Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Greencard Lottery en ADHD
Greencard Lottery en ADHD
hallo allemaal!
ik ben nieuw hier op het forum en zal me zo wel eventjes voorstellen.
ik wil al heel lang emigreren naar amerika. ik ben 17 en zit nog op de middelbare school dus dit zal nog wel eventjes duren.
ik wil dan (als dat nog mogenlijk is dan) meedoen aan de greencard lottery. maar ik las dat je dan helemaal gezond moest zijn om hem ook daadwerklijk te krijgen. (begrijpelijk vanwege belastingen etc.)
nou heb ik ADHD en gebruik ik hiervoor ritalin. verder ben ik echter helemaal gezond.
wordt je toegelaten met ADHD en als je ritalin slikt? stoppen met ritalin is voor mij eigenlijk zoiezo op het moment geen optie..
iemand ervaring?
groetjes stormpje
ik ben nieuw hier op het forum en zal me zo wel eventjes voorstellen.
ik wil al heel lang emigreren naar amerika. ik ben 17 en zit nog op de middelbare school dus dit zal nog wel eventjes duren.
ik wil dan (als dat nog mogenlijk is dan) meedoen aan de greencard lottery. maar ik las dat je dan helemaal gezond moest zijn om hem ook daadwerklijk te krijgen. (begrijpelijk vanwege belastingen etc.)
nou heb ik ADHD en gebruik ik hiervoor ritalin. verder ben ik echter helemaal gezond.
wordt je toegelaten met ADHD en als je ritalin slikt? stoppen met ritalin is voor mij eigenlijk zoiezo op het moment geen optie..
iemand ervaring?
groetjes stormpje
-
kastelke
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Greencard Lottery en ADHD
Je mag geen ernstige mentale of besmettelijke ziektes hebben. AD(H)D hoort niet thuis in dat rijtje, dus dat is geen hinderpaal. Wat de aanschaf van die medicijnen ginder betreft, daar heb ik geen idee van: vallen zij onder de ziekteverzekering (en zo ja: heb jij er eentje, want lang niet iedereen heeft dat), of zijn ze haast onbetaalbaar als je ze volledig zelf moet betalen? Maar dat zijn zorgen voor later, eerst zorgen dat je afgestudeerd geraakt, dan nog wat sparen (want je moet kunnen aantonen dat je je een tijdje financieel kan redden), en dan vooral nog zien dat je wint. (oh ja, en ondertussen hopen dat de green card loterij niet wordt afgeschaft
).
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
-
Jeffero
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Re: Greencard Lottery en ADHD
intial response : Wtf?stormpje schreef:.... ik ben 17 en zit nog op de middelbare school ....
ik wil dan (als dat nog mogelijk is dan) meedoen aan de greencard lottery. maar ik las dat je dan helemaal gezond moest zijn om hem ook daadwerklijk te krijgen.
nou heb ik AD(H)D en gebruik ik hiervoor Methylfenydaat
groetjes stormpje
heb ik een kloon?
stormpje: in een aantal staten kun je medicijnen als ritalin,methylfenidaat en Melatonine gewoon vrij kopen, van Florida (miami) weet ik dit zeker, kostte daar niet veel, maar kan geen exacte prijzen noemen (<10 dollar dacht ik)
AD(H)D word idd niet tot het rijtje gerekend,dus maak je daar maar geen zorgen over, zoals kastelke al zei, het vergaren van de nodige financien (want met alleen een stapeltje dollars voor als je eenmaal aankomt red je het niet...t'traject van medische keuringen, vertalen van diverse documenten etc. schijnt ook nog een leuke duit te kosten
2008: Boulder City,NV 2009-2010: High School in Bowling Green,KY op een J-1 Visa 2011: Bowling Green,KY ("familie" bezoek) 2012:Bowling Green,KY (wederom "Familie" bezoek) OCT 2012: ingeschreven DV-2014 2013: X weken BG,KY
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht