Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Navigatie / GPS
-
- Amerika-newbie
Navigatie / GPS
Hallo allemaal,
Wie heeft er ervaring met een navigatiesysteem / gps in de VS?
Zelf ben ik vorig jaar in Florida geweest en hebben we met zijn 5en een navigatiesysteem / gps gehuurd. Deze kosten waren goed te delen maar nou gaan we met zijn 2en en derhalve is een GPS erg prijzig.
Heeft iemand ervaring met het implementeren van de kaart van de VS in een navigatiesysteem / gps (bij voorkeur een Garmin Nuvi 660)? Hoe kan ik dit het beste en voordeligste doen?
Andere goede ideeen zijn ook welkom maar ik ben zelf geen voorstander van alleen een kaart.
Alvast bedankt voor (vorige) reacties!!!
Gr. Lars
Wie heeft er ervaring met een navigatiesysteem / gps in de VS?
Zelf ben ik vorig jaar in Florida geweest en hebben we met zijn 5en een navigatiesysteem / gps gehuurd. Deze kosten waren goed te delen maar nou gaan we met zijn 2en en derhalve is een GPS erg prijzig.
Heeft iemand ervaring met het implementeren van de kaart van de VS in een navigatiesysteem / gps (bij voorkeur een Garmin Nuvi 660)? Hoe kan ik dit het beste en voordeligste doen?
Andere goede ideeen zijn ook welkom maar ik ben zelf geen voorstander van alleen een kaart.
Alvast bedankt voor (vorige) reacties!!!
Gr. Lars
- Harry
- Amerika-expert
- Partner van: jaha
- Aantal x V.S. bezocht: 26
- Contacteer:
Re: Navigatie / GPS
Lars je kunt het best even de zoekfunctie gebruiken, er zijn op dit moment diverse topics over navigatiesystemen.
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Inderdaad, zoals Harry al aangeeft. Er lopen vele topics over navigatie. Zoeken op "navigatie", "tomtom", "garmin", "gps" levert een schat aan informatie op.
Roland

Roland
Ik ga volgende maand naar de VS, huren zou me ongeveer 150$ kosten voor 3 weken. Ik heb in San Francisco nu een winkel gevonden waar ik een TomTom one kan kopen voor 121$ (www.ritzcamera.com). Lijkt me wel een beter idee.
:dance:
:dance:
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 12
heb ze bij de Wal-Mart al gezien voor $89.. als je daar toch bent voor een koelbox kan je net zo goed een Tomtom meepakken voor zo'n prijs 

Dutch eXpat - nieuw portaal voor Nederlanders in het buitenland
En dan nu de vraag van een nonoheb ze bij de Wal-Mart al gezien voor $89.. als je daar toch bent voor een koelbox kan je net zo goed een Tomtom meepakken voor zo'n prijs

En is er in de buurt van LAX een Walmart of andere winkel in de buurt om een navigatie aan te schaffen om de weg naar het eerste hotel te kunnen vinden?
-
- Amerikafan
Haha ik ben bang dat je het 1e stukje toch eerst even met een plattegrondje of stratenboek moet doen. Ik heb zelf hetzelfde probleem. In de regelmaat kun je zo'n GPS direct gebruiken. Ik heb ooit voor m'n werk een klus gehad in Oost-Europa, toen ben ik toen ik daar aankwam door een collega telefonisch (via Google Maps notabene!) naar een winkelcentrum geleid en heb ik daar een GPS aangeschaft. Uitpakken en tegen de ruit van de huurauto plakken, dat werkte meteen
Baal er wel een beetje van dit wordt de 3e GPS die ik ga kopen maar mijn andere 2 apparaten ondersteunen geen kaarten buiten Europa 

Dat treft,
ik ben net terug uit de VS mét een GPS. Ik heb er in radioshack een goedkope GPS gekocht om me door california te laten rijden. Ding werkt perfect én in het nederlands. Alhoewel je weg vinden in de states niet zo moeilijk is, is dit een aangename hulp om reistijden en afstanden te berekenen, je door steden te loodsen en ergernissen op vakantie te vermijden.Ook kom je dingen tegen die op je scherm verschijnen waar je normaal zou voorbijrijden. Ik heb deze +-120$ betaald (bij avis was het 13$/dag, daarom één gekocht). Staan alle staten + canada op. Als je wil kan je deze overkopen, ik kan er toch niets meer mee doen. Ding is dus maar 3 weken oud. Volledig in originele verpakking + aankoopbewijs en garantie. Als je wil neem ik van alles een foto.
ik ben net terug uit de VS mét een GPS. Ik heb er in radioshack een goedkope GPS gekocht om me door california te laten rijden. Ding werkt perfect én in het nederlands. Alhoewel je weg vinden in de states niet zo moeilijk is, is dit een aangename hulp om reistijden en afstanden te berekenen, je door steden te loodsen en ergernissen op vakantie te vermijden.Ook kom je dingen tegen die op je scherm verschijnen waar je normaal zou voorbijrijden. Ik heb deze +-120$ betaald (bij avis was het 13$/dag, daarom één gekocht). Staan alle staten + canada op. Als je wil kan je deze overkopen, ik kan er toch niets meer mee doen. Ding is dus maar 3 weken oud. Volledig in originele verpakking + aankoopbewijs en garantie. Als je wil neem ik van alles een foto.
Wil hem graag van u overnemen...heb u al een mail gestuurd!KIF schreef:Dat treft,
Dus zo'n in de states aangeschafte GPS werkt niet in europa en kan ik alleen maar daar gebruiken?
Dan is het jammer dat Kendor mij voor was...
Of zijn er ook merken waar ik terug in NL ook nog iets aan heb?
-
- Amerikafan
Hangt van 't merk af. Als je er zelf kaarten in kan laden dan werkt het wel.LeCoqu1 schreef:Dus zo'n in de states aangeschafte GPS werkt niet in europa en kan ik alleen maar daar gebruiken?
Ik heb bijv. een Sony (geweldig apparaat overigens) maar daar kan alleen Europa & Australië in

-
- Amerika-ontdekker
de tomtom one v3 kan je hier ook gebruiken. zal dan wel de EU kaarten los moeten aanschaffen. ..maar die aparaten zijn goedkoop te krijgen in walmart of andere op dit forum genoemde shops.LeCoqu1 schreef:Dus zo'n in de states aangeschafte GPS werkt niet in europa en kan ik alleen maar daar gebruiken?
Ik neem mijn eigen TomTom mobile mee naar Amerika van de zomer, laatste jaren werkte het ook prima.
-
- Amerika-ontdekker
Mio 168 heb ik al 4 jaar met de kaarten van zuidwest usa erop(via ftd-gedownload) draaid met tom-tom-6.03 en dat gaat helemaal goed komen. Over 8 weken kunnen we zien of alles werkt. Koste me 9 euro voor de geheugenkaart! Het hele spul gaat dadelijk in de camper en vlammen maar! :dance: :dance:

-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 7
Wij zijn 2 weken terug uit Amerika.
Hebben onze TomTom meegenomen, werkt uitstekend daar over de plas, wel even zorgen dat de goede kaarten er in staan en alles werkt !!!
Voor bv de TomTom One kan je een kaart van Amerika kopen/lenen en die erin zetten en bingo, luisteren maar naar Miep!
Succes
groeten Paula en Peter
Hebben onze TomTom meegenomen, werkt uitstekend daar over de plas, wel even zorgen dat de goede kaarten er in staan en alles werkt !!!
Voor bv de TomTom One kan je een kaart van Amerika kopen/lenen en die erin zetten en bingo, luisteren maar naar Miep!
Succes
groeten Paula en Peter
2025- Seattle - Denver
2023 - Chicago - San Francisco
2022 - San Francisco - Las Vegas
2021 - San Francisco - Las Vegas
2013 - Vancouver - Vancouver
2012 - Vancouver via Amerika naar Toronto
2009 - Chicago - Salt Lake City
2008 - San Fransisco - San Fransisco
onze website
2023 - Chicago - San Francisco
2022 - San Francisco - Las Vegas
2021 - San Francisco - Las Vegas
2013 - Vancouver - Vancouver
2012 - Vancouver via Amerika naar Toronto
2009 - Chicago - Salt Lake City
2008 - San Fransisco - San Fransisco
onze website
Wij hebben dit jaar weer een Garmin erbij gehuurd, en ik moet zeggen, het werkt voortreffelijk! Al ben ik soms eigenwijzer dan de Garmin...levert grappige situatie 's op! 

The USA...what else?
-
- Amerika-ontdekker
Laat ik hier mijn vraag maar even aansluiten.
wij hebben ook het iedee opgepakt (omdat we toch maar even 4weken gaan) om een tomtom te kopen ipv huren.
maar als je die mee terug neemt naar nederland kom je dan niet in de problemen bij de douane ivm belasting techniesche zaken?
liefs marloes
wij hebben ook het iedee opgepakt (omdat we toch maar even 4weken gaan) om een tomtom te kopen ipv huren.
maar als je die mee terug neemt naar nederland kom je dan niet in de problemen bij de douane ivm belasting techniesche zaken?
liefs marloes
Liefs marloes
-
- Amerikafan
Je mag tot 150€ vrij importeren en zo groot is een Tomtom ook weer niet 

-
- Amerika-ontdekker
ok kijk dat wist ik dus niet.....dan wordt het idd kopen denk ik.
mijn dank!
liefs marloes
mijn dank!
liefs marloes
Liefs marloes
GPS huren is wasted money IMO.Marloes1980 schreef:ok kijk dat wist ik dus niet.....dan wordt het idd kopen denk ik.
mijn dank!
liefs marloes
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 2 Reacties
- 961 Weergaves
-
Laatste bericht door Maritabma