Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Hooi? Vork? Teveel? Of goed te doen? Graag jullie mening
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 18
Hooi? Vork? Teveel? Of goed te doen? Graag jullie mening
Ons beoogde schema voor 2009:
dag 1. aankomst Phoenix
dag 2. Phoenix - Metero Crater - Grand Canyon NP
dag 3. Grand Canyon NP - Monument Valley - Canyonlands NP
dag 4. Canyonlands NP - Arches NP - Bryce Canyon NP
dag 5. Bryce Canyon NP - Page/Glen Canyon - Zion NP
dag 6. Zion NP - Las Vegas
dag 7. Las Vegas
dag 8. Las vegas - Los Angeles
dag 9. Los Angeles - Sequioa NP
dag 10. Sequioa NP - Yosemite NP
dag 11. Yosemite NP - San Francisco
dag 12. San Francisco
dag 13. San Francisco
dag 14. vertrek naar Orlando
Meningen en tips zijn ZEER welkom.
MVG
A3
dag 1. aankomst Phoenix
dag 3. Grand Canyon NP - Monument Valley - Canyonlands NP
dag 4. Canyonlands NP - Arches NP - Bryce Canyon NP
dag 5. Bryce Canyon NP - Page/Glen Canyon - Zion NP
dag 7. Las Vegas
dag 8. Las vegas - Los Angeles
dag 9. Los Angeles - Sequioa NP
dag 10. Sequioa NP - Yosemite NP
dag 12. San Francisco
dag 13. San Francisco
Meningen en tips zijn ZEER welkom.
MVG
A3
States visited: All except Alaska & Hawaii. Correction: all !
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Re: Hooi? Vork? Teveel? Of goed te doen? Graag jullie mening
Teveel hooi op de vork, naar mijn idee.
De afstand van Grand Canyon via Monument Valley naar Moab is groot, als je dat al in een dag wilt doen, blijft er echt niks meer over om Canyonlands te gaan zien.
Ik zou soweiso twee nachten in Moab blijven, minimaal. Arches, Canyonlands, jeepen, raften, je kan er van alles. Ook de slinger van Bryce naar Page en dan dezelfde dag naar Zion: veel! Eigenlijk geldt voor Yosemite precies hetzelfde, twee nachten, hoewel we het zelf ook in een keer gaan doen. Maar dan praat ik echt over een vluchtig bezoek.
De afstand van Grand Canyon via Monument Valley naar Moab is groot, als je dat al in een dag wilt doen, blijft er echt niks meer over om Canyonlands te gaan zien.
Ik zou soweiso twee nachten in Moab blijven, minimaal. Arches, Canyonlands, jeepen, raften, je kan er van alles. Ook de slinger van Bryce naar Page en dan dezelfde dag naar Zion: veel! Eigenlijk geldt voor Yosemite precies hetzelfde, twee nachten, hoewel we het zelf ook in een keer gaan doen. Maar dan praat ik echt over een vluchtig bezoek.
-
- Amerikakenner
THX, Nieuwenoord.nieuwenoord schreef:Teveel hooi op de vork, naar mijn idee.
Is Canyonlands ook te bezoeken vanuit Moab dan?
Ik dacht dat er alleen een zuidelijke route was die het park in gaat?
MVG
A3
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Contacteer:
Canyonlands kent twee verschillende delen. The Needles is inderdaad zuidelijk van Moab en eigenlijk het minst bekend en bezocht.
Vanuit Moab rijd je in een krap half uurtje naar het veel bekendere Islands in the Sky wat je kan combineren met Dead Horse State Park. Onze favoriete bezigheid is een Jeep huren en dan via de bekende Shäfertrail off roaden naar boven, naar Islands of the Sky, dan een bezoek aan Dead Horse State Park en via de Long Canyontrail weer terug naar Moab. Ontzettend gaaf!
In Moab kan je naast Arches ook nog raften, maar bijvoorbeeld ook nog heel wat mooie trails rijden, wandelingen maken e.d.
Vanuit Moab rijd je in een krap half uurtje naar het veel bekendere Islands in the Sky wat je kan combineren met Dead Horse State Park. Onze favoriete bezigheid is een Jeep huren en dan via de bekende Shäfertrail off roaden naar boven, naar Islands of the Sky, dan een bezoek aan Dead Horse State Park en via de Long Canyontrail weer terug naar Moab. Ontzettend gaaf!
In Moab kan je naast Arches ook nog raften, maar bijvoorbeeld ook nog heel wat mooie trails rijden, wandelingen maken e.d.
-
- Amerikakenner
OK, thx.
Om de route eventueel in te korten; is Natural Bridges National Monument qua bezienswaardigheid een alternatief voor Arches NP?
MVG
A3
Om de route eventueel in te korten; is Natural Bridges National Monument qua bezienswaardigheid een alternatief voor Arches NP?
MVG
A3
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dat durf ik niet te zeggen, nooit geweest. Tja, Moab is super, supergaaf, maar het kost je inderdaad veel tijd en kilometers.
Bot gezegd: je wilt teveel in te weinig dagen. Met 14 dagen ging ik of maar tot Las Vegas of ik liet inderdaad Monument Valley en Moab helemaal zitten om vanaf de Grand Canyon via Page, Bryce en Zion te gaan. Maar dan nog is het veel.
Beter idee: skip Florida
Bot gezegd: je wilt teveel in te weinig dagen. Met 14 dagen ging ik of maar tot Las Vegas of ik liet inderdaad Monument Valley en Moab helemaal zitten om vanaf de Grand Canyon via Page, Bryce en Zion te gaan. Maar dan nog is het veel.

-
- Amerikakenner
nieuwenoord schreef:
Dat nooit!
A3
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Nee die twee zijn niet te vergelijken.
Natural Briges zijn er veel minder (4 stuks) ook veel minder goed bereikbaar (op 1 na moet je er flinke wandelingen voor maken)
Een arch is door wind gemaakt een Bridge door water (korte versie van het verhaal)
Arches steken meer af tegen de achtergrond en zijn op jou hoogte of hoger.
Bridges vindt je in een (oude) rivierbedding en kijk je vanaf de rim op neer door hun kleur gaan ze veel meer in hun omgeving op en moet je soms goed zoeken om ze te zien.
Over de route: weggooien en opnieuw beginnen
je wil nu veel te veel in te wioenig tijd.
Wat jij neer zet voor 2 weken doen de meeste forumleden 4 weken over.
Natural Briges zijn er veel minder (4 stuks) ook veel minder goed bereikbaar (op 1 na moet je er flinke wandelingen voor maken)
Een arch is door wind gemaakt een Bridge door water (korte versie van het verhaal)
Arches steken meer af tegen de achtergrond en zijn op jou hoogte of hoger.
Bridges vindt je in een (oude) rivierbedding en kijk je vanaf de rim op neer door hun kleur gaan ze veel meer in hun omgeving op en moet je soms goed zoeken om ze te zien.
Over de route: weggooien en opnieuw beginnen

Wat jij neer zet voor 2 weken doen de meeste forumleden 4 weken over.
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Contacteer:
Eerlijk is eerlijk: ik zie vaker combi's van het Zuidwesten met Florida en ik vind dan vaak dat het Zuidwesten afgeraffeld wordt. Jammer.A3 schreef: Dat nooit!
A3
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Lijkt mij inderdaad veel te veel hooi op de vork.
Eerst en vooral: welke maand ga je?
Skip Moab hoe mooi het ook is. Daar heb je in dit schema echt geen tijd voor. En neem wat meer tijd voor Zion en Yosemite die zijn ook prachtig.
Die rit van Las Vegas naar LA en dan weer terug naar Sequoia lijkt mij ook gekkenwerk. Laat LA ook links liggen. Het is echt niet de moeite om effe "op en neer" te rijden en je bent dan meer aan het rijden dan dat je effectief in LA geweest bent.
Ik zou dan van Las Vegas via Death Valley naar Yosemite rijden en ook Sequoia niet meenemen. In Yosemite heb je ook Sequoia's.
Je kan het ook zo doen:
dag 1. aankomst Phoenix
dag 3. Grand Canyon NP - Page
dag 4. Page - Bryce Canyon NP
dag 5. Bryce Canyon NP - Zion NP
dag 7. Las Vegas
dag 8. Las vegas - Death Valley
dag 9. Death Valley - Yosemite NP
dag 10. Yosemite NP
dag 12. San Francisco
dag 13. San Francisco
Eerst en vooral: welke maand ga je?
Skip Moab hoe mooi het ook is. Daar heb je in dit schema echt geen tijd voor. En neem wat meer tijd voor Zion en Yosemite die zijn ook prachtig.
Die rit van Las Vegas naar LA en dan weer terug naar Sequoia lijkt mij ook gekkenwerk. Laat LA ook links liggen. Het is echt niet de moeite om effe "op en neer" te rijden en je bent dan meer aan het rijden dan dat je effectief in LA geweest bent.
Ik zou dan van Las Vegas via Death Valley naar Yosemite rijden en ook Sequoia niet meenemen. In Yosemite heb je ook Sequoia's.
Je kan het ook zo doen:
dag 1. aankomst Phoenix
dag 7. Las Vegas
dag 8. Las vegas - Death Valley
dag 9. Death Valley - Yosemite NP
dag 10. Yosemite NP
dag 12. San Francisco
dag 13. San Francisco
Groeten en bedankt, Jeroen.
Zuidwesten 2008
NY 2009
West-Canada 2010
CO-UT-ID-WY-MT-SD-NE-CO 2014
Florida 2015
The Deep South 2017
Zuidwesten 2008
NY 2009
West-Canada 2010
Florida 2015
The Deep South 2017
-
- Amerikakenner
nieuwenoord schreef:Eerlijk is eerlijk: ik zie vaker combi's van het Zuidwesten met Florida en ik vind dan vaak dat het Zuidwesten afgeraffeld wordt. Jammer.A3 schreef: Dat nooit!
A3
Ik ben het compleet met nieuwenoord eens. 14 dagen en dan dit allemaal willen doen is inderdaad alles snel snel afraffelen. Je rijdt letterlijk overal voorbij en je zal amper iets gezien hebben.
Laatst gewijzigd door Jeroen80 op 24 aug 2008, 14:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Groeten en bedankt, Jeroen.
Zuidwesten 2008
NY 2009
West-Canada 2010
Florida 2015
The Deep South 2017
Zuidwesten 2008
NY 2009
West-Canada 2010
Florida 2015
The Deep South 2017
Haha, misschien bedoel je die van ons wel.nieuwenoord schreef:Eerlijk is eerlijk: ik zie vaker combi's van het Zuidwesten met Florida en ik vind dan vaak dat het Zuidwesten afgeraffeld wordt. Jammer.A3 schreef: Dat nooit!
A3
Gelukkig hebben wij zelf niet het gevoel het af te raffelen, en hoe lang je ook blijft het is volgens mij altijd te kort

Maar inderdaad je moet keuzes maken. In dit schema zou ik persoonlijk Los Angeles schrappen.
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Contacteer:
Nee, niet die van jullie, die was wel goed volgens mij 

- Doockles
- Amerika-expert
- Partner van: Pietro
Wij hebben een gelijkaardige route gedaan en dit is goed te doen. We hadden alleen een paar dagen extra zodat we langer in Zion zijn gebleven en nog langs Napa gegaan zijn. Meer dingen wil je echt niet meer in dit schema proppen, wil je nog een beetje kunnen genieten. Laat zeker Monument Valley en Arches achterwege. Daar heb je gewoon geen tijd voor. En dit geeft je een reden om later nog eens terug te gaan, hihi
. Ons oorspronkelijk plan had ook veel meer dingen om te bezoeken, maar we hebben hier grondig in geschrapt en hadden er zeker geen spijt van!

Jeroen80 schreef:Je kan het ook zo doen:
dag 1. aankomst Phoenix
dag 7. Las Vegas
dag 8. Las vegas - Death Valley - Lone Pine. --> Ik zou hier proberen door te rijden tot iets buiten DV. Zo moet je de volgende dag iets minder lang rijden.
dag 9. Lone Pine - Mono Lake - Yosemite NP
dag 10. Yosemite NP
dag 12. San Francisco
dag 13. San Francisco
Laatst gewijzigd door Doockles op 24 aug 2008, 16:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Onze reisverslagen:
2008: Phoenix - San Francisco
2010: Phoenix - Las Vegas
2011: Phoenix - Las Vegas
2012: Denver - Las Vegas
2008: Phoenix - San Francisco
2010: Phoenix - Las Vegas
2011: Phoenix - Las Vegas
2012: Denver - Las Vegas
-
- Amerikakenner
Allemaal alvast bedankt voor jullie mening.
We gaan het toch lekker doen zoals gepland.......
Nee hoor, we zullen eens reëel kijken naar een en ander al vin ik persoonlijk Death Valley 'misbaarder' dan Sequioa NP. We waren namelijk al eens in het westen, vandaar.
Ik zal nog zeker een en ander gaan lezen en lezen en lezen en dan nog eens een nieuw schema in elkaar draaien. De periode dat we willen gaan is augustus volgend jaar.
MVG
A3
We gaan het toch lekker doen zoals gepland.......
Nee hoor, we zullen eens reëel kijken naar een en ander al vin ik persoonlijk Death Valley 'misbaarder' dan Sequioa NP. We waren namelijk al eens in het westen, vandaar.
Ik zal nog zeker een en ander gaan lezen en lezen en lezen en dan nog eens een nieuw schema in elkaar draaien. De periode dat we willen gaan is augustus volgend jaar.
MVG
A3
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Als je toch opnieuw gaat plannen zou ik Metero Crater er als eerste uitgooien, dit is gewoon een (erg dure) touristtrap die weinig aan je reis zal toevoegen.
- Ceetje
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Daar ben ik het niet mee eens. Ik vond M.C. een heel leuk en leerzaam uitstapje. De prijs kan ik me niet herinneren, dus zal het niet overdreven veel zijn geweest. Overigens vind ik alles goedkoop in Amerika, behalve entreegelden [parkpas uitgezonderd] We hebben een wandeling gemaakt met ranger (?), die de nodige informatie gaf en uitlegde.Rob schreef:Als je toch opnieuw gaat plannen zou ik Metero Crater er als eerste uitgooien, dit is gewoon een (erg dure) touristtrap die weinig aan je reis zal toevoegen.
'98:Ca,Az,Ut,Nv
'05:Co,Nm,Az,Ut,Id,Mt,Wy
'06:Canada+Mt,Id,Wa; Fl
'07:Ny,Ct,Ri,Ma,Me,Nh,Vt,Pa,Va,WDc,Nj; Fl
'08:Az,Ut,Nv; Fl,NyC
'09:Ak,Wa; Fl
'12:NyC
'15: Fl
'17: Ca, Or
'05:Co,Nm,Az,Ut,Id,Mt,Wy
'06:Canada+Mt,Id,Wa; Fl
'07:Ny,Ct,Ri,Ma,Me,Nh,Vt,Pa,Va,WDc,Nj; Fl
'08:Az,Ut,Nv; Fl,NyC
'09:Ak,Wa; Fl
'12:NyC
'15: Fl
'17: Ca, Or
Komend jaar willen we het westen ook combineren met Florida of Hawaii, maar ook nog met een cruise erbij. We weten nog niet in welke maand we willen gaan. Om alles te doen wat op onze verlanglijst staat hebben we wel 6 weken nodig in plaats van de 4 weken dat we gaan. Ik ben nu ook reisverslagen aan het lezen en zie door bomen het bos niet meer. Als we er niet uitkomen blijven we toch gewoon thuis 

- Annie
- Amerika-expert
- Partner van: Rob
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
Kost 20 dollar pp., Lelie had daar laatst nog over gepost.Ceetje schreef: Daar ben ik het niet mee eens. Ik vond M.C. een heel leuk en leerzaam uitstapje. De prijs kan ik me niet herinneren, dus zal het niet overdreven veel zijn geweest. Overigens vind ik alles goedkoop in Amerika, behalve entreegelden [parkpas uitgezonderd] We hebben een wandeling gemaakt met ranger (?), die de nodige informatie gaf en uitlegde.
-
- Amerikakenner
Wij zagen de Meteor Crater al in 1988 en toen was het al 'duur'; $6 pp.
Nu schijnt het inderdaad $20 te zijn, maar dan nog blijft het iets unieks en zeker geen tourist trap. Hoogstens een unieke, leuke en leerzamame plek waar ze iets te veel entree voor vragen.....
Waarschijnlijk gaan we er toch langs, zeker omdat iets vergelijkbaars nergens in Europa te zien is.
MVG
A3
Nu schijnt het inderdaad $20 te zijn, maar dan nog blijft het iets unieks en zeker geen tourist trap. Hoogstens een unieke, leuke en leerzamame plek waar ze iets te veel entree voor vragen.....
Waarschijnlijk gaan we er toch langs, zeker omdat iets vergelijkbaars nergens in Europa te zien is.
MVG
A3
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 25 Reacties
- 3298 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-
- 2 Reacties