Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

met camper over tioga in september ? mag dat

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
daanvdhk
Amerika-ontdekker

met camper over tioga in september ? mag dat

Bericht door daanvdhk »

hoi,

wij gaan met een camper door zuid west amerika en hebben nu een route probleem. We wilde eigenlijk van Yosimite naar seqoia en dan las vegas maar het blijkt dat de afstand seqoia naar las vegas ruim 600 km is. hadden we niet verwacht eigenlijk. we hadden de originele route zo geplanned omdat we hadden gehoord dat je met de camper vanaf sept niet meer over de tioga pass mag maar is dat echt zo? het lijkt wel of je met de camper of niet over de tioga mag of niet door death valley? wia kan ons adviseren. de reis over de tioga pass en door death valley scheelt ons aardig wat tijd blijkbaar. we zullen rond 11 sept a 12 sept bij tioga ongeveer zijn.

Dus concreet, wat is waar van de verhalen dat je vanaf sept niet over de tioga pass mag met een camper? ik kan er me er iets van voorstellen met eventuele sneeuwval, maar goed iemand heeft het vast al eens gedaan ;-)

alvast dank
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Re: met camper over tioga in september ? mag dat

Bericht door Rob »

Zolang Tioga pass open is voor verkeer mag je daar ook met een camper overheen, er wordt geen onderscheid gemaakt in het soort voertuig.
Valt er sneeuw dan gaat de pas voor alle verkeer dicht.
Wij zijn er in september (verslag 1999) gewoon overheen gereden.
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Waar je wél rekening mee moet houden is dat je van de meeste camperverhuurders pas na 15 september door Death Valley mag. Ik denk dat daar je verwarring vandaan komt.
daanvdhk
Amerika-ontdekker

Bericht door daanvdhk »

wat wij hadden begrepen van cruise america waar wij de camper huren dat je na 5 september niet meer over de tioga pas mag rijden ivm sneeuwval met een camper en voor 15 september niet door deadt valley ivm de hitte, dus dat zou toch een beetje raar zijn? heeft iemand hiermee te maken gehad?
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Dat 5 september heb ik nog nooit gehoord, zolang de Tioga Pass sneeuwvrij is kan je er gewoon over. Wij reden hem vorig jaar op 15 mei, toen lag de sneeuw aan de kanten nog meters hoog.
daanvdhk
Amerika-ontdekker

Bericht door daanvdhk »

maar als je pas na 15 sept door death valley heen mag en na 5 sept niet meer de tioga pass over mag kan je dus nooit over de tioga pas via death valley naar las vegas met een camper. want er ligt of sneeuw op de tioga (of je mag van de camperverhhuurder in iedergeval er niet meer over) of je mag niet door death valley (ook hier speelt de camperverhuurder weer een rol) dat betekent dus dat je altijd moet omrijden. of ben ik gek ?
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Als je het zo stelt wel ja. Maar die 5 septemberregel is echt grote onzin.
daanvdhk
Amerika-ontdekker

Bericht door daanvdhk »

en de 15 sept regel dan, is die ook onzin ? we zullen rond 11 sept vertrekken uit yosimite dan moeten we dus de keuze maken of helemaal om de bergen heen rijden (via seqoia) of over de pass heen. wat zeggen jullie ? als het echt niet kan zullen we omrijden en dan maar een dagje korter elders :(
maar natuurlijk vernemen we graag een briljante uitweg van jullie 8)
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Nee, die 15 september-regel is zeker geen onzin. In Death Valley kan het zo ontzettend warm zijn, dat geen camperverhuurder garandeert dat je hulp krijgt als je met stukken komt te staan. Temperaturen van rond de 50 graden Celcius zijn geen uitzondering en er zit een behoorlijk klim c.q. afdaling in het traject via Death Valley.

De kans op een oververhitte motor is zeker met een camper niet klein, vandaar die regel.

Je mag en kan echter wel ten noorden van Death Valley langs rijden:

Afbeelding

Deze route zal zo'n 8 uur kosten, totaal een dikke 400 mijl. Wij hebben destijds bij June Lake overnacht (Silver Lake RV Resort, aanrader). Als je het zo doet heb je ruim tijd voor de Tioga Pass en bijt je de volgende dag even door om naar Las Vegas te komen. Een overnachting in Bishop kan ook nog als je liever wat verder op weg bent al.
Gypsygirl1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9
Contacteer:

Bericht door Gypsygirl1 »

Wij hebben verleden jaar rond 12 september de Tioga Pass gereden met een Cruise America camper.
Niemand heeft ons verteld dat dat niet mag en het lijkt me ook sterk, ik heb er nog nooit van gehoord.
Death Valley is een ander verhaal, dat staat ook in het contract van Cruise America vermeld dat je daar in de zomer niet doorheen mag. Maar over de Tioga Pass staat echt niets vermeld, dat weet ik 100% zeker.
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

15 september is alleen voor Road-Bear campers.
El-Monte en C-A hebben 1 september als datum voor DV.
tcoppers
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door tcoppers »

daanvdhk schreef: Dus concreet, wat is waar van de verhalen dat je vanaf sept niet over de tioga pass mag met een camper? ik kan er me er iets van voorstellen met eventuele sneeuwval, maar goed iemand heeft het vast al eens gedaan ;-)

alvast dank
Hier vindt je een lijstje met Opening en closing dates vanaf 1980. De vroegste datum dat de Tiogo Pass gesloten was was 17 oct 2004. Dus ik denk dat 11/12 sept helemaal geen probleem zal zijn.

Groet Theo
Groetjes Theo.

Don't take your organs to heaven, heaven knows we need them here Ja of Nee
Op weg naar een nieuwe lever en een nieuw leven
Mijn reis door het Zuid-Westen in 2022
Afbeelding
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Rob schreef:15 september is alleen voor Road-Bear campers.
El-Monte en C-A hebben 1 september als datum voor DV.
Alweer een probleem minder dus, hoewel ik zelf Death Valley ook zou vermijden als het nog heel heet is.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer