kastelke schreef:Jacqueline, ik hoop dat jullie volop van je reis aan 't genieten zijn. En heel heel misschien dat je toch eens ergens de kans ziet om iets te laten weten?
Ik kreeg vandaag een smsje van haar. Ze waren aan het fietsen in het Stanley Park in Vancouver. Ze vonden deze stad helemaal geweldig!
Hoi hallo! HIer zijn we dan weer, even " boven water". We hebben nog niet zo veel internet tot onze beschikking gehad, althans niet gratis, en eigenlijk hebben we het ook heel erg druk met genieten van al het moois!
Inmiddels zijn we aanbeland in Lillooet, waar we een nachtje verblijven in het Reynolds Motel. De Sea to Sky highway vanuit Vancouver was prachtig! Wat een prachtige uitzichten, en wat een mooie watervallen. We zijn vanochtend vertrokken vanuit het Pan Pacific Hotel in Vancouver, waar we 3 heerlijke nachten hebben gehad in een fantastische kamer met uitzicht over het water op Stanley Park en op de Lyons brug. Onze eerste stop was in Cypress PP, voor een mooi - en gratis - uitzicht over de stad Vancouver. De tweede stop was bij Shannon Falls, wat een mooie waterval is dat! Tegenover de waterval hebben we ook heerlijk geluncht, trouwens, met uitzicht op de waterval. Een pareltje, de lunch was ook heerlijk!
Daarna zijn we gestopt bij Brandywine falls, ook weer een prachtige waterval (ja, ik ben er nu eenmaal dol op.....) en een mooi uitzicht op een oude vulkaan. De volgende stop was in Whistler, waar we even doorheen gelopen zijn. Het was hier waanzinnig druk met mountainbikers, die allemaal een parcours aflegden op de berg. De kabelbaan hebben we niet gedaan, omdat het al te laat in de middag was en dat teveel tijd zou kosten.
De laatste stop onderweg naar Lillooet was in Joffre Lake PP, ook weer een parel. Vanaf de parkeerplaats voert een gemakkelijk pad van 400m je naar een uitzicht op een erg mooi meertje in smaragdgroene kleur, met daarboven een gletsjer. Je kunt hier ook nog verder lopen naar andere meren, maar dat hebben wij niet gedaan.
En nu zijn we dus in Lillooet, een gat van niets........ Ergens in de middle of nowhere, met 200 inwoners die volgens mij allemaal familie zijn van elkaar. Het ziet eruit als een variant op de Rednecks, maar dan met een meer Indianen-achtig uiterlijk. We slapen in een simpel motel, gelukkig wel schoon, maar ik ben blij dat we morgen weer verder gaan. De volgende stop brengt ons naar Clearwater voor een kort bezoek aan Wells Gray.
De eerste 11 dagen van onze vakantie waren trouwens ook erg leuk! We hebben zo enorm veel geluk met het weer. Tot nu hebben we nog geen druppel regen gehad, de zon schijnt continu en het is heerlijk vertoeven. De temperatuur schommelt zo rond de 20 graden celsius, niet verkeerd dus.
Seattle vonden we erg leuk! We hebben genoten van de relaxte sfeer hier, en de prachtige skyline van de stad, Ook Pike Place Market vonden we erg mooi, net als de Public Library, en Space Needle. In Space Needle hebben we gemuld van een heerlijke lunch, dat was erg de moeite waard met het mooie uitzicht erbij. Ook het FLight Museum en de toer in de BOeing fabriek was fantastisch, dat hadden we niet willen missen. In Seattle hebben we ook nog gewinkeld, downtown, en in de outlet in Tulalip. Volgens mij kan je in Seattle gemakkelijk een week verblijven, we hebben in de 3 volle dagen dat wij er waren in elk geval niet alles kunnen doen dat op het programma stond.
De overtocht naar Vancouver Island was ook de moeite waard. Victoria vonden we wel aardig, maar niet echt spectaculair. Butchart Gardens vonden we wel mooi, het was in elk geval even iets anders op het programma. Voor de liefhebbers van mooie tuinen: Butchart Gardens is erg mooi, maar niet mooier dan onze eigen Keukenhof. Het Pacific Rim park vonden we ook erg mooi, ook hier hadden we een fantastisch hotel met mooi uitzicht op het strand. Helaas heeft de walvistour niet veel opgeleverd -alweer niet-, maar ik houd hoop voor een volgende keer.
De lange route naar Vancouver via de Sunshine Coast was wel mooi, maar eigenlijk vonden we het de enorme omweg niet waard. Er zijn wel een paar mooie uitzichten, maar niets dat zo spectaculair is dat het de omweg de moeite waard maakt. Die uitzichten zie je op zoveel andere plaatsen ook. Ja, zelfs na 2 weken raken we al verwend.
En dan 3 dagen Vancouver, een stad waarop we verliefd geworden zijn. Hier zou ik gemakkelijk kunnen wonen. We hebben genoten van Gainville Island, van Stanley Park, van de mooie skyline. Fantastisch gewoon! Stanley Park hebbenwe verkend per fiets, zoals Marjan al schreef, en dat was heerlijk! Een heel mooie tocht, met geweldige uitzichten. Overigens hebben we in Vancouver ook gewinkeld, in Metropolis en op Robson Street. En ook in Vancouver kun je volgens mij gemakkelijk een week vertoeven, want ook hier hebben we niet ons heel lijstje kunnen afwerken. Zo hebben we Capilano en Grouse Mountain overgeslagen vanwege tijdgebrek.
En nu dan op naar de Rocky Mountains, we verheugen ons er enorm op. De rit ernaartoe belooft veel goeds, het is zo mooi hier. Hopelijk blijft het weer ook zo goed als het tot nu is geweest, de vooruitzichten zijn veelbelovend. Wij gaan dus nog even verder genieten! Als ik weer tijd heb en een goede verbinding, zal ik over een paar dagen of zo wel weer iets laten horen!
Tot gauw!
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty" Winston Churchill
Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
Leuk dat je ons op de hoogte houdt, ik raak helemaal enthousiast (en wil ook nog eens die kant op)Veel plezier verder!
En hoop tztz mooie foto's te kunnen zien.
Oh wat ben ik jaloers Jacqueline. Ik zou zo weer terugwillen als ik jouw verhalen zo lees.
Wij zijn ook verliefd geworden op Vancouver, wat een heerlijke stad hè!
Wat heerlijk dat het weer zo goed is. Geniet maar lekker van de Rockies, jullie gaan het vast geweldig vinden daar. Ik zal duimen voor helder weer.
We mogen niet klagen, het gaat best redelijk. Zoals we het aanpakken, is het voor Peter goed vol te houden. Af en toe doe ik een wandeling alleen, maar tot nu is dat nog maar 2 keer gebeurd of zo.
We hebben een heerlijke auto: een toyota highlander. Toen we bij Alamo incheckten kregen we eerst een Jeep Commander aangewezen. Ik heb toen uitgelegd wat er aan de hand was, en kreeg de toezegging dat we zelf een auto mochten uitzoeken in de garage die ons goed beviel. Peter heeft toen een aantal auto's uitgeprobeerd (met name de stoelen, hoe de auto zat) en we hebben gekeken naar de indeling. We konden ook kiezen voor de Dodge Durango, de auto, maar die stoelen waren erg hard. De toyota is het dus geworden. DIe heeft een heerlijk ruime indeling, lekker zachte stoelen die je helemaal naar wens kan instellen, en Peter zit er erg goed in. Zo goed, dat we zelfs geen klapstoelen hebben gekocht in de camping store, en we redden ons er prima mee.
Het heeft nog wel een week geduurd voordat we een Walmart tegenkwamen die de koelbox had die we zochten, in de omgeving van Seattle is het ons niet gelukt, pas op Vancouver Island vonden we er een. Dat bevalt ons wel heel goed! We ontbijten nu meestal in de auto of op de kamer, en dat bevalt ons een stuk beter dan elke ochtend dat Amerikaanse ontbijt.
Het reizen met het vliegtuig is trouwens ook erg goed gegaan, we hebben op beide vluchten onderweg naar Seattle bij de nooduitgang gezeten. Op de dag van vertrek waren we al om 7 uur op Schiphol, met de taxi. De balie zou om half 8 open gaan, maar dat werd uiteindelijk 8 uur. We stonden helemaal vooraan in de rij, en hadden geluk dat de stoelen bij de nooduitgang nog niet waren geclaimd door zakelijke reizigers met een platinum mileage-kaart. Het was nog wel heel even spannend bij het inchecken. Ik verstond de grond-stewardess niet zo goed, en Peter verklapte toen dat ik slechthorend was en vroeg of zij wat duidelijker wilde praten. Waarop de grondstewardess meldde dat ik met een handicap, ook het slechthorend zijn, niet bij de nooduitgang mocht zitten. Die moest dat toen eerst met de manager overleggen........ Ik was even bang dat de stoel aan mijn neus voorbij zou gaan, maar de manager streek met haar hand over het hart! Pffffffffew....... gelukkig lukte het toen dus nog. Hopelijk hebben we op de terugreis weer geluk!
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty" Winston Churchill
Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
Fijn om zo uitgebreid van jullie te horen. We waren toch weel heel erg benieuwd hoe het jullie verging, vooral met Peters gezondheid. Maar jullie hebben het goed voor elkaar hoor ik wel!
Bedankt voor jullie reacties, leuk om zo even te contacten!
Na Lillooet zijn we verder gereist naar Clearwater, waar we overnacht hebben in het motel van het Clearwater Valley Resort (Koa), op aanraden van Marjon. Dat is ons goed bevallen. 's Middags hebben we de highlights van Wells Gray gedaan, en ik ben blij dat we daar nog aan zijn toegekomen. We hebben prachtige watervallen gezien, en ook de zalmen zien opspringen tegen de waterval in de rivier. Heel bijzonder! Later op de middag hebben we een vos gezien, aan de kant van de weg (althans, we denken dat het een vos is, maar we zijn geen experts). Mooi beest! Helmcken Falls en Dawson Falls zijn zeer indrukwekkend, en de uitzichten over de vallei zijn ook erg mooi hier. In Clearwater hebben we overigens heerlijk gegeten in the Painted Turtle, op het terras (het was fantastisch weer) met een prachtig uitzicht over water en de opkomst van de maan. Zeer de moeite waard!
Vandaag zijn we verder gereden naar Jasper, en nu zitten we te relaxen in de Sawridge Inn. Even bijkomen, want we zijn erg moe. De lange autoritten en een (voor ons) inspannende wandeling heeft ons afgemat, dus vanavond even lekker niksen en morgen uitslapen. Onderweg naar Jasper zijn we gestopt bij het Visitor Center van Mount Robson PP (fantastisch uitkijkpunt!) en daarna al snel Jasper NP binnengereden. We hebben eerst ingecheckt in het hotel en daarna zijn we naar Mount Edith Cavell gereden. Onderweg zijn we gestopt voor een kleine wandeling naar de rivier, en aan het eind van de route hebben we de loop naar Angel Glacier gelopen. En die laatste was fantastisch, zo mooi! Ik vond het zo indrukwekkend, dat ik er helemaal stil van viel. Hoewel de wandeling voor ons behoorlijk inspannend was (Peter ligt nu op bed met redelijk veel pijn, hopelijk gaat het morgen weer wat beter) vonden we het allebei wel de moeite waard. Fantastisch gewoon!
Zoals gezegd, morgen dus eerst wat uitslapen, en daarna gaan we de Maligne Lake Road doen, met onderweg de stops bij Maligne Canyon, Medicine Lake en natuurlijk Lake Maligne. Geen inspannende wandelingen morgen, gewoon de korte en gemakkelijke uitkijkpunten. En aan het einde van de dag maken we nog even een uitstapje naar Patricia Lake en Pyramid Lake. En overmorgen staat de Icefields Parkway op de planning.
De weersvooruitzichten zijn heel goed, de hele week zonnig met temperaturen van rond de 23 graden celsius, we hebben wel heel veel geluk ermee. Zo blij!
Tot gauw!
Fijn dat je weer een update geeft. Van die zalmen lijkt me fantastisch om te zien. Toen wij in Canada waren hebben we ook zulke plekken gezocht, maar niet gevonden. Was geloof ik niet het geschikte jaargetijde.
Geniet de komende dagen van het mooie Maligne Lake en de Icefield Parkway. Geweldig dat jullie zulk goed weer hebben. Wel een beetje rustiger aan doen he. Het is niet de bedoeling dat Peter steeds pijn krijgt.
Jacqueline, leuk om jullie ook zo te kunnen volgen tijdens jullie reis.
Fijn dat het in Canada ook zulk mooi weer is en dat jullie ook zo genieten.
Goede reis verder en all the best.
Oh wat heerlijk dat jullie er zo van genieten en dat jullie zo boffen met het weer. Mooi hè , Mount Edith Cavell en de wandeling naar de Angel Glacier. Wij hebben er ook zo enorm van genoten. Wij hadden natuurlijk niet door dat je gewoon onderlangs naar de Glacier kon lopen dus hebben we op de heenweg helemaal die steile weg gelopen, jullie ook?
De weg naar Maligne Lake is heel mooi, als je vroeg gaat is het nog heerlijk rustig zonder bussen Japanners. Wij hebben hier op de terugweg vlak na Medicin Lake een moederbeer met twee jonkies gezien. Je hoeft bij Lake Maligne ook geen lange wandelingen te maken om de mooie omgeving te zien. Ik weet niet hoe het in September is, maar bij ons stikte het er van de muggen, neem dus een flacon Off mee.
En dan overmorgen de Icefield Parkway. Ik kan alleen maar zeggen; geniet ervan. Deze weg is zo ongelooflijk mooi, ik kon alleen maar bij elke bocht "wauw" zeggen.
Heel veel plezier en ik duim voor helder weer.
Hallo Jacqueline en Peter, fijn om te lezen dat jullie zo'n geweldig mooie reis hebben en dat het weer ook zo lekker meewerkt. Wij zijn nog nooit zo ver in het noorden geweest, maar als ik jullie verslag lees dan moeten we er toch eens serieus over gaan denken om ook eens die kant op te gaan... Fijne reis nog verder!
http://www.picturEyes.com" onclick="window.open(this.href);return false; : met o.a. een collectie van onze favoriete USA-foto's. http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
Ik vond vancouver 1 van de mooiste steden van mn vakantie, ben er 4 dagen geweest deze zomer. Ik ben al aan het broeden om daar de olympische spelen van 2010 te bezoeken,
veel reisplezier verder, en niet vergeten, peyto lake ! een kleine wandeling dat wel, ik hoop dat de gezondheid dat toe laat :-\
Vandaag was weer een heerlijke dag! En een heel goede ook. Met Peter ging het vandaag aanzienlijk beter, en ik had lekker uitgeslapen en was weer helemaal fit. Fit genoeg allebei om dus nog een paar wandelingen te doen.
De eerste wandeling vandaag was door Maligne Canyon, we zijn tot aan de 4e brug gelopen en weer terug. Ik vond de canyon erg mooi, maar niet zo spectaculair als een aantal van de kloven die we in Oostenrijk hebben gelopen. Het uitzicht bij de 1e en de 3e brug vonden we het mooist, de andere 2 vielen ons tegen. Een flinke wandeling om mee te beginnen ook, want terug is het een behoorlijke klim bergop.
De tweede stop was bij Medicine Lake, ook hier hebben we een heel stuk rond het meer gelopen. Ik vond het erg mooi hier, en zo bijzonder om te zien dat het water verdwijnt. Je kon al heel goed zien dat het meer aan 't opdrogen is op dit moment, het duurt niet lang meer of het staat droog. Een bijzonder verhaal, en een prachtig plaatje.
De volgende stop was bij Maligne lake, hier hebben we lekker geluncht en genoten van het mooie uitzicht. Daarna hebben we een heel stuk gelopen langs het meer, eerst het pad gevolgd, en daarna via de waterrand weer helemaal terug. Bij een van de uitzichtpunten hier hadden we een heel leuk gesprek met 2 Amerikanen, die we gisteren ook al tegenkwamen bij een korte wandeling bij een viewpoint onderweg naar Mount Edith Cavell. Een heel leuk stel! We hebben een hele tijd gekletst, en werden uitgenodigd om een keer te komen logeren in hun huis in Nashville, ze zouden ons graag de stad willen laten zien. Leuk hoor! Ik weet bij dit soort momenten nooit zo goed of het echt gemeend is, maar we kregen wel een visitekaartje van hem mee en ons werd op het hart gedrukt om iets van ons te laten horen als we weer thuis zijn. Spijtig genoeg hadden we geen visitekaartjes bij ons van onszelf, maar als we thuis zijn zal ik er toch eens een emailtje aan wijden.
Op de terugweg naar Jasper zijn we nog gestopt bij een parkeerplaats voor een wandeling van een dik uur naar Beaver Lake, ook dat was erg mooi. Omdat we hier al grotendeels in de schaduw liepen, de zon ging langzaam onder (het was dan ook al 17.00h geweest), hadden we bij elke bocht het gevoel dat we een beer konden tegenkomen, er was ook geen andere ziel te beleven hier. Toch een beetje creepy....... gelukkig zijn we weer heelhuids bij de auto teruggekomen.
Daarna zijn we nog even naar Patricia Lake en Pyramid Lake gereden, maar helaas was er niet zo'n mooie zonsondergang hier, geen rood gekleurde wolken te zien. Maar daar staat tegenover dat het de hele dag schitterend en heel warm weer is geweest, wolkenloos, met een mooie blauwe hemel. Wat een bofkonten zijn we toch!
Zo, en nu weer lekker slapen en dan morgen de Icefields Parkway. Tot gauw!
Fijn dat jullie je weer zo goed voelen en lekker hebben kunnen wandelen. Wij vonden Maligne Canyon ook tegenvallen (ook verwend door de Schluchten in Oostenrijk)
Heel veel plezier morgen.
The views and comments posted in these fora are personal and do not necessarily represent the those of the Management of AllesAmerika.com Forum.
The Management of AllesAmerika.com Forum does not, under any circumstances whatsoever, accept any responsibility for any advice, or recommentations, made by, or implied by, any member or guest vistor of AllesAmerika.com Forum that results in any loss whatsoever in any manner to a member of AllesAmerika.com Forum, or to any other person.
Furthermore, the Management of AllesAmerika.com Forum is not, and cannot be, responsible for the content of any other Internet site(s) that have been linked to from AllesAmerika.com Forum.