Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Geldafhaling

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Plaats reactie
Michiel195
Amerika-newbie

Geldafhaling

Bericht door Michiel195 »

Hoi allemaal

Ik ga voor minstens vier jaar naar de Verenigde Staten als F-1-student en ik vroeg me af wat te doen met mijn rekeningen.

Eerste mogelijkheid is mijn Fortis-rekening te behouden en daarvan geld af te halen in de VS. Hoe kan ik dit en wat zijn de kosten hierbij. Zijn er Belgische banken waarbij dit goedkoper is?

Tweede mogelijkheid is een Amerikaanse bankrekening openen en dan telkens geld laten storten vanuit België op die rekening. Wat zijn de kosten hierbij? Goedkoopste bank?

Wat is het beste volgens jullie?

Vriendelijke groeten
Michiel
FlipjeBTiel
Amerika-expert

Re: Geldafhaling

Bericht door FlipjeBTiel »

Banken gebruiken het SWIFT systeem voor internationale transacties. Tarieven varieren van bank tot bank, en zijn in de VS lager des te meer geld je op je rekening hebt staan. Zorg dat je electronisch kunt bankieren met je rekening in Belgie, zodat je zelf transacties uit kunt voeren, en neem in de VS ten minste een checking account bij een grote bank (kleinere banken hebben geen IBAN nummer en sturen internationale transacties via grotere banken, met de bijkomende kosten voor jou). Transactiekosten zullen tussen de $10-$50 belopen (en hetzelfde zijn voor alle grotere banken), dus ik neem aan dat je dat niet regelmatig wilt doen (tenzij iemand anders die kosten betaald :) ).

Eenvoudigste en goedkoopste manier om kleinere bedragen over te halen, is zorgen dat je bankpas internationaal gebruikt kan worden, en dan hier geld uit de muur halen. Daarvoor heb je hier geen rekening nodig. Sommige ATMs rekenen je $1-$3 per transactie, dus zoek even rond.

Gr., Flipje
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Vergeet ook niet de 'cash back' als kleine oplossing: met je internationale bankkaart betaal je aan de kassa van de winkel, maar wanneer je bv. $80 moet betalen, vraag je of je bv. $180 mag. Voor dergelijke transacties zijn er geen kosten, en jij hebt dus 'gratis' $100 afgehaald.
Of verschilt dit ook van kaart tot kaart (bank tot bank)?
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
USAfan
Amerikafan

Bericht door USAfan »

kastelke schreef:Vergeet ook niet de 'cash back' als kleine oplossing: met je internationale bankkaart betaal je aan de kassa van de winkel, maar wanneer je bv. $80 moet betalen, vraag je of je bv. $180 mag. Voor dergelijke transacties zijn er geen kosten, en jij hebt dus 'gratis' $100 afgehaald.
Wij kregen het in New York vaak niet voor elkaar om te pinnen met onze gewone bankpas in wat voor winkel dan ook, werd erg vaak niet geaccepteerd alleen 1 keertje in een plaatselijke supermarkt.
Dus ja zoveel heb je er niet aan vond ik, kun je beter gewoon ergens geld uit te muur trekken, vaak maar 1,- aan kosten en soms niet eens.
Annie
Amerika-expert
Partner van: Rob
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door Annie »

USAfan schreef:
kastelke schreef:Vergeet ook niet de 'cash back' als kleine oplossing: met je internationale bankkaart betaal je aan de kassa van de winkel, maar wanneer je bv. $80 moet betalen, vraag je of je bv. $180 mag. Voor dergelijke transacties zijn er geen kosten, en jij hebt dus 'gratis' $100 afgehaald.
Wij kregen het in New York vaak niet voor elkaar om te pinnen met onze gewone bankpas in wat voor winkel dan ook, werd erg vaak niet geaccepteerd alleen 1 keertje in een plaatselijke supermarkt.
Dus ja zoveel heb je er niet aan vond ik, kun je beter gewoon ergens geld uit te muur trekken, vaak maar 1,- aan kosten en soms niet eens.
In de grotere supermarkten kon in in het zuidwesten altijd met pinpas betalen.
In de meeste speciaal zaken vaak weer niet, maar dan had ik de creditkaart.
Michiel195
Amerika-newbie

Bericht door Michiel195 »

Hoi

Bedankt voor de informatie! Na nog wat research heb ik besloten een rekening te openen bij Citibank, waar ik de minste kosten heb.

Groetjes
Michiel (die met zijn laatste voorbereidingen bezig is)
sachasenne
Amerika-expert
Partner van: syce
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Bericht door sachasenne »

Michiel195 schreef:Hoi

Bedankt voor de informatie! Na nog wat research heb ik besloten een rekening te openen bij Citibank, waar ik de minste kosten heb.

Groetjes
Michiel (die met zijn laatste voorbereidingen bezig is)
Waarom niet bij Argenta? Die hebben geen kosten. Gratis BC, gratis Visa.

Groetjes,

Carine
Groetjes,
Carine
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer