Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
paspoort
paspoort
hoi,
ik lees op internet dat er een bepaalde code in je paspoort moet staan om usa binnen te komen, paspoorten voor 2006 schijnen dit niet te hebben, dan meot je een extra visum aanvragen. maar ik hoor hier ook tegenstrijdige berichten van.....weet iemand hoe dat zit? mijn paspoort hoef ik pas volgend jaar te verlengen, maar ja, ik wil ook gene risico lopen....
groetjes
daan
ik lees op internet dat er een bepaalde code in je paspoort moet staan om usa binnen te komen, paspoorten voor 2006 schijnen dit niet te hebben, dan meot je een extra visum aanvragen. maar ik hoor hier ook tegenstrijdige berichten van.....weet iemand hoe dat zit? mijn paspoort hoef ik pas volgend jaar te verlengen, maar ja, ik wil ook gene risico lopen....
groetjes
daan
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: paspoort
Volgens mij loop je dat dan ook niet
- tcoppers
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 7
- Contacteer:
Daan,daanvdhk schreef:hoi,
groetjes
daan
wanneer je paspoort volgend jaar verloopt is het dus uit 2004. Paspoorten worden niet (meer) verlengd maar je moet gewoon een nieuw paspoort aanvragen. Voorwaarde voor het binnenkomen in de VS zonder visum is een machine leesbaar paspoort. Maar dat waren ze in 2004 ook al. Dus geen probleem.
Groet Theo
Groetjes Theo.
Don't take your organs to heaven, heaven knows we need them here Ja of Nee
Op weg naar een nieuwe lever en een nieuw leven
Mijn reis door het Zuid-Westen in 2022

Don't take your organs to heaven, heaven knows we need them here Ja of Nee
Op weg naar een nieuwe lever en een nieuw leven
Mijn reis door het Zuid-Westen in 2022
-
Mart81
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Machinaal leesbare paspoorten zijn herkenbaar aan de plastic pagina die aanvoelt als een creditcard/bankpas. Onderaan staan 2 regels in OCR-B letterschrift 
Volgens mij heeft ieder paspoort na 2001 dit.
Volgens mij heeft ieder paspoort na 2001 dit.
Dutch eXpat - nieuw portaal voor Nederlanders in het buitenland
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Alle paspoorten die machineleesbaar zijn (en dat zijn alle nu nog geldige Nederlandse paspoorten) zijn goed om de USA binnen te komen. Als je paspoort ná 26 oktober 2006 is aangevraagd moet het voldoen aan de nieuwe eisen. Je komt dus met een gewoon geldig Nederlands paspoort gewoon Amerika in, ook met die van voor 26 oktober 2006.
dank jullie wel allemaal! stelt me weer gerust en nu kan ik mij weer verder in de boeken storten over usa....super bedankt! :dance:
- Ruud2004
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 16
We gaan er dus vanuit dat het een Nederlands paspoort betreft Daan !
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
- Bushmaster
- Amerika-expert
Ook de paspoorten met de "softe" pasfotopagina zijn machine-readableMachinaal leesbare paspoorten zijn herkenbaar aan de plastic pagina die aanvoelt als een creditcard/bankpas
(Vanuit een fris en bewolkt San Francisco)
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 9 Reacties
- 3024 Weergaves
-
Laatste bericht door MBA93x
-
- 6 Reacties