Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Update: Jacqueline en Peter op reis in de Pacific Northwest!

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Onze route in sept: Seattle- Canada - Oregon - Washington

Bericht door markro »

Jasmino schreef: ... zijn we verder gereist naar Clearwater, waar we overnacht hebben in het motel van het Clearwater Valley Resort (Koa), op aanraden van Marjon. Dat is ons goed bevallen.
Hartelijk dank voor deze tip, dames.
Rina en ik gaan ook eens bekijken of het ons goed gaat bevallen, want wij zijn hier zonet aangekomen.
Morgen het park bekijken. Ik ben erg benieuwd.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
Staceybeesie
Amerika-expert

Re: Update: Jacqueline en Peter op reis in de Pacific Northwest!

Bericht door Staceybeesie »

Wat leuk om je updates te lezen!
Geniet maar lekker verder ;-)
Jasmino
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

Hier zijn we weer! Even een korte update van de laatste dagen van ons avontuur.

Inmiddels zijn we alweer aangekomen in Oregon, en gaan we vandaag de route langs de Columbia River Gorge rijden. Maar voor de ontbrekende dagen, eerst nog even een terugblik. Waar waren we gebleven? In Jasper geloof ik, met het plan de Icefields Parkway te rijden. En dat hebben we woensdag dan ook gedaan.

We hadden alweer enorm veel geluk met het weer, het was zonnig en lekker warm. We zijn begonnen met de Athabasca Falls en daarna de Sunwapta Falls. Het mooie aan deze watervallen is dat je er zo enorm vlakbij kunt komen, wij vonden ze in elk geval prachtig. Daarna hebben we een inspannende wandeling gemaakt van een paar kilometer langs de Beauty Creek, een wandeling langs een kloof met een rivier, waarin je ongeveer 8 watervallen tegenkomt. Heel avontuurlijk ook, want de trail staat niet aangegeven, en je komt dus ook bijna niemand tegen. Er komt aardig wat klim- en klauterwerk aan te pas, maar het is wel heel goed te doen, wij vonden het de moeite waard in elk geval.

Daarna zijn we verder gereden en natuurlijk gestopt bij de Columbia Icefield. Ook heel indrukwekkend, vooral de immense grootte van de vlakte. We zijn hier niet met de snocoach naar boven gegaan, maar alleen even genoten van het uitzicht.

Daarna zijn we gestopt bij een aantal meren en als laatste hebben we natuurlijk Peyto Lake aangedaan. Zo mooi! Wij vonden deze stop de mooiste langs de route. Mistaya Canyon hebben we door tijdgebrek overgeslagen. We vonden de hele route erg mooi, maar niet de mooiste route ter wereld. Dat laatste is natuurlijk ook een kwestie van smaak. Zo vonden wij de Beartooth Highway veel mooier, omdat die ons het gevoel gaf op het topje van de wereld te zijn, het leek alsof we hier vele hoger waren. BOvendien lag hier destijds nog veel sneeuw langs de weg, en dat maakte de rit toen heel magisch. En ook Highway 1 in California zal bij ons nog hoger in de top 10 eindigen. Maar goed, dat neemt niet weg dat we ook de Icefields Parkway niet hadden willen missen, al vonden wij de grootsheid wel wat tegenvallen. Of misschien waren onze verwachtingen ook wel te hoog gespannen?

De volgende dag hebben we Yoho en Lake Louise verkend. We zijn eerst naar Yoho gereden voor een bezoek aan Natural Bridge (zoooooooo mooi! wij waren enorm onder de indruk) en aan Emerald Lake. Daarna zijn we naar Takkakkaw Falls gereden, en ook die vonden we fantastisch. Je kunt hier helemaal aan de voet van de waterval komen, en je staat hier zelfs met de voeten in het water (als je dat wilt). Een van onze favoriete watervallen ooit! Met uitzicht op de waterval hebben we hier ook gepicknickt, het was opneiuw heel zonnig en warm. Zalig! Onderweg naar de Takkakkaw Falls heb ik nog een avontuurlijke afdaling gemaakt naar de Yoho River, op het punt waar dit samenkomt met een andere rivier. Super!

Ook zijn we in Yoho nog gestopt bij de spiral tunnels, maar we hadden geen geluk: er was geen trein te bekennen. Jammer!

Daarna zijn we naar Lake Maligne gereden, waar de hele wandeling naar het einde van het meer hebben gemaakt, langs de oever. Daarna ben ik voor het viewpoint helemaal naar boven geklommen, waar het op dat moment bijna onmogelijk was om foto's te maken, omdat er een bruiloft-shoot aan de gang was, helaas was er voor de overige mensen niet veel ruimte over. Met wat klimwerk is dat uiteindelijk toch gelukt, want ja, dat magnifieke uitzicht laat je niet aan je neus voorbij gaan toch? Ik vond het hier fantastisch mooi, vooral ook door de ligging met die hoge pieken om het meer heen. Prachtig!

Daarna zijn we nog vlug gestopt bij Lake Louise, maar hier hebben we ons niet meer gewaagd aan een wandeling. Het was al laat, we waren moe en wilden graag wat gaan eten. Na ons te hebben opgefrist in het hotel zijn we naar een Japanner geweest op Banff Avenue, waar we hebben gesmuld van de Love Boat (een verzameling sashimi en sushi op een bootje geserveerd). Zo leuk, en super lekker!

Op vrijdag hadden we de Rockies wel gezien, althans, er was nog zoveel meer te zien, maar dat hebben we allemaal overgeslagen. We waren weer toe aan wat anders. We zijn 's ochtends in de auto gestapt hebben het hele stuk terug naar Washington in Amerika gereden. Het eerste stuk door Kootenay, waar we niet meer zijn gestopt, maar wel hebben genoten van de uitzichten. De hele route was trouwens erg de moeite waard, een mooi gebied! We zijn gereden tot Spokane, waar we hebben overnacht, en 's avonds nog wat hebben geshopt in de lokale mall.

En gisteren zijn we dan verder gereden van Spokane naar ORegon. We zijn gereden via de Palouse HIlls, een aanrader! Wat een prachtige agrarische omgeving! HElaas troffen we het niet zo met het weer. Het was erg bewolkt, niet zonnig, redelijk koud en er stond heel veel harde wind. Dat maakte de pas geoogste omgeving erg stoffig, en dat toont op de foto's, jammer. Maar wel een mooi gebied! Dit gebied lijkt me in de zomer geweldig om doorheen te rijden, ik kan het jullie aanraden. Na een toer door dit mooie gebied zijn we gereden naar Palouse Falls State Park, voor - ja alweer - een waterval. Een mooie waterval, in een bizar landschap. Zo droog, het leek wel woestijn, en dan zo'n waterval . Heel apart!

Op de verdere reis zijn we gestopt in Kennewick voor een diner bij outback (wat ons enorm tegenviel) en we hebben hier wat geshopt bij Michaels en Best Buy (nieuwe series ingeslagen!). Daarna zijn we nog een heel stuk verder gereden in de richting van de Columbia River Gorge, waar we hebben geslapen in een Travelodge in een klein gat met 7 inwoners of zo (Biggs Junction). En zo zijn we alweer aangekomen bij vandaag.

We vertrekken zo voor de route langs de Columbia River Gorge naar Portland, waar we 2 nachten zullen verblijven. Morgen taxfree shoppen!

Oh ja, ik heb inmiddels een paar foto's online gezet, voor de liefhebbers is hier de link:
http://www.pixagogo.com/6829304135

Over een paar dagen probeer ik weer een update te plaatsen, en misschien nog wat foto's te uploaden.
Tot dan!
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill

Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
Eugeni
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Eugeni »

Wij hebben bij Lake Louise de wandeling gemaakt naar Mirror Lake en verder naar Lake Agnes.
Jammer genoeg hadden we toen (2000) nog digitale camera, maar we hebben toch enkele foto's op onze site gezet.
Karinita
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Karinita »

Wat een leuk, enthousiast verslag. Hele mooie foto's ook. Van de natuur, maar ook de panoramafoto's van Seattle en Vancouver!

Karin
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Leuk verslag jacqueline en wat een mooie herkenbare foto's.
De foto van Medicin Lake is heel vreemd voor mij omdat het meer helemaal vol water was toen wij er in juli waren.

Veel plezier in Portland en ook bij het tax free shoppen.

Marjon
Staceybeesie
Amerika-expert

Bericht door Staceybeesie »

Prachtige foto's Jacqueline!
Vond zelf ook Seattle helemaal leuk en je foto's ervan by night zijn echt super!
manja
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Bericht door manja »

Wauw, wat een mooie foto's hebben jullie gemaakt!
Groetjes, Anja
http://onslevenrondomwashingtondc.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Jasmino
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

Bedankt voor jullie reacties en de complimentjes!

De dag eindigt voor ons alweer langzaam, hier in Gresham, vlakbij Portland. We hebben hier vandaag en morgen een geweldige kamer in een gloednieuwe Comfort Suites, met een coupon voor $59,99 per nacht. Even relaxen!

Vandaag hebben we de route gereden langs de Columbia River, maar we hadden veel pecht met het weer. Het eerste stukje ging het nog wel, het was erg bewolkt en donker, maar vanaf de lunch is het gaan regenen en dat is het blijven doen. We hebben nog wel op enkele plaatsen gestopt, zoals bij Horsetail Falls, Multnomah Falls en Latourell Falls, maar de langere wandeling naar Tripple Falls hebben we maar overgeslagen. Het eerste deel van de route was het nog vooral lichte regen, en hebben we nog wel kunnen genieten van mooie uitzichten. Wat ons opviel was de wisseling van het landschap bij Cascade Locks. Ten oosten van die plaats zie je vooral bruine bergen, erg woestijnachtig landschap, heel bizar! Ten westen van die plaats wordt het vooral heel groen, en is de ruime tussen de bergen meer " kloofachtig", ook heel mooi! Toen we bij het Vista HOuse waren, kwam het echt met bakken uit de hemel, en er was geen uitzicht te bekennen, alleen maar regenwolken. Jammer! We zijn daarna maar doorgereden naar Troutdalen en hebben daar even rondgekeken in de outlet, waar we o.a. een nieuwe koffer gescoord hebben van Samsonite. Daarna zijn we gaan eten en hebben we een motel opgezocht. Voordat we morgen verdergaan met shoppen, gaan we eerst nog even de 2 uitzichtpunten doen langs de Columbia River. Hopelijk is het dan weer opgeklaard.

Helaas zijn de vooruitzichten niet zo geweldig, dus we moeten even aankijken wat de komende week gaan doen. We hebben er weinig zin in om de kust van Oregon en Washington te ontdekken in de stromende regen. Als iemand een alternatief weet, houd ik me aanbevolen. We zitten nu dus voor 2 nachten in Portland, en volgende week maandag vliegen we terug naar Amsterdam vanaf Seattle. Voor de laatste week hebben we nog geen definitieve boekingen voor hotels, alles kan nog worden geannuleerd. Ideeen?
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill

Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
Corry
Amerika-expert

Bericht door Corry »

Jacqueline wat een mooie foto's!!! Prachtige plekken komen jullie.
Veel plezier nog.
http://nippon2015.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sandy
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Sandy »

Hey Jacqueline, ik had dit draadje helemaal gemist. Geen idee dat je nu heerlijk in Amerika zit. Ga het zo lezen op mijn werk (pauze) :D
Sandy
Jasmino
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

Vandaag heb ik weer een behoorlijk aantal foto's toegevoegd op de website, van de hele vakantie:
http://www.pixagogo.nl/6829304135

De foto's die ik eerder al had geplaatst, staan er ook nog tussen, maar er zijn zo'n 120 foto's bijgekomen. Veel kijkplezier!
Winston Churchill

Mantoinette
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Mantoinette »

Hey Jacqueline, we hebben net jouw foto's bekeken, echt geweldig mooi!
Zo professioneel dat we ons afvroegen welk fototoestel je gebruikt.
Geniet nog lekker van de mooie reis die jullie maken en we zullen jullie zeker nog even blijven volgen,
MAS
2005.... again in 2007!!!... again in 2009!!!

reisverslag zuidwesten 2005
reisverslag zuidwesten en New York 2007
reisverslag 2009
http://www.asmas.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Jammer van het weer Jacqueline. Wij hadden precies hetzelfde. De hele vakantie schitternd weer en bij Portland begon het te regenen. Wij zijn toen nog wel naar de kust doorgereden en naar Olympic maar daar werden we niet echt vrolijk van met regen en een temperatuur van 12 graden.

Ik weet niet hoe het weer daar nu is maar wij vonden de omgeving van Bend heel erg mooi. Bend is ook een gezellig plaatsje en je hebt hele mooie scenic routes o.a naar Mount Bachelor en Three Sisters. Bovendien kun je daar ook het mooie Smith Rock State Park bezoeken.
Bij Woodburn heb je trouwens ook een hele grote outlet waar wij prima geslaagd zijn.

Marjon
Ineke
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door Ineke »

Wat een prachtige foto's en wat jammer dat het zo hard regende.
Hopelijk knapt het weer toch weer wat op.

gr, Ineke
www.ine1149.web-log.nl
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Wat een schitterende foto's Jacqueline! Dat je daar allemaal tijd voor maakt om dat op internet te zetten en ook nog met zo'n mooi kader eromheen!

Erg leuk ook om al die bekende plekjes weer te zien. De bloemen in Butchard Garden heb je ook prachtig gefotografeerd. En dan natuurlijk Moraine Lake, mijn favoriete meer daar. Ik vind het zo mooi daar al die peiken die weerspiegelen in het water.

Geniet nog even verder en groeten aan Peter.

Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Jasmino
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

Bedankt voor de complimentjes! Fotograferen is een grote hobby, ik vind het erg leuk om al die mooie plekjes te vereeuwigen. Eerder namen we ook nooit een laptop mee op vakantie, zodat ik er tijdens de vakantie nooit aandacht aan kon besteden, en nu lukt dat wel. En dat vind ik heerlijk! En dat kader gaat heel snel, daar heb ik een programma voor dat elke foto voorziet van een kader, ik moet dan alleen de tekst per foto ingeven. Dat gaat gelukkig relatief snel. Ik prsenteer de foto's het liefst in een kader, omdat ik de foto's dan mooier vind uitkomen, maar dat is natuurlijk een kwestie van smaak.

Om de tijd in de hotels te verdrijven had ik ook een hele stapel boeken mee, tijdens vorige vakanties was ik vaak op de helft al door mijn boeken heen, en dat wilde ik voorkomen deze keer. Daarnaast had ik ook een stapel tijdschriften bij me, die ik de laatste 2 maanden had opgespaart thuis tot de vakantie. Na 3 weken ben ik nu nog niet eens door mijn tijdschriften heen, en aan de boeken ben ik nog niet eens toegekomen. :roll: Een reisverslag heb ik ook niet gemaakt deze keer, normaal schrijf ik elke dag een soort van uitgebreid dagboekverslag, waarin ik ook de recensie noteer van de hotels en restaurants die we hebben bezocht. Verder dat de updates op het forum en de mailtjes aan het thuisfront ben ik deze keer echter niet gekomen........ :oops: Ik had tijdens eerdere vakanties dus nooit een laptop bij me, en ik had niet verwacht dat juist die laptop mijn tijdsbesteding deze keer zo zou veranderen.
Mantoinette schreef:Zo professioneel dat we ons afvroegen welk fototoestel je gebruikt.
Ik fotografeer sinds kort weer met een spiegelreflex, ik heb nu de Olympus E-510 met 2 kitlenzen (de 40-150mm en de 14-45mm), de groothoek zit het meest op de camera, en daarnaast gebruik ik bijna overal een polarisatiefilter. Ik fotografeer vooral op de manuele stand, ik kies zelfs de witbalans en de iso die ik gebruik, ik laat de camera zo min mogelijk automatisch bepalen. De camera bevalt heel goed, hij is erg licht, en daardoor gemakkelijk mee te nemen . Ik heb niet het gevoel me 'n breuk te moeten slepen met allerlei zware lenzen en andere apparatuur, daarvoor heb ik voor deze camera gekozen. Hoewel, als je fotografeert met een spiegelreflex ontstaan er al snel weer wensen om lenzen uit te breiden, zo heb ik toch wel weer het een en ander op mijn verlanglijstje staan, zoals een macrolens en een andere groothoek. Maar ik houd het wel zo licht mogelijk, omdat ik niet meer terug wil naar een zware camera met zware lenzen en bijbehorend statief, en daardoor steeds 8kg of zo op mijn rug te moeten dragen. Nu draag ik mijn camera in een speciaal camera-inzettasje, dat ik in mijn grote handtas gewoon als schoudertas bij me heb, en dat bevalt heel goed.
vana schreef:Jammer van het weer Jacqueline. Wij hadden precies hetzelfde. De hele vakantie schitternd weer en bij Portland begon het te regenen. Wij zijn toen nog wel naar de kust doorgereden en naar Olympic maar daar werden we niet echt vrolijk van met regen en een temperatuur van 12 graden.

Ik weet niet hoe het weer daar nu is maar wij vonden de omgeving van Bend heel erg mooi. Bend is ook een gezellig plaatsje en je hebt hele mooie scenic routes o.a naar Mount Bachelor en Three Sisters. Bovendien kun je daar ook het mooie Smith Rock State Park bezoeken.
Bij Woodburn heb je trouwens ook een hele grote outlet waar wij prima geslaagd zijn.
Bedankt voor de tip Marjon! Ik houd het weer vandaag nog even in de gaten, en we beslissen vanavond wat we gaan doen. Voor vandaag staat het shoppen op het programma, in eerste instantie in POrtland, maar misschien rijden we nog naar Woodburn. Anders kunnen we WOodburn ook nog morgen aandoen. Als we onze oorspronkelijke planning volgen komen we erlangs, maar als we verder rijden naar het zuiden rijden we er ook langs. Ik hoop dat het weer nog aantrekt, want ik wil de kust wel erg graag zien, maar wel met redelijk weer graag.

Ach ja, we mogen eigenlijk niet klagen, we hebben 3 weken prachtig weer gehad....
Winston Churchill

Mantoinette
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Mantoinette »

Jasmino schreef:
Mantoinette schreef:Zo professioneel dat we ons afvroegen welk fototoestel je gebruikt.
Ik fotografeer sinds kort weer met een spiegelreflex, ik heb nu de Olympus E-510 met 2 kitlenzen (de 40-150mm en de 14-45mm), de groothoek zit het meest op de camera, en daarnaast gebruik ik bijna overal een polarisatiefilter. Ik fotografeer vooral op de manuele stand, ik kies zelfs de witbalans en de iso die ik gebruik, ik laat de camera zo min mogelijk automatisch bepalen. De camera bevalt heel goed, hij is erg licht, en daardoor gemakkelijk mee te nemen . Ik heb niet het gevoel me 'n breuk te moeten slepen met allerlei zware lenzen en andere apparatuur, daarvoor heb ik voor deze camera gekozen. Hoewel, als je fotografeert met een spiegelreflex ontstaan er al snel weer wensen om lenzen uit te breiden, zo heb ik toch wel weer het een en ander op mijn verlanglijstje staan, zoals een macrolens en een andere groothoek. Maar ik houd het wel zo licht mogelijk, omdat ik niet meer terug wil naar een zware camera met zware lenzen en bijbehorend statief, en daardoor steeds 8kg of zo op mijn rug te moeten dragen. Nu draag ik mijn camera in een speciaal camera-inzettasje, dat ik in mijn grote handtas gewoon als schoudertas bij me heb, en dat bevalt heel goed.

Oh jee... bovenstaande leidt tot koopgedrag! :roll:
Wij fotograferen nu met een Canon 400-d maar met een zoom17-55mm (en dat is een hartstikke zware lens, gevolg: we nemen 'm te weinig mee en gebruiken veel vaker de Sony Cybershot DSCW100). Moeten we toch nog maar eens kijken naar een goede groothoeklens...
2005.... again in 2007!!!... again in 2009!!!

reisverslag zuidwesten 2005
reisverslag zuidwesten en New York 2007
reisverslag 2009
http://www.asmas.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Jasmino
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

Ik snap precies wat je bedoelt! Ik had ook ooit een Canon 350d met een aantal goede lenzen, maar het totale gewicht van de set benam me het plezier in het fotograferen. Ik heb toen de hele handel verkocht en ben terug overgestapt naar een hybride. Overigens kan je daar ook heel goede foto's mee maken! Maar omdat het toch weer ging kriebelen ben ik weer op zoek gegaan naar een goed alternatief: een spiegelreflex die niet te zwaar is en toch goede kwaliteit heeft. Ik kreeg toen het advies om eens te kijken naar de Olympus 400 serie, maar die vond ik niet fijn in de hand liggen. Deze E-510 is net een maatje groter, en heeft tenminste een goede grip. En toch ben ik nu met deze camera en de 2 kitlenzen niet zwaarder uit, dan mijn Panasonic FZ50, en daar was het mij ook deels om te doen. Ik heb nu dus een compromis gesloten, een waarover ik zeer tevreden ben. Natuurlijk zijn er veel betere lenzen verkrijgbaar, en ook veel betere camera's, maar daar heb ik dus niet voor gekozen. Ik blijf toch ook maar een amateur fotograaf!

Het compromis komt zo goed uit volgens mij, omdat Olympus goede kitlenzen levert voor een heel redelijke prijs. De kitlenzen van Canon vond ik destijds gewoon bagger!
Winston Churchill

Jasmino
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

Even een nieuwe update, uit het nog immer zonnige en heerlijke Oregon!

Gisteren hebben we de dag winkelend doorgebracht, na eerst nog even de 2 laatste stops (Women's Forum en Crown Vista) langs de Historic Columbia River Highway te hebben overgedaan. En deze keer hadden we fantastisch weer, dus de uitzichten waren prachtig. Ik ben blij dat we nog even zijn teruggegaan. Daarna zijn we naar Portland gereden, waar we eerst de NIke Factory Outlet hebben bezocht, Peter heeft er nog een paar leuke shirts gescoord. Daarna zijn we doorgereden naar het Centrum van Portland, waar we de middag hebben doorgebracht. We hebben hier geluncht bij het warenhuis Nordstrom, en dat was overheerlijk! Aan het einde van de middag zijn we naar Loyd's Center gereden, een shoppingmaal in Portland, waar ik me helemaal heb uitgeleefd bij Lane Bryant, een winkelketen in grote matenkleding. Ik heb er een aantal leuke dingen kunnen vinden voor heel weinig geld.

En vandaag hebben we door Oregon getourd! Wij zijn inmiddels aanbeland in het zuiden van Oregon, om precies te zijn in de plaats Roseburg. We hebben dus toch besloten om het slechte weer te omzeilen. Dat slechte weer wordt verwacht op woensdag, morgen dus, en in Washington en het noorden van Oregon houdt het 2 dagen aan. Het lijkt erop dat we hier in het zuiden veilig zitten, en dat het vanaf donderdag wegtrekt naar het noorden. We zijn onderweg naar het zuiden eerst nog even gestopt bij de OUtlet mall in WOodburn, waar we ook weer goed geslaagd zijn. Daarna zijn we doorgereden naar het zuiden en via binnenwegen en de bekende Covered Bridges naar het zuiden gereden.

Voor morgen hebben we gekozen om een gedeelte te rijden van de Rogue-Umpqua Scenic Byway en we bezoeken Crater Lake. Dat trok ons toch meer aan dan een bezoek aan Bend en omgeving. Mogelijk overnachten we morgenavond weer in dit hotel, hier in Roseburg. Op donderdagochtend rijden we dan naar de kust, te starten in Bandon en we plannen nog 3 overnachtingen langs de kust. We zien wel hoe ver we komen. Het ziet er in elk geval naar uit dat we Olympic NP niet meer gaan halen, en dat we dat moeten bewaren tot een andere reis in de toekomst. Jammer, want het stond wel heel hoog op mijn verlanglijstje, maar je moet nu eenmaal keuzes maken. En mooi weer vinden we dan toch belangrijker! De laatste overnachting is gepland in een hotel bij het vliegveld op zondag, en maandag vliegen we weer terug naar Nederland. Maar zover is het nog niet!

Ik ga zo direct nog een paar foto's uploaden van de laatse paar dagen.
Winston Churchill

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer