Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Tolweg, wat gebeurt er als je niet betaald?
Tolweg, wat gebeurt er als je niet betaald?
Hoihoi!
Wij zijn vandaag Chicago ingereden en hier zijn nogal veel tolwegen zijn, dus zo ongeveer bij iedere afrit en oprit en midden op de snelwegen.
De eerste keer hebben we betaald bij zon attendant, maar de volgende keer hebben we per ongeluk verkeerd voorgesorteerd en zijn we door zon I-pass weg gereden. Hier staan geen slagbomen oid en er zit dus ook geen attendant. Ook zaten er op sommige plekken geen attendants en moest je het geld gewoon in zon bakje gooien.
maar tot op hoever controleren ze nou of je werkelijk die tolwegen betaald? Wordt je geflitst of wordt er 'stiekem' gecontroleerd vanaf de weg?? Hoe controleren ze dat dus? En hoe gaan ze na of je wel echt zon pasje hebt?
Gr Phaidra
Wij zijn vandaag Chicago ingereden en hier zijn nogal veel tolwegen zijn, dus zo ongeveer bij iedere afrit en oprit en midden op de snelwegen.
De eerste keer hebben we betaald bij zon attendant, maar de volgende keer hebben we per ongeluk verkeerd voorgesorteerd en zijn we door zon I-pass weg gereden. Hier staan geen slagbomen oid en er zit dus ook geen attendant. Ook zaten er op sommige plekken geen attendants en moest je het geld gewoon in zon bakje gooien.
maar tot op hoever controleren ze nou of je werkelijk die tolwegen betaald? Wordt je geflitst of wordt er 'stiekem' gecontroleerd vanaf de weg?? Hoe controleren ze dat dus? En hoe gaan ze na of je wel echt zon pasje hebt?
Gr Phaidra
-
- Amerika-expert
Re: Tolweg, wat gebeurt er als je niet betaald?
hier in noordoosten wordt er iedere keer als je door een tol rijdt, een foto/filmopname van je kentekenplaat gemaakt, ook wanneer je betaalt - soms werkt mijn transponder niet goed en dan wordt er op die manier geld van mijn rekening gehaald. Ook staat er regelmatig politie die kunnen zien dat je geen geld in het bakkie hebt gedaan.
-
- Amerika-expert
Smile! You're on camera!Phaidra schreef:maar tot op hoever controleren ze nou of je werkelijk die tolwegen betaald? Wordt je geflitst of wordt er 'stiekem' gecontroleerd vanaf de weg?? Hoe controleren ze dat dus? En hoe gaan ze na of je wel echt zon pasje hebt?

En ja, het tolwegensysteem in de buurt van Chicago is bijzonder onhandig, om gedoe met kleingeld als je wel correct voorgesorteerd staat niet te vergeten. Je bent dus zeker niet de eerste/enige, en je kunt ze gewoon een briefje sturen met een check of online betalen: ga naar http://www.illinoistollway.com/ en klik op "Pay a Missed Toll" in het groene blokje rechts.
Gr., Flipje
Thanks voor de antwoorden! Eerst dacht ik zelfs dat dat I pass stond voor: ik pas. Dus in: ik kies er voor niet te betalen! Maar durfde het er toch maar niet op te wagen. K vind het ook maar een heel gedoe. En zulke goede wegen zijn het niet.
Maar goed, nu ga ik idd maar dat ding online invullen voordat ik dadelijk niet meer terug naar Nederland mag!
Maar goed, nu ga ik idd maar dat ding online invullen voordat ik dadelijk niet meer terug naar Nederland mag!
- Ruud2004
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 16
Maaareh, mooie stad hé ?
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Phaidra schreef:Eerst dacht ik zelfs dat dat I pass stond voor: ik pas. Dus in: ik kies er voor niet te betalen!
Die kan zo in dat boekje over Nederlanders die Engels spreken.

Vandaag zijn we de stad in gegaan ja! Is mooi, druk, groots etc. Heeft veel weg van New York. Op die tolwegen na dan..
- DixieChick
- Amerika-expert
Wat een gedoe met die tolls zeg...sjonge.
Op CarTalk (radio show) hadden ze een paar jaar terug een puzzler over iemand die zijn transponder naar iemand anders had opgestuurd, maar een rekening kreeg waarop allemaal tolls stonden waar hij nog nooit was gweest. Rara hoe kan dat?
nou heel simpel, de transponder was met een UPS busje over al die interstates etc vervoerd om naar het adres van bestemming te komen..flauw he?
Op CarTalk (radio show) hadden ze een paar jaar terug een puzzler over iemand die zijn transponder naar iemand anders had opgestuurd, maar een rekening kreeg waarop allemaal tolls stonden waar hij nog nooit was gweest. Rara hoe kan dat?
nou heel simpel, de transponder was met een UPS busje over al die interstates etc vervoerd om naar het adres van bestemming te komen..flauw he?
This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car!
Southern Tales
Southern Tales
Wij zijn San Francisco ingereden via de Oakland bay bridge, we hebben daar tol betaald. Na x dagen zijn we San Francisco uitgereden via de Golden Gate Bridge...daar hebben we geen tol betaald.
Ik weet nu niet of dit kwam door Frisco uit te rijden, maar heb er nooit iets van gehoord achteraf.
Ik weet nu niet of dit kwam door Frisco uit te rijden, maar heb er nooit iets van gehoord achteraf.

http://web.me.com/eric.katja/Site/Welkom.html
under construction
under construction
Wij hebben dat in Orlando ook gehad: er moest muntgeld in het bakje en dat hadden we niet (waren net aangekomen en hadden alleen briefgeld). We zijn toen ook gewoon doorgereden. Het zat me niet helemaal lekker, maar het is gelukkig goed gegaan.
september 2005: California & Nevada (met camper)
mei 2007: Florida
oktober 2007: New York
julie/augustus 2012: California, Arizona, Utah en Nevada
http://letsgousa.punt.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://letsgoflorida.punt.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
mei 2007: Florida
oktober 2007: New York
julie/augustus 2012: California, Arizona, Utah en Nevada
http://letsgousa.punt.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://letsgoflorida.punt.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Amerikafan
- Partner van: MamaEva
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Wij reden vorig jaar ook SF binnen en kwamen ook bij de tolpoorten aan. Alleen hadden we $3,82 contant bij terwijl de tol $4 was. Daardoor kregen we een toll violation van de mevrouw mee. Toen we een aantal weken later terug waren in Nederland kregen we van het autoverhuurbedrijf een brief dat er $47 van de creditcard werd afgeschreven omdat we die toll violation hadden gekregen. Dus zorg dat je altijd wat kleingeld bij je hebt anders wordt het een duur grapje.
2007: LA - Phoenix - Grand Canyon - LV - SF - LA
2009: NY - Philadelphia - DC - Niagara Falls - Boston
2010: LV
2014: NYC - LA - Monument Valley - Zion - Horshoe bend - LV
2017: Pittsburgh - NYC - DC - Nashville
Maak je eigen gratis ticker aan op www.myusaticker.nl
-
- Amerika-expert
@ Vulpeca
Hadden jullie dan ook geen credit card bij je dan.
Daar kun je gewoon altijd mee betalen, vooral als bij iemand in het hokje staat.
Wij hebben het een keer in Frankrijk gehad, dat er geen kaartje uit kwam bij het opkomen van de tolweg.
Was ook een heel gedoe. Moesten toen halverwege naar een tolpoortjes kantoor, daar werd gebeld naar die betreffende tolportstation om het te checken en toen kregen we een vervangend briefje, waar ze bij het tolpoortje waar wij de weg afgingen nog nooit van hadden gehoord. Al met al, zijn doort die fratsen zeker anderhalf uur langer bezig geweest op die weg......
Hadden jullie dan ook geen credit card bij je dan.
Daar kun je gewoon altijd mee betalen, vooral als bij iemand in het hokje staat.
Wij hebben het een keer in Frankrijk gehad, dat er geen kaartje uit kwam bij het opkomen van de tolweg.
Was ook een heel gedoe. Moesten toen halverwege naar een tolpoortjes kantoor, daar werd gebeld naar die betreffende tolportstation om het te checken en toen kregen we een vervangend briefje, waar ze bij het tolpoortje waar wij de weg afgingen nog nooit van hadden gehoord. Al met al, zijn doort die fratsen zeker anderhalf uur langer bezig geweest op die weg......
- DixieChick
- Amerika-expert
Ja! Dat heb ik in Frankrijk ook een keer gehad..stond ik bij de tol ergens in zuid-frankrijk, had nergens kleindgeld, en de man zijn credit card apparaat deed het niet. Wat een gedoe zeg.
This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car!
Southern Tales
Southern Tales
-
- Amerikafan
- Partner van: MamaEva
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Nee, dat ging niet. Kon alleen maar contant betalen. Toen ik bij de toolpoort aan kwam had ik mijn credit card al uit mijn raampje, maar dat ging niet zei die mevrouw, alleen contant.
2007: LA - Phoenix - Grand Canyon - LV - SF - LA