Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

"normaal" eten in de USA

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
thefreeze
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 20

"normaal" eten in de USA

Bericht door thefreeze »

Ik verheug me enorm op de heerlijke ontbijten bij Dennys en de Mexicaanse heerlijkheden bij Taco Bell, maar ik kan me van onze vorige Amerika trip ('95) nog wel herinneren dat het vette vreten me op den duur echt de strot uitkwam :oops: (pardon my French).

Ook Amerikanen zijn sindsdien wat meer "health conscious" geworden en ik kan alleen maar hopen dat er nu wat ketens zijn die zich daar iets van aangetrokken hebben.

Klopt dat? Hebben jullie tips voor ketens of restaurants waar je eens een keer niet iets eet met een laag kaas er op, of spek er tussen, of wat uit de frituur komt?
1995 + 2008 West, 2010 + 2011 Florida, 2012 West, 2013 FL, 2014 NY / FL, 2015 TX / FL, 2016 TX - LA - MS / FL, 2017 Vegas / FL / FL, 2018 FL / FL, 2019 CA/OR/NV, 2022 FL/2022 FL/CA/NV, 2023 West / Deep south, 2024 FL/FL, 2025 west
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Re: "normaal" eten in de USA

Bericht door nieuwenoord »

Applebee's heeft een Weight Watchers menu!
wiepster
Amerika-expert

Bericht door wiepster »

Eet eens niet bij een keten, maar bij een "normaal" restaurant. Ook die zijn er, mits je er wat meer moeite voor wilt nemen. Vooral seafood, hebben vaak ook kipgerechten, en grill-restaurants.
Bushmaster
Amerika-expert

Bericht door Bushmaster »

Gewoon iets verder kijken dan de Mac, Denny's, KFC, Burger King, Taco bell,
nog beter, vraag een "local" naar een fatsoenlijk restaurant, ze zijn er echt, ook in de US.
O ja onze ervaring, hoe vervallender het etablisiment er aan de buitenzijde er uit ziet, des te beter het eten,
dus laat je niet (onmiddelijk) afschrikken door de "looks".
succes
Chi Sin X
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Chi Sin X »

Wij proberen ook zoveel mogelijk die ketens te vermijden.

Dan valt het wel best mee, toch in de grotere plaatsen. In kleinere dorpjes heb je dikwijls gewoon geen keuze.

We hebben ondertussen wel geleerd om regelmatig een extra portie groentjes te vragen. En die zijn dikwijls heel goed, in het algemeen zelfs een stuk beter dan wat je in Belgie vindt (als extra portie zijnde, niet als appart gerecht).
thebes
Amerika-expert

Bericht door thebes »

Ik ben ook geen liefhebber van spareribs, grote steaks en dikke hamburgers, maar er zijn alternatieven.
Onlangs hier op het forum namen van meer gevarieerde ketens gekregen, die ik zelf (nog) niet ken:
Great American Restaurants
Cheesecake Factory
Applebee's
Legal See Foods
Bonefish Grill
McCormick and Schmick's
Chili's

Wij eten in de VS vaak Japans. Véél goedkoper dan in NL.
Ontbijten doen we zelden in een restaurant/diner, per vakantie maar een keer of drie. MEestal kopen we een croissantje, cinnamon roll o.i.d. in een supermarkt en eten dat onderweg op een mooi plekje op.
We hebben zelf goede ervaringen met de volgende Amerikaanse ketens:
Lori's Diner (op verschillende locaties in SF)
Perkins' Family Restaurant
Olive Garden
Subway - voor lekkere broodjes. Eten wij ook wel eens 's avonds.
FlipjeBTiel
Amerika-expert

Bericht door FlipjeBTiel »

Mexicaanse heerlijkheden bij Taco Bell
Jah! :shock: Taco Bell heeft geprobeerd om eetgelegenheden in Mexico te openen, en die zijn niet voor niets geflopt. Afgelopen jaar zijn ze opnieuw gaan proberen, nu met de insteek dat ze Americaanse brol verkopen met een Mexicaanse twist.

In elk geval, ga niet op de grote reclameborden af, maar ga naar het centrum van het dorp/de stad en loop een restaurant binnen. Als het eten niet beter is, dan is de sfeer het zeker wel. :) Wellicht handig: wij gebruiken het entertainment book (http://www.entertainment.com/; ik weet eerlijk gezegd niet of ze internationaal verschepen) om goede restaurants te vinden (aparte sectie in het boek) en er goedkoop te eten.

Gr., Flipje
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Er zijn zo veel prima "normale" restaurants te vinden,buiten die fastfood tenten om.
Vooral langs de kust word ik altijd erg blij van de seafood restaurants.
Harley
Amerikafan

Bericht door Harley »

vele chinese restaurants zijn goed, japans is veel goedkoper als in Belgie en heerlijk. aanrader zijn ook de Italiaanse restaurants en vele plaatselijke.
omdat wij allebei gezond moeten eten (hartziekten en te hoge cholesterol) kijken we goed uit en we hebben gemerkt dat je zowat overal gezond kunt eten. Men kijkt wel wat vreemd op als je maar 1 eitje vraagt bij het ontbijt maar men voldoet wel aan je wensen als je uitlegd waarom. Meestal gaan we 's morgens niet ontbijten maar we kopen een brood en wat beleg in de supermarkt, dat eten we ook ergens onderweg 's middags (= pick-nick = gezellig). Spaart ook veel tijd om niet telkens een eetgelegenheid te moeten zoeken.
groetjes
Rita
Joycee
Amerikakenner

Bericht door Joycee »

Zelfs bij de Denny's kun je best gezond eten. Hebben nu lekkere vis (tilapia) op het menu (met of zonder sausje). Zit rijst bij. Nog een salade erbij en je hebt een gezonde maaltijd. En ik moet zeggen, de vis smaakte prima. Ook de sandwiches zijn volgens mij best gezond maar dan zonder de friet die je er altijd bij krijgt. Je kunt nu kiezen uit allerlei soorten brood.
2008: Zuid-West: SF-Yosemite-Sequioa-DV-Zion-Bryce-Moab (Arches)-Mesa Verde-Monument Valley-Page-Grand Canyon NR-Grand Canyon SR-LV
2011: West: LV-GT-Yellowstone-Devils Tower-Badlands-Mount Rushmore-Custer SP-RMNP-Arches-Moab-Zion-LV
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Loek »

Zoals hierboven reeds vermeld, ga niet altijd naar een keten. Er zijn zoveel meer andere (betere) restaurants en het zou zonde zijn als je die daardoor mist.

Wil je perse naar een keten, probeer dan eens wat anders dan McDonalds, Denny's of Taco Bell. Bijvoorbeeld voor ontbijt zou je ook eens naar LePeep kunnen gaan. En als je op je cholesterol let, vraag dan om "EggBeaters" of een andere ei vervanger. Veel restaurants bieden deze alternatief. Overigens als je in het zuidwesten bent, kies dan ook een southwestern ontbijt, zoals een breakfast burrito. Voor diner als je niet zo gek bent op biefstuk, ga dan naar een visrestaurant zoals Reb Lobster. Zelfs in chain restaurants is er veel keuze, en van allerlei niveaus. Mijn favoriete chain restaurants zijn McGrath's, The Keg en Chophouse.

:beerchug:
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Loek schreef:Zoals hierboven reeds vermeld, ga niet altijd naar een keten. Er zijn zoveel meer andere (betere) restaurants en het zou zonde zijn als je die daardoor mist.

Wil je perse naar een keten, probeer dan eens wat anders dan McDonalds, Denny's of Taco Bell. Bijvoorbeeld voor ontbijt zou je ook eens naar LePeep kunnen gaan. En als je op je cholesterol let, vraag dan om "EggBeaters" of een andere ei vervanger. Veel restaurants bieden deze alternatief. Overigens als je in het zuidwesten bent, kies dan ook een southwestern ontbijt, zoals een breakfast burrito. Voor diner als je niet zo gek bent op biefstuk, ga dan naar een visrestaurant zoals Reb Lobster. Zelfs in chain restaurants is er veel keuze, en van allerlei niveaus. Mijn favoriete chain restaurants zijn McGrath's, The Keg en Chophouse.

:beerchug:
Ik vond The Keg inderdaad erg goed! Je vertelde die avond daar ook over Mimi's (toch?) voor fantastische ontbijten. Heb je daar ook een website van toevallig?
eva
Amerikafan

Bericht door eva »

Nee hoor, fast food eten wij ook niet zo vaak, een enkele keer in van die plaatsen waar je overnacht en verder niet veel tegenkomt bijvoorbeeld.
Romano's Macaroni Grill is ook een favoriet, die ben ik hier op het forum nog niet tegengekomen. Heerlijke pasta's!
Eten is voor de meesten toch een belangrijk onderdeel van de vakantie, dat lees je ook in de reisverslagen.
FlipjeBTiel
Amerika-expert

Bericht door FlipjeBTiel »

Romano's Macaroni Grill is ook een favoriet, die ben ik hier op het forum nog niet tegengekomen.
Is goed eten, vooral als je met een groep kieskeurige NLers bent. :) Wat de boer niet kent, dat vret 'ie niet, en spaghetti met balletjes kende 'ie wel, dus dat liep goed af! Zonder bezoek gaan we er zelf echter nooit naar toe: prijs/kwaliteit is niet goed genoeg naar onze zin, zeker vergeleken met kleinere Italiaanse restaurants die wel van "el dente" gehoord hebben.

Gr., Flipje
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Loek »

nieuwenoord schreef: Ik vond The Keg inderdaad erg goed! Je vertelde die avond daar ook over Mimi's (toch?) voor fantastische ontbijten. Heb je daar ook een website van toevallig?
Jawel, hier is Mimi's Cafe
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

OK, gevonden! Wow, dat ziet er allemaal lekker uit. Breakfast-date voor 17 of 18 mei 2009 in Aurora of Golden :wink: :wink:
GJ
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door GJ »

Wij vonden het eten bij de California Pizza Kitchen ook erg lekker. Een keten, maar dan net ietsjes lekkerder en ze hebben er ook heerlijke pasta's en noodles! En inderdaad, Applebee's is ook super!
jerbia
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door jerbia »

GJ schreef:Wij vonden het eten bij de California Pizza Kitchen ook erg lekker. Een keten, maar dan net ietsjes lekkerder en ze hebben er ook heerlijke pasta's en noodles!
Wij eten ook graag bij California Pizza Kitchen! Vooral de noodles zijn favoriet!
Groetjes Bianca

USA: 1995, 1997, 1999, 2001, 2006, 2007, 2008, 2009, 2011, 2012, 2014, 2018, 2020
wiepster
Amerika-expert

Bericht door wiepster »

Loek schreef:
nieuwenoord schreef: Ik vond The Keg inderdaad erg goed! Je vertelde die avond daar ook over Mimi's (toch?) voor fantastische ontbijten. Heb je daar ook een website van toevallig?
Jawel, hier is Mimi's Cafe
Grappig, we hebben hier ook een Mimi's en wist niet eens dat het een keten is :? , erg lekker eten trouwens.
Truckman
Amerikafan

Bericht door Truckman »

Waar wij gisteren echt héérlijk gegeten hebben, is bij een Texas Roadhouse! Perfecte service, bliksemsnelle levering, en het eten is écht verukkelijk! ook voor de minder grote eter, zoals mijn vriendin! :wink:
Neem maar een kijkje: http://www.texasroadhouse.com
The USA...what else?
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer