Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

LA -> Joshua Tree NP -> Blythe of Palm Springs gebied?

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
VanRoyal
Amerikafan

LA -> Joshua Tree NP -> Blythe of Palm Springs gebied?

Bericht door VanRoyal »

Ik begin een beetje te twijfelen over de eerste dag van onze route. Het idee was:

Dag 1 - Van LA, via Joshua Tree NP, naar Blythe om daar te overnachten. De eerste dag willen we echter ook nog een Walmart bezoeken en komen we langs de Desert Hills Premium Outlets waar we waarschijnlijk ook nog wel even willen stoppen. Bij Joshua Tree NP gaan we er bij de West Entrance in en komen we er bij de South Entrance weer uit. In Joshua Tree NP hoeven we niet per se alles te zien; er doorheen rijden en af en toe stoppen is prima. Totale reistijd volgens Google Maps: 278 mijl – ca. 5 uur 15 min. (circa 6 uur 30 min. bij drukte).

Nu lees ik over Blythe echter niet zulke goede verhalen, dus ik had bedacht dat we i.p.v. in Blythe ook in Palm Springs / Palm Desert / Indian Wells / La Quinta konden overnachten. De totale reistijd zou dan ongeveer zijn: 239 mijl – ca. 4 uur 48 min. (circa 6 uur 0 min. bij drukte). Scheelt dus (maar) een half uurtje.

Dit zou als voordeel hebben dat we de eerste dag iets minder hoeven te rijden en wellicht is de omgeving iets leuker? Het nadeel zou zijn dat we de volgende dag 2 uur langer in de auto moeten zitten, alleen staat er voor die dag niet zoveel gepland: rit naar Scottsdale, beetje relaxen en misschien nog wat winkelen.

Wat zouden jullie doen: Overnachten in Blythe of het Palm Springs gebied?
sachasenne
Amerika-expert
Partner van: syce
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Re: LA -> Joshua Tree NP -> Blythe of Palm Springs gebied?

Bericht door sachasenne »

Ik zou zeker overnachten in Palm Springs.
Anders ga je er niet geraken met je tijd. En in Blythe is ook niks te zien.

Vertrekken in LA, wallmart, Desert hills premium outlet en een hotel met zwembad.

Zo hebben wij het gedaan. Ik zou het niet echt zien zitten hebben om nog verder naar Blythe te rijden, zeker de eerste dag niet.

Groetjes,

Carine
Groetjes,
Carine
paula58
Amerika-expert

Bericht door paula58 »

Palm Springs vonden wij erg leuk en als je tijd over hebt :roll: en het mooi helder weer is de Aerial Tramway doen.
http://www.pstramway.com/

De outlet Desert Hills vonden wij helemaal niets, super duur en ouderwetse kleding van de jaren '80 maar goed dat is persoonlijk, wij vonden het zonde van de tijd. :?
Cisca
Amerikakenner

Bericht door Cisca »

Palm Springs is echt leuk om te overnachten
Mickey99
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Mickey99 »

paula58 schreef:De outlet Desert Hills vonden wij helemaal niets, super duur en ouderwetse kleding van de jaren '80 maar goed dat is persoonlijk, wij vonden het zonde van de tijd. :?
Grappig, wij zijn hier juist goed geslaagd. Er zit o.a. een leuke Converse All Star winkel, een Timberland winkel en een goedkoop adresje voor cosmetica; The Cosmetics Company Store. Hier verkopen ze o.a. producten van Estee Lauder en Clinique voor hele lage prijzen.
Florida1995/1996/1997/1998/1999/2000/2002/2003/2004/2006/2007/2008/2011/2012/2013/2014/2015
New York2006/2007/2009/2015 Zuidwesten:2008/2009/2010/2013 Noordoosten2009
Midwesten2010 Zuidoosten2011 Noordwesten2013 Alaska2014 Canada2013/2014

Afbeelding
jaap1
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 35

Bericht door jaap1 »

Wij hebben hier juist heerlijk gewinkeld, veel goedkoper dan in Las Vegas. Er was zelfs een Kipling (tassen) winkel. Met de kabelbaan naar boven is een echte aanrader. Jammer genoeg hadden wij er maar twee nachten.
VanRoyal
Amerikafan

Bericht door VanRoyal »

Het verschil tussen 'terug' rijden van Joshua Tree NP naar het gebied rondom Palm Springs of 'verder' rijden naar Blythe is maar een half uur, dus wat betreft de tijdswinst is het niet zo spannend. Het gaat me dan meer om hoeveel leuker het Palm Springs gebied is t.o.v. Blythe en of dit de 2 uur extra reistijd op dag 2 waard is. We zullen in beide plaatsen tegen de avond aankomen, dus veel meer dan wat eten en slapen zullen we er niet doen.

Ik merk uit de reacties dat het Palm Springs gebied best aardig / leuk is... iemand nog ervaringen met Blythe?
jerbia
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door jerbia »

VanRoyal schreef:iemand nog ervaringen met Blythe?
Wij hebben vorig jaar Blythe puur gebruikt als overnachtingsplek. De plaats stelt niet zoveel voor, je vindt er enkel wat hotels en restaurantketens.
Groetjes Bianca

USA: 1995, 1997, 1999, 2001, 2006, 2007, 2008, 2009, 2011, 2012, 2014, 2018, 2020
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Je zou ook nog vanaf LA eerst de loop door Joshua Tree NP kunnen maken en dan overnachten in Twentynine Palms. De volgende dag zou je het park weer in kunnen rijden en deze verlaten via de South entrance.

Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Leo C.
Amerika-ontdekker

Bericht door Leo C. »

Dat is best een goed idee, overnachten in 29Palms. Zo kun je 2 x in het park. Ik vond Joshua Tree NP best mooi en is een verkenning waard. Na LA en PalmSprings een oase van rust en best mooie woestijn. Veel mensen knorren en alleen dwars doorheen met de auto en eigenlijk is dat best jammer. Het gebied leent zich voor heerlijk een middag rondhangen en picknicken. Daarnaast één of twee korte wandelingen.
:D
VanRoyal
Amerikafan

Bericht door VanRoyal »

Twentynine Palms is een idee, maar ik heb niet de indruk dat het daar zoveel 'leuker' is dan in Blythe. Zeker niet na het lezen van het plot van de gelijknamige film :blink:

Ik denk dat we gewoon ter plekke besluiten wat we doen, wel zo makkelijk. Of... zoals Carine zei: eerste dag alleen walmart, outlet en dan door naar Palm Springs. Dag daarna Joshua Tree en door naar Scottsdale. Moeilijk, moeilijk... :lol:
Laatst gewijzigd door VanRoyal op 16 sep 2008, 22:29, 1 keer totaal gewijzigd.
jokaluma
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door jokaluma »

even een tip die wij hier op het forum gelezen hebben en wellicht nog niet iedereen weet.Wordt online "lid"van de VIP club van de premium outlets waar je naartoe wilt gaan. print vlak voor je vertrek extra coupons korting uit ! Voor ons scheelde dit enorm soms wel 20 % extra korting met coupons die we uitgeprint hadden of via het gratis couponboekje dat je bij het welkomscentrum krijgt op vertoon van je VIPlidmaatschap !!
zie link: https://www.premiumoutlets.com/vip/
http://www.maudluuk.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false; onze juni-juli 2012 reis AZ-NM-CO-UT-NV
http://www.devanhaveretjesusa2008.weblog.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.newyork2010karinenjohn.weblog.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
VanRoyal
Amerikafan

Bericht door VanRoyal »

Die tip kende ik inderdaad niet, thanks!!

Is Palm Springs -> Joshua Tree NP -> Scottsdale goed te doen in één dag? Dan zou dat namelijk wel een goede optie zijn...

Edit: Net even overlegd met mijn vriendin en het leek ons (vooral mij, aangezien ik moet rijden) wel een goed plan om de eerste dag wat rustiger aan te doen en niet gelijk Joshua Tree NP in te duiken om vervolgens nog door te rijden naar Blythe. Gelijk maar werk van gemaakt en nu zitten we via Priceline voor 55 dollar excl. tax (en resort fee) in het Hyatt Grand Champions resort in Indian Wells :dance:
Laatst gewijzigd door VanRoyal op 16 sep 2008, 23:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Palm Springs > west ingang > south ingang > Scottsdale = 330 mile en 5:30 rijden zonder stops.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer