Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Drivers license voor highschool studenten

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Plaats reactie
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Drivers license voor highschool studenten

Bericht door vana »

Ik lees op een highschoolforum dat een aantal students hun driverslicence gaan halen, terwijl ze in Nederland nog geen rijbewijs hebben.
Ik dacht altijd dat dat niet mogelijk was. Heb ik het verkeerd?
Kun je als je een jaar higschool doet gewoon je Amerikaanse rijbewijs halen en autorijden in Amerika als je nog geen Nederlands rijbewijs hebt?
Of verschilt dat misschien per staat?

Marjon
Laatst gewijzigd door vana op 15 sep 2008, 20:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Corry
Amerika-expert

Re: Drivers licence voor highschool studenten

Bericht door Corry »

Volgens mij verschilt het inderdaad per staat. Onze zoon wilde het gaan doen in Wisconsin toen hij daar in 2005/2006 was en dat kon niet.
http://nippon2015.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Weet je zeker, dat die studenten niet enkel hun driver's ed cursus doen op die high school, maar geen daadwerkelijke rijlessen krijgen? Het is namelijk hier in Virginia zo, dat een van je schoolvakken rijtheorieles is. Maar om een rijbewijs te halen moeten de studenten tenminste 40 uur rijden naast een bevoegde rijder en dan nog eens 10+ uur les met een rijinstructeur hebben, in deze staat. Bovendien heb ik gezien, hoe moeilijk het is voor mensen, die hier net heen zijn verhuisd, om van alles te moeten tonen, dat hun zoon ook echt hier woont nu. Lijkt me sterk, dat een buitenlander, die een jaar high school komt, doen, hier een rijbewijs mag halen.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
vana
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Drivers license voor highschool studenten

Bericht door vana »

Ik weet niet precies wat ze bedoelen Petra, het lijkt mij ook sterk.

Een meisje in Kansas schrijft. "Ik ga ook binnenkort mijn rijbewijs halen zodat ik zelf kan rijden."
Een ander in Wyoming schrijft: "Ik ga m'n driver's license wel halen. Theorie heb ik al, nu moet ik tien dagen wachten tot ik examen kan doen."
Anderen hebben het erover dat ze hun license mogen halen en dat hun ouders toestemming moestsen geven via de organisatie om ze auto te laten rijden.

Ik weet dat het bij Travel Active niet toegestaan is voor de higschoolstudenten om auto te rijden, maar bij andere organisaties wel.

In sommige staten schijnen ze ook niet met leeftijdsgenoten mee te mogen rijden in de auto.

Marjon
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Het is van staat tot staat verschillend Hier in MO is het relatief eenvoudig volgens mij.
Alleen is zoals eerder gezegd het niet toegestaan bij de organistie om er een te halen.

"Vroegah" was dit veel makkelijker. Mijn vrouw haalde het en kocht ook nog eens een nieuwe auto. :roll:
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Virginia's regels omtrent het halen van een rijbewijs door buitenlandse niet-residenten zijn ook nog eens aangescherpt na 9/11/01, omdat een paar van de terroristen zomaar rijbewijzen hadden kunnen halen. Daar was toen een groot gedoe over.
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
boeffie
Amerikakenner

Bericht door boeffie »

Ik heb in '91 mijn VS rijbewijs gehaald. Ik moest een x aantal uren verplicht via driving school + een gedeelte met gastouder rijden, met een learner's permit. Ik moest gewoon officieel afrijden. Overigens hoefden mijn ouders in NL geen toestemming te geven en ook de organisatie die mij uitzond verbood rijbewijs halen niet. Ik was toen 18 jaar.

Het VS rijbewijs omzetten naar een NL rijbewijs daarentegen gaat zo maar niet makkelijk... ik kon het gelukkig nog net op tijd zonder meer omzetten naar een NL rijbewijs. Maar ik weet dat in '93 de regels veranderden en je een buitenlands rijbewijs alleen kon omzetten als je theorie gehaald had + een x aantal rijlessen + officieel afrijden bij het CBR. Die regels zijn waarschijnlijk na '93 wel weer veranderd.

Dus wat het voor nut heeft tegenwoordig je VS rijbewijs te halen weet ik niet, je moet hier in NL alsnog alles officieel halen.
vana
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door vana »

boeffie schreef:Dus wat het voor nut heeft tegenwoordig je VS rijbewijs te halen weet ik niet, je moet hier in NL alsnog alles officieel halen.
Het nut is natuurlijk dat de studenten tijdens hun verblijf in Amerika dan auto mogen rijden.

Marjon
DixieChick
Amerika-expert

Bericht door DixieChick »

Hier in Georgia kun je als uitwisselingsstudent wel gewoon je permit halen. Maar omdat je deze voor een jaar moet hebben voordat je een rijbewijs mag halen (als ik het goed onthouden heb) zul je als uitwisselingsstudent gewoonweg de tijd niet hebben om een echt rijbewijs te halen.
Toen ik 100 jaar geleden (ofzo) met de AFS naar de VS ging mochten we absoluut niet autorijden vanwege het gebrek van een verzekering. Dus ik ben verbaasd dat zij dat dan wel zouden mogen. Ik zou als gastouder niet graag een 18-jarige op mijn polis bijschrijven!
This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car!
Southern Tales
ANY
Amerika-expert

Bericht door ANY »

Ik zou als gastouder niet graag een 18-jarige op mijn polis bijschrijven!

Ik ook niet! Als ik in die blogs lees dat ze een rijbewijs halen vraag ik me ook af in wiens auto ze gaan rijden. Ik zou ze absoluut niet in mijn auto laten rijden.
Info Ithaca & Finger Lakes Regio: http://www.flregio.blogspot.com"
Mooie plekjes noordoosten: http://noordoosten.blogspot.com/"
http://www.annaharalson.com/
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Hier nog zo een, ik houd mijn hart al vast bij mijn eigen kinderen, laat staan bij die van een ander!
Jeffero
Amerika-ontdekker

Bericht door Jeffero »

volgens mij kun je tegenwoordig trouwens je amerikaanse rijbewijs niet zomaar inwisselen
moet je hier weer gewoon examen doen.

EDIT: amerika staat er idd niet bij:
http://www.rdw.nl/nl/voertuigeigenaar/h ... bewijs.htm
2008: Boulder City,NV 2009-2010: High School in Bowling Green,KY op een J-1 Visa 2011: Bowling Green,KY ("familie" bezoek) 2012:Bowling Green,KY (wederom "Familie" bezoek) OCT 2012: ingeschreven DV-2014 2013: X weken BG,KY
vana
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door vana »

Dat klopt, dat kan al een hele tijd niet meer.

Marjon
DixieChick
Amerika-expert

Bericht door DixieChick »

even off-topic hoor, maar wat is de DMV toch een nare organisatie! Wil ik mijn adreswijziging online regelen, kan dat niet omdat ik niet een Amerikaans staatsburger ben. Ik moet in persoon langsgaan met bewijs dat ik nog wel legaal in de VS zit. En dat terwijl in Georgia de verloopdatum op je DL gelijk is aan de verloopdatum op je GC, en de DMV website aangeeft dat je ook als non-citizen online een adreswijziging kan doorgeven. Grrr..nu moet ik dus vrijnemen van mijn werk om naar die heerlijke geweldige altijd aardige (not) DMV te gaan. Grmbl.

Zo dan. En toen wee terug on-topic:)
This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car!
Southern Tales
Staceybeesie
Amerika-expert

Bericht door Staceybeesie »

DixieChick schreef:even off-topic hoor, maar wat is de DMV toch een nare organisatie! Wil ik mijn adreswijziging online regelen, kan dat niet omdat ik niet een Amerikaans staatsburger ben. Ik moet in persoon langsgaan met bewijs dat ik nog wel legaal in de VS zit. En dat terwijl in Georgia de verloopdatum op je DL gelijk is aan de verloopdatum op je GC, en de DMV website aangeeft dat je ook als non-citizen online een adreswijziging kan doorgeven. Grrr..nu moet ik dus vrijnemen van mijn werk om naar die heerlijke geweldige altijd aardige (not) DMV te gaan. Grmbl.

Zo dan. En toen wee terug on-topic:)
I feel your pain.....
Bij ons houden ze tegenwoordig de datum van de I94 kaart (witte kaartje voor visa houders) aan, voor de geldigheids duur.
Dus ik mag binnenkort ook weer gezellig in de rij aansluiten, want online kan inderdaad niet.....
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer