Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

New York ipv rondreis

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Plaats reactie
Louise22
Amerika-ontdekker
Contacteer:

New York ipv rondreis

Bericht door Louise22 »

Hoi Hoi,

Wij gaan geen rondreis meer doen maar wat extra dagen in NY.

Wij willen 11dgn in NY verblijven zodat je echt de stad kan ontdekken.
Misschien nog wel een trip naar washington voor 1 dag.

Maar is 11dgn voor NY niet te veel (ik denk dat het nooit te veel kan zijn)?
Want iedereen hoor je altijd over 4 of 5 dgn.

Mvg louise :D
Groetjes van Louise
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: New York ipv rondreis

Bericht door markro »

Waarom dan niet 2 of 3 dagen naar Washington, DC?
Ook daar is heel veel interessants en moois te bekijken.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
Louise22
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door Louise22 »

zaten we ook nog aan te denken :?
Nu weet ik het niet meer :lol:

Omdat we nu een goed hotel (roosevelt ****)hebben en een goedkoper ticket en als ze dus 3dgn een ander hotel of via washington vliegen komt het op nog meer geld uit.

Maar misschien is wel goed idee om gewoon smorgens vroeg er heen te gaan en dag later terug en dan 1 nacht niet in hotel slapen, maar wel onze spullen daar laten andere wordt het ook zo slepen in de trein.

Want auto is geen optie want wij zijn 22 dus komt er per dag 50dollar bij, dat vindt ik zonde van ons geld.
We willen denk ik toch nog wel eens een keer terug dan doen we wel een rondreis.

Mvg louise
Groetjes van Louise
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Louise22 schreef:]Maar is 11dgn voor NY niet te veel (ik denk dat het nooit te veel kan zijn)?
Want iedereen hoor je altijd over 4 of 5 dgn.
Het lijkt mij aan de lange kant. Probeer eens op een rijtje te krijgen wat jullie allemaal willen doen in New York.

Slechts 1 dag Washington vind ik daarentegen weer veel te weinig. Het is een prachtige stad en verdient echt meer dan 'slechts' één dag. Ik zou voor wat meer evenwicht tussen deze twee steden kiezen. Dus een dag of 6, 7 in New York en 4, 5 dagen voor Washington. Ik denk dat je op die manier ook Washington beter kunt bekijken.

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
MattRob
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 65
Contacteer:

Bericht door MattRob »

En je kan in Washington prima een goedkoop hotel boeken via priceline. Dat zou in de kosten flink kunnen schelen. Ik ben het ook absoluut met de reacties eens. 11 dagen lijkt wat veel, ik zou zeker 2 - 3 dagen voor Washington inruimen, is echt fantastisch mooi. En de meeste 'attracties' daar (de musea, dierentuin, etc) zijn ook nog eens gratis :wink: ! Scheelt ook weer geld.

Er rijden bussen van NY naar Washington, volgens mij is dat best goedkoop. Ik weet niet meer precies hoeveel, maar mijn broertje heeft het ook wel eens gedaan.
Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
Sing
Amerikafan

Bericht door Sing »

Ik zou ook zeggen doen ;)
Ik zat vorig jaar toen we boekten met hetzelfde, en we zitten nu ook iets van 11 dagen in New York.. (nog heeeeel even wachten, 22-09 gaan we weg)
De één vindt het te lang en de ander te kort.. het is maar net waar je zelf van houdt denk ik!
Als ik onze planning bekijk komen we nog veel te veel dagen te kort :)

Zelf denk ik dat het aantal dagen voor ons prima is (wij zijn ook nog "jong" 24/25) en kunnen ons best vinden in de drukte en hectiek van de stad..
We zaten zelf ook te denken aan een uitstapje Washington.. maar idd is 1 dag ook weer zo kort (nu gaan we maar een dag naar six flags ;))

Doen doen doen :)
Don't cry because it's over. Smile because it happened!
2008: NY | 2009: LV - LA - SF| 2010: Denver roundtrip
Color01
Amerika-expert

Bericht door Color01 »

11 dagen in New York ...... :oh:

Ik zou er niet aan moeten denken..ik kom 2 keer per jaar een weekend in New York ..en dat is voor mij al genoeg.
Priscilla
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Priscilla »

Wij zijn helemaal NY gek en elf dagen zouden voor ons geen overbodige luxe zijn...

Maar zoals je hierboven kan lezen zijn de meningen verdeeld ;)...Ik zou zeggen, doe waar je jezelf lekker bij voelt. Martin is al eerder een maand en twee keer 2,5 week in NY geweest en zou het liefst minimaal eens per twee jaar twee weken teruggaan...

Zeker als het de eerste keer is, kun je elf dagen makkelijk vullen. Een combinatie met Washington is uiteraard ook iets voor te zeggen :)...Acht NY, drie DC zou dan mijn voorkeur hebben.

Anyway, laat je niet gek maken en doe waar je jezelf het fijnst bij voelt. Het is immers jouw/jullie vakantie!

Priscilla
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Je hebt een paar levens nodig om New York helemaal te ontdekken.

11 dagen lijkt mij een goed begin. Je kunt dan terug naar dingen, want er verandert voortdurend erg veel. Plus je kunt naar wat verder liggende dingen: het aquarium in Brooklyn, 'Little Odessa' daar in de buurt, het Science Museum in Queens, de Bronx Zoo (niet alleen dat -- mooie -- kleine tuintje in Central Park), Arthur Avenue vlak naast de Zoo, het begin van de Hudson Valley (met de boot naar West Point of met de bus/trein naar de 'hutjes' die de Rockefellers en dergelijken even ten noorden van NY hebben gebouwd), naar Harlem, enz., enz. enz.

Ik heb 18 jaar in en rond de stad gewoond en kan niet wachten om terug te gaan.

Pak de Village Voice en koop New York Magazine. Beide hebben uitgebreide agenda's met wat er allemaal te doen is overal. Je zult tijd tekort komen!
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Iris_1982
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 35
Contacteer:

Bericht door Iris_1982 »

Ik ben 2 jaar geleden in mijn eentje 11 dagen in New York geweest en ik heb m werkelijk geen moment verveeld.
bovendien was ik er ook al 3 keer geweest en heb ik m'n dagen dus niet gevuld met standaarddingen zoals Vrijheidsbeeld en ESB (als jullie die allemaal nog wel willen zien, heb je zeker genoeg te doen).

Ik moet wel zeggen dat ik fotograaf ben en dus soms halve dagen bezig was met rondlopen en om me heen kijken en foto's maken. Maar dat kan je natuurlijk ook zonder camera doen :)

New York is een fascinerende stad en het is heerlijk om er de tijd voor te nemen. Dan kan je namelijk ook van de typisch New Yorkse dingen genieten zoals een boek lezen op Sheep Meadow in Central Park (in de zomer), of mensen kijken vanaf een bankje met een hotdog.
Dat soort dingen doe je minder snel als je alles in 4 dagen wilt proppen.

Maar uiteraard kan je ook met een dag of 8 prima toe en zou je ook nog 3 dagen naar Washington DC kunnen, dat is ook echt een prachtige stad en vanuit NY makkelijk te bereiken met de trein.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer