieg dan met Virgin Atlantic
vertrek om 5:30pm ...
Mijn grootste zorg is eigenlijk toch wel de krappe 2 uur overstap tijd... Ik ben nog nooit op London Heathrow geweest alleen op Gatwick...
Moet ik mijn bagage ophalen en opnieuw inchecken?
Ik heb dit als 1 geheel geboekt ( via American Express Travel ) , dus ik neem aan dat die 2 uur genoeg zou moeten zijn? Anders bieden ze zoiets niet aan lijkt me..
Re: Overstappen Londen
Je hoeft je bagage zelf niet op te halen, daar wordt voor gezorgd.
Waar je op moet letten zijn de regels voor handbagage op Heathrow, deze wijken af. Anders dan op vluchten van Amsterdam naar de VS geldt een laptop(tas) hier als één item handbagage.
http://www.heathrow-airport-guide.co.uk/security.html
Waar je op moet letten zijn de regels voor handbagage op Heathrow, deze wijken af. Anders dan op vluchten van Amsterdam naar de VS geldt een laptop(tas) hier als één item handbagage.
- Marcel87
- Amerikakenner
Toen ik in December van London Gatwick naar Atlanta vloog had ik inderdaad erg veel gezeik over de handbagage... Ik mocht dus absoluut niet mn kleine koffer ( die ik altijd gebruik als handbagage ) EN mn laptoptas meenemen door de security , onwijs belachelijk vond ik dit , maar ik had inmiddels begrepen dat dit wel weer toegestaan is?
Ook wij vliegen via Heathrow en hebben een laptop bij ons in een gewone rugzak.sweatbox schreef: Anders dan op vluchten van Amsterdam naar de VS geldt een laptop(tas) hier als één item handbagage.
Ik heb je link gevolgd, maar dan schiet mijn engels net even tekort.
Laptops and other large electrical items (e.g. a large hairdryer) have to be removed from cabin baggage and screened separately. A laptop bag will be regarded as your one item that is allowed in the cabin.
Moet de laptop uit de rugzak en wordt hij dan als aparte handbagage gerekend? M.a.w. het is of de rugzak, of de laptop mee de kabine in?
Miza
- Marcel87
- Amerikakenner
Neej , je moet je Laptop uit je tas halen en in een apart bakje doen zodra je door de security heen gaat , ze willen grote elektronische apparaten namelijk apart scannen.. Je laptop wordt dan niet gezien als extra handbagage als deze gewoon weer in de rugzak gaat...Miza schreef: Ook wij vliegen via Heathrow en hebben een laptop bij ons in een gewone rugzak.
Ik heb je link gevolgd, maar dan schiet mijn engels net even tekort.
Laptops and other large electrical items (e.g. a large hairdryer) have to be removed from cabin baggage and screened separately. A laptop bag will be regarded as your one item that is allowed in the cabin.
Moet de laptop uit de rugzak en wordt hij dan als aparte handbagage gerekend? M.a.w. het is of de rugzak, of de laptop mee de kabine in?
Miza
En ik had begrepen ergens op internet ( kan de link niet meer vinden

Dank je wel, Marcel, voor je uitleg.
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Daar was wel sprake van op een aantal Engelse vliegvelden maar niet op allemaal, ik weet niet hoe de toestand nu is.Marcel87 schreef:En ik had begrepen ergens op internet ( kan de link niet meer vinden) dat sinds het nieuwe jaar je weer 2 stukken handbagage mag meenemen in de UK.
Misschien verstandig om even op de website van het betreffende vliegveld te kijken voordat je ineens je laptop als ruimbagage moet inleveren.
Twee uur is best te doen. We hadden twee jaar terug iets meer dan een uur. Alleen had de vlucht van BMI naar Londen vertraging en moest vervolgens voor ons gevoel een rondje om Londen rijden om bij de gate te komen. Dus uiteindelijk hadden we iets van 40 minuten over. Toen moesten we ook nog even twee keer door de douane en met de bus van de ene naar de andere terminal. Ondertussen werd de last call voor onze vlucht naar Vancouver al omgeroepen. Rennen dus. Bij de gate aangekomen zo ongeveer gelijk het vliegtuig in, deur dicht en onderweg...
Dat doen we dus niet meer... Dit jaar een paar uur extra op het kleinere Gatwick
Dat doen we dus niet meer... Dit jaar een paar uur extra op het kleinere Gatwick

Verslagen vanuit onze reizen op http://www.ingeborgenerwinopvakantie.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
En volg me op Facebook voor near realtime verslag: http://www.facebook.com/ErwinLubbers" onclick="window.open(this.href);return false;
En volg me op Facebook voor near realtime verslag: http://www.facebook.com/ErwinLubbers" onclick="window.open(this.href);return false;
- Marcel87
- Amerikakenner
Graag gedaanMiza schreef:Dank je wel, Marcel, voor je uitleg.

Ik heb nog even gezocht op de website van Heathrow en de volgende link verschaft meer duidelijkheid :Rob schreef:Daar was wel sprake van op een aantal Engelse vliegvelden maar niet op allemaal, ik weet niet hoe de toestand nu is.
Misschien verstandig om even op de website van het betreffende vliegveld te kijken voordat je ineens je laptop als ruimbagage moet inleveren.
http://www.heathrowairport.com/portal/p ... e120a____/
Hopen dat BMI dan geen vertraging heefterwinl schreef:Twee uur is best te doen. We hadden twee jaar terug iets meer dan een uur. Alleen had de vlucht van BMI naar Londen vertraging en moest vervolgens voor ons gevoel een rondje om Londen rijden om bij de gate te komen. Dus uiteindelijk hadden we iets van 40 minuten over. Toen moesten we ook nog even twee keer door de douane en met de bus van de ene naar de andere terminal. Ondertussen werd de last call voor onze vlucht naar Vancouver al omgeroepen. Rennen dus. Bij de gate aangekomen zo ongeveer gelijk het vliegtuig in, deur dicht en onderweg...

En Marcel is alles goed gegaan?
Ik kan kiezen tussen twee vluchten van BMI, bij de een heb ik 1.15 uur de tijd om over te stappen, bij de ander 3.5 uur. Ik denk dat ik helaas de tweede zal moeten kiezen:(
Ik kan kiezen tussen twee vluchten van BMI, bij de een heb ik 1.15 uur de tijd om over te stappen, bij de ander 3.5 uur. Ik denk dat ik helaas de tweede zal moeten kiezen:(
- Marcel87
- Amerikakenner
Jah het ging allemaal heel soepel gelukkig!
Maar moet je eerlijk zeggen dat ik het geen fijne manier van reizen vind.
Geef mij dan maar liever 3 of 4 uur overstap tijd en dan maar vervelen op het vliegveld , dan dat je moet rennen en vliegen als je eerste vlucht vertraagd is.
In december vlieg ik weer via LHR , en heb dan 2:15uur de tijd , maar weet nu dat als de eerste vlucht niet vertraagd is dat dat makkelijk te doen is!
Maar moet je eerlijk zeggen dat ik het geen fijne manier van reizen vind.
Geef mij dan maar liever 3 of 4 uur overstap tijd en dan maar vervelen op het vliegveld , dan dat je moet rennen en vliegen als je eerste vlucht vertraagd is.
In december vlieg ik weer via LHR , en heb dan 2:15uur de tijd , maar weet nu dat als de eerste vlucht niet vertraagd is dat dat makkelijk te doen is!
Ik heb ook net geboekt(voor 2 december tot 23 december). Ik heb de vlucht gekozen met ruim 3 uur ertussen. 1 uur en een kwartier vond ik toch net iets te risky;)
Zeker nu ik zag dat alle 3 de BMI vluchten van vandaag vertraagd aan kwamen op Heathrow.
Wanneer in december ga jij?
Zeker nu ik zag dat alle 3 de BMI vluchten van vandaag vertraagd aan kwamen op Heathrow.
Wanneer in december ga jij?
- Marcel87
- Amerikakenner
ik vertrek vrijdag 19 december om 1:45pm vanuit amsterdam
en jij?
en jij?

2 december om 7:20 vanuit Amsterdam. En om 11:15 vertrekt mijn UNited vlucht naar LAX.
-
- Amerika-ontdekker
Op LHR hoeft je laptop niet meer uit je tas en mag je tas + 1 personal item mee nemen (als dat mag van jou vliegmaatschappij), die 1 baggage rule geld alleen nog maar op Standsted (en geloof nog een kleine airport in Manchester ofzo)
xxx Anne
xxx Anne
Ik ben vorige maand voor het eerst via die nieuwe LHR terminal gereist. Het is eigenlijk een grote hal met daaraan vast diverse gates.
Je blijft gewoon in de hal rondhangen (hapje, drankje, winkeltje) totdat je op het kort voor de vlucht te zien krijgt welke gate je moet hebben,
Het is dus niet zoals op andere vliegvelden waar je meteen al weet, tot wel vaak uren van te voren, welke gate je moet hebben. Tis effe wennen maar die ene centrale hal is toch wel een leuk concept.

De beveiliging was een ratje toe. Bij de ene controle moesten laptop uit de tas, schoenen uit en vesten uit, terwijl in de rij ernaast dat allemaal niet hoefde. Ook hebben ze een nieuw zeer raar rolband systeem voor de kratjes waarin je je spullen moet doen. Dat systeem is duidelijk overdesigned met teveel toeters en bellen. Al met al had ik van deze terminal vwb de doorstroom bij controles veel meer verwacht. Nagelnieuw, niet eens een drukke dag, en toch alle rijen driedubbel en dwars vol met wachtenden.
Wat me trouwens wel regelmatig op LHR gebeurt is dat de handbaggage waarmee ik wel op LHR mag landen niet mee mag als ik van LHR wil vertrekken. Je moet dan alsnog de handbaggage inchecken.
Verder viel me vorige maand op dat ik bij een Britisch Airways vlucht van de USA naar LHR niet bij mocht betalen voor overgewicht, dat is afgeschaft, de kilos moesten er uit ! Gelukkig hadden ze een tasje voor me zodat ik gewoon die kilos als extra handbaggage mocht meenemen. Op LHR schijnen de mannen namenlijk nogal zwakke ruggetjes te hebben en word een tas bij overgewicht gewoon terug gestuurt !!! Was een nieuwe ervaring voor me, niet kunnen betalen voor overgewicht. Verwacht je overgewicht reis dan dus NIET via London Heathrow !
Je blijft gewoon in de hal rondhangen (hapje, drankje, winkeltje) totdat je op het kort voor de vlucht te zien krijgt welke gate je moet hebben,
Het is dus niet zoals op andere vliegvelden waar je meteen al weet, tot wel vaak uren van te voren, welke gate je moet hebben. Tis effe wennen maar die ene centrale hal is toch wel een leuk concept.

De beveiliging was een ratje toe. Bij de ene controle moesten laptop uit de tas, schoenen uit en vesten uit, terwijl in de rij ernaast dat allemaal niet hoefde. Ook hebben ze een nieuw zeer raar rolband systeem voor de kratjes waarin je je spullen moet doen. Dat systeem is duidelijk overdesigned met teveel toeters en bellen. Al met al had ik van deze terminal vwb de doorstroom bij controles veel meer verwacht. Nagelnieuw, niet eens een drukke dag, en toch alle rijen driedubbel en dwars vol met wachtenden.
Wat me trouwens wel regelmatig op LHR gebeurt is dat de handbaggage waarmee ik wel op LHR mag landen niet mee mag als ik van LHR wil vertrekken. Je moet dan alsnog de handbaggage inchecken.
Verder viel me vorige maand op dat ik bij een Britisch Airways vlucht van de USA naar LHR niet bij mocht betalen voor overgewicht, dat is afgeschaft, de kilos moesten er uit ! Gelukkig hadden ze een tasje voor me zodat ik gewoon die kilos als extra handbaggage mocht meenemen. Op LHR schijnen de mannen namenlijk nogal zwakke ruggetjes te hebben en word een tas bij overgewicht gewoon terug gestuurt !!! Was een nieuwe ervaring voor me, niet kunnen betalen voor overgewicht. Verwacht je overgewicht reis dan dus NIET via London Heathrow !
Even wat vraagjes mbt reizen naar de US, ik hoop (alle) antwoorden hier te krijgen:
Wij willen volgend jaar naar de USA (San Francisco). Druk aan het kijken voor tickets en het valt mij op dat Orbitz de meeste vluchten over Londen stuurt.
-Mbt douane vroeg ik mij af of dit handiger is dan een overstap in de US, omdat je dan de douanecontrole pas bij je eindbestemming hebt ipv tussendoor en daardoor meer overstaptijd moet inplannen?
-Is 1:45 uur overstaptijd op Heathrow genoeg? We zijn met een kind van 2, dus alles gaat iets langzamer. Ik ben zelf nog nooit op Heathrow geweest, wel op bijv. Chicago en Atlanta, waar je best even bezig bent met een monorail van terminal naar terminal te reizen.
-We vliegen van Amsterdam - London - San Francisco wel met 1 luchtvaartmaatschappij. Ik heb begrepen dat je dan niet je koffers opnieuw moet inchecken (ik hoop dat dit waar is).
-Is bij een vertraging de vliegmaatschappij verantwoordelijk voor het missen van de vervolgvlucht? En als die er die dag niet is dan mis je gewoon een vakantiedag?
Wij willen volgend jaar naar de USA (San Francisco). Druk aan het kijken voor tickets en het valt mij op dat Orbitz de meeste vluchten over Londen stuurt.
-Mbt douane vroeg ik mij af of dit handiger is dan een overstap in de US, omdat je dan de douanecontrole pas bij je eindbestemming hebt ipv tussendoor en daardoor meer overstaptijd moet inplannen?
-Is 1:45 uur overstaptijd op Heathrow genoeg? We zijn met een kind van 2, dus alles gaat iets langzamer. Ik ben zelf nog nooit op Heathrow geweest, wel op bijv. Chicago en Atlanta, waar je best even bezig bent met een monorail van terminal naar terminal te reizen.
-We vliegen van Amsterdam - London - San Francisco wel met 1 luchtvaartmaatschappij. Ik heb begrepen dat je dan niet je koffers opnieuw moet inchecken (ik hoop dat dit waar is).
-Is bij een vertraging de vliegmaatschappij verantwoordelijk voor het missen van de vervolgvlucht? En als die er die dag niet is dan mis je gewoon een vakantiedag?
-
- Amerika-expert
Ja, maar aan de andere kant ben je op je eindebestemming meer zeker van de je aankomsttijd als je de douane er al op hebt zitten. Tegenwoordig kies ik er zelf vaker voor om de internationale poot zolang mogelijk te rekken, om andere reden: de service (wat service?) is hard achteruit gehold op de domestic flights in de VS, terwijl de international flights nog wel ok zijn.MartinB schreef:-Mbt douane vroeg ik mij af of dit handiger is dan een overstap in de US, omdat je dan de douanecontrole pas bij je eindbestemming hebt ipv tussendoor en daardoor meer overstaptijd moet inplannen?
Gr., Flipje
Ik heb het destijds gered, maar ik was alleen en er zijn nu behoorlijk wat terminal switches geweest met de opening van T5. Ik zou toch proberen om een iets ruimere tijd te nemen, ik heb namelijk ook al eens een uur in de rij gestaan voor security voor een T4-T4 connection. Dan wordt het erg krap, zeker als je met meerdere personen bent, en een klein kind.MartinB schreef: -Is 1:45 uur overstaptijd op Heathrow genoeg? We zijn met een kind van 2, dus alles gaat iets langzamer. Ik ben zelf nog nooit op Heathrow geweest, wel op bijv. Chicago en Atlanta, waar je best even bezig bent met een monorail van terminal naar terminal te reizen.
Je koffers zullen dan idd op LHR worden doorgecheckt naar eindbestemming.-We vliegen van Amsterdam - London - San Francisco wel met 1 luchtvaartmaatschappij. Ik heb begrepen dat je dan niet je koffers opnieuw moet inchecken (ik hoop dat dit waar is).
Als je een 'pakket' geboekt hebt (dus niet zelf 2 vluchten uitgekozen hebt, maar deze als één itinary hebt geboekt), dan zal de luchtvaartmaatschappij er idd voor zorgen dat je op eindbestemming komt, met alle gevolgen van dien (overnachting etc). Dat is dan gelijk ook weer het nadeel van een overstap in Europa: meestal gaan er maar 1 á 2 vluchten naar Amerika per dag. Mocht je een vlucht in de VS missen, heb je vaak veel meer kansen om op dezelfde dag nog op je eindbestemming te komen.-Is bij een vertraging de vliegmaatschappij verantwoordelijk voor het missen van de vervolgvlucht? En als die er die dag niet is dan mis je gewoon een vakantiedag?
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Clint's Thoughts
Thx voor de snelle reacties!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht