Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Verlies I-94 in Nederland
Verlies I-94 in Nederland
Hallo,
2 jaar geleden ben ik in amerika geweest. Bij mijn laatste bezoek kreeg ik een groene kaart in mijn paspoort (I-94, bleek later).
Op een gegeven moment las ik dat die achter had moeten blijven in de US.
Ik ben van plan dit jaar naar Amerika op vakantie te gaan en las dat je eigenlijk die groene kaart moet terugsturen.
Mijn probleem alleen is dat ik mijn paspoort ben kwijtgeraakt met die groene kaart erin.
Heeft iemand hier ervaring mee en wat te doen etc.?
Ik heb al verschillende instanties gebeld en gemaild (maar ja dan krijg je dit: Due to the backlog of emails and an increase of phone calls if you intend to travel or require assistance within the next TWO (2)- THREE (3) months please call us toll free at 1-877-227-5511 or if you are outside the United States our Toll number at 703-526-4200 and speak with a Public Information Officer.
If you need to add information to or cancel your question, you can do so by updating it through the questions sub area of the 'My Stuff' section of this site.")
Ik heb nog wel mijn boardingpass van de laatste keer vertrek.
Misschien heeft iemand er ervaring mee?
Robert
2 jaar geleden ben ik in amerika geweest. Bij mijn laatste bezoek kreeg ik een groene kaart in mijn paspoort (I-94, bleek later).
Op een gegeven moment las ik dat die achter had moeten blijven in de US.
Ik ben van plan dit jaar naar Amerika op vakantie te gaan en las dat je eigenlijk die groene kaart moet terugsturen.
Mijn probleem alleen is dat ik mijn paspoort ben kwijtgeraakt met die groene kaart erin.
Heeft iemand hier ervaring mee en wat te doen etc.?
Ik heb al verschillende instanties gebeld en gemaild (maar ja dan krijg je dit: Due to the backlog of emails and an increase of phone calls if you intend to travel or require assistance within the next TWO (2)- THREE (3) months please call us toll free at 1-877-227-5511 or if you are outside the United States our Toll number at 703-526-4200 and speak with a Public Information Officer.
If you need to add information to or cancel your question, you can do so by updating it through the questions sub area of the 'My Stuff' section of this site.")
Ik heb nog wel mijn boardingpass van de laatste keer vertrek.
Misschien heeft iemand er ervaring mee?
Robert
-
FlipjeBTiel
- Amerika-expert
Re: Verlies I-94 in Nederland
I-94W als het om het groene papiertje gaat.(I-94, bleek later).
Jawel.Misschien heeft iemand er ervaring mee?
Instructies zijn hier: http://amsterdam.usconsulate.gov/i94_inppt_dutch.html hetwelk naar een cpb website http://help.cbp.gov/cgi-bin/customs.cfg ... _topview=1 leidt. hetwelk een adres heeft om het I-94W naar toe te sturen.
De website stelt echter ook: "If you departed by a commercial air or sea carrier (airlines or cruise ships), your departure from the U.S. can be independently verified, and it is not necessary to take any further action, although holding on to your outbound (from the U.S.) boarding pass - if you still have it - can help expedite your re-entry next time you come back to the United States."
Maw., als je per commercieel vliegtuig (dus niet je private jet
Gr., Flipje
- DixieChick
- Amerika-expert
Heb je dat nummer al gebeld?
Je kan naast het groene papiertje ook zoveel mogelijk bewijs verzamelen dat je inderdaad teruggekeerd bent in Nederland; brief vanje werkgever, huurcontract, credit card afschriften van in Nederland gedane aankopen na terugkomst, inderdaad je boarding card. Het beste is om het op te sturen (wel zelf kopieen houden!), maar als de tijd begint te dringen kan je het meenemen naar de VS, en dan daar overleggen. Dan loop je natuurlijk wel het risico dat ze je niet geloven, en je terugsturen, met alle consequenties van dien.
Je kan naast het groene papiertje ook zoveel mogelijk bewijs verzamelen dat je inderdaad teruggekeerd bent in Nederland; brief vanje werkgever, huurcontract, credit card afschriften van in Nederland gedane aankopen na terugkomst, inderdaad je boarding card. Het beste is om het op te sturen (wel zelf kopieen houden!), maar als de tijd begint te dringen kan je het meenemen naar de VS, en dan daar overleggen. Dan loop je natuurlijk wel het risico dat ze je niet geloven, en je terugsturen, met alle consequenties van dien.
This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car!
Southern Tales
Southern Tales
-
Marceljesse
- Amerikakenner
Precies. Neem bankafschriften mee. Verklaring van je werkgever dat je op dat tijdstip weer bent gaan werken etc etc etc. Neem ook meteen het retour-ticket mee want die zouden ze ook wel eens willen zien!DixieChick schreef:Heb je dat nummer al gebeld?
Wij hebben een soortgelijk verhaal, maar toch anders:-)
In 2006 zijn we even op en neer geweest naar Mexico. Bij terugkeer in de VS hebben ze bij de grens het hele I-94 uit het paspoort gehaald, dus niet alleen het afscheurdeel maar ook het vastgeniete deel.
Bij vertrek naar Nederland vanaf LA hebben we bij inchecken onze paspoorten gescand, kan me alleen niet herinneren dat er iemand daadwerkelijk in heeft gekeken.
Betekent dit dat als we NIET naar Mexico gweest waren onze I-94 er nu nog vrolijk in hadden gezeten??
Na die tijd overigens wel een tijdelijk visum voor een opleiding gekregen (helaas niet nodig gehad op het laatste moment), maar op het consulaat zullen ze neem ik aan het paspoort wel hebben gecontroleerd.
In oktober gaan we weer naar de VS, moeten we nog enige aktie ondernemen of is alles toch ok?? Iemand ervaring met even de grens over gaan?
In 2006 zijn we even op en neer geweest naar Mexico. Bij terugkeer in de VS hebben ze bij de grens het hele I-94 uit het paspoort gehaald, dus niet alleen het afscheurdeel maar ook het vastgeniete deel.
Bij vertrek naar Nederland vanaf LA hebben we bij inchecken onze paspoorten gescand, kan me alleen niet herinneren dat er iemand daadwerkelijk in heeft gekeken.
Betekent dit dat als we NIET naar Mexico gweest waren onze I-94 er nu nog vrolijk in hadden gezeten??
Na die tijd overigens wel een tijdelijk visum voor een opleiding gekregen (helaas niet nodig gehad op het laatste moment), maar op het consulaat zullen ze neem ik aan het paspoort wel hebben gecontroleerd.
In oktober gaan we weer naar de VS, moeten we nog enige aktie ondernemen of is alles toch ok?? Iemand ervaring met even de grens over gaan?
Laatst gewijzigd door Paul v B op 29 jul 2008, 21:30, 2 keer totaal gewijzigd.
http://www.fotorepareren.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.pbase.com/paulvanbaardwijk" onclick="window.open(this.href);return false;
2000: Florida
2004: Southwest
2006: Southwestmid
2008: Southeast + Florida
2009: New York City
2010: New England + New York
http://www.pbase.com/paulvanbaardwijk" onclick="window.open(this.href);return false;
- Bandido
- Amerika-expert
Het is mij een paar keer overkomen dat ik dat groene strookje niet meer had of ontdekte dat ik het in NL nog had. Steeds kwam ik zonder problemen onder het VWP de VS binnen. Mij werd verteld dat dit strookje slechts een 'back up' is. Immers, als je met het vliegtuig vertrekt, schuiven ze je paspoort door een machine die jouw gegevens leest. En op die manier houden ze bij wanneer jij de VS in en uit gaat.
"Keep Georgia On Your Mind"
Thanx Bandido
Onze paspoorten zijn wel gescand in elk geval.
Als je al een paar keer binnen bent gekomen met de groene strook er nog in, waarom moeten sommige mensen dan alsnog dat afscheurdeel opsturen??
Nu is dat scannen volgens mij pas iets van de laatste tijd, toch?
Onze paspoorten zijn wel gescand in elk geval.
Als je al een paar keer binnen bent gekomen met de groene strook er nog in, waarom moeten sommige mensen dan alsnog dat afscheurdeel opsturen??
http://www.fotorepareren.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
- Bandido
- Amerika-expert
Ik reis al vijf jaar met hele grote regelmaat van en naar de VS (en woon er inmiddels ook) en het paspoort scannen gebeurde elke keer. En officieel zal het best zo zijn dat je het afgescheurde deel moet opsturen, maar kennelijk is dat in de praktijk niet zo'n punt. Nogmaals, ze kunnen bij Immigration gewoon zien dat je weer bent teruggegaan. En als je echt zeker van je zaak wilt zijn zou ik kijken of ik wat bewijsmateriaal kon vinden: afschriften, huur/koopcontract, oude tickets etc. Maar ik denk niet dat je het nodig zult hebben, maar het kan geen kwaad voor je eigen gemoedsrust.Paul v B schreef:Als je al een paar keer binnen bent gekomen met de groene strook er nog in, waarom moeten sommige mensen dan alsnog dat afscheurdeel opsturen??
"Keep Georgia On Your Mind"
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 1 Reacties
- 2785 Weergaves
-
Laatste bericht door Dutchess
-