Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

1000 Watt Omvormer 220 -> 110 volt

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Plaats reactie
Bramster
Amerika-expert

1000 Watt Omvormer 220 -> 110 volt

Bericht door Bramster »

Ik ben opzoek naar een 1000Watt trafe/omvormer. Hij moet gewoon in een NL stopcontact kunnen worden ingeplugt en moet zelf een aansluiting hebben waar ik een standaard USA stekker kan inpluggen.

Online zijn ze in het buitenland voor 70$ al te vinden, die prijs valt me mee. De porto zal hoog zijn, die dingne zijn zo'n 20 Lbs
http://www.dvdoverseas.com/voltage_converters.htm

Graag hoor ik jullie suggesties wat een goed, goedkope, mooie optie is. Alle andere tips zijn natuurlijk ook van harte welkom.
6foot6
Amerika-expert

Re: 1000 Watt Omvormer 220 -> 110 volt

Bericht door 6foot6 »

Zo'n omvormer is feitelijk niets anders dan een transformator, ook wel trafo genoemd.
Voor dit doel heet zoiets dan verhuistransformator of verhuistrafo.
Deze worden regelmatig op bv marktplaats aangeboden.
http://www.marktplaats.nl/index.php?url ... 2%26fs%3D1

Ik heb voor mijn werk honderden van dergelijke trafo's ingebouwd en getest.
Deze waren ook gespecificeerd als 1000 VA(volt ampere=watt bij resistieve belasting)
Zowel het gewicht(20 Kg) , de prijs (€140,00) als de afmeting waren veel groter dan de aanbieding in de link, die 1000 W zou ik maar met een korreltje zout nemen.
Laatst gewijzigd door 6foot6 op 11 jul 2008, 10:31, 1 keer totaal gewijzigd.
... maar dat is natuurlijk mijn persoonlijke opvatting
Bramster
Amerika-expert

Bericht door Bramster »

Bedankt, maar overal word deze als 1000W aangeboden. Waarom zouden ze liegen ?

Staat trouwens wel bij dat slecht 80% (800watt) vol continue gebruikt kan worden.

Deze: http://www.omvormers.info/10000098280a1ed01/index.html Is trouwens van hetzelfde formaat.
6foot6
Amerika-expert

Bericht door 6foot6 »

veel succes
Bramster
Amerika-expert

Bericht door Bramster »

Thanks. Welke zou jij aanraden. Waar komen die jij hebt ingebouwd vandaan ?

2e hands en/of marktplaats is trouwens geen optie. Ik wil een nieuwe hebben. Ben veel te bang voor sluiting / brand.
6foot6
Amerika-expert

Bericht door 6foot6 »

Bramster schreef: Ben veel te bang voor sluiting / brand.
Dan is het zeker noodzakelijk dat het vermogen groot genoeg is.
De mijne kwamen uit Duitsland, speciaal voor mij gemaakt, bedoeld voor inbouw en geleverd in aantallen van 20-50 stuks.
Als je googled op verhuistrafo vindt je oa dit.

http://www.verhuistrafo.nl/index.html?l ... =d162.html

met helemaal onderaan het merk ETI een oude vertrouwde fabriek uit mijn woonplaats (toen te duur voor mijn doel).
Als die opgeven dat het 1000 VA is, dan klopt dat ook

De koperwikkeling moet natuurlijk ook dik genoeg zijn, maar het maximale vermogen(watts) van een trafo wordt bepaald door het blikpakket (de ijzeren kern)
Wanneer de ene fabriek het met 15 Kg doet kan de andere niet met de helft volstaan.
Een goede kontrolemogelijkheid is dus het gewicht, mijn ervaring is: 1000VA=20 Kg.

Om het juiste type aan te raden moet ik eerst weten waar het voor is.
Sommige aparaten hebben aanloop/magnetisatiestromen nodig die vele malen hoger zijn dan de nominaalstroom en soms is ook de freqentie nog van belang(50/60Hz)
Bramster
Amerika-expert

Bericht door Bramster »

Het is voor een Coffee Maker. Op het plaatje staat 120V 60Hz en 950W.

Ik zal dus waarschijnlijk wat hoer dan 1000W moeten gaan zitten ? 1200 Watt ?

Ik heb een beetje op het WWW zittenn te neuzen en afhankelijk van het apparat kan de factor tussein VA en W 1 of kleiner zijn. Enig idee wat het voor een normale coffee maker is ?
6foot6
Amerika-expert

Bericht door 6foot6 »

Voor een koffiezetapparaat zoals ik dat ken is 1000W zeker genoeg omdat de verhouding tussen VA en W (de arbeidsfactor)=1
Zo'apparaat kent, als ie aan staat, twee arbeidsfasen, water koken en opgieten en koffie warm houden danwel alleen koffie warmhouden.
Alleen tijdens de eerste fase (water koken ..) is die 950 W nodig en dat is bij huishoudelijk gebruik meestal maar kort, het warmhouden is 60-100W
Mogelijk kan je dus zelfs met zo'n goedkoop apparaat uit de voeten
Dat wordt dan wel zwaar overbelast maar slechts voor korte tijd, terwijl de spanningsdaling en spanningsvervorming geen nadelige invloed heeft op de werking van de koffiemaker, de kookfase duurt mischien wat langer.
Voor professioneel gebruik(horeca) is dit alles niet aan te raden
Ook als de koffiemachine uit is verbruikt de verhuistrafo nog energie, hij wordt dus best ook uitgeschakeld.
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Loek »

Weet je zeker dat het apparaat niet toevallig ook 220V aankan? Misschien staat het er ergens op. Wij hebben hier in de US recentelijk een Braun koffiezetapparaat gekocht, en ik zag toevallig dat die beide voltages aankon. Misschien die jij hebt ook. Overigens ben je nu aan transformator en porto niet veel meer kwijt dan een koffiezet apparaat kost? Die Braun stond bij Great Indoors te koop voor $29.99 waar vervolgens bij de kassa nog eens 40% vanaf ging. Tel uit je winst.
Bramster
Amerika-expert

Bericht door Bramster »

Op het plaatje staat niets over 220/230 volt. Het is een Back to Basics CC500.

Kwa geld is het gekkenwerk om een omvormer voor dit apparaat te kopen. Maar ik heb hem van iemand gekregen die me zeer dierbaar is, dus ik wil hem graag gaan gebruiken.
sdfghfgdhfdgh.jpg
sdfghfgdhfdgh.jpg (8.45 KiB) 3302 keer bekeken
Bramster
Amerika-expert

Bericht door Bramster »

Begin deze maand in de USA gekocht, was slecht 2 tientjes

http://www.voltagevalet.com/converters.html
Model V20 2000 watt solid state converter: Designed ONLY for use with 110-120 volt non-electronic heating appliances* rated up to a maximum of 2000 watts. IMPORTANT NOTE: This model is not designed for continuous use and should be removed from the electrical outlet when not in use.

Afbeelding

Use with Model V20:

Beverage Heaters
Clothes Steamers
Coffee Makers*
Electric Blankets*
Food/Bottle Warmers
Hair Dryers
Hair Roller Sets
Heating Pads
Hot Plates
Incandescent Lamps
Irons*

* Do not use Model V20 with: Electronically controlled Coffee Makers, Irons, Electric Blankets, etc. that use digital timing/temperature circuits or have Auto Start or Auto Shut-off features.

The electrical rating for the above products cannot exceed 2000 watts.
Echter is mijn koffiezet apparaat elektronisch, hij heeft tenminste een digitale timer. Werkt die timer nu niet of zal het apparaat echt kapot gaan als ik deze converter gebruik ?
6foot6
Amerika-expert

Bericht door 6foot6 »

Zonder (of zelfs met) voldoende gegevens over de inhoud is dat moeilijk te zeggen, het lijkt mij een soort lichtdimmer maar dan vast ingesteld.
Dat levert een piekerige spanning op waarop elektronica niet goed(of verkeerd)reageert in onvoorspelbare variaties, gaat kapot, loopt niet op tijd schakelt in en-of uit als het niet de bedoeling is enz.
Als de fabrikant al aangeeft dat het niet kan zou ik het zeker niet doen.
DixieChick
Amerika-expert

Bericht door DixieChick »

Nee, ik zou het ook niet doen.

Ik heb mijn oude omvormer naar de maan geholpen door er teveel wattage aan te hangen (dat krijg ik als ik zonder mijn electronica man dit soort dingen probeer). Ik zuo gewoon even online kijken nar een net iets sterker model. Die van ons trekt bijna alles en kostte iets van $30 ofzo.
This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car!
Southern Tales
Bramster
Amerika-expert

Bericht door Bramster »

DixieChick schreef:Nee, ik zou het ook niet doen.

Ik heb mijn oude omvormer naar de maan geholpen door er teveel wattage aan te hangen (dat krijg ik als ik zonder mijn electronica man dit soort dingen probeer). Ik zuo gewoon even online kijken nar een net iets sterker model. Die van ons trekt bijna alles en kostte iets van $30 ofzo.
Een 1000watter voor een elektronisch apparaat voor 30$, weet je dat zeker ??? Ik zoek al 6 maanden en kan zo iets niet vinden !
DixieChick
Amerika-expert

Bericht door DixieChick »

Nou het is geen 1000watter denk ik hoor..in Duitsland hadden een omvormer voor tot 1600 watt en die was vele malen groter dan die ik nu heb (en ook veel duurder). Met "alles er aanhangen" moet je denken aan "alles" dat ik in huis heb :) (dus televisie, DVD speler, en eventueel een oplader ofzo).
Ik zal manlief eens vragen wat het is en waar hij het heeft gekocht.
This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car!
Southern Tales
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Loek »

Bramster schreef: Een 1000watter voor een elektronisch apparaat voor 30$, weet je dat zeker ??? Ik zoek al 6 maanden en kan zo iets niet vinden !
Ik heb een aantal jaren geleden een 2000 Watt omvormer hier in Denver gekocht bij een winkel die "Fistels" heet. Die kostte destijds $45. Het is een enorm zwaar apparaat, maar je kunt het wel continue belasten, met elk soort apparaat. Curieuze winkel overigens, je kon er ook nog ouderwetse electronische buizen kopen, en zelfs geigertellers...
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer