Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

America The Beautiful pass - vraag

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Annie
Amerika-expert
Partner van: Rob
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Re: America The Beautiful pass - vraag

Bericht door Annie »

Jan - België schreef:^^^^No shit?
Dus ook al staat er bij de voorwaarden vermeld: "$80 per vehicle (bestuurder plus 3 passagiers)?" Dit klopt dus niet. M'n oma (4de passagie) zal ook onder deze pass vallen? Dat zou ideaal zijn.

Nu, hoe dan ook...we zullen het aan de inkom van Grand Canyon NP eens vragen voor allle zekerheid. Kwestie dat we niet voor onaangename verrassingen komen te staan.
Oma zolang in de kofferbak tot de eerst parking. :wink:
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

Dutchess schreef:
Jan - België schreef: Provides entrance or access to pass holder and accompanying passengers in a single, private, non-commercial vehicle at Federally operated recreation sites across the country.
Covers the pass holder and three (3) accompanying adults age 16 and older at sites where per person entrance fees are charged. No entry fee for children 15 and under.
Als je in een park komt waar je per auto moet betalen (zoals Bryce en Zion), maakt het niet uit of je in je eentje in de auto zit, of met 4 passagiers (dus inclusief oma). Iedereen in de (passagiers-)auto mag erin met die ene pas. Ik neem tenminste aan dat jullie auto groot genoeg is voor oma en dat ze niet op het dak of in de achterbak gepropt zit? :D

Alleen als je in een park komt waar je per persoon moet betalen, is er een limiet van de pashouder plus 3 volwassenen.
Inderdaad. Praktijkvoorbeeld. In Mount Rainier N.P., Glacier N.P. enz. reden wij met de eigen auto het park in. Dan geldt de pas voor alle inzittenden van een (privé auto). In Zion N.P. gingen wij met de shuttle van Springdale naar de ingang van het park, te voet verder het park in, om met een andere shuttle verder Zion Canyon in te gaan. In dit laatste geval geldt de beperking voor 4 personen. Het alternatief is dan met de eigen auto het park inrijden en een plaatsje op de (volle?) parkeerplaats zoeken.

Veel plezier.

P.S.
Ik vind $80,- voor de pas inderdaad ook een koopje.
Groet,

Old Faithful
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Wij kwamen dit jaar in Yellowstone binnen met vijf personen in een auto en ze namen genoegen met 1 pas (de tweede was wel 'aan boord').
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Loek »

Jan - België schreef:^^^^No shit?
Dus ook al staat er bij de voorwaarden vermeld: "$80 per vehicle (bestuurder plus 3 passagiers)?" Dit klopt dus niet. M'n oma (4de passagie) zal ook onder deze pass vallen? Dat zou ideaal zijn.

Nu, hoe dan ook...we zullen het aan de inkom van Grand Canyon NP eens vragen voor allle zekerheid. Kwestie dat we niet voor onaangename verrassingen komen te staan.
Op de NPS site staat echter uitdrukkelijk:

"The pass admits the pass holder/s and passengers in a non-commercial vehicle at per vehicle fee areas and pass holder + 3 adults, not to exceed 4 adults, at per person fee areas. (children under 16 are admitted free)"

Hieruit maak ik op dat oma apart af moet rekenen, tenzij bij de ingang staat vermeld dat entree per voertuig is en niet per persoon.
Dutchess
Amerika-expert

Bericht door Dutchess »

Loek schreef:
Op de NPS site staat echter uitdrukkelijk:

"The pass admits the pass holder/s and passengers in a non-commercial vehicle at per vehicle fee areas and pass holder + 3 adults, not to exceed 4 adults, at per person fee areas. (children under 16 are admitted free)"

Hieruit maak ik op dat oma apart af moet rekenen, tenzij bij de ingang staat vermeld dat entree per voertuig is en niet per persoon.
We zeggen allebei hetzelfde - het eerste deel betreft parken waar je "per auto" moet betalen en het tweede deel gaat over parken waar je "per persoon" moet betalen - maar in veel parken is de entree idd per auto.
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
Jan - België
Amerikafan

Bericht door Jan - België »

^^^^Ja, nu je het zegt. Zo klopt het idd. Ik had de voorwaarde blijkbaar niet aandachtig genoeg gelezen...
thedude
Amerika-ontdekker

Bericht door thedude »

80 dollar is idd echt geen geld.. overigens de toiletten in USA zijn niet alleen gratis in de National Parks maar vrijwel overal eigenlijk en vergeleken met Europa behoorlijk schoon en goed maintained. En NPS zijn bijzonder goed onderhouden, naast gratis kaartjes en andere info heb je ook in veel parken gratis gebruik van shuttle busjes, in zion wordt ook nog eens van alles bij verteld (eigenlijk een tour).

Het viel me trouwens op dat je Death Valley niet hebt meegerekend, daar kom je volgens mij langs als je Yosemite en Zion gaat bezoeken. Death Valley moet je echt niet missen; je kan daar geweldig 4x4 rijden door canyons en bergen, je kan in 1 dag veel bijzondere dingen zien/bezoeken.
Doockles
Amerika-expert
Partner van: Pietro
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Doockles »

Ja, dat van die wc's is echt opvallend! En vooral fijn voor iemand als ik die echt vaak naar de wc moet :oops:

Vandaag viel het ons op dat we op een stadsfestival in de buurt weer mooi moeten betalen voor een plasje. Op zo'n momenten denken wij altijd: goh, waren we maar weer in Amerika :dance:
chica
Amerika-newbie

Re: America The Beautiful pass - pas ter overname

Bericht door chica »

Beste Jan,

*Note mod, (Rob)
De omschreven aktie wordt op het forum niet op prijs gesteld en zit tegen aan het illegale, daarom de betreffende tekst verwijderd.

Ik hoor graag of je belangstelling hebt.

vriendelijke groeten, Chica
evilman
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door evilman »

Ik zie antelope canyon en the wave niet terug op die NPS site.
kan iemand bevestigen of ontkennen dat je daarvoor aparte
entree hebt?
is bezig met plannen om dit jaar voor het 1st naar west USA te gaan
Henriëtte
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door Henriëtte »

Antelope Canyon wordt beheerd door de Navajo-indianen, en The Wave door de BLM (Bureau of Land Management). De NPS-pas is hier dus inderdaad niet geldig. Voor the Wave heb je overigens een permit nodig, er mogen slechts 20 mensen per dag daar naar toe. Op onze site kan je er meer over lezen: http://www.ontdek-amerika.nl/amerika/be ... anyon.html
http://www.ontdek-amerika.nl/amerika/be ... ewave.html

Als je de kans hebt, probeer ze dan wel allebei te bezoeken. Heel erg de moeite waard, wij hebben er echt erg van genoten.
http://www.picturEyes.com" onclick="window.open(this.href);return false; : met o.a. een collectie van onze favoriete USA-foto's.
http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
evilman
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door evilman »

Wow, dat is goed om te weten!
The wave wil ik zeker wel bezoeken.

Op zich hebben wij als toeristen het meeste baat bij de internetloterij natuurlijk,
gezien je ook niet dagelijks langs zon ranger station kan gaan.
Daarnaast lees ik dat je een bep. datum krijgt en als je die wil veranderen ook nog
30$ moet betalen? Maar gezien je je reisdatum opgeeft + reserveres houden ze dus
wel rekening met je wensen zo te zien.

Keep fingers crossed zullen we maar zeggen dan :D

thnx
is bezig met plannen om dit jaar voor het 1st naar west USA te gaan
Henriëtte
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door Henriëtte »

Helaas is de kans dat je permits wint tijdens de internet-loterij niet al te groot, want er zijn meestal veel meer aanvragen dan beschikbare plaatsen. Je mag inderdaad twee reservedatums opgeven, maar verder houden ze echt geen rekening met jouw wensen. De datum veranderen, bijvoorbeeld, zal meestal niet mogelijk zijn omdat alles al vol zal zitten. Ik begrijp daarom niet goed wat je bedoelt met 'het betalen van 30 dollar als je de datum wilt veranderen', heb je dat ergens gelezen misschien?
http://www.picturEyes.com" onclick="window.open(this.href);return false; : met o.a. een collectie van onze favoriete USA-foto's.
http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
marjaenad
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door marjaenad »

Wij hebben gisteren de pas gekocht en er werd ons verteld dat als je met de auto een park ingaat, het niet uit maakt met hoeveel je in de auto zit. Kun je niet met de auto in een park dan geldt de pas voor 4 personen.
Groetjes uit Page, Marja
yvonne van den berg
Amerika-ontdekker

Bericht door yvonne van den berg »

Hallo,hoe oud is je oma? Als je oma boven de 60 jaar is kan ze een senioren-pas kopen voor 10 dol.
* Note mod,
Tekst verwijderd, hierin werd een illegale aktie omschreven en dat is volgens forumregel# 5 verboden.

Forumregel # 5
Er mogen geen discussies over illegale activiteiten plaatsvinden in deze forums. Berichten waarin illegale zaken toegestaan, uitgebuit of gebruikt worden zullen onmiddellijk worden verwijderd en de betreffende leden verbannen.
Annie
Amerika-expert
Partner van: Rob
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door Annie »

Persoonlijk vind ik het jammer dat medewerkers van de parken, zich op deze manier inkomsten ontzeggen.
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

yvonne van den berg schreef:Dan altijd zeggen dat ze in de USA woont en als ze naar het adres vragen het adres opgeven van het hotel of camping. Is voldoende.Je hoeft verder niks te laten zien. Het is een life-time pas.
Bah, gewoon liegen om een paar dollars te besparen. :twisted:
sachasenne
Amerika-expert
Partner van: syce
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Bericht door sachasenne »

Paspoort laten zien en zeggen dat je in de USA woont??
Groetjes,
Carine
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Precies - "Hier is haar Nederlands/Belgisch paspoort. Ze woont in de VS. Echt waar! Ze heeft weliswaar geen permanent resident visum, maar echt waar, ze woont in de VS - hè, oma?" :roll:

Ik vind het ook nog steeds ongelofelijk dat mensen voor die paar dollars dit soort dingen uithalen - wel van de parken willen genieten, maar liever niet ervoor betalen: wel de lusten, maar niet de lasten.

Jammer.
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
buur
Amerikakenner

Bericht door buur »

Ik denk, dat zo'n tip illegal is. De nps zegt op zijn website:
This is a lifetime pass for U.S. citizens or permanent residents age 62 or over.
http://www.nps.gov/fees_passes.htm
Groetjes, Thomas.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer