Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
19 jaar en trip langs de oostkust. Auto of trein/bus?
- vana
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
19 jaar en trip langs de oostkust. Auto of trein/bus?
Mijn dochter Joyce heeft met haar vriendin het plan opgevat om over twee jaar een reis naar Amerika te maken. Ze zijn nu al een beetje aan het kijken wat de mogelijkheden zijn.
Joyce is dan net een paar maanden 19 en haar vriendin 19 of net 20.
Ze willen vooral steden aan gaan doen globaal van Boston via New York, Philadelphia, Washington en Atlanta naar Florida.
Ze zijn van plan te overnachten in hostels.
Het liefst willen ze een auto te huren.
Nu heb ik gelezen dat je bij Usa reisen vanaf 19 jaar een auto kunt huren maar is dat wel zo'n slim plan?
Is het niet slimmer om met de Greyhound en/of de trein te reizen?
Ik vind het niet zo'n prettig idee dat ze met de auto in grote steden gaan rijden terwijl ze nog niet veel rijervaring hebben, en volgens mij is in het oosten alles heel goed bereikbaar met het openbaar vervoer.
Ook lijkt het me een stuk goedkoper.
Hun bezwaar is dat ze dan moeten backpacken en dat vinden de meiden niet echt prettig, ze kunnen dan maar weinig meenemen.
Bovendien heb ik op het forum gelezen dat je af en toe op de meest ongure en onveilige plekjes wordt afgezet met de Greyhound en dan zelf maar moet uitzoeken hoe je in je hostel komt. Dat lijkt me voor twee jonge meiden alleen ook niet zo prettig.
Wat dat betreft lijkt een auto me weer veiliger.
Wat zouden jullie ze aanraden?
Marjon
Joyce is dan net een paar maanden 19 en haar vriendin 19 of net 20.
Ze willen vooral steden aan gaan doen globaal van Boston via New York, Philadelphia, Washington en Atlanta naar Florida.
Ze zijn van plan te overnachten in hostels.
Het liefst willen ze een auto te huren.
Nu heb ik gelezen dat je bij Usa reisen vanaf 19 jaar een auto kunt huren maar is dat wel zo'n slim plan?
Is het niet slimmer om met de Greyhound en/of de trein te reizen?
Ik vind het niet zo'n prettig idee dat ze met de auto in grote steden gaan rijden terwijl ze nog niet veel rijervaring hebben, en volgens mij is in het oosten alles heel goed bereikbaar met het openbaar vervoer.
Ook lijkt het me een stuk goedkoper.
Hun bezwaar is dat ze dan moeten backpacken en dat vinden de meiden niet echt prettig, ze kunnen dan maar weinig meenemen.
Bovendien heb ik op het forum gelezen dat je af en toe op de meest ongure en onveilige plekjes wordt afgezet met de Greyhound en dan zelf maar moet uitzoeken hoe je in je hostel komt. Dat lijkt me voor twee jonge meiden alleen ook niet zo prettig.
Wat dat betreft lijkt een auto me weer veiliger.
Wat zouden jullie ze aanraden?
Marjon
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: 19 jaar en trip langs de oostkust. Auto of trein/bus?
Ik was zelf 18,en had een maand mijn rijbewijs toen ik voor het eerst naar Amerika ging.
Ik heb toen samen met een vriend heel wat kilometers gemaakt,een maand aan de westkust.
Het rijden op zich lijkt mij dan ook geen enkel probleem,en eerlijk gezegd zou ik me een stuk prettiger voelen als mijn dochter in een auto zat,ipv in een trein of bus station met god weet welke mede reizigers....of inderdaad in de avond lopend op pad moeten om een slaapplaats te zoeken.
Ik heb toen samen met een vriend heel wat kilometers gemaakt,een maand aan de westkust.
Het rijden op zich lijkt mij dan ook geen enkel probleem,en eerlijk gezegd zou ik me een stuk prettiger voelen als mijn dochter in een auto zat,ipv in een trein of bus station met god weet welke mede reizigers....of inderdaad in de avond lopend op pad moeten om een slaapplaats te zoeken.
-
Marceljesse
- Amerikakenner
Ik zou zeker gaan voor de auto. Is in mijn ogen een stuk veiliger dan lopend over straat op zoek naar een hostel.
- Figment
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 60
- Contacteer:
Reizen met de Greyhound is heel veilig, maar het klopt dat je soms op de meest rare tijden ergens afgelegen wordt afgezet. En hoewel de Greyhound stations allemaal erg veilig zijn en goede bewaking hebben, de omgeving kan soms erg onveilig zijn. Over medepassagiers hoef je je geen zorgen te maken. Op de stations zijn overal bewaking, en als je in de bus wordt lastig gevallen dan hoef je dat alleen maar tegen de chauffeur te zeggen en desbetreffend persoon wordt meteen uit de bus gezet. Ik was 21 toen ik in m'n eentje met de Greyhound ben gaan reizen, ik ben nu 33 en reis er nog steeds mee. Er is in al die jaren nooit iets engs voorgevallen. Ik kan me heel goed voorstellen dat je het niet prettig vindt als die meiden 's avonds laat nog op zoek moeten gaan naar een hostel, helemaal als het busstation erg afgelegen ligt. Sommige hostels zorgen voor vervoer van en naar het station, maar over het algemeen moet je voor eigen transport zorgen. Soms ligt het hostel 2 straten verder en kan je het makkelijk lopen, maar meestal moet je met een taxi. Er staan altijd wel taxi's bij de stations, en als die er niet staan dan kan een Greyhound medewerker die voor je bellen.
Het voordeel van reizen aan de oostkust is dat de Greyhound regelmatig rijdt, en dat je makkelijk een bus kan nemen die overdag aankomt, zodat je niet midden in de nacht ergens in the middle of nowhere staat. Nu zal dat aan de oostkust dus ook wel meevallen, zeker in grote steden als Boston, New York, Atlanta en Orlando.
Hostels zijn over het algemeen goed, maar er zitten ook wel een paar slechte tussen. Als ze daar willen overnachten, dan kan ik aanraden om eerst op verschillende hostel sites te kijken naar reizigers ervaringen. Een hostel kan zich op internet erg leuk presenteren, maar als je daar aankomt blijkt het een soort halfway house te zijn waar de plaatselijke hobo's en junkies wonen. Voor mij is het belangrijk dat een hostel in een redelijk veilige buurt staat en dat andere vrouwen zich er niet onveilig hebben gevoeld. Ik zeg bewust andere vrouwen, want mannen kunnen het heel anders ervaren. Waar een man met rust wordt gelaten, kan een vrouw worden achtervolgd. Dit geld overigens niet alleen voor hostels, maar ook voor gewoon motels en hotels. Op sites als tripadvisor en hostelworld staan recente ervaringen van andere reizigers. Als er meerdere vrouwen zijn die zeggen dat ze zich onveilig hebben gevoeld, dan weet je dat je iets anders moet zoeken. Kans dat er iets naars gebeurd is klein, maar waarom zou je die kans uberhaubt nemen.
Ik weet alleen niet of hostels in dit geval wel echt geschikt zijn... Je schrijft dat de meiden liever niet willen backpacken. Hostels zijn juist op de backpackers gericht. Je deelt een kamer met 3, 4, 8 of 12 anderen, en ook de badkamer moet je met meerdere delen. Erg leuk als je makkelijk in contact wilt komen met andere reizigers, maar niet als je niet van backpacken houdt. Hostels zijn ca $20.- per persoon per nacht, maar dan deel je dus een kamer met anderen. Hostels bieden ook prive kamers aan, maar die zijn meteen een stuk duurder, en dan moet je nog de badkamer delen met anderen. Voor een paar dollar meer heb je een eigen kamer in een leuk motelletje. Alleen zit je daar wel weer met de leeftijden. Bij de meeste motels en hotels moet je minimaal 18 jaar zijn om in te checken, maar er zijn ook veel hotels waar de minimum leeftijd 21 is. Dit heeft te maken met minibars die op de kamers staan en de regels en wetten van desbetreffende staat. Voor vertrek dus even checken.
Auto huren is natuurlijk ook een optie, en ik geloof dat 99% van het forum daarvoor kiest. Let alleen wel goed op de voorwaarden, dit omdat de meiden nog geen 21 zijn en autohuur daardoor een stuk duurder kan uitvallen.
Het voordeel van reizen aan de oostkust is dat de Greyhound regelmatig rijdt, en dat je makkelijk een bus kan nemen die overdag aankomt, zodat je niet midden in de nacht ergens in the middle of nowhere staat. Nu zal dat aan de oostkust dus ook wel meevallen, zeker in grote steden als Boston, New York, Atlanta en Orlando.
Hostels zijn over het algemeen goed, maar er zitten ook wel een paar slechte tussen. Als ze daar willen overnachten, dan kan ik aanraden om eerst op verschillende hostel sites te kijken naar reizigers ervaringen. Een hostel kan zich op internet erg leuk presenteren, maar als je daar aankomt blijkt het een soort halfway house te zijn waar de plaatselijke hobo's en junkies wonen. Voor mij is het belangrijk dat een hostel in een redelijk veilige buurt staat en dat andere vrouwen zich er niet onveilig hebben gevoeld. Ik zeg bewust andere vrouwen, want mannen kunnen het heel anders ervaren. Waar een man met rust wordt gelaten, kan een vrouw worden achtervolgd. Dit geld overigens niet alleen voor hostels, maar ook voor gewoon motels en hotels. Op sites als tripadvisor en hostelworld staan recente ervaringen van andere reizigers. Als er meerdere vrouwen zijn die zeggen dat ze zich onveilig hebben gevoeld, dan weet je dat je iets anders moet zoeken. Kans dat er iets naars gebeurd is klein, maar waarom zou je die kans uberhaubt nemen.
Ik weet alleen niet of hostels in dit geval wel echt geschikt zijn... Je schrijft dat de meiden liever niet willen backpacken. Hostels zijn juist op de backpackers gericht. Je deelt een kamer met 3, 4, 8 of 12 anderen, en ook de badkamer moet je met meerdere delen. Erg leuk als je makkelijk in contact wilt komen met andere reizigers, maar niet als je niet van backpacken houdt. Hostels zijn ca $20.- per persoon per nacht, maar dan deel je dus een kamer met anderen. Hostels bieden ook prive kamers aan, maar die zijn meteen een stuk duurder, en dan moet je nog de badkamer delen met anderen. Voor een paar dollar meer heb je een eigen kamer in een leuk motelletje. Alleen zit je daar wel weer met de leeftijden. Bij de meeste motels en hotels moet je minimaal 18 jaar zijn om in te checken, maar er zijn ook veel hotels waar de minimum leeftijd 21 is. Dit heeft te maken met minibars die op de kamers staan en de regels en wetten van desbetreffende staat. Voor vertrek dus even checken.
Auto huren is natuurlijk ook een optie, en ik geloof dat 99% van het forum daarvoor kiest. Let alleen wel goed op de voorwaarden, dit omdat de meiden nog geen 21 zijn en autohuur daardoor een stuk duurder kan uitvallen.
Traveling to the USA since 1981
Momenteel ben Zuid Amerika aan het verkennen: http://adventuresofatravelgeek.blogspot.com
Momenteel ben Zuid Amerika aan het verkennen: http://adventuresofatravelgeek.blogspot.com
- vana
- Amerika-expert
- Contacteer:
Het is niet zozeer het overnachten in hostels dat ze niet bevalt, maar het reizen met alleen een rugzak. Ze willen toch graag iets meer spulletjes en kleding meenemen. En de hele tijd met een zware rugzak rondlopen trekt ze ook niet echt, dat doen ze het hele jaar op school alFigment schreef:Ik weet alleen niet of hostels in dit geval wel echt geschikt zijn... Je schrijft dat de meiden liever niet willen backpacken. Hostels zijn juist op de backpackers gericht. Je deelt een kamer met 3, 4, 8 of 12 anderen, en ook de badkamer moet je met meerdere delen. Erg leuk als je makkelijk in contact wilt komen met andere reizigers, maar niet als je niet van backpacken houdt. Hostels zijn ca $20.- per persoon per nacht, maar dan deel je dus een kamer met anderen. Hostels bieden ook prive kamers aan, maar die zijn meteen een stuk duurder, en dan moet je nog de badkamer delen met anderen. Voor een paar dollar meer heb je een eigen kamer in een leuk motelletje.
Op een slaapzaal slapen vinden ze niet erg en een badkamer delen ook niet. En het lijkt ze juist heel gezellig om allerlei verschillende jongeren te ontmoeten.
Marjon
- Figment
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 60
- Contacteer:
Maar dan kunnen ze toch ook gewoon een grote trolley ofzo meenemen? Je hoeft niet perse met een rugzak te sjouwen om in hostels te kunnen overnachten... Ik zie heel veel mensen die een trolley mee op reis nemen! Misschien dat een grote koffer een beetje onhandig is, maar een trolley moet geen probleem zijn. En als niet alles in de trolley past, dan kan je er makkelijk een kleinere tas bovenop zetten. In die tas kan je dan spullen stoppen die je graag bij de hand hebt. Als ze dan met de Greyhound reizen kan de trolley onderin het bagageruim, en de kleinere tas mee als handbagage. Als ze het niet erg vinden om kamer en badkamer te delen met anderen, dan zijn hostels erg geschikt! Ik vind het zelf altijd erg leuk om daar te overnachten, juist omdat je op die manier heel makkelijk in contact komt met mede reizigers. Voor jongeren zijn hostels helemaal geweldig! Er worden tours georganiseerd, leuke avondjes uit, er is een gezamelijke keuken waar je 's ochtends gezellig kan ontbijten... Persoonlijk zou ik dan toch ook kiezen voor reizen met de Greyhound, omdat daar ook veel jongeren mee reizen en je ook daar heel makkelijk in contact komt met jongeren van over heel de wereld, maar ook met de lokale bevolking. En als ze dan zorgen dat ze voldoende geld achter de hand houden voor taxi's, dan hoef je je ook niet ongerust te maken dat ze 's avonds over straat naar een hostel lopen te zoeken. In bijvoorbeeld Atlanta is het ook veel prettiger om met het openbaar vervoer te reizen dan met de auto. Het is een erg grote en drukke stad, de MARTA (metro) brengt je overal naartoe, terwijl je met de auto erg moet zoeken en over grote drukke snelwegen moet rijden. Geen probleem als je veel rijervaring hebt, maar ik kan me goed voorstellen dat als je net 19 bent, het een heel ander verhaal is.
Traveling to the USA since 1981
- vana
- Amerika-expert
- Contacteer:
Is dat dan erg duur om een taxi te nemen? Ik heb geen idee van de kosten.
En kun je die dan makkelijk krijgen vanaf een greyhoundstation?
En kun je je trolley makkelijk in het hostel laten als je de stad ingaat? Is dat wel veilig? Of kun je ze ergens in een aparte ruimte laten?
Marjon
En kun je die dan makkelijk krijgen vanaf een greyhoundstation?
En kun je je trolley makkelijk in het hostel laten als je de stad ingaat? Is dat wel veilig? Of kun je ze ergens in een aparte ruimte laten?
Marjon
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Ik zou een combinatie doen. In de "Northeast Corridor" (Boston, New York, Philadelphia, Baltimore, Washington) is reizen per trein heel gemakkelijk en comfortabel. Binnen de steden zijn metro's en goede busservice. Als ze dan ook nog naar Florida willen kunnen ze dan eventueel in Washington een auto huren en die in Florida weer inleveren (geen idee, of er dan drop off kosten zijn). In tegenstelling tot anderen zou ik het ook niet prettig vinden om mijn tienerdochter in Boston, New York of Washington te laten rijden. Dat zijn toch flink drukke steden, die best wel wat rijervaring vergen. Bovendien is parkeren in de steden flink duur. Spannend wel voor Joyce, Marjon! (En natuurlijk kun je mij als contactpunt gebruiken in Washington)
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
- vana
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dat is een goed idee Petra zo'n combinatie. Ik vind het ook een eng idee als ze in New York gaan rijden. Dat zou ik zelf niet eens durven met mijn 25 jaar rijervaring.
Ik vind het ook wel spannend voor ze. Ze wilden eerst een paar weken Summercamp gaan doen maar dat lijkt ze toch niet zo leuk.
Dus hebben ze bedacht dat ze wel een reis langs de oostkust kunnen gaan maken.
Ze zijn al druk aan het zoeken naar hostels e.d. terwijl het nog twee jaar duurt.
Joyce is nu druk op zoek naar een baantje want er moet natuurlijk wel een hoop geld verdient worden. Gelukkig hebben ze nog twee jaar.
Het zou fijn zijn als we tegen die tijd een contactpunt hebben in Washington Petra, bedankt.
Ze zijn natuurlijk al 19 tegen die tijd, maar ze zijn ook "pas" 19 als je begrijpt wat ik bedoel.
Behehsta, de vriendin van Joyce komt uit Afghanistan (maar heeft een Nederlands paspoort). Zou dat nog problemen kunnen geven bij immigrations of bij contacten in Amerika?
Marjon
Ik vind het ook wel spannend voor ze. Ze wilden eerst een paar weken Summercamp gaan doen maar dat lijkt ze toch niet zo leuk.
Dus hebben ze bedacht dat ze wel een reis langs de oostkust kunnen gaan maken.
Ze zijn al druk aan het zoeken naar hostels e.d. terwijl het nog twee jaar duurt.
Joyce is nu druk op zoek naar een baantje want er moet natuurlijk wel een hoop geld verdient worden. Gelukkig hebben ze nog twee jaar.
Het zou fijn zijn als we tegen die tijd een contactpunt hebben in Washington Petra, bedankt.
Ze zijn natuurlijk al 19 tegen die tijd, maar ze zijn ook "pas" 19 als je begrijpt wat ik bedoel.
Behehsta, de vriendin van Joyce komt uit Afghanistan (maar heeft een Nederlands paspoort). Zou dat nog problemen kunnen geven bij immigrations of bij contacten in Amerika?
Marjon
Ik heb met beide gereisd, toen ik 18 was van Philadelphia naar Denver per Greyhound en op mijn 19e van Pennsylvania naar zuid Florida per auto. Greyhound daar kwam ik de raarste figuren tegen, ik reisde alleen maar heb nooit problemen gehad. Ik zorgde altijd dat ik vrij voorin zat, ook vanwege evt. wagenziekte. Wel altijd goed opletten dat de bagage met je meereist, zeker als je een overstap hebt.
De busstations liggen soms wel op ongure en onveilige plekken in de stad, plus je komt op de raarste tijden aan, soms midden in de nacht. Maar goed, dat kun je vantevoren uitzoeken.
Wat ik mij ook nog goed kan herinneren, is dat de Greyhound tijdens een stop niet lang stopt, zeker als je achterin de bus zit en er als laatste uit bent (en dus als laatste in de rij bij de wc's en McD staat), is het altijd enorm haasten om de bus weer te halen.
Ik zou aanraden tussen de steden in de trein te nemen, en ter plaatse bus/metro. Ik kan mij herinneren van de auto reis, dat het veel rijden was met z'n tweeën, hadden beiden nog maar een half jaar ons rijbewijs, 's avonds erg moe van het rijden/opgedane indrukken.
Overigens, ik moest eens van Denver naar Chicago reizen. Bleek Greyhound duurder te zijn dan een vliegticket!
Hostels heb ik geen ervaring mee, wij sliepen bij gastgezinnen. Dat vonden wij veiliger (en onze ouders ook
). En die lieten ons vaak leuke dingen zien, en aten wij weer eens een normale maaltijd. 
De busstations liggen soms wel op ongure en onveilige plekken in de stad, plus je komt op de raarste tijden aan, soms midden in de nacht. Maar goed, dat kun je vantevoren uitzoeken.
Wat ik mij ook nog goed kan herinneren, is dat de Greyhound tijdens een stop niet lang stopt, zeker als je achterin de bus zit en er als laatste uit bent (en dus als laatste in de rij bij de wc's en McD staat), is het altijd enorm haasten om de bus weer te halen.
Ik zou aanraden tussen de steden in de trein te nemen, en ter plaatse bus/metro. Ik kan mij herinneren van de auto reis, dat het veel rijden was met z'n tweeën, hadden beiden nog maar een half jaar ons rijbewijs, 's avonds erg moe van het rijden/opgedane indrukken.
Overigens, ik moest eens van Denver naar Chicago reizen. Bleek Greyhound duurder te zijn dan een vliegticket!
Hostels heb ik geen ervaring mee, wij sliepen bij gastgezinnen. Dat vonden wij veiliger (en onze ouders ook
-
Nonaj
- Amerikakenner
Ik heb met de trein naar Boston, New York, Washington DC, Philadelphia en Buffalo gereisd 3 jaar geleden. Ik was toen 20. In de steden zelf ging ik altijd met de metro. Ik zorgde er wel altijd voor dat ik na 8/9 uur 's avonds niet meer buiten kwam, aangezien ik in mijn eentje was en me dat niet zo veilig leek.
Ik heb voor de trein gekozen omdat ik toen ook had gelezen dat de Greyhound je soms op de raarste tijden op de raarste plekken af zet. Als je op een station aan komt zit je tenminste gelijk een beetje centraal.
Ik had toen ik in Amerika aan kwam alleen de eerste nacht geboekt, maar dat is niet aan te raden. Ik kon toen nog wel twee nachten in hetzelfde hostel blijven (Boston), maar de nachten daarna zat het vol en toen ben ik dus maar naar New York gegaan. Daar heb ik 3 uur rondgelopen om een hostel te vinden. Is geen pretje moet ik zeggen. Vanaf toen heb ik ook direct alles vooruit geboekt. In de trein naar mijn volgende bestemming zocht ik dan al uit met welke metro lijn ik van het station naar mijn hostel kon komen. Ik zorgde altijd dat ik er een beetje op een normale tijd was.
Als het goed is staat mijn reisverslag nog wel op http://www.elleninamerika.web-log.nl
Ik heb voor de trein gekozen omdat ik toen ook had gelezen dat de Greyhound je soms op de raarste tijden op de raarste plekken af zet. Als je op een station aan komt zit je tenminste gelijk een beetje centraal.
Ik had toen ik in Amerika aan kwam alleen de eerste nacht geboekt, maar dat is niet aan te raden. Ik kon toen nog wel twee nachten in hetzelfde hostel blijven (Boston), maar de nachten daarna zat het vol en toen ben ik dus maar naar New York gegaan. Daar heb ik 3 uur rondgelopen om een hostel te vinden. Is geen pretje moet ik zeggen. Vanaf toen heb ik ook direct alles vooruit geboekt. In de trein naar mijn volgende bestemming zocht ik dan al uit met welke metro lijn ik van het station naar mijn hostel kon komen. Ik zorgde altijd dat ik er een beetje op een normale tijd was.
Als het goed is staat mijn reisverslag nog wel op http://www.elleninamerika.web-log.nl
- Old Faithful
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Ik weet niet of de meiden het leuk vinden. Ze zouden enkele dagen in New York kunnen blijven, dan een trip met Trekamerica kunnen doen, bijvoorbeeld de Northeastern BLT, om vervolgens met Greyhound, trein of vliegtuig door te reizen naar Florida. De meeste trips van Trekamerica overnachten op campings, maar deze verblijft in hostels.
Ik vond het reizen met leeftijdgenoten uit allerlei landen, weliswaar zo'n 30 jaar geleden, altijd heel leuk. Het is maar een idee.
Ik wens ze in ieder geval veel plezier bij de voorbereiding en op de trip.
Ik vond het reizen met leeftijdgenoten uit allerlei landen, weliswaar zo'n 30 jaar geleden, altijd heel leuk. Het is maar een idee.
Ik wens ze in ieder geval veel plezier bij de voorbereiding en op de trip.
Groet,
Old Faithful
Old Faithful
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 22 Reacties
- 5139 Weergaves
-