Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

los angeles

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
daanvdhk
Amerika-ontdekker

los angeles

Bericht door daanvdhk »

hoi,

wij proberen de route voor onze camper vakantie in september uit te stippelen en twijfelen erg of los angeles de moeite waard is om te bekijken of juist meer tijd te besteden aan de route LA naar SF, die we overigens zo wie zo wel nemen maar misschien meer tijd kunnen besteden aan deze route.

is iemand onlangs in LA geweest met een camper of heeft iemand daar een tip over of het wel de moeite waard is...

alvast bedankt! :beerchug:
RiverCola
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: los angeles

Bericht door RiverCola »

Iedereen schijnt er anders over te denken op dit forum, velen vinden LA niet bijzonder/leuk/mooi.....

Ik denk dat het er vanaf hangt waar je interesses liggen, wij zijn stadsmensen en cultuurliefhebbers (en hebben tijdens onze reis toch wel de meeste tijd in de natuur doorgebracht) maar vonden LA een zeer boeiende stad. Er zijn veel verschillende plekken te ontdekken. LA heeft velen gezichten, denk aan Malibu, Hollywood/Beverly Hills/Bel Air en dan Venice (!) en Santa Monica.
Ook is er een interessante kunstscene, prachtige musea (Getty Centre, Moca) en gebouwen (Walt Disney Concert Hall).
Veel mensen gaan naar LA slechts voor de parken (Disney/Universal) maar dat soort dingen boeit mij weer totaal niet. Ondanks dat toch naar Universal Studio's geweest...Verder zijn we er ook nog naar een wedstrijd van de Dodgers geweest.
Kortom, wij hebben er veel dagen doorgebracht en ons geen moment verveeld!

Ik weet niet wat het handigst is als je er met een camper bent (qua aanbod campings en hoe het is om er met een camper rond te reizen). Wellicht zou je gedurende je tijd hier eerst een auto kunnen huren, maar dat is afhankelijk van hoe het in je reis ingepland is. Ik denk ook dat het een groot verschil is of je met kinderen reist of niet.

Ilana
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Ik ben het helemaal met Ilana eens maar ben nog nooit met de camper geweest, en dat zou ik voor LA ook niet gauw doen. Ook wij geven niets om pretparken maar konden moeiteloos dagen in LA doorbrengen, en ik vind een dag LA eigenlijk veel te kort. Ik weet niet hoeveel dagen je uittrekt voor de kustroute maar als dat er minder dan 3 zijn zou ik dat aanpassen naar 3 of meer. Als het er drie zijn dan lekker een dagje LA, eerst langs Pacific Coast Hw (Malibu) en dan naar Hollywood, alhoewel ik geen idee heb of daar een camping is.
Yeehaw.
Marceljesse
Amerikakenner

Bericht door Marceljesse »

Hier nog een LA fan.

Hollywood
Universal studios
Dinsney land (anaheim)
Venice beach
santa monica beach
Observatory
Getty center

Ik zou het echter niet doen met een camper. Als LA een begin of eindpunt is dan zou ik eerst of als laatste een auto huren.
RiverCola
Amerika-expert

Bericht door RiverCola »

:offtopic: Eindelijk eens mensen die LA ook kunnen waarderen! Als ik kon zou ik vandaag nog verhuizen!!
MichelH
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Bericht door MichelH »

Vreemd, ik vond LA echt 3x niks, maar zo zie je maar weer dat iedereen een andere voorkeur heeft.
Wij hebben ons er echt verloren gereden met de auto en er zat echt niet één ding bij waarvan ik dacht: Dit is echt de moeite waard om te zien. Ik voelde me er ook echt onveilig, ook mede veroorzaakt doordat we een verkeerde afslag namen en in Van Nuys terecht kwamen om 11 uur 's avonds. Wat dat betreft vind ik San Diego 10x interessanter, mooier en leuker en het is maar even doorrijden, maar goed, ieder zijn eigen ding natuurlijk! :) Misschien dat er sinds 2001 heel veel ten goede is veranderd?
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Er is relatief gezien meer misdaad in San Francisco dan in LA en ben je wel eens in de achterbuurten van San Francisco geweest? Nou wij wel, dat wil je niet weten. We dachten met de kaart in de hand (overdag) een snellere route te nemen en omdat de highway vol stond, vooruit maar. We waren blij dat we er weer uit waren. De straten zaten vol drempels en dat was niet om de brave burger af te remmen maar om de vluchtwegen na overvallen moeilijker te maken...In LA zijn we overdag in Watts geweest zonder problemen en in geen enkele vreemde stad zou ik om 11 pm ergens naar toe gaan. Niet slim om zo laat ergens te verzeilen. Van San Diego word ik een beetje zenuwachtig. Te veel aangeharkt naar mijn mening en met die rook- en drankverboden op het strand. Nee geef mij maar lekker the City of Angels.
Yeehaw
weimar
Amerikafan

Bericht door weimar »

Yeehaw schreef:Er is relatief gezien meer misdaad in San Francisco dan in LA en ben je wel eens in de achterbuurten van San Francisco geweest?
Yeehaw
Welke zijn die buurten waar je beter niet kunt komen?
RiverCola
Amerika-expert

Bericht door RiverCola »

Ja, dat had ik precies ook met San Diego.....alles te netjes, te perfect, weinig uitdaging en dus ook weinig karakter (oei...dat gaan sommigen niet met me eens zijn).
LA is meer de stad om te leven, SD de stad voor een paar daagjes vakantie. Vriendelijk op het eerste gezicht, maar het lijkt me dat het gaat vervelen.
Misschien komt dat ook omdat ik uit Rotterdam kom. Dat is een stad, anders dan Amsterdam (een stad die direct verleid), waar je een beetje in opzoek moet, graven...en als je dat hebt gedaan openbaart zich een super uitdagende stad met prachtige plekken en interessante bevolking en gebeurtenissen! Misschien lijkt LA in dat opzicht op Rdam, beetje een ruig randje, je krijgt niets zomaar cadeau!

Maar goed, ik weet niet of dit nog relevant is voor de Topic-schrijfster...wel interessant om te zien waarom bepaalde mensen bepaalde voorkeuren hebben :D
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Geen idee Weimar. Het was al weer een tijd geleden. Gewoon een binnenweg nemen haha. Het was echter niet in de buurt van de bekende gebieden meer richting zuid van het cenrum niet ver van de 101. BTW, waar moet je graven in Rotterdam om iets interessants tegen te komen? En dan vind je misschien het dunste boekje ter wereld : "Succesvolle spitsen van Feyenoord de laatste dertig jaar..."
Sorry, wel erg OT laten we het maar OT (Over Time) noemen.
Yeehaw.
RiverCola
Amerika-expert

Bericht door RiverCola »

Met interessant bedoel ik natuurlijk niet voetbal, maar goed...even ter indicatie: Galeries, High Fashion (o.a. Marlies Dekkers en Magreet Olsthoorn), hippe eettentjes en barretjes op de Witte de Withstraat (waar het zelfs in de winter zomer lijkt), De Nieuwe Binnenweg met recordstores op vele muziekgebieden en nonchalante terrassen. Een wandeling over de kade, langs de Maas, met restaurant 'Prachtig' onder de erasmusbrug en verderop de watertaxi die je naar Hotel New York kan brengen. De wednesday-night-skate, over de Maasboulevard/door het centrum en door het Kralingsebos. En natuurlijk ieder jaar de Marathon, Red-bull Airrace, Rotterdam City-Racing, Antilliaans Zomercarnaval. De kunstacademie heeft zijn eigen galerie, kunstzinnige uitingen in Nederlands populairste club Now&Wow in een oude graansilo.
En Dunya-festival, een festival in het park met wereldmuziek en poezie op 5 verschillende podia. Neem je auto en rijd naar het Haven-gebied, voormalig grootste containerhaven ter wereld.....Need I say more?

Veel mensen die net in Rdam komen wonen vinden het een beetje een ontoegankelijke stad maar er is zoveel te beleven, en ja....ik vind de haven ook gewoon erg mooi!

(goh, ik kan zo in het Rdam-promotiecampagne-team!).

Kom hierheen en je krijgt van mij een persoonlijke rondleiding :wink:

Ilana
elsennout
Amerika-ontdekker

Bericht door elsennout »

:D Thanks Ilana! Dit is wel heel handig! Ik ben net een trip naar Rotterdam aan het plannen ...

Trouwens, ook hier een LA fan!
Ik ben er nu 2 keer geweest, en ga zeker nog eens terug.
Echt een super stad! In vergelijking met LA was SD inderdaad nogal... euhm... saai :oops:

Misschien is iedereen zo anti - LA omdat ze alleen maar de cliché dingen bezoeken (Disney, Hollywood, Beverly Hills,...) en de leuke dingen vergeten?

Ik ben een echte downtown-fan. Zie deze site voor leuke wandelingen:http://www.downtownlawalks.com/
En zoals al eerder vermeld mag je het Getty Center gewoon niet missen: http://www.getty.edu/ Ook als je niet van kunst houdt!!! (Wat een gebouw! Wat een locatie! en Wat een uitzicht!)
en nog een leuke tip: The Watts Towers http://en.wikipedia.org/wiki/Watts_Towers

Els
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Watts Tower alleen overdag en niet op zondag en met de auto. Maar 's avonds is hij ook echt mooi, maar we durfden niet. Of heb ik dat al gezegd?
Jeroen80
Amerikakenner

Bericht door Jeroen80 »

Ik vond LA ook heel erg tegenvallen. Maar ik denk dus dat het inderdaad komt omdat wij er maar 2 dagen waren. LA is zo'n immense stad dat je volgens mij minstens 1 week nodig hebt om er wat van gezien te hebben. Ik zou LA dus aan niemand aanraden als ze er maar 1,2 of zelfs 3 dagen willen doorbrengen. Met kinderen is het natuurlijk nog een ander verhaal met al die pretparken.
En wat betreft die clichés: wij zaten in Hollywood (Orchid Suites - prima hotel) en dat was niets bijzonder. We zijn een namiddag naar Venice Beach/Santa Monica geweest en daar was ook bitter weinig te zien. Het was ook nog maar begin mei dus weinig volk aan het strand en er stond een bijzonder frisse wind. De plaatselijke kunstenaars/zwervers die er hun rommel aanbieden hadden wij ook snel gezien.
Wij hebben ook geen pretparken gedaan. Het mooiste en interessantste vond ik nog Mullholland Drive waar je door groene heuvels rond LA rijdt en een mooi zicht op LA hebt.
Mijn 2 reiscompanen zijn nog met de metro naar downtown LA geweest en hebben daar een wandeling gedaan, die in Lonely Planet stond, langs de mooiste/belangrijkste gebouwen maar daar had ik toen ook geen zin in, ook omdat ik nog behoorlijk bekaf was van de vlucht.
San Francisco vonden wij veel interessanter om maar een paar dagen door te brengen en we hadden er dan ook spijt van dat we de dagen van LA niet extra hadden in SF. In SF ligt alles veel dichterbij elkaar en is het openbaar vervoer ook veel beter geregeld dan in LA.
Over San Diego kan ik niets zeggen want daar zijn we niet geweest.
thebes
Amerika-expert

Bericht door thebes »

RiverCola,

Bedankt voor je geweldige opsomming van wat er zo geweldig is aan Rotterdam, de stad waar ik geboren en getogen ben !

Ook leuk om te noemen is de Meent. Dit is een hele hippe winkelstraat aan het worden. Met ook gezellige (eet)café's en het beste ijs van Zuid-Holland in de IJssalon.
Figment
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 60
Contacteer:

Bericht door Figment »

Ik kan me heel goed voorstellen dat mensen LA een verschrikkelijke stad vinden, dat vond ik in het begin ook. Maar ik heb er anderhalf jaar gewoond (ok, in Burbank) en mijn liefde voor de stad is langzaam aan gegroeid. Cruisen over Mulholland Drive, de Santa Ana wind door mijn haar... heerlijk!

Er zijn al een aantal goede tips gegeven, maar wat ik echt kan aanraden bij ieder bezoek aan LA is Farmers Market. Dit was vroeger de verzamelplaats van alle boeren waar ze hun spullen uitstalden, tegenwoordig is het een verzameling van kraampjes met onwijs lekker eten! Alles is hier te vinden. Niet alleen eten, maar ook leuke winkeltjes. Farmers Market ligt tegenover de CBS studios en is een gewilde plek voor tv persoonlijkheden om te lunchen.
Traveling to the USA since 1981

Momenteel ben Zuid Amerika aan het verkennen: http://adventuresofatravelgeek.blogspot.com
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Tiptop en een toptip by Figment.
6foot6
Amerika-expert

Bericht door 6foot6 »

Opgepast met dat "cruisen"
Ik zag op de Santa Monica blvd een bord met de waarschuwing dat men daar maar drie keer per dag langs mocht rijden
... maar dat is natuurlijk mijn persoonlijke opvatting
MichelH
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Bericht door MichelH »

6foot6 schreef:Opgepast met dat "cruisen"
Ik zag op de Santa Monica blvd een bord met de waarschuwing dat men daar maar drie keer per dag langs mocht rijden
Want anders...?
Krijg je een stijve nek van het kijken? :?:
6foot6
Amerika-expert

Bericht door 6foot6 »

bekeuring ! (jawel hoor dmv nummerbord herkenning)
... maar dat is natuurlijk mijn persoonlijke opvatting
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer