Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Veel VS-gangers stranden op Schiphol
Binnenlands - door Redactie op 24-07-2008 @ 09:09
Veel Nederlandse vakantiegangers die naar de Verenigde Staten willen vliegen, komen niet verder dan Schiphol. Oorzaak is dat een meereizend kind dat bijgeschreven is in het paspoort van een ouder, niet naar de VS mag vertrekken.
Het is volgens Rob Stenacker van de marechaussee op Schiphol deze zomer een veelvoorkomend probleem. "We hebben in deze zomerperiode zeker vijftig tot zestig van dit soort gevallen per week", weet de woordvoerder. "Een kind moet namelijk als het geen visum heeft, over een eigen paspoort beschikken. Dat weten veel mensen niet", legt hij uit.
De marechaussee probeert volgens Stenacker in deze gevallen nooddocumenten te verstrekken, maar dat lukt lang niet in alle gevallen. Voor menig gezin strandt de vakantie naar de VS deze zomer daarom al, voordat die daadwerkelijk is begonnen.
Om als vertrekkend passagier in aanmerking te komen voor een nooddocument, moet een reiziger de noodzaak van de reis en de nationaliteit en identiteit van zichzelf aantonen. Ook moet bij vermissing of diefstal van een identificatiedocument een aangifte aan de marechaussee worden overlegd.
"Als een reiziger zijn paspoort vergeet, is dit nooit een reden om een nooddocument af te geven", benadrukt Stenacker. "Je komt alleen voor nooddocumenten in aanmerking als je die buiten je eigen schuld nodig hebt. Dus een verlopen paspoort is ook geen geldige reden."
Morgen wordt de drukste dag op Schiphol ooit. De luchthaven zal dan 175.000 passagiers verwerken, de piek van deze zomerperiode.
Bron: ANP
Binnenlands - door Redactie op 24-07-2008 @ 09:09
Veel Nederlandse vakantiegangers die naar de Verenigde Staten willen vliegen, komen niet verder dan Schiphol. Oorzaak is dat een meereizend kind dat bijgeschreven is in het paspoort van een ouder, niet naar de VS mag vertrekken.
Het is volgens Rob Stenacker van de marechaussee op Schiphol deze zomer een veelvoorkomend probleem. "We hebben in deze zomerperiode zeker vijftig tot zestig van dit soort gevallen per week", weet de woordvoerder. "Een kind moet namelijk als het geen visum heeft, over een eigen paspoort beschikken. Dat weten veel mensen niet", legt hij uit.
De marechaussee probeert volgens Stenacker in deze gevallen nooddocumenten te verstrekken, maar dat lukt lang niet in alle gevallen. Voor menig gezin strandt de vakantie naar de VS deze zomer daarom al, voordat die daadwerkelijk is begonnen.
Om als vertrekkend passagier in aanmerking te komen voor een nooddocument, moet een reiziger de noodzaak van de reis en de nationaliteit en identiteit van zichzelf aantonen. Ook moet bij vermissing of diefstal van een identificatiedocument een aangifte aan de marechaussee worden overlegd.
"Als een reiziger zijn paspoort vergeet, is dit nooit een reden om een nooddocument af te geven", benadrukt Stenacker. "Je komt alleen voor nooddocumenten in aanmerking als je die buiten je eigen schuld nodig hebt. Dus een verlopen paspoort is ook geen geldige reden."
Morgen wordt de drukste dag op Schiphol ooit. De luchthaven zal dan 175.000 passagiers verwerken, de piek van deze zomerperiode.
Bron: ANP
- Njit
- Amerika-expert
- Partner van: SpaceAce
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Re: Veel VS-gangers stranden op Schiphol
En daarom zijn forums nou zo prettig. Dan had je dat al van te voren geweten. Overigens geven de meeste reisbureaus dit ook aan. Dus gewoon een kwestie van niet goed genoeg voorbereid.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
-
Marceljesse
- Amerikakenner
Misschien hier een sticky van maken en plakken in een geschikter stuk dan amerika nieuws?
Het leek mij ook al dat reisbureau's het aangeven.
Maar wellicht dat het ook vaak fout gaat met online boekingen? Dan is er natuurlijk niemand die er wat over kan zeggen.
Misschien dat het bij online boekingen aangegeven kan worden, iets in de richting van let op, u reist met kinderen, zorg dat zij een eigen paspoort hebben.
Maar wellicht dat het ook vaak fout gaat met online boekingen? Dan is er natuurlijk niemand die er wat over kan zeggen.
Misschien dat het bij online boekingen aangegeven kan worden, iets in de richting van let op, u reist met kinderen, zorg dat zij een eigen paspoort hebben.
- Njit
- Amerika-expert
- Partner van: SpaceAce
- Contacteer:
De meeste online boekingsbureaus in Nederland geven het ook aan. Maar veel mensen lezen daar toch overheen, hoe groot je het ook schrijft.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
- markro
- Moderator
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
Op de AllesAmerika.com "Douane, paspoort en visum: informatie voor Amerika"-pagina staat het ook vermeld.
Evenals veel andere nuttige tips, die op de website te vinden zijn.
Evenals veel andere nuttige tips, die op de website te vinden zijn.
- gondelier
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
Ik begrijp het ook niet helemaal dat mensen hier niet van afweten. Al vanaf de eerste gedachte om naar Amerika te gaan, wisten we dat er voor iedereen paspoorten aangeschaft moesten worden. Ik ben deze week al vele malen gebeld, gemaild, gevraagd of we dit wel goed hebben geregeld. Gelukkig wel!
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Contacteer:
Dat dat nu allemaal speelt ... al in 2002 moesten onze kinderen een eigen paspoort, toch?
- Annie
- Amerika-expert
- Partner van: Rob
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
Het zal altijd wel geweest zijn dat er mensen bij de douane stonden zonder de goede paspoorten.
Maar dit jaar gaan er zoveel meer mensen naar Amerika, dat er daardoor veel meer mensen zonder de goede papieren willen vertrekken.
En dat het daarom opvalt.
Ik dacht dat het in ieder foldertje wat je krijgt, met tips over reizen naar Amerika, dit stond.
Maar dit jaar gaan er zoveel meer mensen naar Amerika, dat er daardoor veel meer mensen zonder de goede papieren willen vertrekken.
En dat het daarom opvalt.
Ik dacht dat het in ieder foldertje wat je krijgt, met tips over reizen naar Amerika, dit stond.
Laatst gewijzigd door Annie op 05 aug 2008, 19:48, 1 keer totaal gewijzigd.
-
kastelke
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik meen mij te herinneren dat wij in 2000 mochten kiezen om ons zoontje een eigen paspoort aan te vragen of om hem bij te schrijven in dat van mij of mijn man. Wij hebben toen voor een eigen paspoort voor hem gekozen omdat, als het kind ingeschreven staat bij 1 van de ouders, hij enkel met die specifieke ouder de grens over kan gaan, en niet met de andere. En je weet nooit wat je aan de hand kan hebben...nieuwenoord schreef:Dat dat nu allemaal speelt ... al in 2002 moesten onze kinderen een eigen paspoort, toch?
Continental gaf ons bij het boeken van ons ticket naar Canada ook aan dat wij een bewijs moesten bijhebben dat onze zoon onze zoon is, ook al had hij zijn eigen paspoort. Dat is blijkbaar nodig voor Canada. Ik heb dat hier toen op het forum gezet, en blijkbaar waren niet veel mensen van die regel op de hoogte. Ook op het gemeentehuis hadden ze er nog nooit van gehoord. Wij hebben het betreffende document ook nergens nodig gehad, maar als het in theorie zo is, dan kan je maar beter zorgen dat je in orde bent met die dingen.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
- phillybilly
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Als het goed is staat dit vermeld bij de opmerkingen op je boekingsformulier, en dit krijg je ook als je online boekt.Victoria schreef:let op, u reist met kinderen, zorg dat zij een eigen paspoort hebben.[/color]
LEZEN is idd vaak het probleem.
-
jokaluma
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
het is moeilijk voor te stellen dat je dit niet weet als je je goed voorbereid. Toch kan het soms verwarrend zijn. Zo reisde een kennis met 2 kinderen naar costa rica. Ik zei hem dat hij voor de kinderen een paspoort moest hebben maar hij beweerde dat dit niet nodig was. Achteraf had hij gelijk omdat er een vlucht was met overstap in madrid en dan rechtstreeks naar costa rica. Heb je echter een overstap in de USA zou de paspoorten voor de kinderen wel nodig zijn omdat je dan langs de douane moet klopt dit?.................kan me voorstellen dat je dat niet weet..................
http://www.maudluuk.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false; onze juni-juli 2012 reis AZ-NM-CO-UT-NV
http://www.devanhaveretjesusa2008.weblog.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.newyork2010karinenjohn.weblog.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.devanhaveretjesusa2008.weblog.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.newyork2010karinenjohn.weblog.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Klopt, ook als je alleen maar een tussenlanding naar Costa Rica of Mexico hebt moet iedereen (ook baby's) een eigen paspoort hebben.jokaluma schreef:het is moeilijk voor te stellen dat je dit niet weet als je je goed voorbereid. Toch kan het soms verwarrend zijn. Zo reisde een kennis met 2 kinderen naar costa rica. Ik zei hem dat hij voor de kinderen een paspoort moest hebben maar hij beweerde dat dit niet nodig was. Achteraf had hij gelijk omdat er een vlucht was met overstap in madrid en dan rechtstreeks naar costa rica. Heb je echter een overstap in de USA zou de paspoorten voor de kinderen wel nodig zijn omdat je dan langs de douane moet klopt dit?.................kan me voorstellen dat je dat niet weet..................
Ik begrijp wel dat mensen dit niet weten .. niet iedereen is lid van een forum (had ik anders ook niet geweten) .. Ik vind dit taak van het reisbureau wanneer er via een reisbureau wordt geboekt. Of duidelijk vermeld en niet in de kleine lettertjes. Ik hoorde ook zoiets dat er een plan is dat je drie weken van te voren op één of andere website precies moet opgeven waar je naartoe gaat in Amerika. Klopt dit?
Op fora is veel logisch, maar dat geldt niet voor de gemiddelde Nederlander .. Nog steeds spreek ik mensen die niet willen aannemen dat je niet zo maar even naar Amerika kunt emigreren.
Op fora is veel logisch, maar dat geldt niet voor de gemiddelde Nederlander .. Nog steeds spreek ik mensen die niet willen aannemen dat je niet zo maar even naar Amerika kunt emigreren.
Sandy
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Contacteer:
Wij zetten op het reisbureau altijd op de boekingsbevestiging welke reisdocumenten de klanten nodig hebben (ongeacht bestemming) en nemen dit ook mondeling nogmaals door.
Zelfs dan nog presteren klanten het om geen geldig reisdocument te hebben bij vertrek.
Ik denk dat in het geval van de paspoorten voor kinderen, het voornamelijk gaat om mensen die boeken via internet en inderdaad gewoon niet goed lezen!
Toch blijft uiteindelijk de verantwoordelijkheid hiervoor bij de klant. Als je op reis gaat, zorg je toch zelf dat je weet welke reisdocumenten je nodig hebt. Zeker bij internetboekingen waarbij je weinig tot niet wordt geinformeerd.
Zelfs dan nog presteren klanten het om geen geldig reisdocument te hebben bij vertrek.
Ik denk dat in het geval van de paspoorten voor kinderen, het voornamelijk gaat om mensen die boeken via internet en inderdaad gewoon niet goed lezen!
Toch blijft uiteindelijk de verantwoordelijkheid hiervoor bij de klant. Als je op reis gaat, zorg je toch zelf dat je weet welke reisdocumenten je nodig hebt. Zeker bij internetboekingen waarbij je weinig tot niet wordt geinformeerd.
september 2005: California & Nevada (met camper)
mei 2007: Florida
oktober 2007: New York
julie/augustus 2012: California, Arizona, Utah en Nevada
http://letsgousa.punt.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://letsgoflorida.punt.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
mei 2007: Florida
oktober 2007: New York
julie/augustus 2012: California, Arizona, Utah en Nevada
http://letsgousa.punt.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://letsgoflorida.punt.nl" onclick="window.open(this.href);return false;