Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Visa Waiver verlopen

Als je een vraag hebt over non-immigratievisa (tijdelijk verblijf in de VS), kun je die hier stellen.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Visa Waiver verlopen

Bericht door kastelke »

Ik hoop nog dat de topicstarter zo beleefd is om hier, zoals afgesproken, nog iets te komen zeggen over de afloop. Maar ik begin stilaan toch te vermoeden dat die hoop voor niks is... Spijtig. Je ziet het zo vaak, op een forum staan direct een aantal mensen klaar om je zo goed en zo kwaad mogelijk verder te helpen, maar de afloop, daar moet je dan maar naar raden?...
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
michael66
Amerikakenner

Bericht door michael66 »

Vergeet dat maar. Kwestie van "Hit & Run".
Tinkerbell
Amerikakenner

Bericht door Tinkerbell »

michael66 schreef:Vergeet dat maar. Kwestie van "Hit & Run".

Er waren nog meer problemen voor de topic starter. Geen juridische overigens en ik wil ook niet verder vertellen wat me in een pm verteld is.
Laten we niet te hard oordelen over dingen waar we verder geen zich op hebben.
michael66
Amerikakenner

Bericht door michael66 »

Blijft dan toch i.m.o. een "Hit & Run".

Altijd jammer. :(
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Hoe dan ook, ik hoop toch nog op een reactie van hem, al lijkt me dat hoe langer hoe onwaarschijnlijker. Maar tenslotte heeft hij wel zelf gezegd
Satorisama schreef:Ik heb inmiddels een ticket voor de 24ste van Maart en dus vertrek ik eindelijk binnenkort naar huis!!
(...)
Zodra ik terug ben zal ik een nieuwe topic starten met tips en tricks voor mensen die in dezelfde situatie verkeren als ikzelf.
Wellicht zal dit anderen helpen in hun zoektocht naar terugkeer.
Heel wat mensen steken best wat tijd en kennis en kunde in het zo goed mogelijk helpen van mensen op dit forum. Als dat dan meestal gepaard gaat met "dank u voor de hulp en vanaf nu ga ik niet meer laten weten hoe het afloopt", dan denk je bij de zoveelste vraag om hulp wel eens "weeral zo iemand die enkel wil nemen en niets gaat geven, zoek het zelf maar uit". En dat vind ik zonde. Je zag dat ook al in het begin toen topicstarter hier kwam. Sommigen hun voelsprieten gaan al onmiddellijk rechtop staan. En je zou soms voor minder.
Met Satorisama dacht ik dat het anders zou zijn. Hoop ik dat het anders zal zijn. Dus: laat wat van je horen man!
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
PBBI
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door PBBI »

Laten we niet te hard oordelen over dingen waar we verder geen zich op hebben.
Dat kun je verwachten, als je niet van alles op de hoogte bent ga je over dingen oordelen die misschien niet correct zijn. Maar dat lijkt me niet meer dan logisch, anders kun je nergens meer een oordeel over hebben als je er altijd vanuit moet gaan dat er misschien dingen zijn die je niet weet.

Zoals Kastelke al schreef, het is iets heel normaals om advies te vragen en dan niets meer te laten horen. Je ziet zelfs mensen 1 maal posten met een vraag en daarna nooit meer verschijnen, hoe serieus moet je die nemen.
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

michael66 schreef:Vergeet dat maar. Kwestie van "Hit & Run".
En laat ik nou denken dat jij degene bent die altijd van het positieve in de mens uit wil gaan, en die (bijv. bij het geval Eric Engers) zegt dat we niet te snel moeten oordelen als we niet alle details kennen... dan spreek je jezelf hier toch tegen, of niet?
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
michael66
Amerikakenner

Bericht door michael66 »

Je hebt gelijk. :dance:
Satorisama
Amerika-ontdekker

Bericht door Satorisama »

Pffft zucht. Het was een lang avontuur maar hier ben ik dan.
Mij oprechte excuses voor het lang wegblijven, maar ik heb een oplossigng gevonden, doch het is niet de oplossing die ik verwachtte.

Ik was dus gaan zoeken naar een baan in de scheepvaart. Helaas hebben ze daar ook customs en uiteraard laten ze mij niet gaan zonder de correcte papieren.
Intussen was ik dus bij een immigratie advocaat geweest en had ook een baan gevonden in de bouw. Helaas betekende dit veel door het land reizen en vandaar de zeer late reactie hiero.

Enfin! De advocaat kostte wat centjes en het hielp niet echt veel, behalve dat hij me heeft voorgesteld aan een vrouw die veel met illegale immigranten zonder papieren werkt, met name dus Zuid Amerikanen. Via haar heb ik dus (helaas illegaal) papieren weten te kopen. ongeveer 150 dollar. Daarmee ken ik niet naar bijvoorbeeld social secutiry office. MAAR! Wat ik dus wel ken doen is een TAX nummer aanvragen, en hier zit dus de truc dat veel Mexicanen bijvoorbeeld gebruiken:

Met de Tax nummer ken je dus huizen kopen, 'legale' banen scoren, credit cards aanschaffen, auto's kopen, je kunt het niet zo gek noemen en je ken het aanschaffen.
Nou ben ik niet zo gek om een creditcard enzo aan te schaffen, maar ik werk wel...

Inmiddels heb ik een leuke meid ontmoet en we wonen zamen. :) Het lijkt erop dat na al die ellende, ik misschien blijf hier. Amerika is lang niet zo slecht als je weet hoe men in het systeem moet manoevreren, en dat heb ik dus geleerd.

Ik begrijp dat dit niet in de planning was, maar ik wil zeggen dat ik iedereen dankbaar ben. Ik zat echt in een milde depressie en danzij de mensen van dit forum heb ik de kracht gevonden om door te zetten en heb dus uiteindelijk toch heel veel bereikt. Oh ja, mijn vriendin is zwanger en misschien trouwen volgend jaar. Wellicht wordt ik in de toekomst een Amerikaanse burger hahahaha. Dat zou wat zijn.

Nogmaals mijn oprechte excuses en hartelijk bedankt voor jullie steun!!!

Albert Christiaan van de Vondervoort
(naam mag je best erin houden hoor, MODS. ;)

PS

Ja, ik zit dus nog steeds in Amerika, maar ben in elk geval niet dakloos en ben werkzaam ;)
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Mooie advocaat die je voorstelt aan iemand die je illegale papieren verkoopt. Lijkt me iemand die je niet echt geholpen heeft, behalve dan van de wal in de sloot.

Je moet er maar tegen kunnen, altijd achter je kijken of er niet iemand van immigratie langsloopt. En vooral hopen dat je niet gecontroleerd wordt als je met een auto rijdt waarvan het achterlicht het niet doet (of dronken achter het stuur wordt aangehouden). De politie hoeft dan misschien niet de immigratiestatus van mensen te controleren, maar je zal maar een verkeerde treffen.

En wat dat Tax ID nummer betreft: werkgevers werken tegenwoordig steeds meer samen met ICE (niet vrijwillig, maar gedwongen) om dat soort nummers te controleren. Als je nummer niet klopt, word je minstens ontslagen, mogelijk ga je de gevangenis en het vliegtuig in.

Trouwen met een Amerikaan(se) is vaak een oplossing, als je dat doet, moet je maar hopen dat je niet tijdens de procedure tegen de lamp loopt.

En als je ooit hoopt ouder te worden, zou ik maar niet rekenen op een uitkering als social security, voor de Amerikanen besta je dus niet, je zult tot je laatste adem moeten werken.

Maar ja, als je dat er voor over hebt...
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Corry
Amerika-expert

Bericht door Corry »

Nou ik vind het in ieder geval netjes dat hij nog even wat laat horen. Hoe zijn leven daar verder gaat verlopen? Ik weet het niet maar ik wens hem in ieder geval het allerbeste toe.
http://nippon2015.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Pffft... Wat moet ik hier op zeggen?... Enerzijds ben ik natuurlijk blij dat je nog eens iets van je laat horen. Bedankt!
En we zouden ook blij moeten zijn omdat jij je momenteel goed voelt en het idee hebt dat je leven weer op de rit zit.
Maar anderzijds weten we ondertussen wat de consequenties zijn om als illegaal te leven, en dat brengt dan toch wel wat zorgen met zich mee?
Ik denk dat we allemaal begrijpen dat mensen uit bv. Afrika of Mexico hun geluk gaan zoeken als illegale in Amerika. Zij hebben immers niks te verliezen -lijkt ons- want laten een hoop armoede en weinig toekomst achter, geen financieel vangnet van Vadertje Staat. Maar oh zo anders zien we dit als het gaat om mensen uit Nederland, Belgie,... Want hier heb je de staat die een stuk van de zorg op zich neemt als het je niet goed gaat. Vraag is natuurlijk? Ben je beter af in Nederland als je gans op kosten van de staat moet leven, geen familie hebt die je steunt, en geen zicht op werk omdat je bv. ongeschoold bent? Of kan je dan evengoed illegaal in Amerika gaan wonen met een lief vrouwtje en je kind?
Maar is Amerika nog een verstandige zaak als je ernstig ziek zou worden, een ongeval krijgt, of ooit te oud bent om nog te werken?
Zit het er in dat je ooit een legale status gaat krijgen?
En wat als men je ondertussen oppakt? Moet je dan je vrouw en kind voorgoed achter je laten en eindig je alsnog in Nederland zonder mogelijkheid om terug te keren omdat je illegaal was?
Elke
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Ik had ook dubbele gevoelens toen ik dit stukje las.

Aan de ene kant natuurlijk fijn voor Satorisama dat hij er zich happy bij voelt, aan de andere kant lijkt me dit van alle opties die je kunt bedenken toch wel de minst aantrekkelijke.

Zoals al gezegd hierboven: je zult je hele leven lang op je hoede moeten zijn, want per ongeluk iets aanvragen of iets doen waarbij je even niet nadenkt, en voor je het weet dan hebben ze je te pakken.

En dan kun je alles op gaan geven waarvoor je zo lang in het onzekere hebt geleefd.

Maar goed, iedereen is anders, en iedereen moet vooral doen wat hem/haar het beste lijkt.

Veel geluk, in ieder geval - je zult het misschien nog nodig hebben...
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

**Opmerking moderator:

aangezien de discussie die hier verder op volgde eigenlijk een discussie apart is (zijnde: is het nu wel of niet stresserend/gevaarlijk/... om als illegaal rond te lopen in Amerika?), heb ik die berichten afgesplitst.
Je kan daar verder over praten in het nieuwe topic:
http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 12&t=17519
(Vooraleer je daar verder gaat posten: Lees vooral de opmerking in het eerste bericht van dat topic!!!)

Elke**
Elke
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Satorisama, zoals reeds gezegd: ik ben blij dat je ons nog feedback bent komen geven, en ik hoop ook dat je dat in de toekomst nog blijft doen!
Veel succes nog met je relatie en een voorspoedige zwangerschap gewenst voor je vriendin!
Elke
dutchie_in_boston
Amerika-expert

Bericht door dutchie_in_boston »

zoals velen al hebben gezegd: ayayay, satorisama, realizeer je goed waar je aan begonnen bent! Wat heb je nu met die ticket voor de 24e gedaan? Laten verlopen? Jouw samenwonen verhaal kwam me bekend voor, en ik ben es teruggegaan naar pagina 1. Ik hoop dat deze vrouw de ware is want er is nu een onschuldig derde persoon(tje) bij betrokken. Veel geluk, wijsheid en het allerbeste voor jullie drieen!
Satorisama
Amerika-ontdekker

Bericht door Satorisama »

Hartelijk bedankt iedereen!!

Tja, ik besef heel goed dat ik nu in een lastige situatie zit met die papieren, doch voor de IRS lijkt het niet zo'n groot probleem te zijn. Er was deze dame die kennelijk een hoge functie had bij de IRS en zij zei op de spaanstalige radio dat het hun niet zoveel kon schelen zelfs. De Tax ID was kennelijk een beetje stiekem opgezet zodat zij ook van de illegalen belasting kunnen krijgen, mits ze dat dus ook 'filen'. het enige is dat ik idd geen steun van de sociale dienst hoef te verwachten of dingen zoals een ID of rijbewijs kan aanvragen. Wat ik wel kan doen is een bankrekening openen, creditcard aanvragen huizen kopen (??) bedrijven starten. Ook dit heeft risico's,aar de meeste mensen schijnen er mee weg te komen, dus ik ben hoopvol voor mezelf, die er gewoon mee werkt. Mijn hele leen werken hoeft ook niet per se. Ik heb veel geleerd van mijn eerdere fout van 'mismanaging' mijn geld, dus dat zal me niet meer gebeuren. Ik zal wel gewoon hard moeten werken en sparen wat ik kan sparen.
Wat betreft die ticket...lang verhaal kort: 1 dit is lang niet zo'n slecht land eigenlijk. 2 Ik hou van mijn vriendin XD. 3 Ze is zwanger dus ik weiger om te vertrekken en niet mijn verantwoordelijkheid te nemen.
Er zijn teveel mannen hier in dit land die hun vrouw en kind verlaten en gewoon laten stikken. Zo zit ik gewoon niet in mekaar en ik wil niet een van hun worden dus...

Er is nog een topic verschenen van een dame met een soortgelijk probleem zoals ik. Ik heb haar naar dit topic verwezen omdat er ontzettend veel goede feedback van jullie is gekomen, en ik denk dat ze ontzettend goed geholpen kan worden door jullie.

Er zijn veel dingen in de immigratie wet wat veel mensen niet weten. Het is verreweg de meest ingewikkelde wetgeving in de VS en zelfs advocaten moeten af en toe nog in de boeken duiken. Wat ik ervan heb begrepen, is dat er veel ongedocumenteerde immigranten zijn en vooral voor Mexicanen wordt het zelfs met huwelijk moeilijk om in aanmerking te komen voor de immigratie procedure omdat de Mexicaanse regering lastig is met het verstrekken van papieren. Doch ik ben gedocumenteerd dus het is voor mij een stuk gemakkelijker om n de immigratie procedure te geraken. Niet dat ik beweer dat het een eitje zal zijn voor me ofzo...

Al met al ben ik gelukkig op het moment en dat ik toch ook belangrijk in het leven? Ik heb een baan die echt geweldig is (zit op mijn gat de hele dag achter een PC tshirts, flyers enzo te designen). Een meid die (op het moment) van me houdt, ze draagt ons kind wat het allermooiste is dat ik me kan voorstellen en we zijn alle drie gezond. :)

Dit forum is verreweg top als het gaat over immigratie/visa (waiver) problemen en ik zal zeker iedereen verwijzen naar dit forum als iemand immigratie vragen heeft. Hopelijk kan ik ook ooit iets betekenen voor een of andere ongelukkige topicstarter hier met een probleem.

Ik kan jullie niet genoeg bedanken voor alle hulp en steun!!

Albert
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

En voor wanneer is de baby voorzien?
Elke
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Inderdaad, belasting en immigratie zijn verschillende ambtenarenapparaten en ze praten erg weinig met elkaar. Ik ken zelfs mensen die als illegaal een belastingformulier hebben ingediend en geld terug kregen omdat ze te weinig verdiend hadden.

Eigenlijk zijn illegalen wel goed voor de VS: ze betalen belasting en social security, maar kunnen geen aanspraak maken op steun.

Misschien komt er een amnestie als Obama eenmaal president is (al zal dat moeilijk worden), anders kun je misschien te zijnder tijd een plaatselijk politicus zover krijgen dat hij/zij een speciaal wetje indient om je legaal te maken (ook niet makkelijk, maar niet onmogelijk).

Sterkte.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
FlipjeBTiel
Amerika-expert

Bericht door FlipjeBTiel »

Bennogr schreef:Misschien komt er een amnestie als Obama eenmaal president is (al zal dat moeilijk worden)
Wetgeving wordt door Congress gemaakt, niet de president. Bovendien zal er in mogelijke amnesty-wetgeving een cut-off datum zitten van b.v. minimaal 2 of meer jaar illegaal verblijf. OP komt dus niet in aanmerking.
Bennogr schreef:anders kun je misschien te zijnder tijd een plaatselijk politicus zover krijgen dat hij/zij een speciaal wetje indient om je legaal te maken (ook niet makkelijk, maar niet onmogelijk).
Moet op federaal nivo, dus iemand in Congress. Lokale politicus kan wel bemiddelen natuurlijk. Per jaar zijn het een 1 a 2 honderd gevallen, en het merendeel wordt weggestemd (ook ons aller Nancy kreeg het onlangs niet voor elkaar). OP zal overigens een beter verhaal moet hebben, b.v. door (niet-politiek) actief te worden in de gemeenschap.

Gr., Flipje
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer