Bij voorbaad dank,:lol:
Daniel
Tja, ik vind dat altijd mooie argumenten. Vooral 30 jaar na dato en vanuit de comfortabele Nederlandse leunstoel. Je kunt over de oorlog in Vietnam van alles zeggen. Waar de een stelt dat het een oorlogsmisdaad is om burgerdoelen te bombarderen, stelt een ander dat het een oorlogsmisdaad is om je als "krijger" te vermengen met de burgerbevolking en om vandaar uit aanvallen te lanceren en dat het een oorlogmisdaad is om wapendepo's onder te brengen in scholen of woonwijken.Yankii81 schreef: Het gaat eigenlijk over de 14-maanden durende illegale bombardementen op Cambodja, maar is nauw verbonden met de Vietnam oorlog.
Dat was helemaal niet zo opmerkelijk als je wel denkt! Enkele weken voor de Kennedy moord op 22 November 1963, werd Ngo Dinh Diem ook vermoord tijdens een staatsgreep. Hij had alleen maar afgezet moeten worden, maar dat pakte dus een beetje anders uit. Vandaar Kennedy's opmerking over een "wespennest".Kansas Wizard schreef:De regering van Kennedy was tot november 1963 voor ondersteuning van het het bewind van Ngo Dinh Diem in Zuid Vietnam. Het aantal Amerikaanse 'adviseurs' werd flink uitgebreid(tot 16.000) ter ondersteuning.
Echter kort voor zijn dood in 1963, en dat vond ik nu zo opmerkelijk, ging Kennedy echter steeds meer inzien dat een Amerikaanse interventie zinloos zou zijn in een 'wespennest'
http://scholar.google.nlZ-pilot schreef: maar ik heb ook nog wat echte wetenschappelijk onderbouwde boeken nodig, engels is meestal geen probleem maar het moet ook niet te gek worden.