Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Irisscan en vingerafdrukken op Cincinnati Airport

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
BikeAngel
Amerika-ontdekker

Irisscan en vingerafdrukken op Cincinnati Airport

Bericht door BikeAngel »

Over 18 dagen is het ook voor ons zover en gaan wij voor het eerst naar de USA.

Onder de ervaren reizigers op dit forum zijn er vast mensen die mij kunnen vertellen hoe de procedure is m.b.t. de irisscan en het nemen van vingerafdrukken op Cincinnati Airport.

Wat moeten we vooral wel of juist niet doen?

Moet iedereen deze procedure doorlopen of zijn kinderen tot een bepaalde leeftijd hiervan uitgesloten?

Alvast bedankt!

Maria
Geen inspiratie zonder informatie!
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Re: Irisscan en vingerafdrukken op Cincinnati Airport

Bericht door Njit »

BikeAngel schreef:Onder de ervaren reizigers op dit forum zijn er vast mensen die mij kunnen vertellen hoe de procedure is m.b.t. de irisscan en het nemen van vingerafdrukken op Cincinnati Airport.
Het is gewoon een simpele Webcam hoor.

De procedure:

- Linker wijsvinger
- Rechter wijsvinger
- In de camera kijken

Klaaaaar..

Of er een minimum leeftijd voor is weet ik niet..
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Hoi Maria,

Wij zijn dit voorjaar via Cicinnati Airport gevlogen, zoals Njit al aangaf fluitje van een cent het is in 10 tellen gebeurt.
Kleine kinderen geen idee op onze vlucht was de jongste rond de 20 jaar.
Gr.
Rob
anice van den Boer
Amerikafan

Bericht door anice van den Boer »

Wij zijn afgelopen mei in Denver geland en daar was de procedure hetzelfde.
Onze dochter van 7 vond het reuze intressant, maar helaas voor haar mocht zij geen vinger en irisscan.

Fijne en veilige vakantie

groetjes Anice
ray
Amerika-ontdekker

Bericht door ray »

Hallo,

Misschien een heel stomme vraag, maar dit gebeurd toch niet alleen op deze luchthaven of wel?

Ik heb een paspoort van ruim een jaar oud, ga zondag naar Amerika met een overstap in Chicago, moet ik daar deze procedure ook doorlopen?
juni 2005 voor de 2e maal naar THE USA
Njit
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Njit »

ray schreef: Misschien een heel stomme vraag, maar dit gebeurd toch niet alleen op deze luchthaven of wel?
Dit is op elke amerikaanse luchthaven.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Well...op elke internationale Amerikaanse luchthaven, om precies te zijn. Voor binnenlandse vluchten hoeft het niet.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
awo
Amerika-ontdekker

Bericht door awo »

waarom doen ze dat toch met zo'n cheapy webcam vraag ik me af. Zo krijg je toch geen fijne beelden (kwalitatieve) in je 'beveiligingsbestand'. Neem aan dat ze toch een redelijke foto van je willen en kan niet geloven dat die webcam dat aflevert.
4me
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door 4me »

Vandaag terug uit Orlando. Heenreis ook scan en vingerafdrukken.Stelde niet veel voor. Hadden het zelfs ook bij Seaworld!
Terugreis schoenen uit en riemen af en dan door het poortje. Verder was controle simpel. Iemand met riem en aansteker in broekzak liep gewoon door poort heen, geen alarm niets.......
groetjes Jeannine :wink:
BikeAngel
Amerika-ontdekker

Bericht door BikeAngel »

Bedankt voor jullie antwoorden. Ik hou wel van verrassingen, maar niet bij de de douane etc.
Bovendien hoorde ik ook berichten over snauwende, onvriendelijke ambtenaren, maar daar lees ik niets van terug in jullie berichten.

Aangezien het onze eerste keer is dat we naar de USA gaan wilde ik graag goed voorbereid op reis vandaar dat ik na lang twijfelen toch de vraag maar gesteld heb.

Nog 15 dagen!
Geen inspiratie zonder informatie!
4me
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door 4me »

Ooit op JFK snauwende douane meegemaakt. Op Orlando waren ze erg vriendelijk en namen de tijd om je te helpen bij die scans. Duurde alleen erg lang, dus heb geduld :D
Njit
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Njit »

BikeAngel schreef:Bovendien hoorde ik ook berichten over snauwende, onvriendelijke ambtenaren, maar daar lees ik niets van terug in jullie berichten.
Vaak ben je na zo'n lange reis al wat chagrijnig. Dan komt iemand al sneller onvriendelijk over.
Mack
Amerika-expert

Bericht door Mack »

Op Newark in februari geen enkel probleem. Erg vriendelijk beambte, stelde wat vraagjes over wat we gingen doen enzo. Probeerde onze namen uit te spreken. Uiteindelijk was hij het erover eens dat "Mack" een stuk makkelijker was en toen was het "Well, have a nice holiday, Mack!"

Mijn vriendin meteen een goede indruk van Amerika!

Mack
Mack
MW Drawings

2002: NY, NJ, PA, MI, IN, IL, WI, MN, ND, MT, WY, ID, WA
2005: NY, NJ, PA
2008: CA, NV, AZ, UT
2010: NY, CT, RI, MA, VT, NH, ME
2012: NY, CA, NV, AZ, UT
2013: NY
Liz
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Liz »

In Atlanta was het een gekkenhuis bij de douane. Ook daar vingerafdrukken en een foto. Het houdt natuurlijk vreselijk op als honderden mensen deze procedure moeten doorlopen en al die tijd liggen je koffers onbewaakt rondjes te draaien op de bagageband.
En dan denk je dat je alles gehad hebt en moet je zelf nóg een keer door de douane en worden je koffers op een andere band gelegd. We hebben ze na twee uur pas op kunnen halen op een band aan de andere kant van de terminal.
markschr
Amerika-newbie

Bericht door markschr »

Over het algemeen gaat het vrij snel, dit doen ze helaas elke keer dat je naar de VS gaat.
Reden is dat op het moment dat er iets met jij of met je papieren gebeurt ze een recente foto en afdrukken hebben, zodat ze niets of minder aan je spullen hebben. Ik adviseer iedereen om heel netjes tegen de mensen bij de douane te zijn. Vooral bij de grotere luchthavens, die accepteren geen grapjes etc. ze nemen je graag even apart. Ik reis +/- 6 keer per jaar naar de VS, en dan krijg je ook nog meer vragen, vanwege alle stempels.
Succes.

Mark
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer