Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Najaars campertrip

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Najaars campertrip

Bericht door Rob »

Hoewel we morgen naar Schiphol gaan voor onze camper trip van Chicago naar Las Vegas ben ik ook al bezig geweest met onze trip die we dit najaar willen doen daarvoor heb ik tot nu toe de volgende route in gedachten.

Dag 1 25/9: vlucht Brussel > Newark.
Dag 2 26/9: Camper ophalen in Middletown en via Staten Island en Brooklyn naar Hammonasset Beach SP in CT
Dag 3 27/9: Hammonasset Beach SP naar Cape Cod MA
Dag 4 28/9: Cape Cod MA verkennen
Dag 5 29/9: Cape Cod via Boston naar Gloucester MA
Dag 6 30/9: via de kustroute naar Winslow Hill ME
Dag 7 1/10: Winslow Hill naar Acadia NP
Dag 8 2/10: Acadia NP verkennen
Dag 9 3/10: Acadia NP naar Mt. Washington SP NH
Dag 10 4/10: via Crawford Notch SP en Franconia Notch SP naar Canaan NH
Dag 11 5/10: door VT langs Lake Champlain en Lake Placid naar Adirondack Park NY
Dag 12 6/10: door Adirondack Park naar de zuidwest kant van het park campground bij Russia NY
Dag 13 7/10: naar Catskill SP
Dag 14 8/10: via Ithaca naar Taughannock Falls SP
Dag 15 9/10: langs Cayuga Lake naar het noorden en langs Seneca Lake naar het zuiden naar Watkins Glen SP
Dag 16 10/10: via Corning (glasmuseum) en Scranton naar Lancaster PA
Dag 17 11/10: Lancaster en omgeving
Dag 18 12/10: naar Shanandoah NP VA
Dag 19 13/10: Shanandoah NP verder verkennen
Dag 20 14/10: via de westkant van Shanandoah NP naar het noorden naar Lake Fairfax Park VA
Dag 21 15/10: Great Falls park en Washington DC
Dag 22 16/10: Great Falls park en Washington DC
Dag 23 17/10: via Richmond naar Virginia Beach VA
Dag 24 18/10: via de kust van MD naar Deleware Seashore SP DE
Dag 25 19/10: via Philadelphia en de kust van NJ naar Allaire SP NJ
Dag 26 20/10:
Dag 27 21/10:
Dag 28 22/10: camper inleveren en terug naar huis
Dag 29 23/10: aankomst Brussel

Zoals jullie zien moeten er nog twee dagen ingevuld worden dus hiervoor horen we graag nog ideeën.
Behalve vliegdatum en camperhuur ligt er niets vast dus de route kan/mag nog op zijn kop.
de globale rijrichting veranderd niet omdat we anders mogelijk in de kou naar het noorden moeten en we proberen nu met de verkleurende bladjes mee naar het zuiden te rijden.
Rob
Annie
Amerika-expert
Partner van: Rob
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Re: Najaars campertrip

Bericht door Annie »

Het topic was een beetje ver weg gezakt.
maar heeft er nog iemand nog tips voor onze najaarstrip?
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 33
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Dag 9 3/10: Acadia NP naar Mt. Washington SP NH
Dag 10 4/10: via Crawford Notch SP en Franconia Notch SP naar Canaan NH
Ik vind het jammer dat jullie in dit prachtige gebied zo kort zijn. In de driehoek Lincoln - Conway - Mount Washington is zoveel moois te zien qua natuur(parken)/dorpjes/covered bridges. Ik neem aan dat jullie mijn reisverslag van de Falltrip in 2005 er al eens bijgepakt hebben?

Eén of twee dagen extra in dit gebied kan ik van harte aanbevelen.

Roland
Since 1982: 33 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
dutchie_in_boston
Amerika-expert

Bericht door dutchie_in_boston »

leuke route.

wat Roland ook al zei: meer tijd in White Mountains, NH. Las daar een extra dag in. Ik vind het er zo ontzettend mooi en ben er erg vaak te vinden - zo'n beetje om het andere weekend. Afgelopen week was het 2 dagen hiken/kamperen in Lincoln en 2 dagen kayaken/kamperen in het merengebied in Maine.

En misschien een extra dag in Shanandoah? Daar is het ook zo mooi. Het zal er wel druk zijn, het is maandag 13/10 columbus day en dat is een vrije dag voor veel mensen. Maar als je eerder in je route een extra dag neemt, dan kom je aan als de meeste weekenders weer weg gaan.
Annie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Annie »

We hebben nog wat dagen om in te vullen, jullie suggesties worden mee genomen.
Het een en ander hangt af van hoelaat we met de camper kunnen vertrekken bij Road Bear, is het laat in de middag dan verliezen we een dag.
Trouwens zo vast staat de route niet we kunnen altijd ergens langer blijven of iets overslaan.
Alvast bedankt.

Gr. Annie
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Als ik naar de reis kijk, vraag ik me af, of Cape Cod zo leuk zal zijn. Jullie zijn daar buiten het seizoen en wij vonden er destijds dan niets aan (tenzij je naar Nantucket of Martha's Vineyard gaat). Alles was dicht! Ik raad Cape Ann van harte aan! Kleiner dan Cape Cod, maar zo authentiek en onafhankelijk van het seizoen. Over het gebied rond Washington is er genoeg te lezen op mijn weblog. Een hele dag Shenandoah, tenzij je ook een van de grotten bezoekt, lijkt me veel. In en rond Washington zul je je niet vervelen en via Richmond naar Virginia Beach, op die weg liggen Williamsburg, Jamestown en Yorktown, zeer de moeite waard. De weg langs de kust van Virginia en Maryland via de Chesapeake Bay Bridge Tunnel is super. Stop zeker in Chincoteague en Assateague, waar wij de vorige keer een hele familie adelaars zagen vliegen.
Jullie zullen hoe dan ook een mooie reis maken, want dit gedeelte van het land is gewoon erg mooi. Wij komen net weer terug uit de Dakotas en dat is bijzonder gebied, maar geef mij maar het groene en water, op een gegeven moment heb ik genoeg (mooie, daar niet van) rotsen gezien ;).
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
PitKings
Amerika-ontdekker

Bericht door PitKings »

Rob schreef: Dag 2 26/9: Camper ophalen in Middletown en via Staten Island en Brooklyn naar Hammonasset Beach SP in CT
Prima camping. Ik weet niet hoe leuk het hier in het najaar is, maar wij hebben hier inmiddels 3 weken geleden een prima tijd gehad. Je hebt keuze uit open plekken of plekken in het bos.
Rob schreef: Dag 4 28/9: Cape Cod MA verkennen
1 dag voor Cape Cod? Vergis je niet: om naar Provincetown te rijden heb je ongeveer 2 uur nodig, en eerlijk gezegd is P-Town een must op de Cape. Wij hebben niet veel plaatsen gezien op de cape omdat we ook Boston vanaf onze camping gedaan hebben, alleen Hyannis hebben we nog bezocht. Zie ook ons reisbericht. Oja, mijdt in ieder geval Cape Cod Campground & Resort: duur en weinig service. Wij hebben verder weinig campings op de Cape gezien (ze zijn er wel, maar reageren niet op emails. Internet schijnt een zeldzaam goed te zijn op de Cape).
Rob schreef: Dag 11 5/10: door VT langs Lake Champlain en Lake Placid naar Adirondack Park NY
Dag 12 6/10: door Adirondack Park naar de zuidwest kant van het park campground bij Russia NY
Jullie hebben ervaring met het rijden met een camper, maar houdt je er echt rekening mee dat je op deze manier helemaal niets kunt doen onderweg, en veelal ook niets ziet? Ons is aan de noordkust (en dan met name van Boston tot voorbij de Adirondacks) opgevallen dat je via de weg niets ziet, alleen groen, groen en groen. (Ken je het spelletje "ik zie ik zie wat jij niet ziet?". Dit werd onderweg een grote grap bij ons). De Adirondacks zijn huge, en ook daar op de wegen alleen groen, met af en toe een doorkijkje naar een meer. Zelfs als de bladeren verkleuren kan ik me voorstellen dat dit je op een gegeven moment ook de keel uit komt, en je meer wilt zien.

Gr.

Pepijn

Succes, Pepijn
Pepijn
dutchie_in_boston
Amerika-expert

Bericht door dutchie_in_boston »

ik ben het dus weer es niet eens met Petra :D - wij vinden Cape Cod juist fantastisch in september: het is er veel rustiger, je rijdt niet in een lange file de brug over, het water is eindelijk ietsje warmer dan ijs, P-Town is nog steeds gezellig, de duinen zijn mooi met ontzettend veel vogels, enz.

En Gloucester ligt op Cape Ann, even het rondje 127/127A rijden en je hebt Cape Ann gezien. Er is vanalles te doen en zien hoor, maar veel en veel kleiner dan Cape Cod.
Staceybeesie
Amerika-expert

Bericht door Staceybeesie »

Weet niet of het in te passen is, maar ik vond Rhode Island en New Port erg leuk.
Veel historie en de cliff walk langs de oude statige huizen is echt een aanrader.

Ook vond ik de Highlander vuurtoren op Cape Cod een bezoek waard.
Van boven af kon je heel Cape Cod zien.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

dutchie_in_boston schreef:ik ben het dus weer es niet eens met Petra :D -
Ben je het zo vaak niet met mij eens dan? ;) Gelukkig heeft iedereen andere ervaringen, die hier gewoon gedeeld worden, als die niet hetzelfde zijn is het alleen maar goed, toch? Dan kun je een doordachte beslissing maken. Onze ervaring is een week in de lente op Cape Cod, waarin we van ellende toch maar naar Boston gingen, omdat er zo veel dicht was, en van mijn zusje hoorde ik, dat heel veel na Labor Day dichtgaat en zij vonden het in de herfst nogal saai. Daar baseerde ik mijn advies op.
En Gloucester ligt op Cape Ann, even het rondje 127/127A rijden en je hebt Cape Ann gezien. Er is vanalles te doen en zien hoor, maar veel en veel kleiner dan Cape Cod.
Precies en aangezien Rob en Annie maar een dag hebben, geeft Cape Ann ook, op een compactere manier, een goed beeld van New England. Maar nogmaals, smaken verschillen natuurlijk en voorkeuren ook :).
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Rob
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Rob »

Petra/VS schreef:Precies en aangezien Rob en Annie maar een dag hebben, geeft Cape Ann ook, op een compactere manier, een goed beeld van New England. Maar nogmaals, smaken verschillen natuurlijk en voorkeuren ook :).
We hebben iets langer in deze omgeving volgens de (voorlopige) planning:

Dag 4 28/9: Cape Cod MA verkennen
Dag 5 29/9: Cape Cod via Boston naar Cloucester MA

We hebben en gaan niets reserveren dus zijn we gelukkig vrij om verder te trekken als Cape Cod mocht tegenvallen.
Binnenkort ga ik mezelf wat meer verdiepen in deze reis :D
Rob
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Rob »

De route is hier en daar wat aangepast en ziet er nu zo uit, het is een globale route die we niet stipt hoeven te volgen omdat er geen campgrounds besproken zijn.

Dag 1 25/9: vlucht Brussel > Newark.
Dag 2 26/9: Camper ophalen in Middletown en via Staten Island, Brooklyn en de oostkust van Long Island naar Greenport NY
Dag 3 27/9: Greenport naar Hammonasset Beach SP CT
Dag 4 28/9: Hammonasset Beach zo veel mogelijk de kust volgen naar Cape Cod MA
Dag 5 29/9: Cape Cod via Boston naar Cape Ann waar we bij Gloucester MA overnachten
Dag 6 30/9: via de kustroute naar Noblebore ME waar we een op Duck Puddle Campground hopen te slapen.
Dag 7 1/10: Eerst naar het puntje van het schiereiland waar bij Permaquid Point een mooie vuurtoren staat dan naar Acadia
Dag 8 2/10: Acadia NP verkennen
Dag 9 3/10: Acadia NP via Mt. Washington SP naar Glen NH
Dag 10 4/10: een dagje White Mountians en covered bridges overnachten in Lincoln NH
Dag 11 5/10: door VT langs Lake Champlain en Lake Placid naar Adirondack Park NY overnachten bij Cranberry Lake
Dag 12 6/10: door Adirondack Park naar de zuidwest kant van het park campground bij Coldbrook NY
Dag 13 7/10: via Ithaca naar Taughannock Falls SP
Dag 14 8/10: langs Cayuga Lake naar het noorden en langs Seneca Lake naar het zuiden naar Watkins Glen SP
Dag 15 9/10: via Corning (glasmuseum) naar Hickory Run SP bij White Haven PA
Dag 16 10/10: 's morgens Hickory Run SP verkennen en daarna naar Lancaster PA
Dag 17 11/10: Lancaster en omgeving
Dag 18 12/10: naar Shenandoah NP VA
Dag 19 13/10: Shenandoah NP verder verkennen
Dag 20 14/10: via de westkant van Shenandoah NP naar het noorden naar Lake Fairfax Park VA
Dag 21 15/10: Great Falls park en Washington DC
Dag 22 16/10: Washington DC en omgeving
Dag 23 17/10: Washington DC en omgeving
Dag 24 18/10: via Richmond naar Virginia Beach VA
Dag 25 19/10: via de kust van MD naar Delaware Seashore SP DE
Dag 26 20/10: via Philadelphia PA naar Monroeville NJ
Dag 27 21/10: van Monroeville naar Freehold NJ
Dag 28 22/10: camper inleveren en terug naar huis
Dag 29 23/10: aankomst Brussel

Zoals de route nu is hebben we 3367 mile in 4 weken, voor ons een kleine route wat afstand aangaat maar gezien de dichtheid van wegennet en steden ten opzichte van het (zuid)westen genoeg denk ik.
Volgens S&T zijn we de meeste dagen voor of rond de middag op onze eindbestemming voor die dag, maar dat is natuurlijk zonder stops en die staan er genoeg gepland :)

Mooie en/of leuke punten in de buurt van de route horen we graag, we kunnen heel gemakkelijk afwijken van onze route als er wat moois is.
Corry
Amerika-expert

Bericht door Corry »

Ik zou toch ZEKER Martha's Vineyard een keer doen. Echt heel erg leuk en mooi vonden wij. Nantucket ben ik (nog) niet geweest omdat het wat lastiger is qua bereikbaarheid.
http://nippon2015.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Hele mooie route Rob en Annie. Zo zou ik hem ook willen doen. Maar ja ik heb helaas geen 4 weken over......

Gr. Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Annie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Annie »

Jammer, het zou weer leuk geweest zijn. :wink:
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Hi Rob. Wij hebben lang niet alles van deze route gereden maar wel een gedeelte. Je wilt natuurlijk ook de beroemde Kancamagus highway van North Conway naar Lincoln rijden. Prachtig in de foliage maar erg druk. Ik zie dat je dat op zaterdag 4 oct. wil doen en ik zou een reservering maken. Vermoedelijk het drukste foliage weekend. North Conway heeft een scenic trainride. Van Lincoln via Vermont (wij hebben hier het mooie Capitol met gouden dak in Montpellier bezocht) en dachten toen even naar Lake Placid te rijden. Hartstikke druk, vooral in Burlington waar we er achter kwamen dat er alleen een pont over Lake Champlain ging. Wij zijn toen helemaal ten zuiden van Lake Champlain bij Chimney Point New York binnengereden en toen naar Lake Placid en de volgende dag door de Adirondacs naar het westen. De reistijden vielen ons toen erg tegen en duurden veel langer dan gedacht. We zijn trouwens toen ook nog bij de Old Man of the Mountains en bij Ben & Jerry's geweest.Wij kwamen die dag van North Conway en kwamen pas laat in de middag in Lake Placid aan.
Yeehaw
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Yeehaw schreef:... en dachten toen even naar Lake Placid te rijden. Hartstikke druk, vooral in Burlington waar we er achter kwamen dat er alleen een pont over Lake Champlain ging. Wij zijn toen helemaal ten zuiden van Lake Champlain bij Chimney Point New York binnengereden en toen naar Lake Placid en de volgende dag door de Adirondacs naar het westen. De reistijden vielen ons toen erg tegen en duurden veel langer dan gedacht. We zijn trouwens toen ook nog bij de Old Man of the Mountains en bij Ben & Jerry's geweest.Wij kwamen die dag van North Conway en kwamen pas laat in de middag in Lake Placid aan.
Yeehaw
Vorig jaar ben ik wel met die pont over Lake Champlain gevaren vanaf Port Kent naar Burlington. De oversteek duurde een uurtje. Perfect te doen en je bent zo aan de overkant.

Lake Placid kan ik ook aanbevelen. Leuke plaats met Olympische bezienswaardigheden, maar vooral de omgeving is prachtig met de Whiteface Mountain. Niet zo ver vóór Lake Placid aan de Rt 86 heb je het High Falls Gorge Park met mooie watervallen en trails.

Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Dat komt ervan als je zo maar op de bonnefooi gaat zoals wij. Wij ontdekten Lake Placid pas toen we er zo'n 30 miles vanaf waren-lol- Wel 2 nachten gebleven.
Rob
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Rob »

Yeehaw schreef:Hi Rob. Wij hebben lang niet alles van deze route gereden maar wel een gedeelte. Je wilt natuurlijk ook de beroemde Kancamagus highway van North Conway naar Lincoln rijden. Prachtig in de foliage maar erg druk. Ik zie dat je dat op zaterdag 4 oct. wil doen en ik zou een reservering maken.
Gelukkig hebben we die dag maar 50 mile te rijden dus dat moet wel lukken denk ik, de campground heb ik net een mail gedaan voor 1 nacht te reserveren even afwachten.Vermoedelijk het drukste foliage weekend. North Conway heeft een scenic trainride.
Van Lincoln via Vermont (wij hebben hier het mooie Capitol met gouden dak in Montpellier bezocht) en dachten toen even naar Lake Placid te rijden. Hartstikke druk, vooral in Burlington waar we er achter kwamen dat er alleen een pont over Lake Champlain ging.
Wij willen ook via de zuidkant bij Port Henry de oversteek naar NY maken. Kan nergens vinden of de pont bij Burlington campers aankan en dit lijkt een mooie route te zijn.
Wij zijn toen helemaal ten zuiden van Lake Champlain bij Chimney Point New York binnengereden en toen naar Lake Placid en de volgende dag door de Adirondacs naar het westen. De reistijden vielen ons toen erg tegen en duurden veel langer dan gedacht. We zijn trouwens toen ook nog bij de Old Man of the Mountains en bij Ben & Jerry's geweest.Wij kwamen die dag van North Conway en kwamen pas laat in de middag in Lake Placid aan.
Yeehaw
Staceybeesie
Amerika-expert

Bericht door Staceybeesie »

Ziet er uit als een prachtige route!
Jammer dat jullie niet net ietsjes zuidelijker gaan dan Va. Beach en Richmond ;-)

Wij hebben twee jaar terug ook een beetje die route gedaan.
(behalve dan Shanandoah) En Lake Placid en White Face mountain vond ik erg leuk om gezien te hebben.

Om je een idee te geven ;-)

Afbeelding

Afbeelding

Link naar mijn blog met o.a. Lake Placid en White Face
http://staceyconnor.blogspot.com/2006/0 ... beren.html

Hier de links naar de verder vakantie op mijn blog. (eind juli/begin augustus 2006)
http://staceyconnor.blogspot.com/2006_0 ... chive.html
http://staceyconnor.blogspot.com/2006_0 ... chive.html
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer