Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

ESTA

Als je een vraag hebt over non-immigratievisa (tijdelijk verblijf in de VS), kun je die hier stellen.
Plaats reactie
Luc1
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 90

ESTA

Bericht door Luc1 »

Gisteren gearriveerd voor een korte businesstrip, via Houston.

Bij immigrations kreeg iedereen een flyer met in het kort een beschrijving van het nieuwe ESTA programma (Electronic System for Travel Authorization).

Nog een wijziging sinds mijn laatste trip in mei : ze nemen nu een afdruk van al je vingertoppen, niet alleen van de wijsvingers.

Wat volgt ? voetafdrukken :wink:

Luc
sinds 1989 : +/- 50 businesstrips naar Phoenix, +/- 25 businesstrips naar Houston, 1 rondreis Canadese Rockies, 4 rondreizen SouthWest, 1 rondreis US Rockies, 1 verblijf Orlando, plus nog enkele businesstrips (Washington, Minneapolis, LA, New Orleans)
FlipjeBTiel
Amerika-expert

Re: ESTA

Bericht door FlipjeBTiel »

Luc1 schreef:Wat volgt ? voetafdrukken :wink:
Die worden van babies genomen ter identificatie in het ziekenhuis. Werkt beter dan vingerafdrukken bij zulk klein spul. Heb mij eigenlijk niet afgevraagt wat ze er later mee doen ...

Gr., Flipje
goiaba
Amerika-ontdekker

Bericht door goiaba »

Wat volgt ? voetafdrukken
Kan zijn, maar wat zeker volgt is ... GELD.
Nu is het nog gratis maar op korte termijn gaat iedereen zijn kredietkaartnummer bij de hand moeten hebben als ze via het electronische document authorization aanvragen en op langere termijn gaan ze denkelijk het voorbeeld volgen van Australië. Voor vele landen zullen er dan geen B1 en B2-visums meer aangevraagd moeten worden via het consulaat maar wel authorization via het ESTA programma . Voor alle andere non-immigration visas blijft de procedure hetzelfde (dienen aangevraagd te worden via het consulaat of ambassade).
FlipjeBTiel
Amerika-expert

goiaba schreef:Kan zijn, maar wat zeker volgt is ... GELD.
VWP kost al $6. Is verrekend met je ticket, dus normaliter zie je het niet. Verschil met ESTA is dat ESTA je af kan keuren, en dan is het lastig verrekenen.

Gr., Flipje
goiaba
Amerika-ontdekker

Bericht door goiaba »

Flipje schreef
Ik zie niet wat je mij af wilt strijden
Dat wist ik niet. Maar ik ben dan ook nog nooit naar de USA gereisd. Ga volgend jaar eens een poging wagen.
En 6$ is nog altijd een pak minder dan de 150 $ die de mensen moeten betalen die een visa moeten aanvragen.
Goiaba
goiaba
Amerika-ontdekker

Bericht door goiaba »

Sorry, die tekst "Ik zie niet wat je mij af wilt strijden " moet zijn : "VWP kost al $6".
Nogmaals mijn excuses.
FlipjeBTiel
Amerika-expert

Je kunt je eigen posts editen (en er komt geen "edit" entry totdat er op de posting gereageerd is): klik op het "wijzig" knopje.

Gr., Flipje :)
Luc1
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 90

Bericht door Luc1 »

Heeft er al iemand de procedure gebruikt ?

Luc
sinds 1989 : +/- 50 businesstrips naar Phoenix, +/- 25 businesstrips naar Houston, 1 rondreis Canadese Rockies, 4 rondreizen SouthWest, 1 rondreis US Rockies, 1 verblijf Orlando, plus nog enkele businesstrips (Washington, Minneapolis, LA, New Orleans)
annebel
Amerika-ontdekker

Bericht door annebel »

Luc1 schreef:Heeft er al iemand de procedure gebruikt ?

Luc
ja ik,had me via internet aangemeld en alles ingevuld en uitgeprint.
Voor de zekerheid toch de groene kaart ingevuld en afgegeven er werd niet naar gevraagd of niet op gereageerd
dus ik denk dat ze er nog niks mee doen.Of misschien wel maar dat ze niks zeggen.
Het is ook nog maar een test.
had kwam ik later achter mijn naam op het internet verkeerd ingevuld daar is ook niks over gezegd.

Groetjes
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer