Wij hebben deze vakantie een gemotoriseerde cable car toer gedaan. Hij gaan vanaf pier 39 naar fishermans wharf, marina district, presidio, russian hill, Nobb hill, financial district, china town, japan townn, en telegraph hill.
Hij stopt onder en boven bij de golden gate en bij het palace off fine arts en op nog een paar plaatsten.
Deze toer duurt 2 en een half uur en je ziet de meest leuke plaatsen van San Francisco.
Je kunt boeken tegenover het boek kantoor van het aquarium.
Groetjes Marja
Raar dat nog niemand het hier over een bezoekje aan Alamo Square had !
Prachtig plein met Victoriaanse huizen !
Wat bij mij ook een grote indruk heeft nagelaten was het binnengaan van 'The Bank of Amerika'.
Op de 54ste verdieping heb je een prachtig uitzicht over de stad. Er is een bar waar je iets kan drinken en waar je kan genieten van het immense uitzicht.
Een echte aanrader, zeker als je maar één dag de stad bezoekt. Je hebt ineens een overzicht.
Jann
reis 2018 + roadbooks vorige reizen
noordwest 2009 - zuidwest 2010 - Canada 2011 - zuidwest 2012 - oost USA 2013 - Florida 2014 - zuid USA 2015 - Texas 2016 - Californië 2017 - Vancouver Island 2018
Wij zijn eerst naar de Golden Gate Bridge gereden aan de noordkant van de brug is ook een parkeerplaats, maar als je even de bergen in rijd , heb je een geweldig zicht op de brug, mits er natuurlijk geen mist is.
Helaas hadden we deze keer grote pech en konden onze foto die we 15 jaar geleden hadden gemaakt niet namaken, wat zeker voor onze zoon van 13 een hele teleurstelling was.
Toen we de dag ervoor waren aangekomen hadden we een prachtig uitzicht op de brug, dus hij zei waren we maar meteen gegaan.
Daarna zijn we naar Alamo square en lombard street gereden.
Van daaruit geparkeerd in de buurt van fisherman's wharf, pier 39 en de hele wharf bekeken.
Toen op de cablecar gestapt naar het eindpunt gereden en vandaaruit via china town terug gelopen, weer fisherman's wharf af, winkel in winkel uit.
Tussendoor ook nog gegeten en 's avonds naar Alcatraz geweest.
Het was wel erg koud de hele dag 27 juli 2008.
Er lag ook een hele lading zeeleeuwen.
Op het einde van de reis 14 augustus 2008 weer naar de GG bridge maar alweer of nog steeds in de mist, je zag er geen hand voor ogen.
verder wel lekker weer en nog steeds een lading zeeleeuwen.
Ik vind het bijna genant, maar wij hebben een tour met de hop-on-hop-off bus gedaan en die zie ik hier nog niet tussen staan! We zijn de eerste dag gewoon blijven zitten om te kijken waar we allemaal langs kwamen, en de volgende dag zijn we op verschillende plaatsen uitgestapt. Wij vonden het echt heel leuk! Ja het is toeristisch, maar een makkelijke manier van vervoer en je hoort ook nog het een en ander onderweg. Bij ons in de bus was het ook niet zo superdruk.
Oh ja, ik moet er wel bij zeggen, wij waren er eind augustus en het weer was echt fantastisch. Strakblauwe lucht en 25-30 graden in de stad. Alleen op de brug was het stervenskoud daar bovenin. Ik kan me voorstellen wanneer het een stuk kouder is, dat je er dan niet voor zou kiezen.
ellen1977 schreef:Ik vind het bijna genant, maar wij hebben een tour met de hop-on-hop-off bus gedaan en die zie ik hier nog niet tussen staan! We zijn de eerste dag gewoon blijven zitten om te kijken waar we allemaal langs kwamen, en de volgende dag zijn we op verschillende plaatsen uitgestapt. Wij vonden het echt heel leuk! Ja het is toeristisch, maar een makkelijke manier van vervoer en je hoort ook nog het een en ander onderweg. Bij ons in de bus was het ook niet zo superdruk.
Oh ja, ik moet er wel bij zeggen, wij waren er eind augustus en het weer was echt fantastisch. Strakblauwe lucht en 25-30 graden in de stad. Alleen op de brug was het stervenskoud daar bovenin. Ik kan me voorstellen wanneer het een stuk kouder is, dat je er dan niet voor zou kiezen.
Als jullie die keus hebben gemaakt en het helemaal geweldig vonden dan hoef jeje daar echt niet voor te generen.
Het gaat erom dat iedereen zijn ding doet om er een geweldige vakantie van te maken.
En ook nog handig als je het een en ander hoort onderweg, wat je anders niet geweten had.
Wij zijn dol op die hop on hop off bussen, niks genants aan. Het is een snelle, vrij complete manier om iets van een stad te zien én te horen. Wij hebben het vaker zo gedaan. Ook met heel koud weer trouwens (vorst in Londen!!). Dik aankleden, fotocamera's mee op de bus en je hebt prachtige foto's van een stad!
Wij deden een hop on- hop off tour in:
Kopenhagen
Londen
San Diego (niet met de bus, maar met een trolley)
Vancouver
Washington DC
New York
Boston (ook trolley)
en misschien vergeet ik er nog wel een ....
Ik denk toch dat het voor ons in San Francisco volgend jaar ook zo'n bus wordt. We hebben zelf de stad vaker gezien, maar vrienden willen gewoon een indruk op één dag.
Weet je zo welke tour het mooist is, er zijn er verschillende toch?
Nou mijn man vindt dit dus helemaal geweldig, ik vind het zelf een beetje genant hahahaha. Maar het bleek ook echt een goede keuze! Ik was uiteindelijk ook erg enthousiast!
Er zijn inderdaad verschillende tours, wij hebben er eentje gedaan dat we 2 dagen voor een vaste prijs de bus op konden. Ik zou thuis even kunnen opzoeken welke maatschappij het was. De bus stond in ieder geval naast een souvenirwinkel, waar we ook de kaartjes konden kopen. Deze lag tegenover Fisherman's Wharf. Wij waren zeer tevreden! Iets verderop konden we ook kaartjes kopen voor een andere tour, maar die was maar voor 1 dag en het rondje was kleiner.
Wij begonnen op Fisherman's Wharf, de verdere precieze volgorde weet ik niet meer, maar we kwamen in ieder geval langs/door Financial District, Union Square, Painted Ladies, over de Golden Gate (2 stops, 1 aan het begin en 1 aan het eind), Chinatown, Haight Ashbury, Japanese Tea Garden. Het was zeker de moeite waard. Voor meer info, zie mijn blog.
Bedankt Ellen, ik heb je blog gelezen (had ik trouwens al ). Ik kan alleen tours vinden die niet langs de Golden Gate gaan of juist weer niet downtown. Je zou me een plezier doen met de naam van de tourmaatschappij die jullie gekozen hebben.
Ik heb het bonnetje gevonden! De prijs staat er helaas niet op en die weten we ook niet meer, maar dit is het adres:
Open Top San Francisco
1995 Evans Avenue http://www.opentopsightseeing.com/
Het is recht tegenover Fisherman's Wharf. Bij de souvenirwinkel op de hoek hebben wij de kaartjes gekocht.
Wij zijn in totaal 3 dagen in SF geweest en vonden het echt een geweldige stad!
Ik lees op dit forum vanalles over de Coit Tower, wij zijn er afgelopen 18 september geweest en bij de ingang vertelde de beveiliging tegen ons dat hij niet meer toereikbaar is voor toeristen, ook tegen de mensen die achter ons liepen zeiden ze dit.
We konden dus de toren niet op om van het uitzicht te genieten, dit was erg jammer!!
Ik wilde eigenlijk weten of er meerdere mensen zijn die dit hebben meegemaakt, ik vond het eigenlijk een beetje vreemd!
Dat is inderdaad vreemd angelab. Wij zijn er 24 september geweest en konden gewoon naar boven, voor $ 5 dollar. De lift is een oudje, maar we zijn heelhuids aangekomen. Jammer dat je het uitzicht hebt moeten missen.
Ik vond het ook leuk dat je Lombard Street goed kunt zien liggen vanuit de toren.
In 2025 weer naar Florida.
Reisverslag Zuidwesten September 2024 > reisverslagen
Wij hebben de hop on-hop off tour met http://www.inetours.com/Tours/City_Loop.html gedaan. Er waren 2 "loops". De ene "loop" is een echte hop on-hop off, de andere was gewoon een tour naar de golden gate met maar één stop (de golden gate bridge). Wij vonden deze maatschappij tegenvallen. Wij hebben eerdere hop on-hop offs gedaan in Londen en Barcelona en daar waren veel meer stops. In San Francisco viel ons op dat veel mensen bleven zitten, terwijl in de eerdergenoemde steden echt gebruik werd gemaakt van het hop on-principe.
Wij hebben ook gebruik gemaakt van de hop on, hop of bussen waar Ellen mee is gegaan. Vooral omdat deze de twee loops die hierboven worden beschreven met elkaar combineren, meer stops hebben en ook nog eens goedkoper waren. Is ons heel goed bevallen omdat je zo in een relatief korte tijd heel veel van de stad kon zien.
The views and comments posted in these fora are personal and do not necessarily represent the those of the Management of AllesAmerika.com Forum.
The Management of AllesAmerika.com Forum does not, under any circumstances whatsoever, accept any responsibility for any advice, or recommentations, made by, or implied by, any member or guest vistor of AllesAmerika.com Forum that results in any loss whatsoever in any manner to a member of AllesAmerika.com Forum, or to any other person.
Furthermore, the Management of AllesAmerika.com Forum is not, and cannot be, responsible for the content of any other Internet site(s) that have been linked to from AllesAmerika.com Forum.