Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Koffergewicht
Koffergewicht
Voor de heenreis konden we thuis op de personenweegschaal de koffers wegen. Op de terugweg kan dat niet.
Heeft iemand een truuk hiervoor? Hebben hotels weegschalen? Behalve in THEhotel in Vegas heb ik het nog nooit gezien. Ik neem aan dat de luchtvaartmaatschappijen streng zijn op overgewicht?
We vliegen met United vanaf LAX in Economy.
Heeft iemand een truuk hiervoor? Hebben hotels weegschalen? Behalve in THEhotel in Vegas heb ik het nog nooit gezien. Ik neem aan dat de luchtvaartmaatschappijen streng zijn op overgewicht?
We vliegen met United vanaf LAX in Economy.
1995 + 2008 West, 2010 + 2011 Florida, 2012 West, 2013 FL, 2014 NY / FL, 2015 TX / FL, 2016 TX - LA - MS / FL, 2017 Vegas / FL / FL, 2018 FL / FL, 2019 CA/OR/NV, 2022 FL/2022 FL/CA/NV, 2023 West / Deep south, 2024 FL/FL, 2025 west
- Jazzkat
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Re: Koffergewicht
Wij hebben hier in nederland een visweegschaal gekocht, daar kan je normaal een vis aan hangen. Maar dat kan natuurlijk ook een koffer zijn. Die weegschaal gaat tot 50lbs of 22,5 kilo. Dat is precies wat er in een koffer mag. En zo'n weegschaal weegt niet veel en is ook erg klein, dus handzaam. Je kan deze weegschalen ook bij perry sport kopen, alleen zijn ze dan een stuk duurder. In de hengelsport zaak kosten ze ongeveer 8 á 9 euro en bij perry 18,00 euro.

Live the life you love
Love the life you live
Love the life you live
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Met een beetje geluk kun je op het vliegveld zelf wel een weegschaal vinden. Ik heb ze wel gezien in de buurt van de incheckbalies. Je kunt dan eventueel nog spullen overhevelen van de ene koffer naar de andere.
De truuc die ik hanteer: Gewoon vanuit de losse pols bepalen. Ik weet het, klinkt onmogelijk maar als de koffer gevuld is kun je zelf toch wel redelijk goed schatten of die (veel) te zwaar is of niet. Zo doe ik het ook altijd. Afgelopen zomer keurig op die manier alle 4 de koffers onder de 50 lbs gehouden.
Roland
De truuc die ik hanteer: Gewoon vanuit de losse pols bepalen. Ik weet het, klinkt onmogelijk maar als de koffer gevuld is kun je zelf toch wel redelijk goed schatten of die (veel) te zwaar is of niet. Zo doe ik het ook altijd. Afgelopen zomer keurig op die manier alle 4 de koffers onder de 50 lbs gehouden.

Roland
Voordat ik zo'n handig weeg-unstertje had ging ik op het vliegveld altijd naar een willekeurige ongebruikte incheckbali, de weegschalen staan altijd aan
... maar dat is natuurlijk mijn persoonlijke opvatting
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Ook wij hebben een unstertje, gewoon gekocht hier bij de veevoederleverancier waar wij paardenvoer halen. Ideaal, geen gedoe meer op het vliegveld en er zeker van zijn dat je koffers niet te zwaar zijn. Voor het wegen op een hotelkamer. Even een handdoek door het handvat van de (in ons geval flink grote) koffer. De een tilt op, de ander leest de unster af. Die van ons geeft het gewicht in Amerikaanse en Europeese meeteenheid (kg. en lbs.).
Wij hadden vorige week hetzelfde probleem. Veel gekocht, maar hoe te verdelen? Extra koffer gekocht, die we toch al wilden (nodig hadden). In de Samsonite winkel verkopen ze de eerder beschreven unsters voor $ 9,99. Hij gaat tot 75 lb en er staat ook een kiloverdeling op. Daarnaast loopt er een extra wijzertje mee, die bij het gewogen gewicht blijft staan. Als je de koffer neerzet kun je dan aflezen hoeveel hij woog, dus ook door 1 persoon te bedienen. Er zit een goed handvat aan. We zijn de Samsonite winkels in alle outletcentra tegengekomen en ook in de binnensteden van de grote steden.
Vooraf waren wij ook van plan om op het vliegveld bij een lege weegschaal te wegen en event. over te hevelen. Ben erg blij dat we dat niet gedaan hebben, het was zeer hectisch bij het inchecken, alle incheckbalies waren bezet, er waren alleen selfincheckbalies. Zonder overhevelen stond het zweet al op mijn rug. Geweldige uitvinding zo'n unster, met dank aan degene die de tip eerder hier al gepost had.
Vooraf waren wij ook van plan om op het vliegveld bij een lege weegschaal te wegen en event. over te hevelen. Ben erg blij dat we dat niet gedaan hebben, het was zeer hectisch bij het inchecken, alle incheckbalies waren bezet, er waren alleen selfincheckbalies. Zonder overhevelen stond het zweet al op mijn rug. Geweldige uitvinding zo'n unster, met dank aan degene die de tip eerder hier al gepost had.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Net terug uit Amerika. Wij vlogen van LAX met Continental vanaf terminal 6. Buiten stonden enkele weegschalen. Dat was wel handig. Onze zwaarste koffer bleek 48 pond te wegen, twee minder dan het maximum. Of die weegschalen ook bij de andere terminals van LAX staan weet ik niet.
Overigens vonden wij LAX het slechtste vliegveld tot nu toe waar we geweest zijn.
Niet schoon en nauwelijks een winkeltje. Of dat alleen voor terminal 6 van Continental geldt weet ik overigens niet.
Martin
Overigens vonden wij LAX het slechtste vliegveld tot nu toe waar we geweest zijn.

Martin
-
- Amerika-ontdekker
bij delta moesten we alsnog overpakken aangezien een koffer 1,5 pond te zwaar was. Bij de terminal van Delta overigens wel 2 tax free winkels , macdonalds, koffiebar, sandwich shop... ok het is geen schiphol ( of bijv atlanta..daar ook veel winkeltjes) maar in ieder geval iets om de tijd te doden
- Mickey99
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 28
Wij hebben zo'n weegschaaltje een paar jaar geleden gekocht bij de Walmart (kost maar een paar dollar). Sindsdien zit hij altijd in één van de koffers als we op vakantie gaan, erg handig.
- Ruud2004
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 16
Meten (in dit geval wegen) is weten. Het lijkt mij vreselijk om in een altijd hectische vertrekhal nog even bagage over te hevelen. Ik ben al bij dat ik ze dicht kan krijgen, maar altijd keurig aan het gewicht. Waar zo'n (staaf)wegertje is perfect.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2018 NO Canada/USA
Helaas gaat dat niet altijd op. Wij hadden laatst op de terugweg keurig gewogen met het Walmart-wegertje, die gaf bij de zwaarste koffer 49 pond aan. Bij het inchecken bij United gaf hun weegschaal echter 51.5 pond aan, dus moesten we er alsnog wat uit halen.Ruud2004 schreef:Meten (in dit geval wegen) is weten.
- Ruud2004
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 16
Tja, heb ik tot nu toe nog geen last van gehad. Maar ik heb ook nog nooit met UA gevlogen, die staan bekend om hun slechte weegschalen ! 

2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2018 NO Canada/USA
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2018 NO Canada/USA
- Njit
- Amerika-expert
- Partner van: SpaceAce
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Zou ze gewoon vragen om het ijk-rapport...
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Gewoon niet te veel meenemen,zo doe ik het altijd. 

Ja, dat probeer ik ook altijd. Maar mijn echtgenote weet dat idee telkens weer dwarsbomen.

Ik heb gewoon de kleinste koffer waarvan ik weet dat hij niet zwaarder dan 50 pond kan worden helemaal volgepropt en de rest verdeeld over de andere 2 koffers.
Ik bedoel alles moet toch mee terug maar we zaten bij die andere 2 koffers elk 5 pond van het maximumgewicht af.
Gr. Marian
Ik bedoel alles moet toch mee terug maar we zaten bij die andere 2 koffers elk 5 pond van het maximumgewicht af.
Gr. Marian
- gondelier
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
Voor wie interesse heeft: bij de Aldi is morgen een unster in de aanbieding voor €6. Kun je je niet meer vergissen in het gewicht. http://www.aldi.nl/OFFER_NL_SA/OFFER_21/OFF07.SHTML
-
- Amerikafan
- Contacteer:
SUPERRRRRRRTIP!!!!

http://usahawaii2009.web-log.nl/marcencarla/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://marcencarla.web-log.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://marcencarla.web-log.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
HANDIG!!!!!!!
edit: de volgende ochtend om 8 uur aangeschaft.
edit: de volgende ochtend om 8 uur aangeschaft.
Laatst gewijzigd door Mrs.Bean op 26 mei 2009, 21:52, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 2
- Contacteer:
Ik heb hetzelfde probleem gehad afgelopen jaar. We hadden een aantal souvenirs gekocht die mee terug moesten en ik had al snel door dat het gewicht van mijn koffer op het randje werd.
We hadden het hotel gevraagd maar die konden ons niet helpen. Ik heb toen gewoon een aantal handoeken / t-shirts / sokken / onderbroeken die eigenlijk aan vervanging toe waren achter gelaten in het hotel en op het vliegveld bleek dit een goed idee. Mijn koffer woog 22,8 kilo en van mijn vriendin exact 23!
Ik denk dat als je weet hoeveel je meeneemt je aardig kunt inschatten hoeveel 23 kilo op de terug weg is.
We hadden het hotel gevraagd maar die konden ons niet helpen. Ik heb toen gewoon een aantal handoeken / t-shirts / sokken / onderbroeken die eigenlijk aan vervanging toe waren achter gelaten in het hotel en op het vliegveld bleek dit een goed idee. Mijn koffer woog 22,8 kilo en van mijn vriendin exact 23!
Ik denk dat als je weet hoeveel je meeneemt je aardig kunt inschatten hoeveel 23 kilo op de terug weg is.
Kijk voor ons Amerika reis verslag op http://www.vandewateropreis.nl/! Je vind hier ook reisverslagen van onze andere reizen!