Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
wandelen in Yosemite
wandelen in Yosemite
Hallo,
Via SF (4/5 uur reistijd) komen we in Yosemite. We hebben ook een overnachting in Curry Village en dan, volgende dag, via Tioga Road naar Lone Pine. Wandelen is leuk maar het moet vakantie blijven, dus niet al te lang. Heef iemand voor ons een suggestie's hoe je in kote tijd...in twee dagen Yosemite kan verkennen?
Groetjes Elf/Mars
Via SF (4/5 uur reistijd) komen we in Yosemite. We hebben ook een overnachting in Curry Village en dan, volgende dag, via Tioga Road naar Lone Pine. Wandelen is leuk maar het moet vakantie blijven, dus niet al te lang. Heef iemand voor ons een suggestie's hoe je in kote tijd...in twee dagen Yosemite kan verkennen?
Groetjes Elf/Mars
Re: wandelen in Yosemite
Wij hebben direct bij het Visitors Center geinformeerd naar de verschillende wandelingen. Ze hadden daar een heel handig kaartje met verschillende wandelingen en daarbij hoe zwaar of lang ze waren. Hieruit hebben wij er 3 gelopen. Dat waren:
Bridailveil Fall (0,8km) en vlak daarbij nog een stukje bij de meadow met prachtig uitzicht op de bergen.
Mirror Lake (8km of de kortere van 3,2km)
Vernal Fall Footbridge en daarna Mist trail (tot aan de trappen) (3km)
Ook Lower Yosemite Fall moet heel mooi zijn maar daar hadden wij geen tijd meer voor.
groetjes, Joycee
Bridailveil Fall (0,8km) en vlak daarbij nog een stukje bij de meadow met prachtig uitzicht op de bergen.
Mirror Lake (8km of de kortere van 3,2km)
Vernal Fall Footbridge en daarna Mist trail (tot aan de trappen) (3km)
Ook Lower Yosemite Fall moet heel mooi zijn maar daar hadden wij geen tijd meer voor.
groetjes, Joycee
2008: Zuid-West: SF-Yosemite-Sequioa-DV-Zion-Bryce-Moab (Arches)-Mesa Verde-Monument Valley-Page-Grand Canyon NR-Grand Canyon SR-LV
2011: West: LV-GT-Yellowstone-Devils Tower-Badlands-Mount Rushmore-Custer SP-RMNP-Arches-Moab-Zion-LV
2011: West: LV-GT-Yellowstone-Devils Tower-Badlands-Mount Rushmore-Custer SP-RMNP-Arches-Moab-Zion-LV
- Kokopelli
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 25
- Contacteer:
Ik wil graag even meeliften in dit topic. Ik heb net een planning gemaakt voor onze eerste dag in Yosemite. We komen van Oakhurst en willen ongeveer om 9.00 uur in Mariposa Grove zijn. Is onderstaande dan een beetje reëel? De tijden zijn natuurlijk maar een beetje een richtlijn.
09.00 Mariposa Grove (wandeling ca. 1 uur)
12.00 Glacier Point (lookout point ca. 30 min)
Washburn Point (lookout point ca. 5 min)
13.00 Sentinel Dome (wandeling ca. 2 uur)
15.30 Tunnel View (lookout point ca. 5 min)
15.45 Bridalveil Fall (wandeling ca. 30 min)
16.30 Cabin in Curry Village
We hebben ook nog een tweede en een derde dag, maar die volgen later!
Alvast bedankt voor jullie opmerkingen.
Oja, we zijn er begin september, dus als het goed is zijn alle wegen open.
09.00 Mariposa Grove (wandeling ca. 1 uur)
12.00 Glacier Point (lookout point ca. 30 min)
Washburn Point (lookout point ca. 5 min)
13.00 Sentinel Dome (wandeling ca. 2 uur)
15.30 Tunnel View (lookout point ca. 5 min)
15.45 Bridalveil Fall (wandeling ca. 30 min)
16.30 Cabin in Curry Village
We hebben ook nog een tweede en een derde dag, maar die volgen later!
Alvast bedankt voor jullie opmerkingen.
Oja, we zijn er begin september, dus als het goed is zijn alle wegen open.
In 2025 weer naar Florida.
Reisverslag Zuidwesten September 2024 > reisverslagen
- Inge
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 3
- Contacteer:
@Kokopelli: waarom niet meer tijd uittrekken voor ieder van deze gebieden?
Je geeft aan er nog 2 dagen te zijn, vanwaar de haast?
Wij hebben destijds in 1 dag Mariposa Grove en de Glacier Point Road gedaan. Dat was af en toe al haasten, dus zou zeker niet alles in 1 dag doen, maar proberen te spreiden over de dagen die je hebt...?
Je geeft aan er nog 2 dagen te zijn, vanwaar de haast?
Wij hebben destijds in 1 dag Mariposa Grove en de Glacier Point Road gedaan. Dat was af en toe al haasten, dus zou zeker niet alles in 1 dag doen, maar proberen te spreiden over de dagen die je hebt...?
Groetjes Inge
Onze reisverslagen naar Amerika (en Zweden, Noorwegen en Schotland):
2009: Californië + Crater Lake - met dochter van 2 jaar en camper!
2005: Noord- en Zuidwest
2003: Zuidwest + Yellowstone
Onze reisverslagen naar Amerika (en Zweden, Noorwegen en Schotland):
2009: Californië + Crater Lake - met dochter van 2 jaar en camper!
2005: Noord- en Zuidwest
2003: Zuidwest + Yellowstone
- Kokopelli
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 25
- Contacteer:
Bedankt voor je reactie Inge, ik ben af gegaan op de tijden die aangegeven worden voor de wandelingen op de hiking site van Yosemite, en het dan ruim genomen (dacht ik).
We willen wel Glacier Point Road in ieder geval deze dag doen, anders moet je weer zover terug rijden (we gaan er de derde dag uit via de Tioga Pass naar Lee Vining).
Misschien kan ik beter Bridalveil Fall naar de volgende dag verplaatsen. Ik ga weer verder puzzelen! Thanks!
We willen wel Glacier Point Road in ieder geval deze dag doen, anders moet je weer zover terug rijden (we gaan er de derde dag uit via de Tioga Pass naar Lee Vining).
Misschien kan ik beter Bridalveil Fall naar de volgende dag verplaatsen. Ik ga weer verder puzzelen! Thanks!
In 2025 weer naar Florida.
Wij hebben in Yosemite de Mist Trail gelopen, een echte aanrader!
En ook in Tuolomne Meadows is het héérlijk. Daar hebben wij Dog Lake gelopen en Lembert Dome beklommen. Deze twee wandelingen zijn goed te combineren als je een namiddagje uittrekt (wij hebben er zo'n 3u over gedaan dacht ik inclusief picknick aan het bergmeer). En het uitzicht is echt geweldig. Let wel, je zit op zo'n 9000 feet of hoger en daar hangt dus minder zuurstof in de lucht waardoor je sneller buiten adem bent.
En ook in Tuolomne Meadows is het héérlijk. Daar hebben wij Dog Lake gelopen en Lembert Dome beklommen. Deze twee wandelingen zijn goed te combineren als je een namiddagje uittrekt (wij hebben er zo'n 3u over gedaan dacht ik inclusief picknick aan het bergmeer). En het uitzicht is echt geweldig. Let wel, je zit op zo'n 9000 feet of hoger en daar hangt dus minder zuurstof in de lucht waardoor je sneller buiten adem bent.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 25 Reacties
- 3256 Weergaves
-
Laatste bericht door Astatic
-
- 3 Reacties