Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
meenemen naar Amerika
-
smiletje85
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
meenemen naar Amerika
Hey mensen,
k ga van t zomer als au pair naar Amerika. Nou wil ik voor dat gezin wat typisch nederlandse dingen meenemen. Wat zullen ze het leukst en lekkerst vinden en kan je niet in amerika krijgen?
k ga van t zomer als au pair naar Amerika. Nou wil ik voor dat gezin wat typisch nederlandse dingen meenemen. Wat zullen ze het leukst en lekkerst vinden en kan je niet in amerika krijgen?
als de familie amerikaans is, neem een paar klompen mee, vinden ze echt geweldig! en/of wat van die delfts blauwe typisch nederlandse beeldjes in klederdracht, ze hebben ze op schiphol wel (molens, mannetje/vrouwtje, etc...)
Voor jezelf, neem koffie mee, lekkere nederlandse koffie is altijd lekker als je daar bent, en veel plezier, moet geweldig worden voor je, waar ga je heen?
Richard
Voor jezelf, neem koffie mee, lekkere nederlandse koffie is altijd lekker als je daar bent, en veel plezier, moet geweldig worden voor je, waar ga je heen?
Richard
Rperre is op 28-4-2011 door een helicopterongeval om het leven gekomen. We zullen hem missen.
Wat het ook altijd goed doet: hagelslag, muisjes, vlokken, stroopwafels, kaasschaaf, suikerpot (glas met grote schenktuit; bij de hema verkrijgbaar), haagse hopjes, bonbons, chocolade tabletten, gehaakte kleedjes (altijd handig als je bij ouderen op bezoek gaat
) , Anton Pieck & Rien Poortvliet (echt waar!).
Zolang het typisch hollands is en er molens/tulpen op staan of delfs blauw is vinden ze het al gauw leuk.
Wat ik je wel kan aanraden is een assortiment aan "weggevertjes" mee te nemen, zoals bijv. ansichtkaarten met typisch nederlandse plaatjes, chocola of van die kleine setjes delfs blauwe klompjes. Mijn ervaring is dat je daar vaak wordt uitgenodigd door mensen en dan is het leuk om als dank iets typisch nederlands te geven.
Veel plezier!
Monique
Zolang het typisch hollands is en er molens/tulpen op staan of delfs blauw is vinden ze het al gauw leuk.
Wat ik je wel kan aanraden is een assortiment aan "weggevertjes" mee te nemen, zoals bijv. ansichtkaarten met typisch nederlandse plaatjes, chocola of van die kleine setjes delfs blauwe klompjes. Mijn ervaring is dat je daar vaak wordt uitgenodigd door mensen en dan is het leuk om als dank iets typisch nederlands te geven.
Veel plezier!
Monique
-
smiletje85
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
Hey,rperre schreef:als de familie amerikaans is, neem een paar klompen mee, vinden ze echt geweldig! en/of wat van die delfts blauwe typisch nederlandse beeldjes in klederdracht, ze hebben ze op schiphol wel (molens, mannetje/vrouwtje, etc...)
Richard
bedankt alvast voor de tips. Ik weet nog niet precies waar ik terecht kom, maar dat hoop ik volgende week te horen. Ben super benieuwd. Ik ga in iig geval na die tijd zoveel mogelijk van Amerika bekijken.
-
anice van den Boer
- Amerikafan
souverniertjes
hoi,
wij hebben vandaag wat kleine delfs blauwe asbakjes met klompjes erop gekocht en een kaasschaaf met een delfsblauw handvat.
Momenteel zijn er hele leuke spulletjes te verkrijgen bij de Blokker.
De kassiere vroeg; dat zijn zeker souverniertjes om mee te nemen op vakantie, ja zeiden wij, ze gaan mee naar Amerika.
En wat een toeval, de kassiere gaat ook een rondreis in Amerika maken!!!
groetjes en have fun, Frank en Anice
wij hebben vandaag wat kleine delfs blauwe asbakjes met klompjes erop gekocht en een kaasschaaf met een delfsblauw handvat.
Momenteel zijn er hele leuke spulletjes te verkrijgen bij de Blokker.
De kassiere vroeg; dat zijn zeker souverniertjes om mee te nemen op vakantie, ja zeiden wij, ze gaan mee naar Amerika.
En wat een toeval, de kassiere gaat ook een rondreis in Amerika maken!!!
groetjes en have fun, Frank en Anice
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Wat ik hier nog mis als suggestie, maar wat ook heel erg gewaardeerd wordt en typisch Nederlands is, is een verjaardagskalender.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Inderdaad dat kennen ze hier niet, die moet ik ook nog even regelenPetra/VS schreef:Wat ik hier nog mis als suggestie, maar wat ook heel erg gewaardeerd wordt en typisch Nederlands is, is een verjaardagskalender.
Richard
Rperre is op 28-4-2011 door een helicopterongeval om het leven gekomen. We zullen hem missen.
Wij gaan deze zomer voor 5 weken naar de VS en zullen dan ook enkele dagen bij vrienden doorbrengen die in Tucson wonen. Zij hebben 6 kinderen in de leeftijd van 2 t/m 14 jaar. We willen voor de kinderen iets leuks uit Nederland meenemen, maar hebben geen idee wat ze leuk zullen vinden. Hebben jullie suggesties?
Gerlien
Gerlien
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Voor de kleintjes Nijntje spullen of Jip en Janneke. Voor de ouderen iets met striphelden, zoals Jan, Jans en de kinderen of Suske en Wiske (is wel niet Nederlands, maar bijna
). Een K3 cd misschien?
Ook dingen zoals een prikblokje kennen ze hier niet.
Ook dingen zoals een prikblokje kennen ze hier niet.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 0 Reacties
- 2491 Weergaves
-
Laatste bericht door dutch_in_seattle
-
- 2 Reacties