Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Hoteltips voor LA en SF

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
miek en gwen
Amerika-newbie

Hoteltips voor LA en SF

Bericht door miek en gwen »

Hallo iedereen,

In augustus maken mijn vriendin en ik een rondreis in het zuid-westen van the States. Momenteel zijn we druk bezig met het boeken van hotels/motels. We hebben problemen met het vinden van een goede overnachtingsplaats in Los Angeles en San Francisco. Dit zijn zo'n grote steden en we weten niet goed waarop we moeten letten qua ligging. Het valt ons ook op dat het veel duurder is om te overnachten in deze steden dan ergens anders. Kan iemand ons een goed, maar budgetvriendelijk hotel/motel aanbevelen in deze twee steden?

Alvast bedankt!

Groeten,

Miek
adrian
Amerika-ontdekker

Re: LA en SF

Bericht door adrian »

Wij hebben in SF overnacht in de Warff Inn; is een Best Western hotel. Zal niet het aller goedkoopste hotel in SF zijn, maar ligt zeer centraal midden in Fishermanns Warff (200 m van Pier 39). Daarbij ook nog gratis parkeerplaats. We vonden het geen geweldig hotel; onze kamer lag in een donkere gang; dus geen raam/zonlicht. Je moet wat geluk hebben met de toewijzing van de kamer. Wat ik wel prima vond was de gratis beschikbare koffie/thee bij de receptie. Die smaakte prima.

In Los Angeles sliepen we (plm $80 per nacht) bij Travelodge Hollywood. Zoals de naam al zegt: dicht bij Hollywood. Ook hier inclusief parkeerplaats. Redelijk hotel. Is inclusief ontbijt, maar daar moet je je helemaal niets bij voorstellen ......

Weet niet of je met de auto gaat; anders valt een belangrijk voordeel van beide hotels weg.

prettige vakantie

Ad
jokeboke
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door jokeboke »

Wij gaan in augustus naar LA en SF, en hebben de volgende hotels geboekt:

LA - the Orchid Suites - Hollywood - http://www.orchidsuites.com/
SF - the Mosser - kortbij Union Square - http://www.themosser.com/

Wij hebben deze hotels gekozen op basis van de ervaringen hier op het forum/tripadvisor/rough guide. We zijn er zelf nog niet geweest, persoonlijke ervaringen kan ik je dus nog niet meegeven.
USA Westkust 2008 - http://hilkejoke.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Jeroen80
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Jeroen80 »

Wij hebben in LA ook in de Hollywood Orchid Suites hotel overnacht. Prima hotel en overal dichtbij in Hollywood. Je zal snel merken dat het halve forum in dit hotel verblijft/verbleef. En gratis parking onder het hotel. Wij betaalden 119$ per nacht + tax voor een grote kamer met 2 queensize bedden. De kamer die wij hadden was ook voorzien van een keukentje. Wel geen ontbijt.

In San Francisco hadden wij het Grant Hotel geboekt in Bush Street. Dichtbij Chinatown en Union Square en wij zijn op een halfuur van het hotel naar Fisherman's Wharf gewandeld maar dit is ook goed te doen met het openbaar vervoer. Een parkeerplaats kost wel iets van 22$ per dag. De kamer die wij hadden met 2 queensize bedden was wel klein en vrij oud maar zuiver en een nieuwe badkamer. De Chinese eigenaars zijn soms wel moeilijk te verstaan maar wel vriendelijk en behulpzaam. Als je op tripadvisor gaat kijken zie je veel klachten over een rare geur maar daar hebben wij eigenlijk niets van gemerkt. Wij betaalden 115$ incl tax per nacht en een bescheiden ontbijt (donut, muffin en koffie).
miek en gwen
Amerika-newbie

Re: Hoteltips voor LA en SF

Bericht door miek en gwen »

Bedankt voor de tips!
Marjol
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Marjol »

Voor SF hebben wij het Coventry Motor Inn hotel op 't oog. Niet heel duur en krijgt goede reviews.

http://www.coventrymotorinn.com/
belg1980
Amerika-ontdekker

Bericht door belg1980 »

Heb de indruk dat touristen die naar San Francisco gaan liefst zo dicht mogelijk bij Union Square of Fisherman's Warf zitten. Dit zijn zeer toeristische gebieden en persoonlijk vind ik dit niet de leukste plekken. Heb drie maanden in San Francisco verbleven en vind The Castro, The Haight en North Beach de leukste gebieden. Dat zijn eerder woonbuurten, maar zeer charmant en minder druk. Zeker The Castro - de homobuurt - is zeer aangenaam. Iedereen is er zeer vriendelijk en er zijn leuke kleine winkeltjes, niet de grote bekende ketens dus. Je geraakt makkelijk vanaf deze plekken in de rest van de stad als je de MUNI neemt. Dat is de locale tram. Hotelaanbevelingen kan ik niet doen aangezien ik er nooit op hotel ben geweest...
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

belg1980 schreef:Heb de indruk dat touristen die naar San Francisco gaan liefst zo dicht mogelijk bij Union Square of Fisherman's Warf zitten. Dit zijn zeer toeristische gebieden en persoonlijk vind ik dit niet de leukste plekken. Heb drie maanden in San Francisco verbleven en vind The Castro, The Haight en North Beach de leukste gebieden. Dat zijn eerder woonbuurten, maar zeer charmant en minder druk.
Op zich is het wel voor te stellen waarom de meesten dichtbij Union Square of Fisherman's Warf willen zitten. Ze zijn maar kort in San Francisco en willen dan graag zoveel mogelijk zien zonder eerst veel te moeten reizen door/naar de stad.

Vorige maand zaten wij in de Holiday Inn bij Fisherman's Warf. Geboekt via Hotwire.com voor slechts USD 65 per nacht (in het weekend). Ik vond het een uitstekend hotel, niets op aan te merken. Mooie grote en nette kamers. Vanuit ons raam konden wij nog net de Golden Gate Bridge zien. :D Het hotel zit op loopafstand van Fisherman's Warf (en een Starbucks, ook belangrijk :lol: ). Fietsen huren kon naast het hotel, heel leuk om te doen. Ook de buurt is prima, erg gezellig zo met al die toeristen.

Een volgende keer zouden wij zo weer voor dit hotel kiezen, al heb je dat bij Hotwire.com natuurlijk niet voor het zeggen. Daar is het afwachten welk hotel je krijgt. :wink:

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
KIF
Amerika-ontdekker

Bericht door KIF »

2 weken geleden sliep ik in Greenwich inn te SF gelegen in cow hollow. (op wandelafstand van Fishermans Barf)
Niets op aan te merken, nette ruime kamer voor 75$/nacht.

In LA sliepen we in Hollywood city Inn. Wederom een aanrader.
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer