Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

(live from usa) Dude's 1st time USA

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
thedude
Amerika-ontdekker

(live from usa) Dude's 1st time USA

Bericht door thedude »

In een van mijn vorige threads is veel te lezen over the outline van onze trip van 19 dagen door Cali, Arizona, Utah en Nevada. Hier ga ik kort live verslag doen.

Na lange reis eindelijk aangekomen in HowardJohnson hotel (Pico Rivera, LA)

Reis:
Met United vanaf Brussel. Goed te doen, ruimer dan meeste NL chartervluchten zoals Martinair. Ook veel vriendelijker en servicegerichter personeel. Plus je zit met vooral alleen Amerikanen, vakantiegevoel begint meteen al bij het inchecken :-)

Immigration/Customs:
We kwamen in Washington aan en daar hadden we 3 uur overstaptijd voor de vlucht naar LA. Eigenlijk veel te ruim want overstappen verloopt zeer snel. Personeel was behulpzaam en vriendelijk, sommige officers zijn vrolijk en maken grappen en anderen zijn gewoon kort en zakelijk maar zolang je zelf niet zuur kijkt doen ze dat ook niet. Verder geen gezeik gehad behalve de gebruikelijke ondervraging.

Overstappen op Washington is relaxed. Beetje druk maar voldoende zitplekken, prima wc's, voldoende en bijzonder goedkope eetgelegenheden naast de gates, ideaal.

Autohuur:
Achteraf heel blij te hebben geboekt via traveljigsaw (ook bekend als carhire3000 of eutohuur.nl). Ideaal en veruit de goedkoopste! Je boekt bij hun auto inclusief alles en je krijgt coupon voor je auto en waar je het kan afhalen. Bij veel anderen komen nog toeslagen bij en verzekeringen maar hier zijn prijzen inclusief alles wat een europeaan nodig heeft (Liability, CDW etc etc). Op onze coupon stond Dollar autohuur. We zijn nu incl alle verzekeringen 450 euro kwijt voor 18 dagen 4x4 Jeep Liberty 3.7 full options. We konden gewoon parkeerplaats op ons eigen gemak zelf inspecteren en kijken welke we wilde hebben uit de categorie. Uiteraard de mooiste en nieuwste uitgekozen (splinternieuw, boekjes was nog in de plastic verpakt, er stonden amper 5000 miles op de teller. Enige wat ze me aan the counter probeerden aan te smeren was hazard insurance voor als we gesleept moeten worden etc.. Ik heb voor bedankt, voor 4 dollar per dag neem ik liever een extra Wendy's burger :D

Navigatie:
Seriously... LIFESAVER!! Ik ben zo blij achteraf dat ik mn tomtom heb aangepast dat hij ook USA doet, ik moet er niet aan denken om hier in de nacht verkeerde wijk in te rijden... Downtown of South Central.. Overigens als je geen navigatie zelf mee neemt, koop het bij wallmart ofzo (99 dollar), huurprijzen bij autohuurbedrijven zijn idioot hoog. Paar dagen huren = goedkope navi bij wallmart kopen.
Priscilla
Amerikafan
Contacteer:

Re: (live from usa) Dude's 1st time USA

Bericht door Priscilla »

Ben erg benieuwd naar de rest van de liveverslagen :)

Onze reis lijkt veel op die van jullie, helemaal tot nu toe!

Wij hebben ook een auto gehuurd via eauto (fijn om te horen dat het een goede keus is!) en vliegen via Washington met United (we zijn dol op Amerikanen en ik hou van vliegen, dus de reis heen wordt al geweldig).
Mmm, eigenlijk besloten om geen GPS mee te nemen/te kopen, maar begin nu toch weer te twijfelen ;)

Fijne reis verder!!! Have fun!

Priscilla
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Die instructieboekjes blijven vaak hun hele leven in het plastic omdat weinigen de moeite nemen ze in te kijken en het verhuurbedrijf ze ook vaak nog op een plaats legt (bv in het reservewiel) waar niemand ze kan vinden. Zo'n boekje is voor ons trouwens verplichte lektuur. En voor een navigatiesysteem. We hebben er ooit een standaard in de auto gehad en dat was gemakkelijk om restaurants, hotels etc te vinden maar verder hebben we het nooit gemist en zonder kaart kan je ook niet al was het alleen al om te controleren of Truus in dat ding wel het juiste voorstel doet. We nemen dus nooit een navsat mee.
En als je 's avonds verzeild raakt in een grote stad deugt je planning niet imo. Wel prettig was het OnStar system dat je een direkte telefoonverbinding met het verhuurbedrijf geeft in noodgevallen. Hebben we echter ook niet gebruikt verleden jaar.
Yeehaw
thedude
Amerika-ontdekker

Bericht door thedude »

Vandaag veel miles gereden van West LA naar Williams Arizona. Onderweg 3 keer tanken, zo een jeep zuipt meer dan ik dacht, vooral in de bergen. Even voor de duidelijkheid, niet 3 volle tanks leeggereden maar aangezien je soms heel lang geen tankstations (of uberhaupt iets) tegenkomt vind ik het niet fijn om met minder dan 35% volle tank te rijden in zo een gas guzzler. Tip; probeer te tanken in dorpjes Gas was te krijgen voor iets boven 4 dollar per gallon maar bij een tankstation midden in de Mojave (lijkt echt zo een oase in de woestijn) ben je bijna 6 dollar per gallon kwijt. Slim, want als je moet tanken dan moet je :x

Williams AZ is een leuk klein toeristisch stadje. We verblijven in the historic Grand Canyon Hotel (gebouwd ergens rond 1880). Heel klein en daarmee dus onamerikaans maar zeer authentiek, schoon, en niet duur. Gerund door bijzonder vriendelijke en behulpzame mensen (familiebedrijfje). We verblijven (zoals requested) in een WW1 kamer, helemaal ingericht in WorldWarOne stijl. Echt een aanrader! (anders dan al die saaie standaard motels)

Across the street een heel leuk Mexicaans restaurantje met live country muziek. Verschillende Country zangers komen voor een uurtje spelen en gaan grappig interacten met de publiek. Lekker buiten met uitzicht op the historic route 66. Oh en als er bij staat dat iets pittig is, NEEM AAN DAT HET ZO IS! Mijn maag is nu nog steeds aan het burnen, maar goed ik was zo koppig als Homer Simpson in een van de afleveringen waarin hij the spiciest pepper per se moest proberen :P

Vragen:

- Weet iemand eigenlijk hoe het zit met Zion; als je National Parks Pass hebt van 80 dollar is entrance dan gratis of moet je ook nog extra betalen per auto? Ik kon het niet helemaal vinden...

- Heeft iemand nog recommendations voor:
1. een camping in Zion (eventueel wat luxer met pool en showers)? Of is dat het niet waard omdat het vies/gaar/ te koud is?
2. een slaapplek tussen zion en Las Vegas. Simple en goedkoop maar schoon.

Gracias!

P.S. Ik moest nog net even denken aan die weirdo die laatst hier op de forum koppig zijn plan verdedigde om met 3 man in een cabrio rond las vegas te gaan touren!! :lol: :lol: We hadden vandaag airco hele tijd op hard staan. Als je een cig rookt en daarvoor 3 minuten raampje op een kiertje hebt is het daarna al zo warm in de auto dat je airco paar minuten op max moet zetten om niet te zweten. Snelwegen hier zijn erger zelfs dan die in zuidelijke provincies van Belgie en ik ben blij dat ik voor een Jeep heb gekozen.
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Wat is er zo erg aan die snelwegen? En die snelwegen in Belgie gaan ook best, er ligt tegenwoordig zelfs al asphalt tussen Antwerpen en Luik, nou dan-lol-Met een America The Beautiful pass hoef je nergens meer te betalen voor de NP's (en vele NM''s) Parkeer de auto op de parkeerlaats (enorm groot maar het zal nog niet meevallen). Hoe dichter bij het visitor center hoe beter, de shuttle vertrekt van vlak daarachter en is ook gratis. Over campings kan ik je niets vertellen. Waarom zou je willen overnachten tussen Zion en Las Vegas. Niet meer dan 3 uur rijden.
Yeehaw
bluemoon
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door bluemoon »

thedude schreef:

P.S. Ik moest nog net even denken aan die weirdo die laatst hier op de forum koppig zijn plan verdedigde om met 3 man in een cabrio rond las vegas te gaan touren!! :lol: :lol: We hadden vandaag airco hele tijd op hard staan. Als je een cig rookt en daarvoor 3 minuten raampje op een kiertje hebt is het daarna al zo warm in de auto dat je airco paar minuten op max moet zetten om niet te zweten. Snelwegen hier zijn erger zelfs dan die in zuidelijke provincies van Belgie en ik ben blij dat ik voor een Jeep heb gekozen.
Goh, jij hebt toevallig net die ene huurauto waar geen "verboden te roken" sticker in zit ?
Bij stoplichten in de steden en in gewoon stadsverkeer zie je de locals vaak rondrijden met de raampjes open, dat scheelt zo 20% brandstofverbruik schijnt het.
Crisis ? What Crisis ?
michelly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door michelly »

thedude schreef:

1. een camping in Zion (eventueel wat luxer met pool en showers)? Of is dat het niet waard omdat het vies/gaar/ te koud is?
http://www.zioncamp.com/rv_park.html
Camping met zwembad(je) gelegen in Springdale op een steenworp van Zion np
Jeroen80
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Jeroen80 »

thedude schreef:Oh en als er bij staat dat iets pittig is, NEEM AAN DAT HET ZO IS! Mijn maag is nu nog steeds aan het burnen, maar goed ik was zo koppig als Homer Simpson in een van de afleveringen waarin hij the spiciest pepper per se moest proberen :P
Heb je dan daarna ook die hallucinante trip gehad met een coyote die praat met de stem van Johnny Cash? :lol:
Peter & Paula
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Peter & Paula »

michelly schreef:
thedude schreef:

http://www.zioncamp.com/rv_park.html

Wij zijn half juni op deze camping geweest, prima, niets mis mee !! Simpel zwembadje maar meer heb je niet nodig.
Van tevoren rserveren is een aanrader !!!!!!!!!!!!!
2025- Seattle - Denver
2023 - Chicago - San Francisco
2022 - San Francisco - Las Vegas
2021 - San Francisco - Las Vegas
2013 - Vancouver - Vancouver
2012 - Vancouver via Amerika naar Toronto
2009 - Chicago - Salt Lake City
2008 - San Fransisco - San Fransisco
onze website
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Peter & Paula schreef:
michelly schreef: http://www.zioncamp.com/rv_park.html

Wij zijn half juni op deze camping geweest, prima, niets mis mee !! Simpel zwembadje maar meer heb je niet nodig.
Van tevoren rserveren is een aanrader !!!!!!!!!!!!!
Hebben ze daar inmiddels al een werkende Internetverbinding?
Peter & Paula
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Peter & Paula »

nieuwenoord schreef:
Wij waren daar 13 en 14 juni. Internet deed het, maar alleen voor de hotelgasten. Ze wilden zsm. het wireless in de lucht hebben !!
Als je voor de bibliotheek aan de overkant gaat staan, kun je hun wireless gebruiken !!!!!!!!!!

Peter
2025- Seattle - Denver
2023 - Chicago - San Francisco
2022 - San Francisco - Las Vegas
2021 - San Francisco - Las Vegas
2013 - Vancouver - Vancouver
2012 - Vancouver via Amerika naar Toronto
2009 - Chicago - Salt Lake City
2008 - San Fransisco - San Fransisco
onze website
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Peter & Paula schreef:
nieuwenoord schreef:
Wij waren daar 13 en 14 juni. Internet deed het, maar alleen voor de hotelgasten. Ze wilden zsm. het wireless in de lucht hebben !!
Als je voor de bibliotheek aan de overkant gaat staan, kun je hun wireless gebruiken !!!!!!!!!!

Peter
OK, bedankt, ik baalde daar vorig jaar behoorlijk van, omdat het overal beloofd werd, maar niet werkte. Volgend jaar beter, hoop ik :wink:
bbeurden
Amerikakenner

Bericht door bbeurden »

Ik herinner mij van vorig jaar dat we op het muurtje bij de bushalte voor de ingang gingen zitten voor wireless internet :D
Bauke
Zie voor de links naar alle reizen: http://www.bbeurden.nl/
thefreeze
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door thefreeze »

ik geloof dat het sticky er wel af kan... :P
1995 + 2008 West, 2010 + 2011 Florida, 2012 West, 2013 FL, 2014 NY / FL, 2015 TX / FL, 2016 TX - LA - MS / FL, 2017 Vegas / FL / FL, 2018 FL / FL, 2019 CA/OR/NV, 2022 FL/2022 FL/CA/NV, 2023 West / Deep south, 2024 FL/FL, 2025 west
thedude
Amerika-ontdekker

Bericht door thedude »

Ok here we are again.. tijdje geen internet gehad..

Na Williams AZ zijn we naar Grand Canyon vertrokken waar we vrij gemakkelijk rond de middag een plek konden scoren bij Desert View Camping. 12 dollar en je hebt een ruime plek, wc en stromend water (geen douche). Afgelegen dus lekker rustig. Wel uitkijken voor ravens en eekhoorns met je eten :)
GC south rim stikt van de touristen maar als je een beetje vroeg begint aan the hike en ben je binnen 30 minuten uit de drukte. Naar beneden was easy.. omhoog was echt heavy vanwege opgebouwde blaren, hogere temperaturen in de middag, en zwaartekracht :(

Door de indianen reservaat was wel apart, nogal typisch dat ze allemaal buffalo jerky en pottery verkopen. Erg armoedig hoe ze leven in de trailers maar ook triest om te zien dat ze de gaarste stukken woestijn hebben gekregen nadat wij europeanen hun land hebben afgepakt. Gaarste Shell tankstation ooit tegengekomen in the indian area, van de 8 pompen deden slechts 2 het, wc was ranziger eentje uit een tarantino film en de indiaan achter de kassa probeerde me voor 10 dollar op te lichten op een zeer sneaky manier, helemaal vooraf gepland, niet een simpel oops verkeerde briefje trick.

Overnacht in Kanab, last minute besloten en eerste de beste motel wat we tegenkwamen bleek gelijk bijzonder leuk te zijn (Perry Lodge). Voor 65 dollar en tax konden we in de kamertje zitten waar Frank Sinatra's Mother in Law heeft gelogeerd. Veel westerns en andere films (zo recent als Planet of the Apes (original en 2001 remake) zijn daar gemaakt en veel sterren verbleven tot in de jaren 70 in Perry Lodge.

Zion was ook gaaf, in 1 dag goed te doen als je geen lange hikes gaat doen. Ideaal is ook dat Springdale op 2 km afstand vanuit south Entrance zit dus daar kan je handig en goedkoop eten afhalen en dan relaxed op de camping in de natuur eten. Irritante van Utah is dat je voor alcohol (ook een flesje wijn) naar speciale winkels moet gaan. Handiger is gewoon in Cali al wat flessen in te slaan.

Gisteren en vandaag Vegas. Druk.. files.. HEEET.. Maar gelukkig is Mirage een heel relaxed hotel. Vandaag een roomchange aangevraagd omdat er gisteren niets was met StripVieuw. Nu zitten we op de 20e verdieping met aan 2 kanten uitkijk over the enitre stirp :D Vanavond naar een middeleeuws dinner show in Excalibur.

Wat echt vaag is dat internetcafes extreem duur zijn 5 dollar voor 10 a 15 minuten! Wifi heb je voor rond 4 dollar per uur en zelfs in een premium hotel betaal je 13 dollar voor een dagje wifi..

----
Trouwens, is het eigenlijk gebruikelijk om fooi te geven voor hotel personeel? Bell-boy gaf ik 5 dollar maar hij keek niet zo blij, was dat te weinig? Voor Valet parking gaf ik maar 3 en die was wel weer heel blij. Bij uitchecken van een groot hotel is het stom om fooi te geven want er is zoveel personeel maar bij een klein hotelletje, fooi of niet?
Pietro
Amerika-ontdekker

Bericht door Pietro »

Bellboy meestal niet 1 dollar per koffer? En paar dollar bij valet (maar 'k weet niet of dit de meest aangewezen tip-topic is).
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Inderdaad, $1 per koffer voor de bellman (pas op met het gebruik van "boy" als beschrijving van die baan, dat heeft, vooral voor de Afrikaanse Amerikanen, een denigrerende betekenis). Voor valet $1, tenzij ze meehelpen met koffers laden, dan wat meer.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
thefreeze
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door thefreeze »

Vegas is cool! Wij zitten nu twee dagen in THEhotel at Mandalay Bay. Ik ben redelijk verwend wat hotels betreft maar dit slaat echt alles. Het principe van bellboy en valet is helemaal te gek. Maar eerlijk is eerlijk, in hotels als dit zelf met je koffers naar je auto sjouwen is vanwege de afstand & de hitte is ook niet echt een pretje!

De eerste nacht zaten we in the Golden Nugget. Is een prima hotel. het publiek downtown is wat shabby, maar het hotel en de kamer viel me alles mee. Wij zaten in de South Tower, de oudste, maar de kamers waren netjes en niet minder ouderwets dan in normale hotels.

Morgen nog een nachtje naar the Venetian, kan hier wel twee weken doorbrengen en dan nog tijd tekort komen! Heerlijk zo na al die woestenij een paar dagen luxe.

Wat jij (Dude) met die indianen had, dat heb ik met Vegas. Aan de ene kant is het heel veel pracht en praal, maar aan de andere kant is het armoe troef met die trieste lui die de hele dag aan die gokkasten hangen. Wat een leven, getver.

Ons "live" verslag staat hier: http://www.thefreeze.nl/usa2008/
1995 + 2008 West, 2010 + 2011 Florida, 2012 West, 2013 FL, 2014 NY / FL, 2015 TX / FL, 2016 TX - LA - MS / FL, 2017 Vegas / FL / FL, 2018 FL / FL, 2019 CA/OR/NV, 2022 FL/2022 FL/CA/NV, 2023 West / Deep south, 2024 FL/FL, 2025 west
thedude
Amerika-ontdekker

Bericht door thedude »

Over Vegas heb ik ook wel mixed feelings, veel luxe pracht en praal idd maar tegelijkertijd de poor mexicans die voor een paar dollar hoeren aan het promoten zijn langs the Strip. Fatsoenlijke mensen en trailertrash die hun tax rebate in een gokkast aan het pompen zijn..

Ik snap trouwens niet dat je (thefreeze) drie verschillende hotels in Vegas gaat doen in 3 dagen, ik vond het al een hele verademing om een keer 2 nachten op een zelfde plek door te brengen, was een beetje dat inchecken, koffers in en uitpakken zat aan het worden :? Om verschillende hotels uit te checken hoef je niet op verschillende locaties te slapen :) Knights Tournament Medieval dinnershow in Excalibur is best leuk trouwens, zeker als je t leuk vind om een beetje mee te doen. En voor 50 dollar pp krijg je ook nog eens best lekker middeleeuws eten.

Hoover Dam was aardig maar niet zo spectaculair als ik had verwacht. Wellicht dat het leuker was als het niet zo warm was, toen wij er waren was het ruim boven de 40 graden...

In Beatty was alles uitverkocht wegens een grote race (overal monster trucks in dat dorpje) dus we hebben overnacht op SpaceStaion RV-camp. Kennis gemaakt met een drummer van Bill Haley & the Commets (van Rock around the Clock). Volgens 1 website is dat m inderdaad maar andere claimt dat hij niet de drummer was maar alleen part of the crew. Anyways hij zei dat ie in de jaren 70 nog had opgetreden in Paradiso (Amsterdam). Toch grappig dat zo iemand dan belandt op een RV camp van zo een stoffig dorpje waar hij in ruil voor klusjes gratis mag verblijven..

Death Valley was echt gaaf, 50 graden maar met airco op Max goed te doen. We hebben een vrij lange 4x4 mountain road genomen van Beatty door de Titus Canyon, zorg dat je een goede 4x4 hebt als je dit probeert maar het is zeker gaaf, onderweg genoeg te zien. DeathValley is goed te doen in een dag, main points of interest met een short hike.

Mono Lake was ok maar niet echt bijzonder, Bodie Ghosttown was heel gaaf, alleen jammer dat het zo druk was. Ik had me nog zo op verheugd op een vrijwel verlaten ghosttown omdat ik tijdens een 10 mile extreem slechte zandweg onderweg slechts 1 tegenligger tegenkwam. Toen ik aankwam bleek dat er ook een andere geasfalteerde weg vanaf de ander kant kwam, en dat er zo een 30 autos geparkeerd stonden. :( Still cool but I d recommend going early in the morning before the crowds.

Yosemite is echt gaaf, ik ben blij dat Zion en GC eerder heb gedaan want als ik met Yosemite was begonnen zou ik die andere 2 minder vinden. We hebben HalfDome beklommen, ongeveer 25km lopen in totaal met 1500m hoogteverschil heb je echt hele dag voor nodig 12 uur, zwaar maar heel gaaf. Veel wilde dieren tegengekomen maar nog geen beren.. tot de laatste dag Yosemite, behoorlijk grote beer gespot op zo een 50meter afstand, was rustig door de bosjes aan het snuffelen... snel paar fotos genomen en weg voordat de beer dichterbij zou komen...

Morgen San Francisco en uiteraard Alcatraz. Weet iemand trouwens of je voor alle bruggen daar moet betalen of alleen sommige? En is het paar dollar per crossing of heel duur? Behalve Russian Hill, Alcatraz, GoldenGate en Fisherman's wharf, what else would you recommend?
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Je betaald een paar $ per brug en de meeste moet je alleen betalen als je SF ingaat, er uit kost niets.
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer