Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
tweede opzetje reis Mei?Juni 2009
tweede opzetje reis Mei?Juni 2009
Na alle voors en tegens van ons eerste opzetje op een rijtje te hebben gezet komen we op de volgende route uit.
Ik ben benieuwd van jullie van deze aangepaste route vinden.
Dusssss branden jullie maar los met alle suggesties en ideeen.
Dag 1 Vlucht van Brussel naar LA
Dag 2 Camper ophalen en naar Malibu Beach RV Park-------13 Mijl-------0 uur 30 min
Dag 3 Malibu Beach naar TwentyNine Palms-----------------180 Mijl-------4 uur 00 min
Dag 4 TwentyNine Palms naar Lake Havasu-----------------209 Mijl-------4 uur 15 min
Dag 5 Lake Havasu naar Flagstaff----------------------------244 Mijl------ 4 uur 30 min
Dag 6 Flagstaff naar Grand Canyon---------------------------112 Mijl------ 2 uur 00 min
Dag 7 Grand Canyon naar Page--------------------------------135 Mijl-------3 uur 00 min
Dag 8 Page----------------------------------------------------------0 Mijl
Dag 9 Page naar Bryce NP--------------------------------------178 Mijl-------4 uur 00 min
Dag 10 Bryce NP-----------------------------------------------------0 Mijl
Dag 11 Bryce NP naar Zion NP-----------------------------------89 Mijl-------2 uur 00 min
Dag 12 Zion NP naar Las Vegas---------------------------------189 Mijl-------4 uur 00 min
Dag 13 Las Vegas---------------------------------------------------0 Mijl
Dag 14 Las Vegas naar Death Valley---------------------------152 Mijl-------3 uur 00 min
Dag 15 Death Valley------------------------------------------------0 Mijl
Dag 16 Death Valley naar Yosemite NP------------------------273 Mijl-------5 uur 30 min
Dag 17 Yosemite NP------------------------------------------------0 Mijl
Dag 18 Yosemite NP naar San Francisco----------------------196 Mijl-------4 uur 00 min
Dag 19 San Francisco----------------------------------------------0 Mijl
Dag 20 San Francisco naar Monterey Bay---------------------104 Mijl-------2 uur 45 min
Dag 21 Monterey Bay naar Cambria Big Sure-----------------138 Mijl-------3 uur 00 min
Dag 22 Cambria naar Los Angeles-----------------------------261 Mijl-------4 uur 30 min
Dag 23 Los Angeles------------------------------------------------0 Mijl
Dag 24 Camper inleveren-----------------------------------------0 Mijl
Dag 25 Retourvlucht
Totaal 2473 Mijl
Totaal 3957 Km
Ik ben benieuwd van jullie van deze aangepaste route vinden.
Dusssss branden jullie maar los met alle suggesties en ideeen.
Dag 2 Camper ophalen en naar Malibu Beach RV Park-------13 Mijl-------0 uur 30 min
Dag 3 Malibu Beach naar TwentyNine Palms-----------------180 Mijl-------4 uur 00 min
Dag 4 TwentyNine Palms naar Lake Havasu-----------------209 Mijl-------4 uur 15 min
Dag 5 Lake Havasu naar Flagstaff----------------------------244 Mijl------ 4 uur 30 min
Dag 6 Flagstaff naar Grand Canyon---------------------------112 Mijl------ 2 uur 00 min
Dag 7 Grand Canyon naar Page--------------------------------135 Mijl-------3 uur 00 min
Dag 8 Page----------------------------------------------------------0 Mijl
Dag 9 Page naar Bryce NP--------------------------------------178 Mijl-------4 uur 00 min
Dag 10 Bryce NP-----------------------------------------------------0 Mijl
Dag 11 Bryce NP naar Zion NP-----------------------------------89 Mijl-------2 uur 00 min
Dag 12 Zion NP naar Las Vegas---------------------------------189 Mijl-------4 uur 00 min
Dag 13 Las Vegas---------------------------------------------------0 Mijl
Dag 14 Las Vegas naar Death Valley---------------------------152 Mijl-------3 uur 00 min
Dag 15 Death Valley------------------------------------------------0 Mijl
Dag 16 Death Valley naar Yosemite NP------------------------273 Mijl-------5 uur 30 min
Dag 17 Yosemite NP------------------------------------------------0 Mijl
Dag 18 Yosemite NP naar San Francisco----------------------196 Mijl-------4 uur 00 min
Dag 19 San Francisco----------------------------------------------0 Mijl
Dag 20 San Francisco naar Monterey Bay---------------------104 Mijl-------2 uur 45 min
Dag 21 Monterey Bay naar Cambria Big Sure-----------------138 Mijl-------3 uur 00 min
Dag 22 Cambria naar Los Angeles-----------------------------261 Mijl-------4 uur 30 min
Dag 23 Los Angeles------------------------------------------------0 Mijl
Dag 24 Camper inleveren-----------------------------------------0 Mijl
Dag 25 Retourvlucht
Totaal 2473 Mijl
Totaal 3957 Km
- vana
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
Re: tweede opzetje reis Mei?Juni 2009
Ik vind het een hele mooi route.
Alleen zou ik zelf niet via Lake havasu rijden maar via Prescott en Sedona.
Ik ben nooit bij Lake Havasu geweest maar dat is bewust omdat wij een aantal keren gelezen hebben dat dat niet zo geweldig is. Ook vonden wij het stuk tussen Kingman en Williams heel erg saai.
De route via Sedona daarentegen is schitterend, vooral het gedeelte tussen Prescott en Sedona.
Marjon
Alleen zou ik zelf niet via Lake havasu rijden maar via Prescott en Sedona.
Ik ben nooit bij Lake Havasu geweest maar dat is bewust omdat wij een aantal keren gelezen hebben dat dat niet zo geweldig is. Ook vonden wij het stuk tussen Kingman en Williams heel erg saai.
De route via Sedona daarentegen is schitterend, vooral het gedeelte tussen Prescott en Sedona.
Marjon
Hoi Sam,
Ik zou ergens nog een dag inruilen t.b.v. het traject "Death Valley - Lone Pine(Alabama Hills) - Lee Vining (Bodie/Mono Lake) - Tioga Pass - Yosemite - San Francisco". Ten eerste omdat de Tioga Pass nog gesloten kan zijn, ten tweede heb je dan mogelijk iets meer tijd voor Yosemite en/of San Francisco.
Zijn er 2 chauffeurs?
- Misschien kun je in 1 lange dag van 29Palms naar Flagstaff rijden (minpunt: weinig tijd voor Route66) .
- Of dag 20 en 21 in 1 dag.
- In het ergste geval een dag minder voor Bryce - Zion - (Valley of Fire SP!)- Las Vegas.
Johan
Ik zou ergens nog een dag inruilen t.b.v. het traject "Death Valley - Lone Pine(Alabama Hills) - Lee Vining (Bodie/Mono Lake) - Tioga Pass - Yosemite - San Francisco". Ten eerste omdat de Tioga Pass nog gesloten kan zijn, ten tweede heb je dan mogelijk iets meer tijd voor Yosemite en/of San Francisco.
Zijn er 2 chauffeurs?
- Misschien kun je in 1 lange dag van 29Palms naar Flagstaff rijden (minpunt: weinig tijd voor Route66) .
- Of dag 20 en 21 in 1 dag.
- In het ergste geval een dag minder voor Bryce - Zion - (Valley of Fire SP!)- Las Vegas.
Johan
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik heb het idee dat je de reistijden in het begin wel erg ruim hebt genomen, ik zou wat sneller doorrijden richting Grand Canyon en daar meer tijd nemen.
In plaats van 2 nachten Bryce en 1 nacht Zion, zou ik 1 nacht Bryce en 2 nachten Zion doen. Je hebt genoeg tijd voor Bryce als je van Page komt, en ook de volgende dag kun je er nog voldoende tijd doorbrengen voor je naar Zion rijdt.
Voor Page - Bryce heb je ruim gerekend met 4 uur reistijd denk ik, maar voor Bryce - Zion moet je wat meer tijd nemen, zeker gezien de wachttijd voor de tunnel in Zion.
Zoals Johan ook al aangeft is het verstandig om tussen Death Valley en Yosemite nog een extra overnachting te plannen. Ook is 1 dag voor zo'n groot park als Yosemite wel erg weinig, je zult maar een klein deel kunnen zien, en je zit er net in een prachtige tijd! Twee dagen is wel het minimum. En op tijd klaarzitten voor de reservering van de campground! Het is dan erg druk. Aan de kust zou je dan een dag minder kunnen doen.
Marianne
In plaats van 2 nachten Bryce en 1 nacht Zion, zou ik 1 nacht Bryce en 2 nachten Zion doen. Je hebt genoeg tijd voor Bryce als je van Page komt, en ook de volgende dag kun je er nog voldoende tijd doorbrengen voor je naar Zion rijdt.
Voor Page - Bryce heb je ruim gerekend met 4 uur reistijd denk ik, maar voor Bryce - Zion moet je wat meer tijd nemen, zeker gezien de wachttijd voor de tunnel in Zion.
Zoals Johan ook al aangeft is het verstandig om tussen Death Valley en Yosemite nog een extra overnachting te plannen. Ook is 1 dag voor zo'n groot park als Yosemite wel erg weinig, je zult maar een klein deel kunnen zien, en je zit er net in een prachtige tijd! Twee dagen is wel het minimum. En op tijd klaarzitten voor de reservering van de campground! Het is dan erg druk. Aan de kust zou je dan een dag minder kunnen doen.
Marianne
Ik heb de reistijden die Google Maps aangeeft maar een beetje aangehouden ( heel klein beetje naar boven afgerond) omdat ik dacht dat deze wel een beetje in de buurt van de werkelijke rijtijden zouden komen, maar dat is dus niet zo. Hebben jullie een beter idee om reistijden te “plannen”.
Ik denk dat je gelijk hebt v.w.b. de nachten van Bryce en Zion, ik denk dat het verstandig is deze om te draaien.
Ik wist trouwens niet dat er een tunnel voor Zion was, er zal vast wel een topic over zijn denk ik.
Jij en Johan adviseren een extra nacht tussen Death Valley en Yosemite, heb je dan ook nog een suggestie waar we dat zouden moeten doen??? En waarom.
En dat op tijd klaarzitten gaat wel goed komen het staat inmiddels in de agenda.
Groeten
Sam
Ik denk dat je gelijk hebt v.w.b. de nachten van Bryce en Zion, ik denk dat het verstandig is deze om te draaien.
Ik wist trouwens niet dat er een tunnel voor Zion was, er zal vast wel een topic over zijn denk ik.
Jij en Johan adviseren een extra nacht tussen Death Valley en Yosemite, heb je dan ook nog een suggestie waar we dat zouden moeten doen??? En waarom.
En dat op tijd klaarzitten gaat wel goed komen het staat inmiddels in de agenda.
Groeten
Sam
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Google Maps is een prima uitgangspunt, en met een camper zul je er zo hier en daar wel wat langer over doen. Maar ik zie bij Google Maps voor bijvoorbeeld Twentynine Palms - Lake Havasu maar 159 mijl en 2 uur 46 minuten staan.sammie56 schreef: Ik heb de reistijden die Google Maps aangeeft maar een beetje aangehouden ( heel klein beetje naar boven afgerond) omdat ik dacht dat deze wel een beetje in de buurt van de werkelijke rijtijden zouden komen, maar dat is dus niet zo. Hebben jullie een beter idee om reistijden te “plannen”.
Is wel goed om te weten. Ken je de NPS-site? Bekijk die eens. Informatie over campers en tunnel vind je hier.sammie56 schreef: Ik wist trouwens niet dat er een tunnel voor Zion was, er zal vast wel een topic over zijn denk ik.
Als je bij June Lake of Lee Vining overnacht (als de Tioga Pass open is) heb je de tijd om 's morgens nog in Death Valley rond te kijken - je zou hier ook een dag minder kunenn blijven, zeker als het te heelt is om te wandelen - en kun je de volgende dag meteen Yosemite binnen rijden. Ge bij zonsondergang naar Mono Lake of breng nog een bezoek aan Bodie, allemaal de moeite waard.sammie56 schreef: Jij en Johan adviseren een extra nacht tussen Death Valley en Yosemite, heb je dan ook nog een suggestie waar we dat zouden moeten doen??? En waarom.
Mocht de Tioga Pass gesloten zijn dan kun je bij Lone Pine naar het zuiden en bij Lake Isabella overnachten.
Marianne
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Die wachttijd voor de Zion tunnels (zijn er twee kort na elkaar) valt best mee wij hebben er nog nooit langer dan 10 minuten gestaan.
Hou wel geld bij de hand want je moet betalen om door de tunnels met een camper (was $ 16,00) je koopt een ticket hiervoor bij de parkingang is goed voor 2 ritten binnen 10 dagen.
Hou wel geld bij de hand want je moet betalen om door de tunnels met een camper (was $ 16,00) je koopt een ticket hiervoor bij de parkingang is goed voor 2 ritten binnen 10 dagen.
Voor adstanden en rijtijden kun je ook nog kijken op de site van Rand McNally: http://www.randmcnally.com/rmc/directio ... eInput.jsp
Jaap
Jaap
Foto's Arizona/Utah: http://www.flickr.com/photos/vtveen/set" onclick="window.open(this.href);return false; ... 054762958/
Foto's Californië: http://www.flickr.com/photos/vtveen/set ... 964833115/" onclick="window.open(this.href);return false;
Foto's Californië: http://www.flickr.com/photos/vtveen/set ... 964833115/" onclick="window.open(this.href);return false;
Google Maps is een prima uitgangspunt, en met een camper zul je er zo hier en daar wel wat langer over doen. Maar ik zie bij Google Maps voor bijvoorbeeld Twentynine Palms - Lake Havasu maar 159 mijl en 2 uur 46 minuten staan.
Dat klopt maar wij gaan natuurlijk wel dwars door Joshua Tree NP, en dan is het dus langer.
Ook heb ik van Rv-ground naar RV-ground laten rekenen dus ook dat zal wel wat meer mijlen zijn.
Bedankt voor de site over tunnels, deze zal ik eens zorgvuldig doorlezen.
Ik denk er zelfs over om 1 van de 2 grote steden ( Los Angeles of San Francisco ) te laten vervallen en deze in 1 van de volgende reizen in te plannen, anders wordt het toch wel erg veel haasten. Wat vinden jullie?????
Groeten
Sam
Dat klopt maar wij gaan natuurlijk wel dwars door Joshua Tree NP, en dan is het dus langer.
Ook heb ik van Rv-ground naar RV-ground laten rekenen dus ook dat zal wel wat meer mijlen zijn.
Bedankt voor de site over tunnels, deze zal ik eens zorgvuldig doorlezen.
Ik denk er zelfs over om 1 van de 2 grote steden ( Los Angeles of San Francisco ) te laten vervallen en deze in 1 van de volgende reizen in te plannen, anders wordt het toch wel erg veel haasten. Wat vinden jullie?????
Groeten
Sam
- Rob
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je hebt voor verschillende plaatsen geen mijlen gerekend omdat je op dezelfde plaats blijft, hopelijk heb je bij het aankopen van je mijlen hier nog wel wat voor gerekend anders zal je mijlen te kort komen op het eind
Ik reken voor dagen dat ik in een park ben op 50 tot 100 mile per dag afhankelijk van de grote van het park.
Op de totale afstand zet ik nog 5 tot 10% extra voor onverwachte zijstapjes en boodschappen doen.
Ik reken voor dagen dat ik in een park ben op 50 tot 100 mile per dag afhankelijk van de grote van het park.
Op de totale afstand zet ik nog 5 tot 10% extra voor onverwachte zijstapjes en boodschappen doen.
Ja, daar heb ik wel rekening mee gehouden want met die "korte" uitstapjes gaan meer mijlen zitten dan dat je denkt,Rob schreef:Je hebt voor verschillende plaatsen geen mijlen gerekend omdat je op dezelfde plaats blijft, hopelijk heb je bij het aankopen van je mijlen hier nog wel wat voor gerekend anders zal je mijlen te kort komen op het eind![]()
maar in ieder geval bedankt voor het meedenken.
Ps Wat denk jij trouwens van het voorstel om 1 van de 2 grote steden naar een volgende reis uit te stellen
Groeten
Sam
- Rob
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dat moet je natuurlijk niet aan een natuurliefhebber vragen
.
Persoonlijk zie ik LA puur als aanvlieg cq camperophaal plaats die stad kan mij totaal niet boeien, dus als je wat wil laten vallen zou ik LA eruit laten of je moet natuurlijk intresse hebben in de (disney)parken of filmstudio's.
Persoonlijk zie ik LA puur als aanvlieg cq camperophaal plaats die stad kan mij totaal niet boeien, dus als je wat wil laten vallen zou ik LA eruit laten of je moet natuurlijk intresse hebben in de (disney)parken of filmstudio's.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Heb je de vlucht en camper al geboekt? In dat geval kun je de laatste dag LA laten vallen. SF zou ik er in houden, dat ligt wel aardig op de route. Je wint dan 1 dag. Ik zou ook echt kijken om het eerste stuk wat sneller te doen - ik rijd liever een paar keer een groot stuk achterelkaar om wat meer tijd te hebben voor de parken, dan elke dag een kleiner stuk. Het is ook jammer van je tijd als je aan het begin van de middag al op je camping aankomt en er is niets te beleven.
Joshua Tree zou je misschien de eerste dag kunnen bezoeken, je bent waarschijnlijk toch al vroeg wakker. Bij Lake Havasu en Flafstaff zal reserveren niet nodig zijn, dus kijk hoever je komt.
SF laten vallen kan ook, dan rijd je van Yosemite naar Monterey, scheelt je twee dagen. Als je zeker weet dat je nog een naar het westen gaat is SF misschien makkelijker in een volgende reis op te nemen dan LA.
Als je de vlucht nog niet geboekt hebt kun je ook kijken of je op SF op Phoenix kunt vliegen, en dan LA overslaan.
Marianne
Joshua Tree zou je misschien de eerste dag kunnen bezoeken, je bent waarschijnlijk toch al vroeg wakker. Bij Lake Havasu en Flafstaff zal reserveren niet nodig zijn, dus kijk hoever je komt.
SF laten vallen kan ook, dan rijd je van Yosemite naar Monterey, scheelt je twee dagen. Als je zeker weet dat je nog een naar het westen gaat is SF misschien makkelijker in een volgende reis op te nemen dan LA.
Als je de vlucht nog niet geboekt hebt kun je ook kijken of je op SF op Phoenix kunt vliegen, en dan LA overslaan.
Marianne
Ik persoonlijk heb ook niet zo'n drang of behoefte om naar grote steden te gaan, en ben zelf ook meer een natuurliefhebber maar Karin daarintegen vindt het wel fijn als we daar ook heen gaan dus om de kerk een beetje in het midden te houden denk ik toch dat we een grote stad bezoeken.Rob schreef:Dat moet je natuurlijk niet aan een natuurliefhebber vragen.
Groeten
Sam
Martin & Marianne schreef:Heb je de vlucht en camper al geboekt?
Ja, die staat vast we landen en vertrekken in Los Angeles
Ben ik helemaal met je eens en gaat dat ook veranderen in de routeIn dat geval kun je de laatste dag LA laten vallen. SF zou ik er in houden, dat ligt wel aardig op de route. Je wint dan 1 dag. Ik zou ook echt kijken om het eerste stuk wat sneller te doen - ik rijd liever een paar keer een groot stuk achterelkaar om wat meer tijd te hebben voor de parken, dan elke dag een kleiner stuk. Het is ook jammer van je tijd als je aan het begin van de middag al op je camping aankomt en er is niets te beleven.
Ligt er een beetje aan hoe laat we onze camper kunnen halen,boodschappen hebben gedaan,enz.Joshua Tree zou je misschien de eerste dag kunnen bezoeken, je bent waarschijnlijk toch al vroeg wakker. Bij Lake Havasu en Flafstaff zal reserveren niet nodig zijn, dus kijk hoever je komt.
Dat is het eerste waar ik ook aan gedacht heb dus dat zal het waarschijnlijk wel wordenSF laten vallen kan ook, dan rijd je van Yosemite naar Monterey, scheelt je twee dagen. Als je zeker weet dat je nog een naar het westen gaat is SF misschien makkelijker in een volgende reis op te nemen dan LA.
Bedankt voor je advies
Groeten
Sam
We hebben er een weekendje over nagedacht en na het nodige advies van jullie
hebben we de volgende route.
Ik ben benieuwd of jullie nog leuke ideeen hebben want we zijn nog lang niet weg dus veranderen
is geen enkel probleem
Dag 2 Camper ophalen en naar Joshua Tree NP
Dag 3 Joshua Tree naar Sedona via senic route 60,71,89
Dag 4 Sedona
Dag 5 Sedona naar Grand Canyon (we gaan geen trail lopen, alleen zononder-zonop)
Dag 6 Grand Canyon naar Page
Dag 7 Page
Dag 8 Page naar Bryce NP
Dag 9 Bryce NP naar Zion NP
Dag 10 Zion NP
Dag 11 Zion NP naar Las Vegas
Dag 12 Las Vegas
Dag 13 Las Vegas naar Death Valley
Dag 14 Death Valley
Dag 15 Death Valley naar June Lake ( vlakbij Yosemite NP)
Dag 16 June Lake naar Yosemite NP
Dag 17 Yosemite NP
Dag 18 Yosemite NP
Dag 19 Yosemite NP naar Monterey Bay
Dag 20 Monterey Bay naar Cambria ( Big Sure)
Dag 21 Cambria naar Los Angeles
Dag 22 Los Angeles
Dag 23 Los Angeles
Dag 24 Camper inleveren/Los Angeles
Dag 25 Retourvlucht LA naar Brussel
Groeten
Sam
Ik ben benieuwd of jullie nog leuke ideeen hebben want we zijn nog lang niet weg dus veranderen
is geen enkel probleem
Dag 2 Camper ophalen en naar Joshua Tree NP
Dag 3 Joshua Tree naar Sedona via senic route 60,71,89
Dag 4 Sedona
Dag 5 Sedona naar Grand Canyon (we gaan geen trail lopen, alleen zononder-zonop)
Dag 7 Page
Dag 8 Page naar Bryce NP
Dag 10 Zion NP
Dag 12 Las Vegas
Dag 14 Death Valley
Dag 17 Yosemite NP
Dag 18 Yosemite NP
Dag 22 Los Angeles
Dag 23 Los Angeles
Groeten
Sam
- Rob
- Amerika-expert
- Contacteer:
sammie56 schreef:Dag 2 Camper ophalen en naar Joshua Tree NP
Moet je wel hopen dat R-B je vroeg op wil/kan halen, als je een normale pick-up hebt wordt dat na eerst nog boodschappen doen erg krap vrees ik.
Dag 14 Death Valley
Welke periode? Je mag niet door DV tussen 15 juni en 15 september met een R-B camper
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik vind de route prachtig zo. Alleen even een reactie op bovenstaande: je hoeft echt niet helemaal naar beneden te lopen, maar loop wel een stukje naar beneden, of neem de bus naar Hermits rest en bezoek wat uitkijkpunten. Echt, alleen aan de rim staan is mooi, maar een stukje lopen maakt het veel moier.sammie56 schreef:Dag 5 Sedona naar Grand Canyon (we gaan geen trail lopen, alleen zononder-zonop)
Wat zijn jullie plannen in Death Valley? Zoals Rob al aangaf mag je er na half juni niet met de camper doorheen. Het zal ook niet aangenaam zijn met de camper als het erg heet is.
Marianne
Dag 2 Camper ophalen en naar Joshua Tree NP Een goede camping is de KOA in Bannings (hier is een Wall Mart en een grote Outlet store)Dag 3 Joshua Tree naar Sedona via senic route 60,71,89 Probeer te overnachten in Prescott (dit ligt in een bekken en het is hier 's nachts lekker koel. Aanrader: Lynx Lake State park ($10!))Dag 4 Sedona
Dag 6 Grand Canyon naar Page Prima! Vergeet niet naar Horse Shoe Bend én Antelope Canyon te gaan!
Dag 7 Page
Dag 8 Page naar Bryce NP
Dag 10 Zion NP
Dag 12 Las Vegas
Dag 14 Death Valley
Dag 17 Yosemite NP
Dag 18 Yosemite NP
Dag 22 Los Angeles
Dag 23 Los Angeles
Persoonlijk zou ik ook nog naar SF gaan. Dit is een té leuke stad om te laten liggen. Je kunt dan Death Valley laten vallen, hier mag je toch niet in met de camper.
LA zou ook een dag minder kunnen. Wij zijn net terug (2 weekjes al
) en ik vond Hollywood en Beverly Hills enorm tegenvallen.
SF is een veel mooiere en leukere stad.
Wij hebben heel veel op State campings gestaan. Zonder water en stroom. Alhoewel je lang van te voren moet reserveren is het ons bij alle bezochte campings steeds gelukt om een plekje te krijgen. Dit komt door het gemak waarmee er geannuleerd kan worden. Amerikanen reserveren al heel vroeg in het jaar een plek, voor de zekerheid, en annuleren dan veelvuldig net voor de geplande datum. Doordat dit maar $7,50 kost is annuleren dus gemakkelijk en goedkoop. Hierdoor zijn er ondanks de bordjes : "Campground Full" (die er standaard staan) veelal plekken vrij. ( Kom wel voor 5 uur, dan is de ranger er nog)
Hopelijk heb ik je wat geholpen...
Gr Ton.
Dag 2 Camper ophalen en naar Joshua Tree NP Een goede camping is de KOA in Bannings (hier is een Wall Mart en een grote Outlet store)Dag 3 Joshua Tree naar Sedona via senic route 60,71,89 Probeer te overnachten in Prescott (dit ligt in een bekken en het is hier 's nachts lekker koel. Aanrader: Lynx Lake State park ($10!))Dag 4 Sedona
Dag 6 Grand Canyon naar Page Prima! Vergeet niet naar Horse Shoe Bend én Antelope Canyon te gaan!
Dag 7 Page
Dag 8 Page naar Bryce NP
Dag 10 Zion NP
Dag 12 Las Vegas
Dag 14 Death Valley
Dag 17 Yosemite NP
Dag 18 Yosemite NP
Dag 22 Los Angeles
Dag 23 Los Angeles
Persoonlijk zou ik ook nog naar SF gaan. Dit is een té leuke stad om te laten liggen. Je kunt dan Death Valley laten vallen, hier mag je toch niet in met de camper.
LA zou ook een dag minder kunnen. Wij zijn net terug (2 weekjes al
SF is een veel mooiere en leukere stad.
Wij hebben heel veel op State campings gestaan. Zonder water en stroom. Alhoewel je lang van te voren moet reserveren is het ons bij alle bezochte campings steeds gelukt om een plekje te krijgen. Dit komt door het gemak waarmee er geannuleerd kan worden. Amerikanen reserveren al heel vroeg in het jaar een plek, voor de zekerheid, en annuleren dan veelvuldig net voor de geplande datum. Doordat dit maar $7,50 kost is annuleren dus gemakkelijk en goedkoop. Hierdoor zijn er ondanks de bordjes : "Campground Full" (die er standaard staan) veelal plekken vrij. ( Kom wel voor 5 uur, dan is de ranger er nog)
Hopelijk heb ik je wat geholpen...
Gr Ton.
- Rob
- Amerika-expert
- Contacteer:
Juist wel er zit een hele goede airco in een camperMartin & Marianne schreef: Het zal ook niet aangenaam zijn met de camper als het erg heet is.
Marianne
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 7 Reacties
- 2250 Weergaves
-
Laatste bericht door jojostravelusa
-