Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reisplanning juli 2009
- lsl
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Reisplanning juli 2009
Beste mensen, hierbij mijn aanzet tot planning voor onze reis in juli 2009.
Het gezelschap bestaat uit 2 volwassen en kinderen van 15j en 18j oud.
Graag jullie op- en aanmerkingen, alvast bedankt !
Zaterdag 4 juli: ochtendvlucht Brussel - New York (aankomst 13u.) -= 4th of july, voor/nadelen om dan in NY te zijn ?-
Zondag 5 juli: hoogtepunten New York, avondvlucht naar San Francisco (aankomst 23u.)
Maandag 6 juli: San Francisco
Dinsdag 7 juli: ’s morgens naar Yosemite (4u. rijden)
Woensdag 8 juli: late namiddag naar Lee Vining (2u. rijden) -of (iets) verder doorrijden richting Death Valley, tot waar dan?-
Donderdag 9 juli: ‘s morgens naar Death Valley (4u. rijden)
Vrijdag 10 juli: ’s morgens naar Las Vegas (2,5u. rijden)
Zaterdag 11 juli: Las Vegas -zijn de hotels in het weekend veel duurder, nog andere voor/nadelen ?-
Zondag 12 juli: ’s morgens naar Zion (2,5u. rijden)
Maandag 13 juli: ‘s morgens naar Bryce (2u. rijden)
Dinsdag 14 juli: ‘s morgens naar Page (3u. rijden)
Woensdag 15 juli: ’s morgens naar Monument Valley (3u. rijden)
Donderdag 16 juli: ’s morgens naar Grand Canyon south rim (4u. rijden)
Vrijdag 17 juli: late namiddag naar Needles (3,5u. rijden)
Zaterdag 18 juli: ’s morgens naar Los Angeles (4u. rijden)
Zondag 19 juli: L.A. Universal Studios
Maandag 20 juli: L.A. Warner Bros Studios
Dinsdag 21 juli: L.A. Disney Anaheim
Woensdag 22 juli: ‘s morgens vlucht L.A.-New York-Brussel (aankomst donderdag 23 juli)
Er nog 2 dagen in te plannen, waar zouden die best geplaatst worden ?
Het gezelschap bestaat uit 2 volwassen en kinderen van 15j en 18j oud.
Graag jullie op- en aanmerkingen, alvast bedankt !
Zaterdag 4 juli: ochtendvlucht Brussel - New York (aankomst 13u.) -= 4th of july, voor/nadelen om dan in NY te zijn ?-
Zondag 5 juli: hoogtepunten New York, avondvlucht naar San Francisco (aankomst 23u.)
Maandag 6 juli: San Francisco
Dinsdag 7 juli: ’s morgens naar Yosemite (4u. rijden)
Woensdag 8 juli: late namiddag naar Lee Vining (2u. rijden) -of (iets) verder doorrijden richting Death Valley, tot waar dan?-
Donderdag 9 juli: ‘s morgens naar Death Valley (4u. rijden)
Vrijdag 10 juli: ’s morgens naar Las Vegas (2,5u. rijden)
Zaterdag 11 juli: Las Vegas -zijn de hotels in het weekend veel duurder, nog andere voor/nadelen ?-
Zondag 12 juli: ’s morgens naar Zion (2,5u. rijden)
Maandag 13 juli: ‘s morgens naar Bryce (2u. rijden)
Dinsdag 14 juli: ‘s morgens naar Page (3u. rijden)
Woensdag 15 juli: ’s morgens naar Monument Valley (3u. rijden)
Donderdag 16 juli: ’s morgens naar Grand Canyon south rim (4u. rijden)
Vrijdag 17 juli: late namiddag naar Needles (3,5u. rijden)
Zaterdag 18 juli: ’s morgens naar Los Angeles (4u. rijden)
Zondag 19 juli: L.A. Universal Studios
Maandag 20 juli: L.A. Warner Bros Studios
Dinsdag 21 juli: L.A. Disney Anaheim
Woensdag 22 juli: ‘s morgens vlucht L.A.-New York-Brussel (aankomst donderdag 23 juli)
Er nog 2 dagen in te plannen, waar zouden die best geplaatst worden ?
1987 NY-Florida; 1989 CA-Hawai; 2008 WA DC-Florida; 2009 NY-CA-NV-UT-AZ; 2010 NV-AZ-UT-WY-MT;
2011 CO-UT-AZ-NV; 2012 CO-UT-AZ-NV-CA; 2013 WA-Canada-NV; 2014 CO-UT-AZ-NV; 2015 AZ-UT-CO-NM;
2016 CA-NV-UT-AZ; 2017 CO-UT-AZ
2011 CO-UT-AZ-NV; 2012 CO-UT-AZ-NV-CA; 2013 WA-Canada-NV; 2014 CO-UT-AZ-NV; 2015 AZ-UT-CO-NM;
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Re: Reisplanning juli 2009
In dit schema heb je amper tijd om adem te halen, toch? Blijf eens ergens een paar nachten, dit houdt geen mens vol!
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
In Yosemite.lsl schreef: Er nog 2 dagen in te plannen, waar zouden die best geplaatst worden ?
Zoals je het nu plant zie je niets van het park, behalve een van de wegen er doorheen. Blijf je er twee volle dagen (wat echt niet veel is) dan ben je ook meteen het probleem van Las Vegas in het weekend wijt.
Denk er aan dat je in LA veel tijd kwijt bent met rijden als het druk is, dus plan je overnachtingen goed. Wij waren afgelopen vrijdag meer dan 2 uur bezig om van Hollywood naar Anaheim (32 mijl) te rijden.
Ik zou Monument Valley laten vallen om meer tijd voor de andere parken over te houden.
Marianne
De reistijden die je aangeeft in het schema hebben wij afgelopen juli bij lange na niet gehaald (gezin met vier oudere kinderen). Wij deden er in de praktijk langer over. Stoppen voor inslaan proviand, koffiedrinken, lunchen, een viewpoint bekijken, een wandeling maken etc.
Wat zou je willen doen? Alleen maar viewpoints bekijken of af en toe ook een wandeling? Het is geweldig om in de parken te wandelen. Ik persoonlijk beleef de natuur dan veel intenser. Er zijn voor de leeftijd van jouw kinderen een aantal heel uitdagende wandelingen te doen in de uitgekozen parken. Maar ja, daar heb je toch al gauw min. een halve dag per wandeling voor nodig. (voor de uitdagende dan). In ieder park kun je ook korte trails lopen. Voor onze kinderen (16 en 20 jr.) waren de wat spannendere hikes de hoogtepunten. Mocht je nog ideeen hiervoor willen, laat maar horen.
- ess
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 15
- Contacteer:
hallo,
Wij hebben routes gereden op de manier dat jullie het willen doen en ik kan je vertellen dat het vermoeiend is........
Ik begrijp wel dat je zoveel mogelijk wilt zien, maar genieten van je vakantie en wat je ziet is ook erg belangrijk.
Zoals jullie New York gaan bekijken, ik denk dat je al gebroken bent als je in San Francisco aan komt, doorat je in New York veel loopt en de kort op elkaar verschillende tijds zones.
Groetjes ess
Wij hebben routes gereden op de manier dat jullie het willen doen en ik kan je vertellen dat het vermoeiend is........
Ik begrijp wel dat je zoveel mogelijk wilt zien, maar genieten van je vakantie en wat je ziet is ook erg belangrijk.
Zoals jullie New York gaan bekijken, ik denk dat je al gebroken bent als je in San Francisco aan komt, doorat je in New York veel loopt en de kort op elkaar verschillende tijds zones.
Groetjes ess
Onze Amerika Site
Web-Log van 2003, 2005, 2007, 2008, 2009, 2010, 2011(canada, 50 beren gespot!!), 2012, 2013, 2014 (florida&Caribbean Cruise), 2014 Christmas in NY, 2015, 2016 Feb: Florida en Juni: Canada en 2017
Blog tijdens onze reizen
Facebook
Web-Log van 2003, 2005, 2007, 2008, 2009, 2010, 2011(canada, 50 beren gespot!!), 2012, 2013, 2014 (florida&Caribbean Cruise), 2014 Christmas in NY, 2015, 2016 Feb: Florida en Juni: Canada en 2017
Blog tijdens onze reizen
Dit is zeer vermoeiend en zonde van al het moois wat er te zien is! Je bent overal echt te kort!
Maak voor je zelf een keuze, waar gaan je interesses naar uit, wat vind je leuk om te doen, wandelen of juist niet...Neem lekker de tijd om over alle bezienswaardigheden en parken te lezen. Bekijk wat er te doen is (het forum, internet, reisboeken, de route kaartjes hier op het forum). Zo kom je vast tot een planning waar je veel voldoening uit zult krijgen.
Maak voor je zelf een keuze, waar gaan je interesses naar uit, wat vind je leuk om te doen, wandelen of juist niet...Neem lekker de tijd om over alle bezienswaardigheden en parken te lezen. Bekijk wat er te doen is (het forum, internet, reisboeken, de route kaartjes hier op het forum). Zo kom je vast tot een planning waar je veel voldoening uit zult krijgen.
Helemaal mee eens; meer tijd nemen om al het moois in je op te nemen.
Al snel blijkt dat een theoretische reistijd van een paar uur in de praktijk bijna een dag is (dan zie en beleef je ook nog eens wat).
Jaap
Al snel blijkt dat een theoretische reistijd van een paar uur in de praktijk bijna een dag is (dan zie en beleef je ook nog eens wat).
Jaap
Foto's Arizona/Utah: http://www.flickr.com/photos/vtveen/set" onclick="window.open(this.href);return false; ... 054762958/
Foto's Californië: http://www.flickr.com/photos/vtveen/set ... 964833115/" onclick="window.open(this.href);return false;
Foto's Californië: http://www.flickr.com/photos/vtveen/set ... 964833115/" onclick="window.open(this.href);return false;
Hoi Isl,
Ik zal jouw vraag om wat uitdagende hikes voor de kinderen via het forum beantwoorden, zodat anderen daar ook nog wat aan kunnen hebben. Ik heb het even bij onze jongens nagevraagd en in volgorde van onze reis hebben zij de volgende hikes als uitdagend/bijzonder ervaren (alle tijden zijn heen en terug, incl. het maken van veel foto's):
- Yosemite: Panoramatrail (6-7 uur) (event. te vervangen door hike naar Nevada Fall en terug 6 uur), hike naar 1e uitzichtpunt Upper Fall 3,5 uur, hike naar sequoia's (tot Fallen Tunnel Tree 4 uur)
- Zion: Angels Landing (5 uur), hike door de Narrows (2-3 uur) kun je zolang maken als je zelf wilt.
- Page: The Wave (6 uur)
- Grand Canyon: South Kaibab trail tot Cedar Ridge (2:45 uur)
We hebben echt overal de tijd voor genomen, we wandelen wel door, maar stoppen ieder uur even om wat te eten (drinken doen we tussendoor via een Camelbag). Op de eindbestemming meestal een lange pauze om lekker te genieten.
Naast de wandelingen vonden ze het volgende geweldig:
- dagje strand in Dockweiler Beach (LA)
- Universal Studios
- San Francisco: museum Exploratorium.
Via ons weblog (nog niet helemaal bijgewerkt) en de zoekfunctie op het forum en Google is er heel veel informatie te vinden. Neem de tijd om er veel over te lezen, keuzes te maken en dan je reisplan wat definitiever te maken. Misschien word je wel zo enthousiast over een bepaald onderdeel dat je het niet erg vindt om iets wat je nu gepland hebt te laten vallen. Het komt toch aan op keuzes maken als je het land echt wilt beleven. Heel veel succes.
Ik zal jouw vraag om wat uitdagende hikes voor de kinderen via het forum beantwoorden, zodat anderen daar ook nog wat aan kunnen hebben. Ik heb het even bij onze jongens nagevraagd en in volgorde van onze reis hebben zij de volgende hikes als uitdagend/bijzonder ervaren (alle tijden zijn heen en terug, incl. het maken van veel foto's):
- Yosemite: Panoramatrail (6-7 uur) (event. te vervangen door hike naar Nevada Fall en terug 6 uur), hike naar 1e uitzichtpunt Upper Fall 3,5 uur, hike naar sequoia's (tot Fallen Tunnel Tree 4 uur)
- Zion: Angels Landing (5 uur), hike door de Narrows (2-3 uur) kun je zolang maken als je zelf wilt.
- Page: The Wave (6 uur)
- Grand Canyon: South Kaibab trail tot Cedar Ridge (2:45 uur)
We hebben echt overal de tijd voor genomen, we wandelen wel door, maar stoppen ieder uur even om wat te eten (drinken doen we tussendoor via een Camelbag). Op de eindbestemming meestal een lange pauze om lekker te genieten.
Naast de wandelingen vonden ze het volgende geweldig:
- dagje strand in Dockweiler Beach (LA)
- Universal Studios
- San Francisco: museum Exploratorium.
Via ons weblog (nog niet helemaal bijgewerkt) en de zoekfunctie op het forum en Google is er heel veel informatie te vinden. Neem de tijd om er veel over te lezen, keuzes te maken en dan je reisplan wat definitiever te maken. Misschien word je wel zo enthousiast over een bepaald onderdeel dat je het niet erg vindt om iets wat je nu gepland hebt te laten vallen. Het komt toch aan op keuzes maken als je het land echt wilt beleven. Heel veel succes.
Wij zijn net terug van eenzelfde rondje (maar dan in 4 weken) en hierbij mijn opmerkingen:
Tussen Yosemite en Death Valley zou ik doorrijden tot Mammoth Lakes of Bishop;
De reistijden die jij noemt haal je bij lange na niet, misschien kun je ons verslag lezen (www.vdheijdeninusa.nl) hier staat bij feitjes de geplande en de gereden afstanden en de tijd die wij erover gedaan hebben om er te komen.
Bijv van Yosemite naar Mammoth Lakes hebben wij via Bishop en Mono Lake gedaan en hebben hierover zo'n 7 uur gedaan.
Tussen Yosemite en Death Valley zou ik doorrijden tot Mammoth Lakes of Bishop;
De reistijden die jij noemt haal je bij lange na niet, misschien kun je ons verslag lezen (www.vdheijdeninusa.nl) hier staat bij feitjes de geplande en de gereden afstanden en de tijd die wij erover gedaan hebben om er te komen.
Bijv van Yosemite naar Mammoth Lakes hebben wij via Bishop en Mono Lake gedaan en hebben hierover zo'n 7 uur gedaan.
Onze site: http://www.vdheijdeninusa.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Hoi hoi,
Ik wil even zeggen dat het best kan hoor.... (en weet dat ik hiermee heel wat over me heen krijg...)
Ook wij reizen op deze manier... en wij vinden het prima! We genieten enorm van het rijden in de states en van de omgeving die we dan zien! We zijn natuurliefhebbers maar geen traillopers en met het bekijken van alleen vista points zie je ook een heleboel natuurschoon!
Lees ons reisverslag van vorig jaar maar: http://www.menminamerika.blogspot.com
Het enige verschil is dat wij onze 3 amerika reizen in de winter hebben gedaan en het weer dan heerlijk is! Hou er rekening mee dat het onderweg erg warm kan zijn in juli en het dan zowiezo zwaarder is. (een mooie SUV met airco doet wonderen)
Anyway; lees het verslag en trek dan je conclusies!
Succes!!
Manon
Ik wil even zeggen dat het best kan hoor.... (en weet dat ik hiermee heel wat over me heen krijg...)
Ook wij reizen op deze manier... en wij vinden het prima! We genieten enorm van het rijden in de states en van de omgeving die we dan zien! We zijn natuurliefhebbers maar geen traillopers en met het bekijken van alleen vista points zie je ook een heleboel natuurschoon!
Lees ons reisverslag van vorig jaar maar: http://www.menminamerika.blogspot.com
Het enige verschil is dat wij onze 3 amerika reizen in de winter hebben gedaan en het weer dan heerlijk is! Hou er rekening mee dat het onderweg erg warm kan zijn in juli en het dan zowiezo zwaarder is. (een mooie SUV met airco doet wonderen)
Anyway; lees het verslag en trek dan je conclusies!
Succes!!
Manon
- lsl
- Amerikakenner
Hoi, heb ondertussen mijn huiswerk hermaakt, hoop dat het nu wat beter is
Alle reakties zijn welkom !
Zaterdag 4 juli: ochtendvlucht Brussel - New York
aankomst 13u, namiddag NY
Zondag 5 juli: NY (Chinatown, Little Italy, Ground Zero, Empire Building, Veerboot rond Vrijheidsbeeld, Central Park, Times Square, ...)
Maandag 6 juli: ochtendvlucht naar San Francisco, aankomst 13u, huurauto ophalen
namiddag en avond SF
Dinsdag 7 juli: ganse dag SF (fietsen over Golden Gate, terug veerboot via Alcatraz, Fisherman's Warf, huizen en villa's, tram, …)
Woensdag 8 juli: vertrek ’s morgens naar Yosemite NP (5u rijden)
namiddag en avond Yosemite NP
Donderdag 9 juli: ganse dag in Yosemite NP
Vrijdag 10 juli: vertrek ‘s morgens via Tioga Pass naar Lone Pine (4 u rijden)
stops in Lee Vining/Mono Lake, Mammoth Lakes, Alabama Hills (rotsformaties en Movie Road)
of is het beter te overnachten in Bishop en dan via de 168, de 266 en de 95 Death Valley binnen te rijden ?
Zaterdag 11 juli:vertrek 's morgens naar Death Valley, korte stops in DV (juli...) en verder door naar Las Vegas (6 u rijden)
is Las Vegas echt te mijden in het weekend ? Dan leg ik hier de route om
Zondag 12 juli: ganse dag in Las Vegas (strip, hotels, shows, roller coaster, ...)
Maandag 13 juli: 's morgens Las Vegas (shopping)
's middags via Valley of Fire SP (korte stops) naar Springdale (4u rijden)
overnachten in Springdale of in Zion park zelf ?
Dinsdag 14 juli: Zion NP
's avonds naar Bryce Canyon NP (2,45u rijden)
overnachten op weg naar Bryce (waar?) of in Bryce Canyon park zelf ?
Woensdag 15 juli: ganse dag in Bryce Canyon NP
Donderdag 16 juli: ‘s morgens naar Page (3u rijden)
Vrijdag 17 juli: ganse dag in Page
Zaterdag 18 juli: ’s morgens naar Monument Valley (2,15u rijden)
Monument Valley met Valley drive (17 km) en butts
slapen in Monument Valley of al een stuk richting Grand Canyon rijden ?
Zondag 19 juli: ’s morgens naar Grand Canyon south rim (3,30u rijden)
viewpoints en sunset aan GC
Maandag 20 juli: sunrise aan Grand Canyon
trails aan Grand Canyon
avond vertrek naar Needles (3,5 u rijden)
Dinsdag 21 juli: van Needles naar LA (5 u rijden)
Woensdag 22 juli: LA (Hollywood, Chinese theatre, Walk of Fame, Observatory, Hollywood sign, beaches, Warner Bros)
Donderdag 23 juli: LA
Vrijdag 24 juli: LA Universal Studios
Zaterdag 25 juli: ‘s morgens vlucht LA - Brussel (aankomst zondag 26 juli)

Alle reakties zijn welkom !
Zaterdag 4 juli: ochtendvlucht Brussel - New York
aankomst 13u, namiddag NY
Zondag 5 juli: NY (Chinatown, Little Italy, Ground Zero, Empire Building, Veerboot rond Vrijheidsbeeld, Central Park, Times Square, ...)
Maandag 6 juli: ochtendvlucht naar San Francisco, aankomst 13u, huurauto ophalen
namiddag en avond SF
Dinsdag 7 juli: ganse dag SF (fietsen over Golden Gate, terug veerboot via Alcatraz, Fisherman's Warf, huizen en villa's, tram, …)
Woensdag 8 juli: vertrek ’s morgens naar Yosemite NP (5u rijden)
namiddag en avond Yosemite NP
Donderdag 9 juli: ganse dag in Yosemite NP
Vrijdag 10 juli: vertrek ‘s morgens via Tioga Pass naar Lone Pine (4 u rijden)
stops in Lee Vining/Mono Lake, Mammoth Lakes, Alabama Hills (rotsformaties en Movie Road)
of is het beter te overnachten in Bishop en dan via de 168, de 266 en de 95 Death Valley binnen te rijden ?
Zaterdag 11 juli:vertrek 's morgens naar Death Valley, korte stops in DV (juli...) en verder door naar Las Vegas (6 u rijden)
is Las Vegas echt te mijden in het weekend ? Dan leg ik hier de route om
Zondag 12 juli: ganse dag in Las Vegas (strip, hotels, shows, roller coaster, ...)
Maandag 13 juli: 's morgens Las Vegas (shopping)
Dinsdag 14 juli: Zion NP
Woensdag 15 juli: ganse dag in Bryce Canyon NP
Donderdag 16 juli: ‘s morgens naar Page (3u rijden)
Vrijdag 17 juli: ganse dag in Page
Zaterdag 18 juli: ’s morgens naar Monument Valley (2,15u rijden)
Monument Valley met Valley drive (17 km) en butts
slapen in Monument Valley of al een stuk richting Grand Canyon rijden ?
Zondag 19 juli: ’s morgens naar Grand Canyon south rim (3,30u rijden)
viewpoints en sunset aan GC
Maandag 20 juli: sunrise aan Grand Canyon
trails aan Grand Canyon
avond vertrek naar Needles (3,5 u rijden)
Dinsdag 21 juli: van Needles naar LA (5 u rijden)
Woensdag 22 juli: LA (Hollywood, Chinese theatre, Walk of Fame, Observatory, Hollywood sign, beaches, Warner Bros)
Donderdag 23 juli: LA
Vrijdag 24 juli: LA Universal Studios
Zaterdag 25 juli: ‘s morgens vlucht LA - Brussel (aankomst zondag 26 juli)
1987 NY-Florida; 1989 CA-Hawai; 2008 WA DC-Florida; 2009 NY-CA-NV-UT-AZ; 2010 NV-AZ-UT-WY-MT;
Hoi,
Van Page naar Monument Valley rij je niet in 2 uur en 15 minuten, alhoewel wij er 3 uur over gereden hebben......
Maar incl alle bezichtigingen (17 mijls drive en Gooseneck State Park) hebben wij 8 uur in de auto gezeten.
Ik zou je een overnachting aanraden in Monument Valley (de Cabins op Gouldings Campground zijn niet duur en prima voor 1 overnachtingen)
Verder: Alabama hills en de Movie Flat Road liggen al voorbij Bishop dus kun je niet doen op de dag dat je van Yosemite afkomt;
Valley of Fire: wij waren er eind juli en wij vonden het er erg warm, wij waren er in de ochtend, lees ons verslag dag 13, als je er in de middag komt is het vast nog warmer.
Groet Anja
Van Page naar Monument Valley rij je niet in 2 uur en 15 minuten, alhoewel wij er 3 uur over gereden hebben......
Maar incl alle bezichtigingen (17 mijls drive en Gooseneck State Park) hebben wij 8 uur in de auto gezeten.
Ik zou je een overnachting aanraden in Monument Valley (de Cabins op Gouldings Campground zijn niet duur en prima voor 1 overnachtingen)
Verder: Alabama hills en de Movie Flat Road liggen al voorbij Bishop dus kun je niet doen op de dag dat je van Yosemite afkomt;
Valley of Fire: wij waren er eind juli en wij vonden het er erg warm, wij waren er in de ochtend, lees ons verslag dag 13, als je er in de middag komt is het vast nog warmer.
Groet Anja
Onze site: http://www.vdheijdeninusa.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Rand McNally (http://www.randmcnally.com/rmc/directio ... eInput.jsp) geeft 121 mijl met een rijtijd van 2 uur en 5 minuten aan. Dus dat zou moeten kunnen. Gooseneck (en ook Moki Dugway) ligt nog weer ten noorden van Monument Valley en zou je kunnen bezoeken als je vroeg klaar bent in Monument Valley.
Foto's Arizona/Utah: http://www.flickr.com/photos/vtveen/set" onclick="window.open(this.href);return false; ... 054762958/
Las Vegas in het weekend: enige nadeel is dat het op zaterdagavond (dus niet zondagavond) duurder is. Betekent dat je of een paar dollar meer neer moet tellen voor die nacht of een hotel in een goedkopere klasse neemt. Wij waren er dit jaar ook vrijdag en zaterdagavond, paste niet anders in ons schema, en dat was verder geen enkel probleem.
Van Monument Valley naar Page reden wij wel in ongeveer 2 en half uur (auto, geen camper, die gaan wat langzamer). De 17-miles drive kun je die dag gemakkelijk nog doen, wij reden dat in de ochtend, daarna naar Page en waren daar rond 14.00 uur. Eventueel zou je nog heen en weer kunnen rijden naar Gooseneck State Park (net boven Mexican hat), dat is wel een heel mooi uitkijkpunt. Verder omhoog (Moki Dugway/Muley point) zou ik je niet aanraden als je die dag ook al de 17-miles drive doet, dat kost nl ook nogal wat tijd door de slechte onverharde weg daar. Zeker overnachten bij Monument Valley in/bij Gouldings (of in het nieuwe hotel wat ze daar nu aan het bouwen zijn?)
Zowel Zion als Bryce hebben prima campings als je met tent of camper gaat. In Zion is volgens mij alleen de Lodge als je een hotel zoekt, lijkt me prachtig maar niet goedkoop.
groet Alje
Van Monument Valley naar Page reden wij wel in ongeveer 2 en half uur (auto, geen camper, die gaan wat langzamer). De 17-miles drive kun je die dag gemakkelijk nog doen, wij reden dat in de ochtend, daarna naar Page en waren daar rond 14.00 uur. Eventueel zou je nog heen en weer kunnen rijden naar Gooseneck State Park (net boven Mexican hat), dat is wel een heel mooi uitkijkpunt. Verder omhoog (Moki Dugway/Muley point) zou ik je niet aanraden als je die dag ook al de 17-miles drive doet, dat kost nl ook nogal wat tijd door de slechte onverharde weg daar. Zeker overnachten bij Monument Valley in/bij Gouldings (of in het nieuwe hotel wat ze daar nu aan het bouwen zijn?)
Zowel Zion als Bryce hebben prima campings als je met tent of camper gaat. In Zion is volgens mij alleen de Lodge als je een hotel zoekt, lijkt me prachtig maar niet goedkoop.
groet Alje
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik zou niet voor 1 dag naar NY gaan, dat is veel te weinig om alle bezienswaardigheden die je noemt te kunnen doen.
Voor Yosemite kun je het beste nu al boeken, via www.yosemitepark.com als je in het park wilt overnachten, het loopt ontzettend snel vol.
Naar DV zou ik via Lone Pine rijden. Een stop in Mammoth Lakes lijkt me niet nodig, maar zorg ervoor dat je wel voldoende tijd hebt voor de hoogtepunten langs de Tioga Road. Zelf geef ik altijd de voorkeur aan een overnachting in DV zelf omdat je dan de kans hebt om bijvoorbeeld de sand dunes bij laagstaande zon te zien, net als de andere uitzichtpunten. Zie ons verslag in wording voor Zabriskie Point 's morgens vroeg (de middelste foto's). Je kunt natuurlijk heel vroeg vertrekken uit Lone Pine, maar mijn ervaring met pubers is dat dat nooit lukt.
Overnachten in de Lodge in Zion lijkt me heel mooi maar ik kan me voorstellen dat het ook wel wat saai kan zijn. Ook niet goedkoop. Kies dan liever voor de Desert Pearl Inn in Springdale, geweldig motel. Goedkopere mogelijkheden zijn er ook.
Voor Bryce zijn Bryce View Lodge en Ruby’s Inn vlak voor het park, prima gelegen.
Marianne
Voor Yosemite kun je het beste nu al boeken, via www.yosemitepark.com als je in het park wilt overnachten, het loopt ontzettend snel vol.
Naar DV zou ik via Lone Pine rijden. Een stop in Mammoth Lakes lijkt me niet nodig, maar zorg ervoor dat je wel voldoende tijd hebt voor de hoogtepunten langs de Tioga Road. Zelf geef ik altijd de voorkeur aan een overnachting in DV zelf omdat je dan de kans hebt om bijvoorbeeld de sand dunes bij laagstaande zon te zien, net als de andere uitzichtpunten. Zie ons verslag in wording voor Zabriskie Point 's morgens vroeg (de middelste foto's). Je kunt natuurlijk heel vroeg vertrekken uit Lone Pine, maar mijn ervaring met pubers is dat dat nooit lukt.
Overnachten in de Lodge in Zion lijkt me heel mooi maar ik kan me voorstellen dat het ook wel wat saai kan zijn. Ook niet goedkoop. Kies dan liever voor de Desert Pearl Inn in Springdale, geweldig motel. Goedkopere mogelijkheden zijn er ook.
Voor Bryce zijn Bryce View Lodge en Ruby’s Inn vlak voor het park, prima gelegen.
Marianne
Voor ovrnachten bij Bryce kun je ook denken aan het kleine plaatsje Tropic, een tiental mijlen van de ingang. Heeft een aantal motels en B&B's. Wij hebben geslapen in Bullberry Inn Bed and Breakfast.alje schreef: Eventueel zou je nog heen en weer kunnen rijden naar Gooseneck State Park (net boven Mexican hat), dat is wel een heel mooi uitkijkpunt. Zie foto:
Verder omhoog (Moki Dugway/Muley point) zou ik je niet aanraden als je die dag ook al de 17-miles drive doet, dat kost nl ook nogal wat tijd door de slechte onverharde weg daar.
Moki Dugway is een goede gravel road; geen enkel probleem om te rijden. Mooie uitzichten en ervaring.
Jaap
- lsl
- Amerikakenner
Bedankt voor de tips iedereen !
Zijn er verder nog opmerkingen over de ingeplande dagen?
In mijn 1e voorstel sliepen we bijna dagelijks in een ander hotel, nu heb ik geprobeerd wat minder te verhuizen.
Voor mij is het de 1e keer in West Amerika, dus als er nog op- of aanmerkingen zijn over de route over waar het verblijf best wat korter of wat langer mag, laat maar komen !
Alvast bedankt !
Luc
Zijn er verder nog opmerkingen over de ingeplande dagen?
In mijn 1e voorstel sliepen we bijna dagelijks in een ander hotel, nu heb ik geprobeerd wat minder te verhuizen.
Voor mij is het de 1e keer in West Amerika, dus als er nog op- of aanmerkingen zijn over de route over waar het verblijf best wat korter of wat langer mag, laat maar komen !
Alvast bedankt !
Luc
- Doockles
- Amerika-expert
- Partner van: Pietro
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Ik denk dat het leuker is om in Sprindale te overnachten. Daar is meer te beleven dan in het park, denk iklsl schreef:Maandag 13 juli: 's morgens Las Vegas (shopping)

Valley of Fire is trouwens zeker de moeite!! Je zal er meer tijd in doorbrengen dan je op voorhand inplant. Alé, dat hebben wij toch meegemaakt

Persoonlijk zou ik deze nacht nog in Springdale overnachten. Op die manier heb je echt een ganse dag in Zion. Wij hebben daar Angels Landing gedaan en daar waren we toch een beetje moe vanlsl schreef:Dinsdag 14 juli: Zion NP

Ik zou hier dus uit Sprindagle vertrekken richting Bryce en dus een paar uur minder in Bryce besteden. Je kan dan eventueel donderdagvoormiddag nog een wandeling doen voor je richting Page trekt. Uiteraard is dit een persoonlijke keuze en hangt dat een beetje af van wat je allemaal wilt doen. Als je niet echt een wandelaar bent of geen zin hebt om in Zion zware dingen te doen kan je jouw schema gerust volgen natuurlijklsl schreef:Woensdag 15 juli: ganse dag in Bryce Canyon NP

Je kan in de voormiddag eventueel nog een wandeling doen. Zeker als je morgen een ganse dag in de omgeving van Page bent.lsl schreef:Donderdag 16 juli: ‘s morgens naar Page (3u rijden)

Vergeet niet langs de Horseshoe Bend te rijden. Dit is niet zo ver van Page.lsl schreef:Vrijdag 17 juli: ganse dag in Page
Uiteraard zijn er hier op het forum wel een hoop topics te vinden waarin dingen in de buurt van Page opgesomd worden (Antelope Canyon, Glen Canyon Dam, Horseshoe Bend,...).
Onze reisverslagen:
2008: Phoenix - San Francisco
2010: Phoenix - Las Vegas
2011: Phoenix - Las Vegas
2012: Denver - Las Vegas
2008: Phoenix - San Francisco
2010: Phoenix - Las Vegas
2011: Phoenix - Las Vegas
2012: Denver - Las Vegas
Je kunt afstempelen dat je er bent geweest...Martin & Marianne schreef:Ik zou niet voor 1 dag naar NY gaan, dat is veel te weinig om alle bezienswaardigheden die je noemt te kunnen doen.
Johan
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 9 Reacties
- 1588 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-