Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
hurricane and tornado season... wie heeft er last van!!!
hurricane and tornado season... wie heeft er last van!!!
wel ik woon hier in Macon georgia en woon er net .... en op een of andere manier hebben we er minder last van wel beetje veel waaien en regen maar ik ben benieuwd van de forum gangers die in amerika wonen er nu veel last van hebben en hoe die zich nu op zo iets voorbereiden voor ons nuchtere nederlanders die net in Usa wonen is dit toch wel iets nieuws ..... wel niet zo in paniek zoals mijn ouders de laaste dagen waren met oog op de stormen hanna en gustav en nu ike en josefien op komst ben ik wel benieuwd
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: hurricane and tornado season... wie heeft er last van!!!
Alleen een hoop regen gehad met Gustav en het is koud!
Mijn vrouw deed de verwarming aan vandaag zelfs.
het hoort toch tegen de 30 aan te liggen
Mijn vrouw deed de verwarming aan vandaag zelfs.
het hoort toch tegen de 30 aan te liggen
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Wij hebben vandaag Hanna over ons heen gekregen en dat was toch wel indrukwekkend. De regens waren slagregens, urenlang, en er is bij elkaar 13 centimeter gevallen. En nu is het weer helemaal over, onvoorstelbaar. Ik vind dit al indrukwekkend, terwijl de wind niet zo hard was, als voorspeld (gelukkig), het lijkt me dan, dat zelfs "nuchtere Nederlanders" een echte orkaan, zoals Ike (waar ik me zorgen om maak) ook niet zomaar even doorstaan!
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
- TedjevanEs
- Amerikakenner
1. Hurricane shutters (Na hurricane Wilma 3 jaar geleden hebben veel mensen deze aangeschaft) heb je die niet, ramen dicht timmeren.natasja schreef:ik ben benieuwd van de forum gangers die in amerika wonen er nu veel last van hebben en hoe die zich nu op zo iets voorbereiden
2. Generator + afdoende benzine inslaan.
3. Zaklampen, bbq met kool of gas klaar hebben.
4. Belangrijke papieren bij de hand als je er toch vandoor moet.
5. Extra voedsel en water inslaan.
6. Garage uitruimen zodat de auto's erin kunnen.
Zoals al eerder gezegd (Florida forum) was ik hier 3 jaar geleden met Hurricane Wilma en ik had toen geen 'shutters' alles dicht moeten timmeren, niet genoeg benzine voor de generator (hadden + 2 weken geen stroom), heb toen een paar keer 7 uur in de rij gestaan voor 1 jug of gas, water waren we maar een dag of 2 kwijt, gas idem, telefoon landlijn 3 weken weg, mobiel werkte ook een paar dagen niet, masten waren waarschijnlijk weg gewaaid en/of kapot.
Met hurricane Andrew in 1992 was er hier nog meer schade, mijn vrouw en haar zussen waren toen ook in Florida, het toeval wil dat ik indertijd met een marine schip gepland stond voor een havenbezoek aan Fort lauderdale, dat ging dus mooi niet door en het werd Norfolf, Virginia. Een jaar later ging ik alsnog en ontmoete ik mijn huidige 'love of my life'.
Onze jongste zoon heet: Andrew
- hekkie
- Amerika-expert
- Partner van: Jhek
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
Ik heb zelf ook de schade kunnen aanschouwen van Andrew in 1992. Wat een ravage en een verpletterend gezicht. Ik zal het nooit weer vergeten.TedjevanEs schreef:Met hurricane Andrew in 1992 was er hier nog meer schade, mijn voruw en haar zussen waren toen ook in Florida, het toeval wil dat ik indertijd met een marine schip gepland stond voor een havenbezoek aan Fort lauderdale,
Het was tijdens onze eerste Amerikareis en we waren o.a. op familiebezoek bij mijn broer, die destijds in Florida woonde.
Marjan
Gr. Marjan
20 USA-reizen:
20 USA-reizen:
Door Hanna een redelijk "hobbelige" vlucht/ vooral start gehad van m'n vlucht vanaf Newark
ja veel wind is het wel , zeker als het een vlucht is ... voor de rest ja ik moet er erg aan wennen hoor
.......... aand de hurcains en alarmwarnings en ja het voorbereiden we habben hier een kast vol met emergengy stuff
die je nodig hebt als er een ramp dreigd enzo ..... maar voor mij als nuchtere nederlandse erg wenne

.......... aand de hurcains en alarmwarnings en ja het voorbereiden we habben hier een kast vol met emergengy stuff
die je nodig hebt als er een ramp dreigd enzo ..... maar voor mij als nuchtere nederlandse erg wenne
- houstonwehaveaproblem
- Amerika-expert
Wij zijn ons nu aan het voorbereiden op Ike. Vandaag was het een drukte in de supermarkten. Toen ik vanmiddag ging was er bijna geen water meer en brood was er helemaal niet meer. Het was al een uitdaging om aan een winkelkarretje te komen.
Daarvoor had ik al 3 kwartier in de rij gestaan om benzine te tanken. Ik was blijkbaar nog op tijd, want van buren hoorde ik later dat bij sommige pompen de benzine al uitverkocht was.
Ik heb geen idee in hoeverre we Ike over ons heen krijgen. We zijn ver genoeg uit de kust dat we er niet meteen last van hebben. Het pad lag vanmiddag nog over het gebied waar wij wonen, maar aan het eind van de dag lag het aan de andere kant van de I-45 naar Dallas en dan blijven wij dus aan de schone kant.
We blijven gewoon thuis en laten de snelwegen voor de mensen die ècht moeten evacueren. Ik vind het wel spannend allemaal, want ik heb nog nooit een hurricane meegemaakt. Hopelijk blijft het bij wat flinke wind en regen.
Daarvoor had ik al 3 kwartier in de rij gestaan om benzine te tanken. Ik was blijkbaar nog op tijd, want van buren hoorde ik later dat bij sommige pompen de benzine al uitverkocht was.
Ik heb geen idee in hoeverre we Ike over ons heen krijgen. We zijn ver genoeg uit de kust dat we er niet meteen last van hebben. Het pad lag vanmiddag nog over het gebied waar wij wonen, maar aan het eind van de dag lag het aan de andere kant van de I-45 naar Dallas en dan blijven wij dus aan de schone kant.
We blijven gewoon thuis en laten de snelwegen voor de mensen die ècht moeten evacueren. Ik vind het wel spannend allemaal, want ik heb nog nooit een hurricane meegemaakt. Hopelijk blijft het bij wat flinke wind en regen.
You can't change the direction of the wind, but you can adjust your sails.
Reisverslag Nationale Parken Westen: http://reisverslagen.allesamerika.com/verslag205";
Reisverslag Nationale Parken Westen: http://reisverslagen.allesamerika.com/verslag205";
- jerbia
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Ik hoop voor jullie allemaal dat het mee zal vallen, het lijkt mij allemaal behoorlijk eng! Ik zag onderstaand filmpje op youtube waarop de gevolgen van de komst van 'Ike' te zien zijn:
[youtube]M6N0Nnc1F8I[/youtube]
[youtube]M6N0Nnc1F8I[/youtube]
- DixieChick
- Amerika-expert
Van mij mag het nu wel afgelopen zijn. Gisteren kwam de regen met bakken uit de hemel. De snelweg stond -helemaal- blank. Ik ben een paar keer flink gehydroplaned, en de laatste keer zo erg dat ik totaal de controle over de auto kwijtraakte, van de weg afvloog en in de berm belandde (Godzijdank op 2m van de divider af) . Niet fiijn!
This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car!
Southern Tales
Southern Tales
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Wat een ellende, die orkanen. Ik wens alle forumleden die in of rond het gebied wonen heel veel sterkte!
tjee dixie alles wel okay meid .... ik weet de zn schynt nu weer beetje hier en is warm ..... maar die huricans moeten idd afgelopen zijn hoor
- houstonwehaveaproblem
- Amerika-expert
Hoera, we hebben weer stroom! We hebben vanaf zaterdagochtend 3am tot zondagavond 7.30pm zonder stroom gezeten. De orkaan was doodeng! Je zag het buiten steeds donkerder worden en het begon steeds harder te waaien. We dachten toen we wakker werden om 3 uur dat we nu toch wel op het ergste stuk zaten, maar dat kwam pas rond een uur of 6 's morgens. Er zijn bomen omgevallen in onze tuin en de trampoline is weggewaaid en helemaal aan stukken. Verder zijn er veel dakshingles losgewaaid en hebben we behoorlijke waterschade in huis. Gelukkig zijn we zelf ongedeerd en hebben we al snel de stroom weer terug. We hoorden dat er gebieden zijn vlakbij (the Woodlands) waar men zeker tussen de 2-4 weken zonder stroom zal blijven.
Wij hebben het eye niet gehad, maar wel de eyewall. Het vervelende daarvan is dat je een heel lange tijd op de sterkste windkrachten zit. In het eye is het namelijk een stuk rustiger.
Kijken of ik nog wat foto's kan plaatsen die ik heb gemaakt;
Dit was vrijdagavond met zonsondergang toen de wolken van hurricane Ike met sneltreinvaart binnen kwamen rollen:

En zo zag het er vandaag uit in de omgeving:
Onze achtertuin met inmiddels groen zwembadwater en afgebroken bomen

Water op de wegen:

Capitol One Bank in duizend stukken:

Flooding bij de ingang van een wijk:

Omgevallen bomen:

Ik hoop dat andere forumgangers die met Ike te maken hebben gehad het er net zo goed (of beter) dan wij vanaf hebben gebracht. Ik hoop het in elk geval niet meer mee te maken, want ik vond het doodeng.
Trudie
Wij hebben het eye niet gehad, maar wel de eyewall. Het vervelende daarvan is dat je een heel lange tijd op de sterkste windkrachten zit. In het eye is het namelijk een stuk rustiger.
Kijken of ik nog wat foto's kan plaatsen die ik heb gemaakt;
Dit was vrijdagavond met zonsondergang toen de wolken van hurricane Ike met sneltreinvaart binnen kwamen rollen:

En zo zag het er vandaag uit in de omgeving:
Onze achtertuin met inmiddels groen zwembadwater en afgebroken bomen

Water op de wegen:

Capitol One Bank in duizend stukken:

Flooding bij de ingang van een wijk:

Omgevallen bomen:

Ik hoop dat andere forumgangers die met Ike te maken hebben gehad het er net zo goed (of beter) dan wij vanaf hebben gebracht. Ik hoop het in elk geval niet meer mee te maken, want ik vond het doodeng.
Trudie
You can't change the direction of the wind, but you can adjust your sails.
-
kastelke
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ben ik blij van jullie te horen!
Die foto's geven inderdaad een idee, maar zullen bijlange na nooit het gevoel van angst weer kunnen geven wanneer zo'n storm over je heen raast.
Die foto's geven inderdaad een idee, maar zullen bijlange na nooit het gevoel van angst weer kunnen geven wanneer zo'n storm over je heen raast.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
- DixieChick
- Amerika-expert
Wat ziet dat er allemaal naar uit zeg! Maar fijn dat jullie het goed overleeft hebben ten minste. succes en sterkte met het herstellen van alle schade!
This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car!
Southern Tales
Southern Tales
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Oei, ja, vreselijk, die ravage! Ik hoop, dat er niet teveel slachtoffers zijn, want ik las, dat de grootste reddingsoperatie ooit in Texas bezig is
. Ik kan me voorstellen, dat je het doodeng vond, ik vond een tropische storm al doodeng!
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
-
Dennis
- AllesAmerika.com Webmaster
- Contacteer:
Gisteren hadden wij hier in Kentucky Ike op bezoek, met nog steeds windstoten tot 80 mph. We waren in een park waar een boom omviel (en geen kleintje) en zo'n 3 meter van de auto neerkwam, en onderweg naar huis viel een boom op een vierbaansweg op het moment dat wij er langskwamen. Hoewel debris van de boom ons raakte (en we een aantal takken een paar honderd meter meesleepten) heeft de boom zelf ons gelukkig niet geraakt omdat hij omviel aan de andere kant van de weg.
Toen we thuis kwamen viel de stroom uit en bleef uit voor zo'n uur of zeven.
Een van de vreemdste dagen van mijn leven!
Toen we thuis kwamen viel de stroom uit en bleef uit voor zo'n uur of zeven.
Een van de vreemdste dagen van mijn leven!
- hekkie
- Amerika-expert
- Partner van: Jhek
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
Wat een heftige beelden allemaal Trudie en wat een ravage. Zelf ik in juli nog een tropische storm meegemaakt in Spanje. Dood eng was dat.
Veel sterkte allemaal die dit door moeten maken in Amerika.
Marjan
Veel sterkte allemaal die dit door moeten maken in Amerika.
Marjan
Gr. Marjan
20 USA-reizen:
20 USA-reizen:
ben erg bly te horen dat jullie okay zijn maar die schade ... is wel erg hoor leef erg mee
- TedjevanEs
- Amerikakenner
Wow, vooral die laatste foto, het blijft verbazingwekkend dat zo'n hurricane gewoon een boom met een wortel van zo'n 7 a 8 vierkante meter (ruwe schatting
) eventjes uit de grond blaast....
Sterkte met de ellende daar, gelukkig hebben jullie al weer stroom, heb zelf wel eens langer zonder gezeten.
suc6
Sterkte met de ellende daar, gelukkig hebben jullie al weer stroom, heb zelf wel eens langer zonder gezeten.
suc6
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht