Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

(live from usa) Dude's 1st time USA

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
thefreeze
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: (live from usa) Dude's 1st time USA

Bericht door thefreeze »

thedude schreef:Ik snap trouwens niet dat je (thefreeze) drie verschillende hotels in Vegas gaat doen in 3 dagen, ik vond het al een hele verademing om een keer 2 nachten op een zelfde plek door te brengen, was een beetje dat inchecken, koffers in en uitpakken zat aan het worden :?
Wij gaan volgende keer ook 1 hotel doen. Dat we nu drie hotels doen in vier dagen was niet zo handig, maar was meer het gevolg van wat wijzigingen in de aanloop naar en gedurende de vakantie.

Die gasten die de kaartjes van de dames van lichte zeden uitdelen geven, boden die zelfs ana mijn zoon van 11 aan. Treurige bedoening idd. Wij zitten nu in Oakhurst, morgen ook naar SF! Zaterdag gaan we naar de wedstrijd tussen de LA Dodgers en de SF Giants, misschien zijn er nog kaartjes?
1995 + 2008 West, 2010 + 2011 Florida, 2012 West, 2013 FL, 2014 NY / FL, 2015 TX / FL, 2016 TX - LA - MS / FL, 2017 Vegas / FL / FL, 2018 FL / FL, 2019 CA/OR/NV, 2022 FL/2022 FL/CA/NV, 2023 West / Deep south, 2024 FL/FL, 2025 west
thedude
Amerika-ontdekker

Bericht door thedude »

Inmiddels al achter dat het idd 4 dollar kost voor westbound traffic, niet handig voor ons want we gaan alleen naar binnen en eruit via zuiden maar tis een bedrag van nix.

Gisteren waren we kleine 80 km ten oosten van SF en om 22:00 was het nog aangenaam warm buiten om te zwemmen en op amper een uurtje rijden, in SF is het ijskoud, zodra er wind begint te waaien is het freezing! Zonder een fatsoenlijke jas is het niet uit te houden.. Aparte stad, voelt erg onamerikaans, veel europese en japanse autotjes, kleine straatjes, oude huisjes... Met de auto is het niet handig, het is een labyrinth van 1-richtingsverkeer straatjes, veel vervelende kruisingen, steile heuvels, parkeren is lastig en duur. We hebben een motel in een redelijk rustige buitenwijk op 5 min lopen een Bay Area Rapid Transport (BART) waarmee je in 20 min in de centrum bent, roundtrip kost 6 dollar.. ideaal.
Joeyke
Amerika-ontdekker

Bericht door Joeyke »

fijn :)
we zijn van plan om Japans te gaan eten in SF

is het echt heel heel koud? Ik dacht gewoon een regenjas mee te nemen (winddicht dus) en een warme pull
en echte warme herfst/winterjas laat ik thuis
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Persoonlijk ken ik nauwelijks een groter genoegen op reis dan die steile straten van San Francisco te rijden. Ken geen andere grote stad met een dergelijke attractie.
Doockles
Amerika-expert
Partner van: Pietro
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Doockles »

Joeyke schreef:is het echt heel heel koud? Ik dacht gewoon een regenjas mee te nemen (winddicht dus) en een warme pull
Kijk eens naar de temperaturen die ze voorspellen het einde van de week en of de zon schijnt of niet.
Bij ons -eind juni- was het echt koud (10-15° voorspelden ze toen) zodat ik een trui + fleece aanhad en het nog te koud vond. Maar als de zon er even doorkwam was het ineens een totaal ander beeld en was het al iets aangenamer. ;-) Dus als de zon heel der dagen schijnt zal de gevoelstemperatuur echt anders zijn dan voorspeld.
thedude
Amerika-ontdekker

Bericht door thedude »

Verslag is trouwens al lang niet meer live, ik ben al een tijdje terug in NL :(

Hier nog een paar fotos als afsluiting (random order);

Afbeelding
Dolfijn in Sigfried & Roy's Secret Garden (Las Vegas)

Afbeelding
Mono Lake

Afbeelding
Bekendste autowrak van Bodie Ghosttown

Afbeelding
View from top of Hoover Dam

Afbeelding
4x4 Driving in Death Valley

Afbeelding
Canyon in Death Valley

Afbeelding
Dirty Pose in front of an even more dirty car :wink:

Afbeelding
Temperaturen van boven 120F zijn niet ongebruikelijk in Nevada

Afbeelding
Devil's GolfCourse, Death Valley

Afbeelding
'Big car' is een relatief begrip, europees 'big' is pretty 'small' in US

Afbeelding
Yosemite

Afbeelding
One of many Yosemite waterfalls

Afbeelding
Climbing the HalfDome

Afbeelding
Voor Giant Sequoia hoef je niet naar Sequoia Park, foto genomen in Mariposa Grove, Yosemite

Afbeelding
Koningin Wilhelmina molen in San Francisco Golden Gate Park

Afbeelding
Cliche "OceanView Wedding location" ergens langs Hwy-1

Afbeelding
Hollywood Blvd - toevallig was toen net premiere van the new StarWars film (Clone Wars)

Afbeelding
Sea-Elephants langs Hwy-1

Afbeelding
Sunset over Grand Canyon

Afbeelding
Hiking down Bright Angel Trail, Grand Canyon

Afbeelding
Uitkijk over Zion Canyon

Afbeelding
Zion Canyon, on the river

Afbeelding
View over Zion, vanuit 2-seconds tent ( -> Tegenwoordig voor slechts 35 euro!)

Afbeelding
Real Live Lions in the hotel lobby van MGM

Afbeelding
Las Vegas Mirage, kamer met uitzicht over the Strip

Afbeelding
Typisch San Franciso; steile straten, onamerikaans kleine auto's en winterjassen begin augustus!
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Tetons and Butts on Titus Dude. Welcome home. Yee....haw....
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer