Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Kosten camperrondreis 3 weken

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
Frankov
Amerika-newbie

Kosten camperrondreis 3 weken

Bericht door Frankov »

Hallo,

Wij willen in september een rondrit maken met een gehuurde camper van Los Angeles naar de Grand Canyon en via Moab naar Las Vegas en vervolgens naar San Fransisco en zo weer terug langs de kust naar L.A. Nu zitten we een beetje te twijfelen over de manier van boeken. Is het handiger om een complete reis te boeken, dus incl. alle overnachtingen, vlucht, camperhuur inc verzekeringen, etc. bij de plaatselijke reisagent of is het toch echt de moeite waard om m.b.v. internet deze zaken allemaal los van elkaar te boeken? Bij de reisagent komen we op een bedrag van ruim 4000 euro voor 2 personen voor 3 weken. Is dit duur of is dit normaal voor een dergelijke trip? Alvast bedankt voor de reactie!
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Hoi Frankov,

Allereerst voor de route die je noemt is 3 weken aan de krappe kant.
¤ 4000 voor 3 weken camperhuur incl verzekering, vlucht en campgrounds is een redelijke prijs.
Als de campground kosten hier ook bij zitten, vaak wordt het voor je gereserveerd maar moet je bij aankomst de campground nog wel betalen.
Verdere kosten die waarschijnlijk niet in de prijs zitten:
je te rijden mijlen, kan je bij sommige verhuurders in een keer afkopen bij andere kan je paketten kopen van 500 mijl.
Je brandstof, reken op 1 gallon per 8 tot 10 mijl.
Een nadeel van zo'n reis vind ik dat je moeilijk kan veranderen omdat je campgrounds vastliggen, verder maken deze reizen vaak gebruik van KOA-camprounds best mooie en luxe campgrounds maar ook flink aan de prijs.
Lees de topic over camperhuur op het reizen algemeen forum maar eens na daar heb je mogelijk ook wat aan, verder gaan onze reisverslagen van 1999, 2001, 2003 en 2005 ook over reizen met een camper.
Gr.
Rob
Gast

Bericht door Gast »

Het moet goedkoper kunnen in september. Wij zijn ongeveer dit bedrag kwijt in juni/juli voor 2 tickets en 4 weken camperhuur, incl unlimited miles, de beste verzekeringen, 1e hotelovernachting en laatste campgroundovernachting. Campgrounds boeken we nooit van te voren, het is het leukste om die ter plekke te zoeken, plaats is er meestal wel, vooral in september. Wij gaan nu voor de 5e keer en laten elke keer door wel 5 verschillende touroperators een offerte maken. Het is wel veel werk om het goed uit te zoeken maar het is echt de moeite waard.
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Gypsygirl schreef:Het moet goedkoper kunnen in september. Wij zijn ongeveer dit bedrag kwijt in juni/juli voor 2 tickets en 4 weken camperhuur, incl unlimited miles, de beste verzekeringen, 1e hotelovernachting en laatste campgroundovernachting. Campgrounds boeken we nooit van te voren, het is het leukste om die ter plekke te zoeken, plaats is er meestal wel, vooral in september. Wij gaan nu voor de 5e keer en laten elke keer door wel 5 verschillende touroperators een offerte maken. Het is wel veel werk om het goed uit te zoeken maar het is echt de moeite waard.
Jullie vergelijk gaat denk ik een beetje scheef, als ik het goed begrijp starten jullie in Canada en niet in de USA.
Dus kan je dan geen prijzen vergelijken, je moet ook het startpunt meenemen in je vergelijking.
Wij zijn ook al een keer in Las Vegas gestart omdat dat goedkoper was dan om in Los Angeles te beginnen.
Laatste trip weer in Los Angeles gestart omdat dat ¤ 5,00 per nacht goedkoper was dan Dallas.
Gr.
Rob
PBa
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door PBa »

Wil je persé met een camper.. ik meen ergens gelezen te hebben dat je met 2 personen goedkoper uit bent met een huurauto en hotels. (maar ik ben geen expert :( , dus als iemand hier meer ervaring mee heeft a.u.b. even reageren! :lol: )
Ons reisverslag over New York en Zuidwest Amerika op: http://www.reisverslag.info
vakantieganger
Amerika-newbie
Contacteer:

Bericht door vakantieganger »

wij betaalden 3000 eur incl 3500 miles, 20 dgn huur 25 ft, 3 hotelovernachtingen, vluchten en verzekeringen bij tiogatours.nl
M-Antoinette
Amerika-ontdekker

Bericht door M-Antoinette »

hallo,

Wij betaalden ¤4800,-- voor:
- onze campervakantie van 30 april - tot 22 mei jl.
- 4 personen (2 kinderen 8 en 10 jaar) met KLM rechtstreeks naar SFO en ook retour vanaf SFO. (inclusief enkele vlucht Maastricht -Schiphol)
- 18 dagen camperhuur C-28 incl. toeslag nieuwe camper (model 2005) ,
- 3 hotelovernachtingen in Clarion hotel SF
- onbeperkt aantal miles
- inventaris en persoonlijke uitrusting
- alle verzekeringen (behalve sli)
- vroege pickup

We hebben geboekt bij Travelhome in Aalst/Waalre. (tot grote tevredenheid)

Ook nog even dit als reactie op een eerder bericht. Voor de kosten hoef je niet met een camper te reizen. Volgens ons is het eerder duurder met een camper (in vergelijking met een auto en hotels) dan goedkoper. Maar het heeft voordelen.
Het ultieme vrijheidsgevoel...met name omdat we in mei jl. geen enkele camping vooraf hadden geboekt... wel uiteraard voorbereid hadden. We hadden een lijst met voorkeur campings en reserve campings. We kozen dus pas op het allerlaatste moment... en overal was nog plaats. Verder hoef je niet dagelijks een koffer in te pakken en kun je op mooie plekken onderweg stoppen en koffie drinken, eten etc.
Kortom een pleidooi voor de camper.

Veel succes met jullie boeking....
rene.jager
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door rene.jager »

PBa schreef:Wil je persé met een camper.. ik meen ergens gelezen te hebben dat je met 2 personen goedkoper uit bent met een huurauto en hotels. (maar ik ben geen expert :( , dus als iemand hier meer ervaring mee heeft a.u.b. even reageren! :lol: )
Ik heb zelf geen ervaring met het reizen met een huurauto, hotels en elke avond uit eten. Die keer dat ik ben gewesst was met een camper. Toch heb ik niet het gevoel (veel) duurder uit geweest te zijn.
Wat ook belangrijk is bij het huren van een camper of auto is het gevoel.
Ik heb bewust gekozen voor een reis met een camper, omdat het een enorm gevoel van vrijheid geeft, je altijd je spullen bij de hand hebt, zelf je eten kunt koken en door de campground directer in contact komt met de Amerikanen.
Zo heeft ieder zijn eigen redenen om het een of ander te kiezen. Maar ik waag te betwijfelen of prijs een doorslaggevende beslissing zou moeten zijn.

René
Gast

Bericht door Gast »

Drie jaar geleden hebben wij, na 2 camperreizen, gereist met een luxe auto en overnacht in motels en Koa-cabins. Dit jaar gaan we gelukkig weer met de camper! Met een camper kun je veel en veel meer leuke dingen doen, zoals lekker je eigen potje koken, je staat op de mooiste campings, midden in de natuur, je kunt onderweg op een mooi plekje de klapstoeltjes uitzetten en een bakkie koffie gaan zetten, etc.etc., kortom de ultieme vrijheid heb je toch met een camper hebben wij ondervonden.
De kosten komen overeen met een motel/luxe auto reis.
Frankov
Amerika-newbie

Bericht door Frankov »

Hallo allemaal!

Bedankt voor jullie uitgebreide en sympathieke reacties! We hebben inmiddels geboekt, dus wij gaan heerlijk met de camper 3 weken rondrijden. We hebben er nu al superzin in! We komen steeds een stapje verder in het organiseren van de trip en steeds komen er dus weer nieuwe vragen op. Maar daarvoor heb ik maar een nieuw onderwerpje gemaakt om het overzichtelijk te houden. Nogmaals bedankt!!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer