Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
dagje key west
dagje key west
Hallo allemaal,
Wij gaan eind juli vanuit florida city een dag trip naar key west maken .
Nu had ik op yahoo een route kaart uitgeprint .
Daar staat dat je in 2.35 uur naar key west kunt rijden.
Hoe is jullie ervaring kan dit of is het zo dat het daar erg druk is onderweg en dat het altijd langer duurt.
We zitten te dubben of we niet een hotel voor 1 nacht op marathon key moeten boeken.
hoor graag jullie reacties.
gr. fam Schellekens.
Wij gaan eind juli vanuit florida city een dag trip naar key west maken .
Nu had ik op yahoo een route kaart uitgeprint .
Daar staat dat je in 2.35 uur naar key west kunt rijden.
Hoe is jullie ervaring kan dit of is het zo dat het daar erg druk is onderweg en dat het altijd langer duurt.
We zitten te dubben of we niet een hotel voor 1 nacht op marathon key moeten boeken.
hoor graag jullie reacties.
gr. fam Schellekens.
- Dutch-Conch
- Amerika-ontdekker
Re: dagje key west
Normaal gesproken goed te doen, ik zou je wel adviseren om een nacht in Key west te blijven, ik denk dat heen rijden en weer terug op dezelfde dag je niet voldoende tijd geeft om Key West te beleven, ja te beleven.
Hoi,
Wij zijn 3 jaar geleden ook daar geweest en hebben dit ook gedaan.
2.35 uur ga je zeker niet redden aangezien dit maar eenbaans is, maar wel schitterend om dit te rijden. ( minimaal 3.30 uur rijden als je geen file hebt)
wij hebben zelf op key west geslapen in het palms hotel op de white street zeker een aanrader.
wij wouden eerst ook op een andere key overnachten maar key west is echt de mooiste key om op te overnachten.
gr. melvin
Wij zijn 3 jaar geleden ook daar geweest en hebben dit ook gedaan.
2.35 uur ga je zeker niet redden aangezien dit maar eenbaans is, maar wel schitterend om dit te rijden. ( minimaal 3.30 uur rijden als je geen file hebt)
wij hebben zelf op key west geslapen in het palms hotel op de white street zeker een aanrader.
wij wouden eerst ook op een andere key overnachten maar key west is echt de mooiste key om op te overnachten.
gr. melvin
- Jasmino
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Ik zou ook een nachtje boeken op Key West zelf, temeer ook omdat de zonsondergang op het eiland meestal erg de moeite waard is. Heel gezellig, met allerlei optredens en muziek, en een prachtig uitzicht. En daarna nog heel even flaneren tussen de winkeltjes. Moet je echt doen!
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill
Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
Winston Churchill
Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
Hallo allemaal ,
bedankt voor jullie reacties.
Het is namelijk zo , we komen 25 juli aan van uit san francisco in miami dan hebben we 2 dagen voor naar de key's te gaan , everglades en door te rijden naar davenport
Dus nu weten we niet waar we goed aan doen .
Of we in 1 dag op en neer gaan naar de keys slapen voor de 2e nacht in florida city en dan de volgende morgen vanaf florida city naar de everglades (boot tocht door de everglades of daarvoor dan) en door rijden naar orlando.
Of 1 dag naar de key west s' avonds ovenachten halverwege de keys.
De volgende dag doorrijden naar de everglades en vanuit daar laat in de middag door rijden naar davenport.
Wat is het beste
Graaag jullie advies weer
bedankt voor jullie reacties.
Het is namelijk zo , we komen 25 juli aan van uit san francisco in miami dan hebben we 2 dagen voor naar de key's te gaan , everglades en door te rijden naar davenport
Dus nu weten we niet waar we goed aan doen .
Of we in 1 dag op en neer gaan naar de keys slapen voor de 2e nacht in florida city en dan de volgende morgen vanaf florida city naar de everglades (boot tocht door de everglades of daarvoor dan) en door rijden naar orlando.
Of 1 dag naar de key west s' avonds ovenachten halverwege de keys.
De volgende dag doorrijden naar de everglades en vanuit daar laat in de middag door rijden naar davenport.
Wat is het beste

Graaag jullie advies weer
hoi,
ik zou echt 1 nacht op key west slapen echt een mooi eiland.
wat ook al eerder gezegd wordt dat de zonsondergang er heel mooi is.
(een aanrader is zeker het palms hotel op white street)
ik zou echt 1 nacht op key west slapen echt een mooi eiland.
wat ook al eerder gezegd wordt dat de zonsondergang er heel mooi is.
(een aanrader is zeker het palms hotel op white street)
Hey!
Wij zijn net n week terug van Florida.
Zelf op 1 dag van MIAMI naar Key West EN terug gereden.
Was de bedoeling om een nachtje te blijven, maar die dag was t zoooooo heet, dat t gewoon niet vol te houden was op Key West zelf.
Persoonlijk vond ik het n tikkeltje over the top Key West. Daarom besloten om dezelfde dag terug te rijden.
Maar geen seconde spijt van de trip.
De rit zelf was een feest. Echt SUPERRRRRR.
De uitzichten en de tussenstops waren geweldig. Wij zijn nog aan t nagenieten.
Wat je zeker moet doen is wat eten bij MORADA BAY BEACH CAFÉ, in Islamorada.
Milemarker 88 ongeveer.
Wij zijn op de terugweg rond 19 uur gestopt en hebben er heerlijke tapas gehad.
Vergeet je fototoestel niet. Het is alsof je in het paradijs bent aangekomen, zo mooi.....
En onderweg stoppen bij een national park voor n snelle duik in t water.
Wij waren gestopt bij n park waar ze een Bounty strand hadden met water zo warm alsof je in n badkuip stapte.
Je kon volgens mij 50-60 meter ver de zee inlopen en dan stond je nog maar tot je knieen in t water.
Geweldig! Als je wilt kan ik wel nakijken waar dat was.
Maar er is gewoon super veel te zien en te doen.
Je moet echt vooraf keuzes maken.
Geniet er maar van!!!
Wij zijn net n week terug van Florida.
Zelf op 1 dag van MIAMI naar Key West EN terug gereden.
Was de bedoeling om een nachtje te blijven, maar die dag was t zoooooo heet, dat t gewoon niet vol te houden was op Key West zelf.
Persoonlijk vond ik het n tikkeltje over the top Key West. Daarom besloten om dezelfde dag terug te rijden.
Maar geen seconde spijt van de trip.
De rit zelf was een feest. Echt SUPERRRRRR.
De uitzichten en de tussenstops waren geweldig. Wij zijn nog aan t nagenieten.
Wat je zeker moet doen is wat eten bij MORADA BAY BEACH CAFÉ, in Islamorada.
Milemarker 88 ongeveer.
Wij zijn op de terugweg rond 19 uur gestopt en hebben er heerlijke tapas gehad.
Vergeet je fototoestel niet. Het is alsof je in het paradijs bent aangekomen, zo mooi.....

En onderweg stoppen bij een national park voor n snelle duik in t water.
Wij waren gestopt bij n park waar ze een Bounty strand hadden met water zo warm alsof je in n badkuip stapte.
Je kon volgens mij 50-60 meter ver de zee inlopen en dan stond je nog maar tot je knieen in t water.
Geweldig! Als je wilt kan ik wel nakijken waar dat was.
Maar er is gewoon super veel te zien en te doen.
Je moet echt vooraf keuzes maken.
Geniet er maar van!!!
Grappig, Morada Bay was een tip van Natasja L en wij hebben er ook een stop gemaakt. Heerlijk eten ook nog.
http://nippon2015.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Hallo rayzerr,
Ja zou leuk zijn als je ons kunt zeggen waar dat mooie bounty strand is op de key.
Nu weet ik het ook niet meer.
Of in 1 dag op en neer of blijven overnachten.
Hoe laat zijn jullie s'morgens vertrokken?
En hoe laat waren jullie terug?
gr wilma
Ja zou leuk zijn als je ons kunt zeggen waar dat mooie bounty strand is op de key.
Nu weet ik het ook niet meer.
Of in 1 dag op en neer of blijven overnachten.
Hoe laat zijn jullie s'morgens vertrokken?
En hoe laat waren jullie terug?
gr wilma
- Natasja L.
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
Dat is waarschijnlijk Bahia Honda State Park! De kleur van het water is daar zo mooi!

Thx voor de info Natasja, is gelijk al bij mijn "die moet ik zeker niet missen-plaatsen" toegevoegd 

- butterfly
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 10
Wij zijn 8 jaar geleden in Key West geweest, en vonden het zo leuk daar, aparte sfeer enzo. Nu vliegen we in April eerst naar Miami, en willen we toch Key West op 1 dag gaan doen, zonder overnachting daar, omdat we al zo kort daar zijn. Daarom 2 vragen:
- kun je beter op een doordeweekse dag, of in het weekend naar Key West rijden? ( wanneer is het rustiger op de weg bedoel ik)
- Als we niet te laat eten daar en na het eten terug rijden, moeten we dan uitkijken dat we wel weer voor het donker terug in Miami zijn? Of is die lange weg "door het water"nog enigzins te doen als het donker is?
Groeten, Ilse
- kun je beter op een doordeweekse dag, of in het weekend naar Key West rijden? ( wanneer is het rustiger op de weg bedoel ik)
- Als we niet te laat eten daar en na het eten terug rijden, moeten we dan uitkijken dat we wel weer voor het donker terug in Miami zijn? Of is die lange weg "door het water"nog enigzins te doen als het donker is?
Groeten, Ilse
- Dutch-Conch
- Amerika-ontdekker
Dinsdag en Woensdag zijn normaal de rustigste dagen, het is prima te doen in het donker.
- butterfly
- Amerika-expert
Bedankt voor je reactie, we zijn alleen maar op vrijdag, zaterdag en zondag in Miami. Ik vraag me af of ik beter op Vrijdag of op zaterdag daarheen kan rijden.
groeten, Ilse
groeten, Ilse
- Dutch-Conch
- Amerika-ontdekker
Het ligt er aan of er een evenement of zo is, anders maakt het niet veel uit, de wegwerkzaamheden in de 20 mile stretch geven wel eens wat vertraging, er is niets van te zeggen wanneer dat is.
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 18
- Contacteer:
Heen en terug Miami - Key West heb ik ook gedaan afgelopen week, maar het is echt wel een hele lange rit. Verkijk je er niet op. Terugrijden in het donker is inderdaad geen probleem, door het water is het niet beter zichtbaar maar op de weg
heb je gewoon reflectors, zodat je de hele weg goed kan zien. Beter dan wat we hier buiten de randstad hebben, waar
je weinig ziet. Ik zou die dingen hier in Nederland ook best willen hebben. Kost geen stroom, zorgt wel voor veiligheid.
Beter dan die 120.000 euro voor achterlijke stickers op de A12, de regenboogroute.
Het is wel verder vrij donker, de sterrenhemel is echt ontzettend mooi vanaf de Keys als je op een donker stuk zit. De kleinste sterren zie je, die je hier in Nederland gewoon niet kan zien (ja, misschien op een heel donker stuk). Dat was echt mooi om te zien. We gingen met z'n 4-en in 1 auto, en hebben tijdens de ritten om de 2 uur gewisseld, in je eentje moet ik zeggen dat het je misschien best op kan breken als je het in 1 ruk wilt rijden. Heen zal misschien nog meevallen, maar in het donker terug.. tsja, ik moet je zeggen dat ik blij was dat ik vanaf Key Largo weer terug naar Miami lekker achterin kon zitten.
Vergeet op de heenweg het Bahia Honda State Park niet te bezoeken, om daar even te zwemmen, dat is echt mooi!!!
Entree voor 4 personen was 7 dollar in totaal, even vergeten hoeveel het was voor 1 of 2 personen
heb je gewoon reflectors, zodat je de hele weg goed kan zien. Beter dan wat we hier buiten de randstad hebben, waar
je weinig ziet. Ik zou die dingen hier in Nederland ook best willen hebben. Kost geen stroom, zorgt wel voor veiligheid.
Beter dan die 120.000 euro voor achterlijke stickers op de A12, de regenboogroute.

Het is wel verder vrij donker, de sterrenhemel is echt ontzettend mooi vanaf de Keys als je op een donker stuk zit. De kleinste sterren zie je, die je hier in Nederland gewoon niet kan zien (ja, misschien op een heel donker stuk). Dat was echt mooi om te zien. We gingen met z'n 4-en in 1 auto, en hebben tijdens de ritten om de 2 uur gewisseld, in je eentje moet ik zeggen dat het je misschien best op kan breken als je het in 1 ruk wilt rijden. Heen zal misschien nog meevallen, maar in het donker terug.. tsja, ik moet je zeggen dat ik blij was dat ik vanaf Key Largo weer terug naar Miami lekker achterin kon zitten.

Vergeet op de heenweg het Bahia Honda State Park niet te bezoeken, om daar even te zwemmen, dat is echt mooi!!!
Entree voor 4 personen was 7 dollar in totaal, even vergeten hoeveel het was voor 1 of 2 personen

- butterfly
- Amerika-expert
Bedankt voor je bruikbare informatie. Hoeveel uur rijden was het trouwens voor jullie? (meer dan verwacht omdat je het zo'n lange ruk vond?) Wij zijn ook van plan om langs het Bahia Honda statepark te rijden,lijkt ons erg mooi. we zijn met z'n vieren dus weten we meteen de prijs, bedankt.
Fijn te horen dat het te doen is om in het donker te rijden. We zijn niet echt van plan om in het donker weg te gaan, maar het is wel waarschijnlijk dat het donker gaat worden terwijl wij onderweg zijn. Heb je ook nog een tip waar je het beste je auto kan parkeren op Key West?
Groeten, Ilse
Fijn te horen dat het te doen is om in het donker te rijden. We zijn niet echt van plan om in het donker weg te gaan, maar het is wel waarschijnlijk dat het donker gaat worden terwijl wij onderweg zijn. Heb je ook nog een tip waar je het beste je auto kan parkeren op Key West?
Groeten, Ilse
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 18
- Contacteer:
Ik durf niet te zeggen hoe lang het rijden was, niet echt op de tijd gelet maar ik denk 3.5u heen ofzo en 4 u terug (ivm de motorrijders die niet durfden en het lange tijd ophielden). Auto kan je kwijt in een parkeergarage, maar heb zelf mn auto trouwens gewoon in een straat geparkeerd en wat munten in de parkeermeter gedaan. Zo lang bleef ik er namelijk niet
Maar de rit zelf is al erg leuk, terug zal het vast wel donker zijn, want rond +/- 19u wordt het al donker.
Ik ga er nog wel een keertje naar terug om er ook een paar nachten te overnachten, het heeft wel een aparte sfeer daar, anders dan anders in Florida.

Maar de rit zelf is al erg leuk, terug zal het vast wel donker zijn, want rond +/- 19u wordt het al donker.
Ik ga er nog wel een keertje naar terug om er ook een paar nachten te overnachten, het heeft wel een aparte sfeer daar, anders dan anders in Florida.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 22 Reacties
- 2603 Weergaves
-
Laatste bericht door Coyote
-
- 24 Reacties