Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

transfer luchthaven jfk-manhattan

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
sabine_1979
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 5

transfer luchthaven jfk-manhattan

Bericht door sabine_1979 »

hallo,

wie heeft er ervaring met het vooraf boeken van een transfer van jfk naar manhattan? Of met de terugreis? Is vooraf boeken verstandig of kan je net zo goed met de bus of taxi? En hoe zit het met vervoer terug naar de luchthaven? Terug moeten we naar La Gardia omdat we een doorvlucht hebben naar Orlando dus helaas... geen retourtje ;-)

Graag jullie tips!

dank
groetjes
sabine
monster
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: transfer luchthaven jfk-manhattan

Bericht door monster »

Wij hadden een reservering gemaakt voor de airport shuttle. Met een goed half uur waren we in de stad, je hebt wel kans dat je eerst meerdere hotels langs moet om andere reizigers af te zetten bij hun hotel. Hiervoor betaalden wij 15 dollar per persoon ( enkele reis).

Ietsje duurder, maar wel sneller is een taxi rit. Je gaat dan rechtstreeks naar je hotel en dat is ook wel lekker, qua kosten valt het best mee met de huidige dollarkoers. Ik dacht zo'n bedrag van 40-50 dollar per taxi. Wij zullen dat de volgende keer eerder doen, wij konden nu als laatste uit de shuttle...
http://annekestefan.web-log.nl ( vakantie's USA 2006 en 2007)
http://annekeenstefan.blogspot.com ( vakantie Ijsland/ USA/ Canada 2008)
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

Wij hadden afgelopen juni vooraf een auto geregeld bij http://www.carmellimo.com/, voor de rit van JFK naar Manhatten, bij aankomst op JFK bel je een tel.nummer en dan krijg je door waar de auto staat, en dan staat er een auto (Lincoln Towncar) klaar met je naam erop.
Dit kost $ 40, je moet ook de kosten van de tol betalen, en dat was $ 5 voor de tunnel, en we hebben $ 50 ($ 10 tip) met creditcard aan de chaufeur betaald.
Het voordeel van een "eigen" auto is dat je meteen gaat rijden, en niet hoeft te wachten tot de shuttle vol is, en je gaat ook meteen naar je hotel.
Ook de rit naar Newark (we vlogen verder naar Phoenix) hadden we vooraf geregeld bij Carmellimo, we hadden de auto besteld om 8:30, maar toen we om 8:20 gingen uitchecken bij het hotel stond de auto al te wachten, deze rit koste $ 47, ook hier hebben we weer $ 10 fooi gegeven, dus $ 57 betaald.
Ik vond het helemaal geweldig, en zou voor een volgende keer weer bij Carmellimo een auto boeken.

Harry
Tim1980
Amerikakenner

Bericht door Tim1980 »

Eventueel is de metro van JFK naar Manhattan ook erg eenvoudig. Eerst een klein stukje met de Airtrain van het vliegveld naar het Metrostation en dan in een keer met de Metro naar waar je maar wil in Manhattan. Erg goedkoop en ongeveer een uurtje onderweg.
http://timenmo2010.waarbenjij.nu/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://timenmo2009.web-log.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://timenmo2008.web-log.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://timenmo2007.web-log.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Harry
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Harry »

Tim1980 schreef:Eventueel is de metro van JFK naar Manhattan ook erg eenvoudig. Eerst een klein stukje met de Airtrain van het vliegveld naar het Metrostation en dan in een keer met de Metro naar waar je maar wil in Manhattan. Erg goedkoop en ongeveer een uurtje onderweg.
Ik heb tijdens de 4 dagen New York regelmatig in de metro gezeten, en het is in een grote stad het beste vervoermiddel, maar ik zou er toch niet aan moeten denken om met de koffers en handbagage met de metro te moeten gaan, het lijkt me vreselijk om met de drukte, de smalle trappen, en niet te vergeten de hitte op de stations met koffers te moeten zeulen.
Het is natuurlijk wel goedkoop, maar ik betaal graag voor wat meer comfort en gemak.

Harry
Tim1980
Amerikakenner

Bericht door Tim1980 »

Harry schreef:
Tim1980 schreef:Eventueel is de metro van JFK naar Manhattan ook erg eenvoudig. Eerst een klein stukje met de Airtrain van het vliegveld naar het Metrostation en dan in een keer met de Metro naar waar je maar wil in Manhattan. Erg goedkoop en ongeveer een uurtje onderweg.
Ik heb tijdens de 4 dagen New York regelmatig in de metro gezeten, en het is in een grote stad het beste vervoermiddel, maar ik zou er toch niet aan moeten denken om met de koffers en handbagage met de metro te moeten gaan, het lijkt me vreselijk om met de drukte, de smalle trappen, en niet te vergeten de hitte op de stations met koffers te moeten zeulen.
Het is natuurlijk wel goedkoop, maar ik betaal graag voor wat meer comfort en gemak.

Harry
Ben ik het mee eens hoor. Maar onze Airlink chauffeur op de heenweg was zo extreem a-sociaal dat we op de terugweg hebben besloten daar geen geld meer aan te besteden. Daarom werd het toen voor ons de metro.
http://timenmo2010.waarbenjij.nu/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://timenmo2009.web-log.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://timenmo2008.web-log.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://timenmo2007.web-log.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
sabine_1979
Amerika-ontdekker

Dank voor jullie reacties. Had al wel op internet gezocht maar zie telkens andere prijzen (met name voor de taxi's). Vaak staat er dan ook nog bij dat het exclusief toll en fooi is maar ja... op hoeveel je dan totaal moet rekenen :S

Die shuttle klinkt goed. Had er al een gevonden waarbij we gebracht en opgehaald konden worden van/naar ons hotel. Maar daar kan je nergens een tijd aangeven. Denk dat we maar gewoon gaan vliegen, ter plaatse de shuttle regelen en dan meteen vragen of ze ons ook op willen komen halen :P

groetjes
sabine
moetie
Amerika-newbie

Bericht door moetie »

Harry schreef:Wij hadden afgelopen juni vooraf een auto geregeld bij http://www.carmellimo.com/, voor de rit van JFK naar Manhatten, bij aankomst op JFK bel je een tel.nummer en dan krijg je door waar de auto staat, en dan staat er een auto (Lincoln Towncar) klaar met je naam erop.
Dit kost $ 40, je moet ook de kosten van de tol betalen, en dat was $ 5 voor de tunnel, en we hebben $ 50 ($ 10 tip) met creditcard aan de chaufeur betaald.
Het voordeel van een "eigen" auto is dat je meteen gaat rijden, en niet hoeft te wachten tot de shuttle vol is, en je gaat ook meteen naar je hotel.
Ook de rit naar Newark (we vlogen verder naar Phoenix) hadden we vooraf geregeld bij Carmellimo, we hadden de auto besteld om 8:30, maar toen we om 8:20 gingen uitchecken bij het hotel stond de auto al te wachten, deze rit koste $ 47, ook hier hebben we weer $ 10 fooi gegeven, dus $ 57 betaald.
Ik vond het helemaal geweldig, en zou voor een volgende keer weer bij Carmellimo een auto boeken.

Harry
Heb op tripadvisor gelezen dat het oude taxi's zijn en dat je lang moet wachten en soms niet komen opdagen. Jij hebt dat dus niet meegemaakt! Heb je meerdere mensen gesproken die zo geboekt hebben?
Harry
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Harry »

Onze ervaring is dus een hele andere, op Tripadvisor staan ook genoeg verhalen van mensen die net als wij prima geholpen zijn, er zijn nou eenmaal mensen die altijd wat te z**ren hebben.
De auto vanaf JFK naar Manhattan was een Lincoln Towncar, zeker geen nieuwe, maar verre van een oude taxi, de auto vanaf het hotel naar Newark was een Toyota Sienna, deze was zover ik dat kon zien hooguit een jaar oud, ik vond de Towncar veel leuker hoor, maar ook met de Toyota kwamen we prima op Newark.
Ik krijg een beetje de indruk dat sommige mensen al bedenkingen hebben bij hotels of in dit geval een limoservice als er ook maar één negatieve ervaring op Tripadvisor staat, als het merendeel van de ervaringen positief is, dan neem ik die enkele negatieve ervaring niet zo serieus, pas als de meeste ervaringen negatief zijn krijg ik ook zo mijn bedenkingen.

Harry
aspers
Amerikafan

Bericht door aspers »

Wat is er mis met een Taxi pakken???? Wij gaan ook over een paar weken, en dacht gewoon een taxi te nemen. Of sta je dan 3 uur te wachten?
gahoogenboog
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6
Contacteer:

Bericht door gahoogenboog »

Wij hebben 2 keer de taxi genomen en dat is ideaal. Er staan er genoeg klaar, en het gaat hartstikke snel. Je bent toch moe na zo'n reis en als je dan nog allerlei hotel langsmoet rijden is dat net te veel. Wij betaalden ook zo rond de 50 dollar met tip.
Terug hebben we de shuttle genomen omdat dat gemakkelijk te resereveren was in het hotel. Maar dan rij je wel wat hotels langs eer je New York verlaat. Kan leuk zijn maar meestal wil je dan ook weer verder reizen!

Greet
Sytske
Amerika-ontdekker

Bericht door Sytske »

Taxi: minstens 40 dollar per rit, je bent naar midtown ook al gauw 3 kwartier kwijt
Airtrain + subway (A of E): ca. 7 dollar p.p. Drukte en trappen op en af is niet waar. Als het goed is, hoef je maar een of geen keer echt te sjouwen met koffers bij een trap. Bijna overal zijn roltrappen en liften op de route naar het vliegveld. Drukte is ook niet waar: de E trein bijv. heb ik nog nooit druk meegemaakt, zelfs bijzonder rustig, erg prettig. Altijd een zitplek en ruimte. Airtrain is wat drukker, maar meestal wel een zitplek. (en bovendien erg leuk om in te reizen). Vanaf midtown ben je ongeveer een ruim uur onderweg.
Shuttle: er zijn zoveel verschillende, en zoveel verschillende chauffeurs, het hangt er maar net vanaf. Met meer personen evt goedkoper dan goedkope airtrain. Ik zou je afraden per shuttle te gaan als het spits is.
Sytske

Zit t/m september 2008 in NYC!!
Afbeelding
Harry
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Harry »

Sytske schreef:Airtrain + subway (A of E): ca. 7 dollar p.p. Drukte en trappen op en af is niet waar. Als het goed is, hoef je maar een of geen keer echt te sjouwen met koffers bij een trap. Bijna overal zijn roltrappen en liften op de route naar het vliegveld. Drukte is ook niet waar: de E trein bijv. heb ik nog nooit druk meegemaakt, zelfs bijzonder rustig, erg prettig. Altijd een zitplek en ruimte.
Ook hier is onze ervaring toch weer heel anders, alleen maar als je een hotel hebt aan de rode metrolijn hoef je niet over te stappen, voor alle andere lijnen zul je op Manhattan minstens één keer over moeten stappen, ik geef toe, we zijn maar 4 dagen in New York geweest, maar in die 4 dagen hebben we zeer regelmatig in verschillende metrolijnen gezeten, en het was dan kennelijk erg druk die dagen, want we hebben echt meer gestaan dan gezeten, en één keer zijn we zelfs niet ingestapt omdat de metro echt overvol zat.
Nogmaals zonder bagage is het ook als je moet staan het ideale vervoermiddel in New York, maar ik zou er met koffers niet aan moeten denken.

Harry
pollyblue
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 30

Bericht door pollyblue »

In maart van dit jaar zijn we ook naar NYC geweest. Vanop JFK namen we de metro recht naar ons hostel. Ging toch allemaal zeer vlotjes hoor. Duurde wel 1,5 uur (hostel lag naast central park-upper west side), maar kost bijna geen geld.
Marjol
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Marjol »

Wij zijn destijds (juli 2006) met de stadsbus naar ons hotel gegaan, maar dit is absoluut geen aanrader. We betaalden iets van $10 pp, dus duur was het niet, maar we gingen met de bus eerst nog alle terminals af, waardoor we pas na ongeveer een uur wegreden van het vliegveld.
Vervolgens moesten we bij Grand Central Station uit de bus en werd ons beloofd dat er een klein shuttlebusje zou komen om ons bij het hotel af te zetten. Na een half uur wachten was dit busje er echter nog niet, dus zijn we uiteindelijk maar gaan lopen, toch nog een wandeling van een half uur; iets waar je niet echt op zit te wachten als je doodmoe bent.

We hebben toen tegen elkaar gezegd: Als we ooit nog eens in New York komen, dan gaan we met de taxi. Ik zou absoluut $50 betalen voor zo'n comfortabele rit.
aspers
Amerikafan

Bericht door aspers »

Duidelijk... wij gaan voor de taxi. Dit hebben we vorig jaar in San Francisco ook gedaan, en is zeer goed bevallen!
pollyblue
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 30

Bericht door pollyblue »

wat betreft die taxi, het is ongelooflijk druk in NYC en dat zou weleens kunnen tegenvallen. mss ben je wel langer onderweg als met de metro? maar het is het proberen waard
Tokheim
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Tokheim »

Vooraf die (taxi)service reserveren houdt wel in dat je het risico loopt om voor het wachten van de chauffeur te betalen. Verleden jaar in Phoenix werden wij er uit gepikt en werden we "geinterviewd" door de douane. Dan ben je wel een uurtje verder. Dus wij twijfelen nog om een reservering te doen. Staan er ook genoeg "vrije" taxies(voor 5 personen) die je naar Manhattan brengen???
sabine_1979
Amerika-ontdekker

hmmm gemengde reacties dus! Lastig hoor... Het vooraf reserveren van een 'service' (of dit nou taxi of shuttle is) staat mij inderdaad ook een beetje tegen daar ik geen idee heb hoeveel tijd ik voor de douane uit moet trekken. Daarom zou ik graag pas na de douane beslissen hoe/wat. Ben alleen zo bang afgezet te worden door een taxi-chauffeur. Betaal liever een vast bedrag. Dan weet je tenminste waar je aan toe bent, niet dan. Iemand daar ervaring mee?
x
Mickey99
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Mickey99 »

Je kunt vanaf JFK naar Manhattan niet afgezet worden door een taxichauffeur aangezien er een flatrate (vaste prijs) van $ 45 dollar (dit was de prijs in november 2007 dus misschien is het nu iets duurder?) geldt voor deze ritten. De tol en de tip komen hier dan nog bij.
Florida1995/1996/1997/1998/1999/2000/2002/2003/2004/2006/2007/2008/2011/2012/2013/2014/2015
New York2006/2007/2009/2015 Zuidwesten:2008/2009/2010/2013 Noordoosten2009
Midwesten2010 Zuidoosten2011 Noordwesten2013 Alaska2014 Canada2013/2014

Afbeelding
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer