Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Huis kopen in USA

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Vincent Morit
Amerikafan

Huis kopen in USA

Bericht door Vincent Morit »

Weten jullie met wat je allemaal rekening moet houden bij het kopen van een huis? We zouden iets willen kopen in Miami, en dit tevens door willen verhuren een aantal maanden in het jaar.

Welke kosten komen er allemaal kijken?
Hoe zit dat met orkanen in Miami?
2007: Miami/Orlando
2009: San Francisco/Los Angeles/Las Vegas
2009: New York
2010: New York/Philadelphia/Washington
2011: Miami
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Huis kopen in USA

Bericht door ned in MO »

Ik zou nog een poosje wachten. Het dieptepunt is volgens mij nog niet bereikt daar.
Als het aantal foreclosures gaat dalen wordt het tijd om eens rond te kijken.
Kijk bv eens op firstpreston.com Dit is de FHA foreclosure site van de government. Florida is koploper.
Foreclosures zijn in 3 jaar vervijfvoudigd.

Iedere makelaar zal je vertellen dat het een hele goede tijd daar is om te kopen. Volop keuze en lage prijzen.
Allemaal waar maar daar heb je niks aan als het nog verder zakt.
De markt moet eerst een beetje stabiliseren.
Veel mensen wachten de presidentsverkiezingen af
Dit hoor je allemaal van een makelaar ( in missouri weliswaar) die trouwens vindt dat de markt hier veel gezonder is dan aan de kust.
Groetjes

Mark
Vincent Morit
Amerikafan

Bericht door Vincent Morit »

Was ook niet voor direct bedoelt. Wil gewoon weten welke kosten er bij komen als je een huis koopt(dus als je bv. een huis van 400.000 Dollar koopt)
2007: Miami/Orlando
2009: San Francisco/Los Angeles/Las Vegas
2009: New York
2010: New York/Philadelphia/Washington
2011: Miami
TedjevanEs
Amerikakenner

Bericht door TedjevanEs »

Vincent Morit schreef:Was ook niet voor direct bedoelt. Wil gewoon weten welke kosten er bij komen als je een huis koopt(dus als je bv. een huis van 400.000 Dollar koopt)
Even buiten beschouwing gelaten of je resident bent of niet, zoniet komt er nog wat meer bij kijken. Voor $400.000.
Ik schat zo'n 7 a 7500 $ aan property taxes.
3 a 4000 $ aan Home owners insurance (inderdaad zo hoog vanwege de hurricanes).
Dus zo'n extra $10.000 per jaar ongeveer.

Kijk eens hier:
http://dor.myflorida.com/dor/property/
amendments hier:
http://dor.myflorida.com/dor/property/sb4d.html
6foot6
Amerika-expert

Bericht door 6foot6 »

ned in MO schreef:Ik zou nog een poosje wachten....
Dit hoor je allemaal van een makelaar ( in missouri weliswaar) die trouwens vindt dat de markt hier veel gezonder is dan aan de kust.
Groetjes

Mark
De vraag was:"Weten jullie met wat je allemaal rekening moet houden bij het kopen van een huis? "

en dat zou ik ook wel eens willen weten, omdat ik altijd hoor over problemen tijdens de overdracht.

Ik heb een keer een film over dit onderwerp gezien waarbij tijdens de verkoop een beetje lacherig gedaan werd over de onderdelen (keuken, horren) maar waar bij(of eigelnlijk na) de overdracht bleek dat er vanalles uitgesloopt was, keuken, trap, openhaard , raamluiken enz enz.

In Nederland hoort alles wat aard- en/of nagelvast is automatisch bij het gekochte dus ook de inbouwkeuken en de tuinbestrating/beplanting

Hoe is dat in Amerika?
Is er overdrachtsbelasting?
Is er onroerendgoedbelasting
Hoe, en bij wie(notaris) gaat de overdracht en de betaling
Is er een kadaster
Wat is precies in escrow

Voor de liefhebber heb ik nog een lijstje met begrippen die gebruikt worden tijdens veilingen(in Florida)
... maar dat is natuurlijk mijn persoonlijke opvatting
FlipjeBTiel
Amerika-expert

Bericht door FlipjeBTiel »

6foot6 schreef:In Nederland hoort alles wat aard- en/of nagelvast is automatisch bij het gekochte dus ook de inbouwkeuken en de tuinbestrating/beplanting
Hier evengoed. (CA in ieder geval; geen ervaring met kopen van een huis in ander staten).
6foot6 schreef:Is er overdrachtsbelasting?
Meestal niet; waar ik woon wel (0.7%).
6foot6 schreef:Is er onroerendgoedbelasting
Vrijwel overal. Belangrijker (opnieuw, in CA) is het aantal uitstaande bond measures, wat nogal wat extra kosten meebrengt.
6foot6 schreef:Hoe, en bij wie(notaris) gaat de overdracht en de betaling
Is een onderhandelingspunt tussen koper en verkoper.
6foot6 schreef:Is er een kadaster
Ja.
6foot6 schreef:Wat is precies in escrow
Is een onderhandelingspunt tussen koper en verkoper.

Gr., Flipje
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

"In escrow" is dat je een bedrag stort als bewijs dat je serieus bent. Dat gaat dan naar de rekening van een derde partij (notaris, advocaat) die dat geld vasthoudt. Als je koop doorgaat, wordt dat geld vrijgegeven, als de verkoop niet doorgaat ben je het waarschijnlijk kwijt, hangt af van wat voor soort overeenkomst je aangaat, daarin kan worden vastgelegd, bijvoorbeeld, dat je je geld terugkrijgt als de verkoop afketst omdat je geen hypotheek kunt krijgen, of als de verkoper van gedachten verandert.

Ik weet nog een mooi huis te koop in St. Paul, Minnesota! (1890, goede buurt, goede staat, goede eigenaars: wij)
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
bluemoon
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door bluemoon »

Ga je verhuizen ?
Andere straat, wijk, stad, staat, land of planeet ?
Crisis ? What Crisis ?
dutchie_in_boston
Amerika-expert

Bericht door dutchie_in_boston »

6foot6 schreef:Ik heb een keer een film over dit onderwerp gezien waarbij tijdens de verkoop een beetje lacherig gedaan werd over de onderdelen (keuken, horren) maar waar bij(of eigelnlijk na) de overdracht bleek dat er vanalles uitgesloopt was, keuken, trap, openhaard , raamluiken enz enz.
In een purchase and sale agreement (voorlopig koopcontract?) staat wat er in en om het huis moet staan, of je laat het erin zetten. Neem een advokaat in de arm nadat je een bod hebt gedaan en voordat je de P&S tekent (waarbij je hier een percentage van de koopprijs moet betalen, wat op een escrowrekening komt te staan). Op de verkoopdag zelf (closing), voordat je tekent, loop je door en om het huis om er zeker van te zijn dat het 'broomswept clean' is en dat alles wat er in moet staan (ceiling fans, planten in de tuin, AC, enz.) er dus ook staat en anders moet de ondertekening wachten of je laat een bedrag in escrow staan en geeft de verkoper tijd om het contract na te komen. Ik heb alleen in MA, NH en ME gekocht en weet niet hoe het precies in FL werkt, maar na jouw bod en voordat je een P&S ondertekent, laat je het huis inspecteren door een officieel en onafhankelijk inspectiebedrijf (op jouw kosten). Een goed moment om nog meer af te dingen of helemaal van de verkoop af te zien. In mijn ervaringen was overdracht altijd bij mijn eigen advokaat of de advokaat van de hypotheekhouder (bank). Kosten verschillen enorm, soms hebben banken speciale aanbiedingen. Ik heb van niets tot $1500 betaalt. Kadaster heet in mijn deel van US Registry of Deeds maar, net als registry of motorvehicles, dat zal ook wel weer verschillen. Hier betaal je points aan het kadaster, een percentage van de koopprijs. Ook is er een title insurance, een percentage van de koopprijs, om je te verzekeren tegen eventuele oude of nieuwe problemen met de title (kadasterregistratie?) van het huis. Dat is vrijwillig als je geen hypotheek hebt. Onroerend goed belastingen moeten tijdens een closing vooruit betaalt worden, hier totaan het einde van het kwartaal. Verzekeringen moeten hier een jaar vooruit betaalt worden als je een hypotheek neemt. Koop je een condo, laat jouw advokaat dan goed de officiele condopapieren nakijken.

Mijn advies is om al deze vragen aan je eigen makelaar in Miami te stellen, die kan je veel beter inlichten. Er zijn enorme verschillen in wat en hoeveel er betaalt moet worden, dat verschilt hier per staat, stad, schooldistrict, enz. waar je koopt.
Laatst gewijzigd door dutchie_in_boston op 11 aug 2008, 02:18, 1 keer totaal gewijzigd.
dutchie_in_boston
Amerika-expert

Bericht door dutchie_in_boston »

web site doet een beetje raar, of misschien is het mijn laptop - mijn excuses!
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Gaan terug naar de Oostkust, waarschijnlijk New York, we hebben Minnesota nu wel gezien. Hopelijk voordat het sneeuwt. Vandaar.

ZIjn druk bezig alles in orde te maken. Alleen het opruimen van mijn kantoorkamer zal nog wel even duren!

Doe ons een aanbod dat wij niet kunnen weigeren.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Gaat je vrouw dan daar werken? Of stopt ze met werken?
En wat spreekt je aan de Oostkust zo erg aan, Benno?
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Mijn vrouw is niet het soort mens dat thuis kan zitten of thuis kan werken. Ze klom bijna letterlijk tegen de muur een week of zes nadat het kind geboren was. Is toen langzamerhand weer volledig gaan werken.

Ik ben meer een thuiswerker. Maar we hebben de eerste jaren wel een oppas gehuurd voor 9 - 5 want werken EN voor een kind zorgen is moeilijk.

Ik kan overal werken waar ik een computer kan inprikken en het Internet opkan (dankzij satelietschotels en zonnenpanelen bijna echt overal), maar we hebben een ziekteverzekering nodig. En mijn vrouw kan die makkelijker krijgen.

Nog een paar jaar, dan ben ik oud genoeg om onder 'single payer, socialized medicine' te vallen, een vloek in de VS, behalve als je het hebt over Medicare, de ziekteverzekering voor boven de 65ers, als je daaraan wil gaan morrelen staat heel Florida op de achterste benen.

We hebben een 18 jaar in en vlakbij New York gewoond. Aantrekkelijk is dat er zoveel te doen is. Plus dat de mensen meer open staan, hier in Minnesota kennen ze elkaar al van de lagere school en hebben die 'binnendringers' echt niet nodig (wat ze je op een heel passief aggressieve wijze duidelijk maken). In San Francisco is dat nog erger, zegt mijn zoon.

Plus ik heb me altijd heel erg thuis gevoeld in New York. Ik kwam indertijd uit het vliegveld, schurkte me een beetje, draaide wat rond en plofte neer (net als een hond).

NY zal wel duurder zijn, misschien dat we eerst maar wat gaan huren, waarschijnlijk in Brooklyn, Manhattan is onbetaalbaar en Brooklyn kennen we, vooral de streek rond Prospect Park (Park Slope, Windsor Terrace, Prospect Heights), erg gezellig, niet al te ver van Manhattan en bijna betaalbaar. Te zijner tijd kopen we dan waarschijnlijk wel wat. Of we gaan naar Upstate New York, langs de Hudson, of de bergen daar.
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Loek »

Leuk stad dat Breukelen in NY. Ik heb als kind daar niet zo ver vandaan gewoond in Manhasset, ook een leuke woonplek maar tegenwoordig niet meer te betalen. Ik hoop dat jullie je draai daar weer kunnen vinden.
arensman
Amerika-newbie

Bericht door arensman »

**Bericht is verwijderd door moderator.

Gelieve eerst de forumregels na te lezen (zie link in mijn onderschrift). Het is verboden om reclame te maken.

Elke**
W.C.P.
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door W.C.P. »

Men kan niet zomaar een huis kopen ook al heb je voldoende geld bij je.
Kijk maar eens naar: Credit History http://en.wikipedia.org/wiki/Credit_history
WIm
Alle informatie over USA: http://www.usa.eigenstart.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

W.C.P. schreef:Men kan niet zomaar een huis kopen ook al heb je voldoende geld bij je.
Kijk maar eens naar: Credit History http://en.wikipedia.org/wiki/Credit_history
WIm
je kan cash gewoon een huis kopen hoor
illuminate
Amerika-ontdekker

Bericht door illuminate »

ik ben nog helemaal een newbie op het amerika-vlak, en ik vroeg me het volgende af. als je de status 'us resident' hebt (je hebt een visum, en kan voor onbepaalde tijd in de us verblijven), en je hebt geld om een huis te kopen, kan je dan ook gewoon een huis in de us kopen? wat ik dus eigenlijk vraag is: kan je onroerend goed in de us kopen als immigrant, of moet je daar toestemming voor vragen dmv procedures?
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Huizen kopen als buitenlander verschilt van staat tot staat. Hier in Minnesota kun je bijvoorbeeld als buitenlander geen boerderij kopen (wel als groene kaart houder, maar je krijgt geen groene kaart alleen door een boederij te kopen).

Ons huis is afgelopen week binnen vier dagen verkocht! Dinsdag open huis voor makelaars, zaterdagochtend papieren getekend en een check voor een aanbetaling gezien waarmee de toekomstige kopers aantonen dat het ze serieus is ($6.000). Nu alleen de inspectie dinsdag en dan is de zaak rond (tenzij er plotseling vreselijke dingen fout blijken te zijn, wat ik niet verwacht).

We vertrekken uiterlijk midden november naar Asheville, North Carolina. Leuk stadje, veel muziek en crafts. Mijn vrouw heeft een interview voor een baan daar komende week, zelfs als dat niets wordt, gaan we gewoon, we huren wat en we zien wel.

Ik kan tenslotte overal werken (en heb het drukker dan ooit met mijn vertaal- en tolkenwerk, geen recessie in die sector).

Asheveille is ook een plaats waar veel ouderen tegenwoordig naar toe gaan. New York is misschien leuker, maar een heel stuk duurder en veel drukker.

Maar Asheville kan een tussenstation zijn, we merken het wel. Voordeel aan de VS: ruimte, meestal geen probleem een woning te vinden, geen woonvergunningen of burgerlijke stand, je ziet maar. Vrijheid blijheid.
avanv
Amerika-ontdekker

Bericht door avanv »

Dan zie ik je volgend jaar wel op de Shindig on the Green 8) Een hoogtepunt vind ik altijd.

Je hebt een hele leuke nieuwe woonplaats gekozen!

Adriaan
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer