Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

TSA-sloten voor bagage

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Re: TSA-sloten voor bagage:echt drie per koffer nodig?

Bericht door Harry »

Peertje767 schreef:Dag mede amerika gangers,

Ik weet, het is mijn eerste reactie, maar lees al even mee. Wij gaan volgende week voor het eerst op vakantie naar AMERIKA. JIPPIE!! Maar wij twijfelden ook heel erg over het op slot doen van je koffer of
sealen.

Sealen doen we niet. Ik heb net 2 TSA sloten besteld bij onze koffer winkel hier in de stad. Waarom?
Ik vind het heel erg naïef om te denken dat zodra je je koffer hebt ingecheckt er NIKS meer mee kan gebeuren. Of dat mensen er iets onwenselijks meedoen.

Als iemand die op Schiphol zijn brood verdiend (nee, niet in de baggage, nu niet meer maar toen ik nog sturdeerde wel) kan ik u toch wel aanraden iets van een TSA slot erop te doen voor Amerika en ook als u gewoon op vakantie gaat in Europa hem in iedergeval op slot te doen..... Het is namelijk zoals ik hierboven al beschreef, heel naiëf te denken dat er niks met je koffer kan gebeuren of uitgehaald worden of in gedaan tussen het inchecken en het weer ophalen van de koffer. Het is mij gelukkig nog nooit overkomen.... Anderen wel.... :(
En 1x een investering in een TSA slot voor mijn koffer vind ik beter dan gedoe met verzekering omdat of de hele inhoud van de koffer op het vliegveld van vertrek en aankomst ligt of je koffer gewoon niet aankomt.(wat overigens ook veel gebeurd)

mvg Peter
En natuurlijk houd dat ene slotje de mensen die wat uit willen halen tegen :? , lijkt mij een beetje naief om dat te denken. :wink:
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

En zouden die mensen die bij de koffers kunnen en kwaad in de zin hebben niet over een loper voor een TSA slotje beschikken?
Lijkt me niet zo moeilijk om aan te komen.

Marjon
Matrox
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Matrox »

Nog nooit nagedacht over het op slot doen van onze tassen.
De kans dat er iets bijgestopt wordt is natuurlijk ontzettend klein, maar het zal je maar gebeuren.

Ik denk dat de veronderstelling dat kwaadwillenden eerder een tas/koffer zullen pakken waar ze snel mee klaar zijn zo gek niet is. Zo werkt het ook met inbrekers. Buiten houden kun je ze niet, maar als jouw huis net iets moeilijker is als van de buren gaan ze naar de buren.
'Niemand zegt aan het eind van zijn leven: Had ik maar wat meer gewerkt.'
Jozzy
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Bericht door Jozzy »

Harry schreef:En natuurlijk houd dat ene slotje de mensen die wat uit willen halen tegen :? , lijkt mij een beetje naief om dat te denken. :wink:
Het is misschien wel naïef om te denken dat één slotje echt kwaadwillenden tegen zal houden, dat ben ik met je eens. Maar het is natuurlijk altijd makkelijker om een koffer zonder slot open te maken dan een koffer met slot (duh :)), en dat is voor mij al een reden om er toch maar zo'n ding omheen te doen.
Bovendien zou ik er niet tegen kunnen om urenlang onderweg te zijn in de wetenschap dat mijn koffer niet op slot is. Stom misschien, maar zo'n investering van € 16,95 geeft mij in elk geval wat meer gemoedsrust (en ach, het schrikt vast een gedeelte van de kwaadwillenden af), en dat is me het wel waard! Maar ik geef toe, het gemoedsrust-argument is wat vaag en zoiets is voor iedereen persoonlijk, maar bij mij was het met afstand de belangrijkste reden om zo'n slot te kopen. Bovendien: eenmalig € 16,95, lekker boeiend op een totaal reisbudget. :)
thebes
Amerika-expert

Bericht door thebes »

Iemand die kwaad in de zin heeft moet altijd op Schiphol werkzaam zijn. Met het uitgeven van TSA-lopers zal niet lichtvaardig worden omgesprongen. Dit is denk ik persoonsgebonden, mét authorisatie. Stelen van zo'n loper zal dus al niet eenvoudig zijn.
Stel dat het lukt om zo'n loper na te maken en iemand stopt inderdaad een pakketje drugs in JOUW koffer die naar LAX vliegt. Lijkt me al moeilijk om dat ongemerkt te doen want bij het bagagetransport werken héél veel mensen en er is supervisie, maar we nemen voor het gemak aan dat het mogelijk is. De crimineel moet dan de gegevens van jouw koffer aan zijn compaan op LAX, ook op slinkse wijze in het bezit gekomen van een TSA-loper, doorgeven en die moet dan bij aankomst supersnel jouw koffer tussen de zevenhonderd andere koffers die uit het vliegtuig komen zoeken.
Ik vind het wat vergezocht en kan me er dan ook geen moment druk om maken dat ik mijn bagage openlaat.
Knabbeltje
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 23

Bericht door Knabbeltje »

Nu dat harde koffers beter zouden zijn dan de zachte heb ik mijn twijfels over .Wij hebben namelijk al eens gezien hoe er gegooid werd met koffers ,toen wij op het vliegtuig zaten .Enkele plaatsen voor ons was een Amerikaanse dame dit spektakel ook aan het volgen en zij zag hoe ze haar harde koffer op die band omhoog gooide ...gevolg ,hij vloog er gewoon terug af en kwam op zijn zij op de grond neer en daarbij zag je dus daadwerkelijk de stukken eraf vliegen.Zij heeft meteen een stewardess aangesproken en zijn beide naar die werkman afgestapt en hebben ook de stukken opgeraapt ,later is er een verslag van gemaakt door die stewardess en die zij later kon indienen bij aankomst bij de luchtvaartmaatschappij om het schadegeval in te dienen.
DixieChick
Amerika-expert

Bericht door DixieChick »

Toen ik nog met harde koffers reisde waren er (inderdaad) zo vaak stukken vanaf, of dat het koffer opengesprongen op de band aankwam (dan hadden ze de band erom heen losgetrokken ofzo), dat ik het helemaal beu was. Ik reis nu met tassen, en heb nog nooit problemen gehad met dat dingen kapot zijn gegaan, zelfs geen fotolijstjes met glas erin. Het is ook gewoon een kwestie van goed inpakken denk ik.
This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car!
Southern Tales
Knabbeltje
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 23

Bericht door Knabbeltje »

DixieChick schreef:Toen ik nog met harde koffers reisde waren er (inderdaad) zo vaak stukken vanaf, of dat het koffer opengesprongen op de band aankwam (dan hadden ze de band erom heen losgetrokken ofzo), dat ik het helemaal beu was. Ik reis nu met tassen, en heb nog nooit problemen gehad met dat dingen kapot zijn gegaan, zelfs geen fotolijstjes met glas erin. Het is ook gewoon een kwestie van goed inpakken denk ik.
Ik maak zelf gebruik van zachte koffers ,doe er altijd wel een band omheen maar behalve zwarte vegen ,heb ik nog geen broks aan gehad .Nu maar afkloppen zeker :D
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Wij reizen ook al jaren met zachte koffers mét een TSA-slotje trouwens. Hoewel, de laatste keer waren die zoek, toen hebben we overal tie-wrapjes aangedaan. Lachen, want toen ik de koffers uitpakte in Amerika kwamen door ook onze TSA-slotjes uit, in een schoenenzak verstopt.

Maar bij terugkomst in Amsterdam bleek dus deze keer een wiel van onze koffer totaal afgebroken, zónde!
vana
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door vana »

nieuwenoord schreef:Wij reizen ook al jaren met zachte koffers mét een TSA-slotje trouwens. Hoewel, de laatste keer waren die zoek, toen hebben we overal tie-wrapjes aangedaan. Lachen, want toen ik de koffers uitpakte in Amerika kwamen door ook onze TSA-slotjes uit, in een schoenenzak verstopt.

Maar bij terugkomst in Amsterdam bleek dus deze keer een wiel van onze koffer totaal afgebroken, zónde!
Ik dacht dit jaar ook, kom laat ik eens tie-wraps aan de ritsen doen.
Wilden we de tassen openen in het hotel had ik aan het vakje met het schaartje ook een tie-wrap gedaan :banghead:

Marjon
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

vana schreef:Ik dacht dit jaar ook, kom laat ik eens tie-wraps aan de ritsen doen.
Wilden we de tassen openen in het hotel had ik aan het vakje met het schaartje ook een tie-wrap gedaan :banghead:

Marjon
Ha, ik zie het voor me. Gelukkig regelt Albert dat soort dingen dan hier, want zoiets zou ook echt iets voor mij zijn!
Mrjn
Amerikafan

Bericht door Mrjn »

Ik zag op een ander forum laatst een filmpje over hoe makkelijk het is om zachte koffers met ritsen open te krijgen, ook als je tiewraps of slotjes aan de ritsen vastmaakt. Ik schrok er een beetje van. Het is een reclamefilmpje voor een ander product, maar toch.

http://www.youtube.com/watch?v=zUdUQO5QuWI

Wij hebben harde koffers, met cijfersloten en we laten ze altijd open. We hebben de eerste reis van die banden eromheen gedaan, maar die na de heenreis al stuk. Hoe we het gaan regelen voor de komende trip in oktober, weet ik eigenlijk nog niet.
vana
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door vana »

Mrjn schreef:Ik zag op een ander forum laatst een filmpje over hoe makkelijk het is om zachte koffers met ritsen open te krijgen, ook als je tiewraps of slotjes aan de ritsen vastmaakt. Ik schrok er een beetje van. Het is een reclamefilmpje voor een ander product, maar toch.

http://www.youtube.com/watch?v=zUdUQO5QuWI
Goh, dat had ik moeten weten, had ik niet overal op zoek gehoeven naar een schaartje :D
Wij hebben harde koffers, met cijfersloten en we laten ze altijd open.
Dan kunnen ze dus nog makkelijker in jouw koffers dan in een afgesloten zachte koffer komen. :D
Ik maak me niet zo druk, hoe groot is de kans dat iemand juist in mijn koffer drugs wil verstoppen? Ik ga er echt geen harde koffers voor kopen, die zijn veel te lastig in een auto.

Marjon
JGK
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door JGK »

Ik moet er niet aan denken dat ik deze zomer al onze bagage in harde koffers had moeten meenemen; in een camper ...

Overigens wel interessant filmpje. Even op de website van Tell-Tag gekeken, ASD 2,00 per tag is natuurlijk een schijntje, maar als je ze (buiten Australie) wil bestellen:

$12.00 for up to 30 packs of five.

We willen kosten optimaal inkopen, dus 150 tags; per (vlieg)reis heb ik er maximaal 3 nodig; kan ik in ieder geval 50 keer naar Amerika :dance:
Jan Gijs
Mrjn
Amerikafan

Bericht door Mrjn »

vana schreef:
Wij hebben harde koffers, met cijfersloten en we laten ze altijd open.
Dan kunnen ze dus nog makkelijker in jouw koffers dan in een afgesloten zachte koffer komen. :D
Ik maak me niet zo druk, hoe groot is de kans dat iemand juist in mijn koffer drugs wil verstoppen? Ik ga er echt geen harde koffers voor kopen, die zijn veel te lastig in een auto.

Marjon
We hebben ze ooit eens cadeau gekregen voor onze verjaardagen. En we gebruiken ze nog steeds. Ik wilde dit filmpje gewoon even delen en er niet mee zeggen dat mijn harde koffers beter zijn of zo. Het is maar wat een ieder prettig vindt. We zijn vorig jaar ook met een reistas (met heeeel veel ritsen!) teruggereisd, want teveel spullen voor 1 koffer...

En inderdaad, iemand kan makkelijk rotzooi in mijn koffer verstoppen. Maar ik ga me niet in allerlei bochten wringen, want als ze willen, kunnen ze overal bij.
Phaidra
Amerika-ontdekker

Bericht door Phaidra »

Ik gebruik zelf tiewraps. Als je na gaat denken dan kan er altijd wat gebeuren, hoe voorzichtig je ook bent. Harde koffers gaan stuks, zachte koffers worden opengesneden, van die algemene sloten kan iedereen aan zon loper komen, bij andere sloten worden je sloten kapot gemaakt etc etc.

Ik ben zelf altijd heel voorzichtig met mijn tassen en koffers. Ik laat ze geen moment uit het oog. En tja, als er dan toch iets mocht gebeuren, nadat ze al zijn ingecheckt dan valt dat ook wel weer te bewijzen.

Je zou bijna niet meer op vakantie durven met al dit soort verhalen.
Annie
Amerika-expert
Partner van: Rob
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

TSA sloten

Bericht door Annie »

Ik was bij de Action vanmorgen en daar verkochten ze TSA slotjes voor € 1.99.
Hèlen
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Re: TSA sloten

Bericht door Hèlen »

Wat zijn TSA slootjes precies ? Wij hebben hier in Rotterdam ook een action en als nodig ga ik daar ook slootjes halen. IK Begreep inmiddels dat je je koffer niet op slot mag doen en kan dat dan wel met die TSA slootjes ?
groetjes
Hèlen
http://www.helenenalbert.web-log.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Annie
Amerika-expert
Partner van: Rob
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door Annie »

Het klopt je koffer mag niet op slot, door er een TSA slot op te doen, kan hij ook door TSA open gemaakt en netjes weer op slot gedaan worden.
Wij hebben Samsonite koffers en dan kan het niet, dus gaan onze koffers nooit op slot.
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

Ik heb daarvoor een riem met een TSA slot, die om de koffer heen kan. Ik twijfel overigens aan het nut, maar onder het motto "baat het niet, dan schaadt het niet, toch maar aangeschaft.
Groet,

Old Faithful
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer